Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A végtelen választék átírja az üzlet szabályait.  Kultúránk népszerűségi verseny  Nézettségi mutatók = kultúra  Manapság csökken a jelentőségük  Kisebb.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A végtelen választék átírja az üzlet szabályait.  Kultúránk népszerűségi verseny  Nézettségi mutatók = kultúra  Manapság csökken a jelentőségük  Kisebb."— Előadás másolata:

1 A végtelen választék átírja az üzlet szabályait

2  Kultúránk népszerűségi verseny  Nézettségi mutatók = kultúra  Manapság csökken a jelentőségük  Kisebb forgalom

3  Mindent mindennel összekötő új technológiák  Korlátlan, ellenőrizhetetlen hozzáférés  Hivatásos és amatőr tartalom egyenrangú  Végtelen hosszú menü  Azt választunk amit akarunk

4  A tömegpiac a rétegpiacok tömkelegévé válik  Szinte ingyen bármi elérhető, megnézhető  A hely nem kerül semmibe  Bármire felfigyelhetünk  Forgalmuk nem nagy  De olyan SOK, hogy jelentős üzlet a forgalmazásuk

5  Kínálati görbe elnyúlása  A „hosszú farok” rész gazdaságosan elérhető  Piaci rések összessége jelentős

6

7

8  1988 – Joe Simpson – A végtelen érintése  Jó kritika, szerény siker  1997 – Jon Krakauer – Ég és jég  Érdeklődés A végtelen érintése után  Együtt árulják, további növekedés  2004 – 2-szer nagyobb forgalom A végtelen érintésének mint vetélytársának

9  Az ok: internetes hírsztráda  Amazon.com-on kritika az Ég és jég-ről, plusz hasonlóság a másik művel  Felfigyelnek  Szoftver felfigyel, hogy a régebbit is veszik  Párban árusítás, még több jó kritika  Algoritmuson alapuló ajánlás, pozitív visszacsatoláson alapuló körfolyamat

10  Minderre lehetőséget adott:  Végtelenített polchely  Közvélemény valós idejű észlelése  Új modell: mit és hogyan akarnak a fogyasztók  Elkalandozás a kitaposott útról  Fizikai világ, amely gúzsba köt  Elegendő NEM sikertermék - > Nagyobb piac, mint a sikertermékeké

11  Több mint egy évszázados múlt  Elkészítési, felkutatási, terjesztési, értékesítési módszerek fejlesztése  Nem internetes innovációk: FedEx futárszolgálat, Standard ISBN-számok, hitelkártyák, relációs adatbázisok, vonalkódok  A világháló mindössze egyesítette ezeket

12  XIX. Század – Nagy központosított raktárak  Vasúti kocsik –gazdaságot és kultúrát átformáló sínhálózatokon az új választék  Sears&Roebuck katalógusokat küldött a farmereknek népies stílusban. A katalógusban hihetetlen választék ami helyben nem érhető el. Olcsóbb ár.  Chicagói raktárból való kiszolgálás.

13  Saját raktár és „Virtuális raktár” kombinációja  Utóbbi: beszállítók hálózata, akik a saját gyárukból szállítanak  Így a Sears&Roebuck a megrendelők ügynökei is  Másik példa a szupermarketek  1990-es évektől a katalógusokat felváltja a végtelen-katalógus, azaz az internet.

14  Sörfőző manufaktúrák (sörforgalmazás)  Testre szabott pólók, cipők és egyéb ruhadarabok (divat)  Internetes egyetemek (oktatás)

15

16  John Robb katonai elemző:  Hadviselés és a hosszú farok  Hadviselés eszközeinek demokratizálódása: civil hadviselők megjelenése (pl gangster), mindenki számára elérhető infrastruktúra  Okozott kár fokozódása – gazdasági és társadalmi  Hírek gyorsabb terjedése – könnyebb toborzás, szélesebb rétegnek az üzenet

17  Eltolódás a hosszú farok felé (piaci rések)  A jelenség, a piaci rések millióival kezdődik, de addig nincs értelme, amíg a kereslet nem tart lépést.  Sokkal több rétegtermék van, mint sikertermék  Ezek elérésének az ára jelentősen csökken  A technológia a farok irányába tolja a keresletet

18  A keresleti görbe ellapul  A sok piaci rés összeadódik  Ha ezek teljesülnek, kirajzolódik a kereslet természetes alakja  Következtetés: A hosszú farok piacainak világa maga a kultúra, amelyet nem torzít a gazdasági szűkösség

19  Előfeltétel: a piaci rések elérési költségének csökkenése  1. Termelőeszközök demokratizálódása  2. A terjesztés demokratizálódása  3. Kínálat és kereslet összekapcsolása

20  Otthon számítógép, szoftverek, saját stúdió  „Alkotók” száma felduzzad  Pl: 25-40%-os évi növekedés az új lemezek területén  Tovább nő a hosszú farok területe  Pl: digitális videókamerák, blogkészítő-, zene- és képszerkesztő szoftverek

21  Bitek és atomok gazdasága áll egymással szemben  Több ember elérése olcsóbban  Nő a hosszú farok területén a likviditás  Növekszik az értékesítés és a fogyasztás  Növekszik a farok alatti terület  Pl: Amazon, eBay

22  Csökken a rések tartalmának felleléséhez szükséges „keresési ráfordítás”  Google a kollektív bölcsességben hisz  Hatás: kalandozásra sarkall, piaci rések irányába terel  Egyre kisebb csoportok jönnek létre  Távolodás az ösvénytől  Pl: Google, blogok, ranglisták, ajánlások

23  Rupert Murdoch: A fiatalok nem arra vágynak, hogy egy istenszerű figura fentről közölje velük mi a fontos. Ők akarják irányítani a médiát, ahelyett, hogy a média irányítaná őket

24  Patrick Goldstein: Rétegnemzetté váltunk. Még mindig vannak kasszasikerek, népszerű tévéműsorok és sikerlemezek, de kevesebb olyan esemény van, amely megragadná a közösségi popkultúra szellemét. Máshol zajlanak az események. Az ország népe a specializált érdeklődésű közönségnek szánt kábeltévék műsorát nézi és a blogokat olvassa

25  Chris Anderson: Amerika visszatér a tömegpiactól a rétegkultúrához, csak éppen most már nem a földrajzi korlátokból, hanem az érdeklődésünkben megnyilvánuló különbségekből adódóan.


Letölteni ppt "A végtelen választék átírja az üzlet szabályait.  Kultúránk népszerűségi verseny  Nézettségi mutatók = kultúra  Manapság csökken a jelentőségük  Kisebb."

Hasonló előadás


Google Hirdetések