Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Öltözködés és munkahelyi megjelenés ontológiája, avagy nonverbális meggyőzés versus manipuláció Balogh Emese Magyar Coachszövetség által kkreditált life.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Öltözködés és munkahelyi megjelenés ontológiája, avagy nonverbális meggyőzés versus manipuláció Balogh Emese Magyar Coachszövetség által kkreditált life."— Előadás másolata:

1 Öltözködés és munkahelyi megjelenés ontológiája, avagy nonverbális meggyőzés versus manipuláció Balogh Emese Magyar Coachszövetség által kkreditált life és business coach Október 15.

2 Amire emlékszünk: 55% 55% viselkedés és megjelenés (öltözet) 38% 38% hang 7% 7% elhangzottak

3  lóg rajta, mint tehénen a gatya  kinek nem inge, ne vegye magára  kiteregeti a szennyest  pongyola stílus  ékes beszéd  ….

4 Az öltözködés képet ad az ember  Értékrendjéről  Viselkedési normáiról  Anyagi helyzetéről  Társadalmi, szociális, kapcsolati és kulturális tőkéjéről

5  Mítoszteremtés – Napóleon és Sztálin  Divat – diktatúra  Szociológia: A divat jó indikátora egy társadalom szabadságának, s ahol azt szűken mérik, ott alig találjuk nyomát. (Zsolt Péter)  Irodalomtörténet: A divat alkalmas arra, hogy ideológikus tartalmak közvetítésével ellenkultúrális jelenségek és kulturális forradalmak eszköze legyen. (Zanin Éva)

6  Külső megnyilvánulásai azonosak lehetnek  „a stílus veleszületett tehetség, míg a modor tanulható”  A modor stílussá alakítható  Totális azonosulás helyett hierarchikus és kreatív tudatosság

7  Az öltözködés mint kommunikáció  Kommunikáció szabályai alapján vizsgálom az öltözködést, mint kommunikációt  a GRICE maximák használatával  Kérdés, az adott öltözet kielégíti-e a kommunikáció szabályait vagy nem

8  Ne mutass többet magadból, mint amit a helyzeted lehetővé tesz (medence-party, vagy diplomáciai fogadás)  Mutass meg magadból annyit, amit a helyzeted lehetővé tesz (csador, vagy a kedvenc ruhád)

9  Álmárkák, hamisítványok valódi márkák  Légy tekintettel a termékválasztékban kínált minőségi változatokra

10  Ha úszni mész, húzz fürdőruhát…

11  Az öltözéked egyértelműen és világosan összhangban álljon azzal, amit ki akarsz fejezni vele

12 Mcdonaldizáció pl. üzleti viselet  előre ismert szabályok,  ezek által előírt minőség,  célnak megfelel, azonnali és alapigények kielégítése  Se több, se kevesebb. Grice maximák betartása.

13 Postmcdonaldizáció pl. divatházak termékeinek megvásárlása és viselése  Minőségi öltözködés (standard).  Grice maximák tudatos megtartása ill. tudatos, tervezett megsértése. (cél a stílusság kifejezése)

14 Demcdonaldizációpl. divatházak új kreációi Demcdonaldizáció pl. divatházak új kreációi  szabályok (stadnardok) megsértése, felrúgása  vagy azok eltúlzása.  Grice maximák tudatos vagy tudattalan megsértése  Grice maximák tudatos vagy tudattalan megsértése (cél a meghökkentés, figyelemfelhívás)

15  Mennyiség – időjárásnak megfelelő anyag és mennyiség, típusomnak megfelelő, de nem feltűnő szín, kevés visszafogott kiegészítő  Minőség – alkatnak, életkornak megfelelő  Relevancia – dress code-ok betartása  Modor - ápoltság Idomulni az elvárásokhoz. Ne tűnjek ki. Azt adom, amit elvárnak tőlem. Célnak megfelelő öltözet. Női magazinok alkathoz, színekhez illő tanácsai.

16 EGYENRUHÁKFORMARUHÁK

17 SZINEKVÉDŐRUHA

18 OTTHONKALÓDENKABÁT

19 FARMERKÍNAI EGYENRUHA

20 BUSINESS FORMALULTRA FORMAL

21 Grice maximák megsértése vagy azok eltúlzása az öltözködésben. Mennyiség – túl díszítettség, nem az évszaknak megfelelő szín, anyagminőség, túl sok, vagy éppen túl kevés szín, eltúlzott méretek Minőség – nem az alkatnak, életkornak megfelelő öltözet Relevancia – alul vagy éppen túlöltözöttség, alkalomhoz, helyhez nem illő darabok viselése Modor – ápolatlanság, össze nem illő darabok illesztése Minden divatváltás demcdonaldizáció. A híres dizájnerek ezt teszik. A fiatalok lázadása (csövesek – közösség, azonosság, lázadás) (‘le a nadrággal’ irányzat) Művészek megjelenésükben és jelmezként. Lehet tudatos vagy tudattalan.

22 JELMEZEK

23 MŰVÉSZEK

24 LÁZADÁSIDENTITÁS KERESÉSE

25 TUDATTALAN MEGSÉRTÉS ÉS EZ?

26 BULLSHIT RELEVANCIA

27 A minőségi öltözködés. Tudatos, tervezett, egyéniséget előtérbe helyező stílusosság. Grice maximák betartása, ill. tudatos, tervezett megsértése. A nagy dizájnerek. Változó szabályok a divatban. Patricia Field, Anna Wintour, Karen Homer

28 MICHELLE OBAMA O

29 DIANA HERCEGNŐ O

30  Tara Lynn

31  Patricia Field

32 LBD O

33  Kreatív – pl. Sir Bob Geldorf  Extravagáns - David Beckham  Romantikus – Sting  Klasszikus – Bill Clinton  Természetes – Jude Law  Nemzetközi – Johnny Depp Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus

34 SIR BOB GELDORFDAVID BECKHAM

35 STINGBILL CLINTON

36 JUDE LAWJOHNNY DEPP


Letölteni ppt "Öltözködés és munkahelyi megjelenés ontológiája, avagy nonverbális meggyőzés versus manipuláció Balogh Emese Magyar Coachszövetség által kkreditált life."

Hasonló előadás


Google Hirdetések