Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDonát Kis Megváltozta több, mint 9 éve
1
A végtelen választék átírja az üzlet szabályait
2
Kultúránk népszerűségi verseny Nézettségi mutatók = kultúra Manapság csökken a jelentőségük Kisebb forgalom
3
Mindent mindennel összekötő új technológiák Korlátlan, ellenőrizhetetlen hozzáférés Hivatásos és amatőr tartalom egyenrangú Végtelen hosszú menü Azt választunk amit akarunk
4
A tömegpiac a rétegpiacok tömkelegévé válik Szinte ingyen bármi elérhető, megnézhető A hely nem kerül semmibe Bármire felfigyelhetünk Forgalmuk nem nagy De olyan SOK, hogy jelentős üzlet a forgalmazásuk
5
Kínálati görbe elnyúlása A „hosszú farok” rész gazdaságosan elérhető Piaci rések összessége jelentős
8
1988 – Joe Simpson – A végtelen érintése Jó kritika, szerény siker 1997 – Jon Krakauer – Ég és jég Érdeklődés A végtelen érintése után Együtt árulják, további növekedés 2004 – 2-szer nagyobb forgalom A végtelen érintésének mint vetélytársának
9
Az ok: internetes hírsztráda Amazon.com-on kritika az Ég és jég-ről, plusz hasonlóság a másik művel Felfigyelnek Szoftver felfigyel, hogy a régebbit is veszik Párban árusítás, még több jó kritika Algoritmuson alapuló ajánlás, pozitív visszacsatoláson alapuló körfolyamat
10
Minderre lehetőséget adott: Végtelenített polchely Közvélemény valós idejű észlelése Új modell: mit és hogyan akarnak a fogyasztók Elkalandozás a kitaposott útról Fizikai világ, amely gúzsba köt Elegendő NEM sikertermék - > Nagyobb piac, mint a sikertermékeké
11
Több mint egy évszázados múlt Elkészítési, felkutatási, terjesztési, értékesítési módszerek fejlesztése Nem internetes innovációk: FedEx futárszolgálat, Standard ISBN-számok, hitelkártyák, relációs adatbázisok, vonalkódok A világháló mindössze egyesítette ezeket
12
XIX. Század – Nagy központosított raktárak Vasúti kocsik –gazdaságot és kultúrát átformáló sínhálózatokon az új választék Sears&Roebuck katalógusokat küldött a farmereknek népies stílusban. A katalógusban hihetetlen választék ami helyben nem érhető el. Olcsóbb ár. Chicagói raktárból való kiszolgálás.
13
Saját raktár és „Virtuális raktár” kombinációja Utóbbi: beszállítók hálózata, akik a saját gyárukból szállítanak Így a Sears&Roebuck a megrendelők ügynökei is Másik példa a szupermarketek 1990-es évektől a katalógusokat felváltja a végtelen-katalógus, azaz az internet.
14
Sörfőző manufaktúrák (sörforgalmazás) Testre szabott pólók, cipők és egyéb ruhadarabok (divat) Internetes egyetemek (oktatás)
16
John Robb katonai elemző: Hadviselés és a hosszú farok Hadviselés eszközeinek demokratizálódása: civil hadviselők megjelenése (pl gangster), mindenki számára elérhető infrastruktúra Okozott kár fokozódása – gazdasági és társadalmi Hírek gyorsabb terjedése – könnyebb toborzás, szélesebb rétegnek az üzenet
17
Eltolódás a hosszú farok felé (piaci rések) A jelenség, a piaci rések millióival kezdődik, de addig nincs értelme, amíg a kereslet nem tart lépést. Sokkal több rétegtermék van, mint sikertermék Ezek elérésének az ára jelentősen csökken A technológia a farok irányába tolja a keresletet
18
A keresleti görbe ellapul A sok piaci rés összeadódik Ha ezek teljesülnek, kirajzolódik a kereslet természetes alakja Következtetés: A hosszú farok piacainak világa maga a kultúra, amelyet nem torzít a gazdasági szűkösség
19
Előfeltétel: a piaci rések elérési költségének csökkenése 1. Termelőeszközök demokratizálódása 2. A terjesztés demokratizálódása 3. Kínálat és kereslet összekapcsolása
20
Otthon számítógép, szoftverek, saját stúdió „Alkotók” száma felduzzad Pl: 25-40%-os évi növekedés az új lemezek területén Tovább nő a hosszú farok területe Pl: digitális videókamerák, blogkészítő-, zene- és képszerkesztő szoftverek
21
Bitek és atomok gazdasága áll egymással szemben Több ember elérése olcsóbban Nő a hosszú farok területén a likviditás Növekszik az értékesítés és a fogyasztás Növekszik a farok alatti terület Pl: Amazon, eBay
22
Csökken a rések tartalmának felleléséhez szükséges „keresési ráfordítás” Google a kollektív bölcsességben hisz Hatás: kalandozásra sarkall, piaci rések irányába terel Egyre kisebb csoportok jönnek létre Távolodás az ösvénytől Pl: Google, blogok, ranglisták, ajánlások
23
Rupert Murdoch: A fiatalok nem arra vágynak, hogy egy istenszerű figura fentről közölje velük mi a fontos. Ők akarják irányítani a médiát, ahelyett, hogy a média irányítaná őket
24
Patrick Goldstein: Rétegnemzetté váltunk. Még mindig vannak kasszasikerek, népszerű tévéműsorok és sikerlemezek, de kevesebb olyan esemény van, amely megragadná a közösségi popkultúra szellemét. Máshol zajlanak az események. Az ország népe a specializált érdeklődésű közönségnek szánt kábeltévék műsorát nézi és a blogokat olvassa
25
Chris Anderson: Amerika visszatér a tömegpiactól a rétegkultúrához, csak éppen most már nem a földrajzi korlátokból, hanem az érdeklődésünkben megnyilvánuló különbségekből adódóan.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.