Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szauer Csilla A mentorhálózat működtetése, a folyamatkísérés bemutatása, a használatában rejlő lehetőségek ismertetése IFKT mentor képzés Budapest, 2012.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szauer Csilla A mentorhálózat működtetése, a folyamatkísérés bemutatása, a használatában rejlő lehetőségek ismertetése IFKT mentor képzés Budapest, 2012."— Előadás másolata:

1 Szauer Csilla A mentorhálózat működtetése, a folyamatkísérés bemutatása, a használatában rejlő lehetőségek ismertetése IFKT mentor képzés Budapest, október 26.

2 Tartalomjegyzék 1. Az FSZK Nonprofit Kft.-ről röviden 2. Az FSZK Nonprofit Kft. fogyatékosságügyi szerepvállalása K+F+I szervezet Tudásközpont Szolgáltató szervezet Akkreditált felnőttképzési intézmény Nemzetközi partnerségek 3. A TÁMOP /1 kiemelt projekt bemutatása 4. A TIOP A.-11/1 pályázati konstrukció bemutatása 5. Az intézményi férőhely kiváltás szakmai irányítása 6. Mentorhálózat: az EU-s fejlesztések kapcsolódása, kialakítás, tervezett működtetés

3 FSZK Nonprofit Kft.  jogelőd: Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány (FOKA és FGyK egyesítés 2007)  több mint 10 éves tapasztalat a fogyatékosügy területén  mind horizontálisan, mind vertikálisan a teljes fogyatékosügyi spektrum ismerete »Szakosodott munkatársak »Valamennyi fogyatékosságtípussal foglalkozunk »Minden életkori szakaszban (korai gondozástól a munkaerőpiacig) »Komplex rehabilitáció szinte minden területén vannak fejlesztéseink

4 FSZK Nonprofit Kft.  napi kapcsolat közel 700 szakemberrel; szakértői lista működtetése  szoros együttműködés közel ugyanennyi szakmai szolgáltatóval és az országos érdekvédelmi szervezetekkel  figyelemreméltó és nyilvános tudásbázis:

5 Fogyatékosságügyi szerepvállalás K+F+I szervezet Számos hiánypótló helyzetfeltárás és kutatás menedzselése partnerszervezetekkel közösen ( )  Siket gyermekek kétnyelvű oktatásának lehetőségei és korlátai  Hallássérült fiatalok pályaorientációja és munkaerő-piaci integrációja - Diákok, szülők és szolgáltató intézmények körében végzett kutatási tapasztalatok tükrében  A korai intervenciós intézményrendszer hazai működése  Súlyos halmozottan sérült személyeket nevelő szülők munkaerő-piaci helyzetének a feltárása 500 család részvételével, valamint az intézményi környezet megismerése szülősegítő szervezetek bevonásával

6 Fogyatékosságügyi szerepvállalás K+F+I szervezet Számos szolgáltatásfejlesztés, amely ezekre a tényadatokra, ismeretekre épül  Szakképzésben tanuló hallássérült fiatalok számára kialakított szolgáltatáscsomag a munkaerő-piaci integráció elősegítéséért  Autista emberek számára alternatív munkaerő-piaci modellprogram kidolgozása  Krízisközpontok kialakítása autista személyek és családjuk számára  Súlyos - halmozottan fogyatékos személyeket nevelők munkaerő- piaci integrációját elősegítő kísérleti program a Dél-Alföldön és a Dél-Dunántúlon

7 Fogyatékosságügyi szerepvállalás Tudásközpont Tudásbázis összegyűjtése Tanulmányok Kiadványok Tananyagfejlesztések Módszertani anyagok Filmek Tudás hozzáférhetővé tétele FSZK honlap: Tematikus honlapok: szülősegítő honlap (www.lepjunk.hozzaferes.hu)www.hozzaferes.huwww.lepjunk.hozzaferes.hu FSZK hírlevél, Facebook, rendezvények Képzések

8 Fogyatékosságügyi szerepvállalás Szolgáltató szervezet  Adatszolgáltatás az államigazgatás részére  Információs pont Címlisták: jelnyelvi tolmácsközpontok, munkaerő-piaci szolgáltatók, autizmus diagnózis centrumok, autizmus krízisközpontok, elemi rehabilitációs centrumok  „eszközkölcsönzés”  nyelvi labor  olvasóterem és könyvtár  akadálymentes mintairoda és előadótermek  felnőttképzési szolgáltatások Tolmácsdiagnosztika

9 Fogyatékosságügyi szerepvállalás Akkreditált felnőttképzési intézmény (AL-2057) Képzés és tananyagfejlesztés számos partnerrel a fogyatékosságügy minden területén (60 különféle kezdeményezés) Érzékenyítő, tudatformáló tréningek Szaktudást átadó továbbképzések (honlap akadálymentesítés, munkaerő-piaci ismeretek, projektmenedzsment és pályázatírás) Képzők képzései (Komplex minősítést végző bizottságokban részt vevő foglalkoztatási szakemberek módszertani képzését végző multiplikátorok képzése) Szakmai módszertani műhelyek (Egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása-fogyatékos emberek szociális segítése) Nyelvi képzések (jelnyelv )

10 Fogyatékosságügyi szerepvállalás Nemzetközi partnerségek  Nyugat – Balkán meghatározó szereplője – tudástranszfer  Európai Uniós partnerségek generálása – E2C tagság, IISE fejlesztés, korai fejlesztés partnerségei, Grundtvig és Leonardo programok  Részvétel innovációkban – ET munkák: akadálymenetesítés, intézményi férőhely kiváltás

11 A TÁMOP /1 kiemelt projekt bemutatása 1.A TÁMOP A konstrukcióhoz kapcsolódó képzések oktatói számának növelése, a hiány területek feltöltése. 2.A TÁMOP A konstrukcióban megvalósuló képzések teljes körű támogatása és módszertani, szakmai kísérése. 3.Képzések szervezése speciális szakterületeken, amelyeknek országosan kisebb célcsoportja van. 4.A TÁMOP kiemelt projektben kifejlesztett tananyagok a középfokú oktatásba történő minél szélesebb körű integrálása. 5.A 1257/2011. (VII. 21.) Korm. határozatban foglaltaknak megfelelően az intézményi férőhely kiváltást végző intézmények támogatása, mentorhálózat kialakítása és működtetése. Megvalósító konzorcium: Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. és a Kézenfogva Összefogás a fogyatékosokért Alapítvány

12 A mentorhálózat kialakítása és működtetése 1.Lépés: az intézmények számára szakmai tanácsadó szolgáltatás nyújtása két területen: 1.Komplex támogatás szükséglet felmérés lebonyolítása 1.Felmérő szakemberek biztosítása 2.Mediátor, facilitátor szakemberek biztosítása 2.Rehabilitációs környezettervező szakmérnökök bevonása az infrastrukturális fejlesztésbe 2.Lépés: Mentorhálózat kialakítása: 1.Mentorok képzési programjának kidolgozása és akkreditációja 2.Nyílt pályázati felhívás a lehetséges mentorok számára a képzésben való részvételre (legalább 100 fő) 3.Mentorképzés lebonyolítása 4.Mentorhálózat működtetése Fontos cél: a program folyamatos társadalmasítása és együttműködés az érintett érdekvédelmi szervezetekkel!

13 A TIOP A-11/1 pályázati konstrukció bemutatása 1.A fogyatékos személyek számára ápolást-gondozást nyújtó bentlakásos szociális intézményi férőhelyek kiváltása a lakókörnyezetbe integrált elhelyezést nyújtó, széles szolgáltatási kínálattal rendelkező, az öngondoskodásra való képességre épülő és az azt fejlesztő szolgáltatási rendszer irányába történő elmozdulással, összhangban a 1257/2011. (VII.21.) Kormány határozat szerinti Stratégiával. 2.A pszichiátriai és szenvedélybeteg személyek számára ápolást- gondozást nyújtó bentlakásos szociális intézményi férőhelyek kiváltása a lakókörnyezetbe integrált elhelyezést nyújtó, széles szolgáltatási kínálattal rendelkező, az öngondoskodásra való képességre épülő és az azt fejlesztő szolgáltatási rendszer irányába történő elmozdulással. Infrastrukturális, beruházási pályázat, nagyon erős humán- és szolgáltatásfejlesztési lehetőségekkel!

14 Az intézményi férőhely kiváltás szakmai irányítása Intézményi Férőhely Kiváltást Koordináló Országos Testület (IFKKOT)  a Stratégia alapján hozták létre augusztusban  tagok: érdekvédelem, civil szolgáltatók, képző intézmények, intézmény fenntartók, szakmai háttérintézmények, államigazgatás  feladatai: szakmai irányvonal megadása  hároméves cselekvési terv kidolgozása, ajánlások, pályázók megvalósíthatósági tanulmányainak értékelése, pályázati megvalósítás nyomon követése, jogszabálytervezetek véleményezése, a mentorhálózat kiépítésének koordinációja, átláthatóság biztosítása, kommunikáció. portal/kivaltast-koordinalo- testulet;jsessionid=bbdf11c20eab79b5c2308d5adf53

15 Mentorhálózat: az EU-s fejlesztések kapcsolódása, kialakítás, működtetés  A mentorhálózat szintjén, hogyan kapcsolódnak az EU-s fejlesztési programok? (TÁMOP /1 és TIOP A-11/1)  A mentorhálózat kialakítása  A mentorhálózat rendszere  A mentorhálózat tervezett működtetése

16 A két fejlesztési program szinergiája 1.A pályázó intézményeknek június 29-kellett elkészíteni és beküldeni az Intézményi Férőhely Kiváltást Koordináló Országos Testület (IFKKOT) részére a pályázathoz a Megvalósíthatósági Tanulmányt. 1.A tanulmány alapja a komplex támogatás szükséglet felmérése vol. 2.Továbbá be kellett mutatni a kiváltott férőhelyeknek megfelelő, újonnan létrehozott lakhatási formákat (ingatlanokat). 2.A Megvalósíthatósági Tanulmányok elkészítésében a pályázó intézmények támogatást vehettek igénybe a TÁMOP /1 kiemelt projekten keresztül.  Tanácsadói tevékenység! Lezárult: június 3.A TIOP A-11/1 nyertes pályázói számára biztosítja a mentorhálózatot TÁMOP /1 kiemelt projekt!  Mentor tevékenyég! Jövőbeli!

17 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szauer Csilla FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető TÁMOP /1 kiemelt projekt vezető


Letölteni ppt "Szauer Csilla A mentorhálózat működtetése, a folyamatkísérés bemutatása, a használatában rejlő lehetőségek ismertetése IFKT mentor képzés Budapest, 2012."

Hasonló előadás


Google Hirdetések