Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

• VPE Kft, folyamatos változásban: -Feladatok -Változások lekövetése, támogatása • Külső hatások: -Rendelet a versenyképes árufuvarozást szolgáló európai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "• VPE Kft, folyamatos változásban: -Feladatok -Változások lekövetése, támogatása • Külső hatások: -Rendelet a versenyképes árufuvarozást szolgáló európai."— Előadás másolata:

1

2 • VPE Kft, folyamatos változásban: -Feladatok -Változások lekövetése, támogatása • Külső hatások: -Rendelet a versenyképes árufuvarozást szolgáló európai vasúti hálózatról -Recast

3 • VPE Kft. – óta (1993. évi XCV. Törvény) • VPE Kft. hatásköre: – a vasúti pályahálózat kapacitásának elosztása, – a nem független vasúti pályahálózat-működtető Hálózati Üzletszabályzatának kidolgozása, – a Díjképzési Módszertan és a Díjszámítási Dokumentum létrehozása, a hálózat-hozzáférési díjak meghatározása – A Teljesítményösztönző Rendszer kidolgozása

4 • 2007: a korábbi, kapacitás-elosztásra használt informatikai rendszer felhasználási jogai megszűntek, lecserélésére kényszerült a VPE Kft. • Új rendszer (KAPELLA) kialakítására rendkívül rövid idő állt rendelkezésre • Teljes folyamat modellezése, teljes körű áttekintése nélkül került kialakításra • Későbbi bővítések: önálló fejlesztések keretében • Vagyoni jogok: VPE Kft.

5 • Menetrendszerkesztés szoftvere: TAKT VPE Kft. a szoftver alapverziójára vonatkozóan felhasználási jogokkal rendelkezik. • VPE Kft. által kezdeményezett és finanszírozott továbbfejlesztések • Eredeti tulajdonossal közös szerzői jogok

6 • Modulonként történő fejlesztés • A rendszer komplex egészként való kezelésének nélkülözése • Jövőbeni összefüggések figyelmen kívül hagyása • Fejlesztésenkénti szempontok: – műszakilag a legegyszerűbb, – pénzügyileg költséghatékony – átfutási időben a legrövidebb • Későbbi fejlesztések alapirányának meghatározása • Nem feltétlenül az optimális megoldás irányába tudott elmozdulni a VPE Kft.

7 • A meglévő rendszereket és rendszerkapcsolatokat (belső és külső) teljes mértékben és komplex módon kiváltó – informatika beruházás előkészítése (és lebonyolítása) • Folyamatok felülvizsgálata, áttekintése

8 szeptember 22. -Versenyképes árufuvarozást szolgáló európai vasúti hálózat (Rail Freight Corridor) -Jó minőségű vasúti infrastruktúra létrehozása -Megfelelő árufuvarozási szolgáltatásnyújtás biztosítása (pl.: kereskedelmi sebesség és menetidő) -Nemzetközi együttműködés (érintett tagállamok és PHM-ek/Kapacitás- elosztók között) -Harmonizáció -Cél: a vasúti árufuvarozás hatékonyságának növelése más szállítási módokhoz viszonyítva

9 -9 árufuvarozási folyosó -6 folyosót november 10-ig kell létrehozni, míg -3 folyosót november 10-ig -Magyarország 2 folyosóban érdekelt (2013. november 10.): 1.Rail Freight Corridor 6 (RFC 6) – ‘Mediterrán Korridor’ Almería–Valencia/Madrid–Zaragoza/Barcelona–Marseille–Lyon–Torino–Milano–Verona– Padova/Velence–Trieszt/Koper–Ljubljana–Budapest–Záhony (magyar–ukrán határ) 2. Rail Freight Corridor 7 (RFC 7) – ‘Orient Korridor’ Prága–Bécs/Pozsony–Budapest — Bukarest–Constana — Vidin–Szófia–Theszaloníki– Athén

10

11 RFC 6 – ‘Mediterrán Korridor’:  5 ország, 8 tag (MÁV Zrt., VPE Kft.)  Irányító Testület (Executive Board): Alakulás alatt  Ügyvivő Testület (Management Board): Megalakult – április  C-OSS: Dedikált OSS (az Ügyvivő Testület alá tartozó különálló szervezet IT támogatottsággal)  Közlekedés Piaci Tanulmány (Transport Market Study) beindítása  Szervezeti felépítés strukturálása, véglegesítése  Tanácsadó Testületek megszervezése (Advisory Group for RUs and for Terminal owners/managers) – november vége

12

13 RFC 7 – ‘Orient Korridor’:  7 ország, 9 tag (GYSEV Zrt., MÁV Zrt., VPE Kft.)  Irányító Testület (Executive Board): Megalakult június 16.  Ügyvivő Testület (Management Board): Megalakult – szeptember 9.  6 munkacsoport és a Titkárság (MÁV Zrt. vezetése alatt)  C-OSS: a szervezeti formáról döntés októberben  Közlekedés Piaci Tanulmány (Transport Market Study) – szeptember végi tervezet  Tanácsadó Testületek megszervezése (Advisory Group for RUs and for Terminal owners/managers) – október vége

14 C-OSS  Az Ügyvivő Testület (Management Board) jelöli ki  Egyablakos ügyintézési rendszer  Egységes folyamatok kialakítása  Menetvonalak kezelése és követése  Menetvonal kérelmek nyilvántartási rendszerének felállítása  Megfelelő IT rendszerek használata  RNE (RailNetEurope) által kifejlesztett módszerek, folyamatok és eszközök alkalmazása

15 C-OSS  Tájékoztatás adása a vasúti árufuvarozási folyosó használatának feltételéről  A legalább egy határon áthaladó tehervonatokkal kapcsolatos kapacitás iránti kérelmek kezelése  Az előre meghatározott menetvonalak (PaPs) és a kapacitástartalék iránti igények (reserve capacity) kezelése  Információ szolgáltatása a nemzeti hálózatra készült Hálózati Üzletszabályzatról, amennyiben érinti a folyosóhoz rendelt vasútvonalakat és terminálokat

16  Irányelveket tartalmazó ún. „vasúti csomagokon” keresztül  napjainkig három vasúti csomagot fogadott el az Európai Parlament, a negyedik csomag megalkotása pedig a végső szakaszában van  ezek alapvetően három terület szabályozására irányulnak: • a közösségi vasutak fejlesztése • a vasúttársaságok engedélyezése • a vasúti infrastruktúra-kapacitás elosztása, a vasúti infrastruktúra használati díjának felszámítása és a biztonsági tanúsítvány

17  Három, 2001-ben elfogadott irányelvet tartalmaz: •91/440/EGK (2001/12/EK) irányelv a közösségi vasutak fejlesztéséről •Kiterjesztette a nemzetközi áruszállítási útvonalakat, megalkotva a Transz-Európai Áruszállítási Hálózatot (TERFN) •95/18/EK (2001/13/EK) irányelv a vasúttársaságok engedélyezéséről •A vállalkozó vasutakra vonatkozóan bevezetésre kerül az egész Unió területén érvényes engedély (license) •2001/14/EK irányelv a vasúti infrastruktúra-kapacitás elosztásáról, továbbá a vasúti infrastruktúra használati díjának felszámításáról és a biztonsági tanúsítványról •Menetvonalak készítésének, szétosztásának szabályozása, menetvonal-elosztó és –értékesítő szervezetek felállítása

18  Bizottság 2010 ősze: irányelv-tervezet az Első Vasúti Csomag felülvizsgálataként  A beterjesztett direktíva célja: a közel 10 évvel ezelőtt hatályba lépett szabályozás működésének vizsgálata, az azóta eltelt időszak tapasztalatainak összefoglalása  A Bizottság megállapításai: • a gyakorlatban továbbra sem függetlenek a vasúti hatóságok, • az adott ország pályahálózatát felügyelő és irányító cég gyakran közös tulajdonban van az egyetlen vagy az egyik szolgáltatóval, • a hatóságok diszkriminatívak egyes külföldi szolgáltatókkal szemben, • nem megfelelő a pályahasználati díjak kiszabása, • irreális adminisztratív feltételek riasztják el a vasúti cégeket attól, hogy külföldön indítsanak járatokat.

19  A Recast eredményeit foglalja össze  A Bizottság megállapításaira koncentrálva szabályozza újra az Első Vasúti Csomag irányelveit, és mindezeket egyetlen, új irányelvben kívánja összefoglalni  A Negyedik Vasúti Csomag szövegét július elején fogadta el az Európai Parlament, és várhatóan január 1-jével fog hatályba lépni  A szabályozás-csomag céljai: • a szabályozó hatóságok rendszerének átalakítása: a tagországi felügyeletek függetlenségének megteremtése annak érdekében, hogy ugyanolyan feltételeket teremtsen a piacon lévő nagyobb, és a piacon megtelepedni kívánó kisebb, adott esetben külföldi szolgáltató cégek között, • a vasúti pályahálózat irányítóinak és a vasúti szolgáltatóknak a korábbinál erőteljesebb szétválasztása • igazságosabb díjszabás.

20


Letölteni ppt "• VPE Kft, folyamatos változásban: -Feladatok -Változások lekövetése, támogatása • Külső hatások: -Rendelet a versenyképes árufuvarozást szolgáló európai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések