Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Döntés és végrehajtás az üzleti és a közszférában avagy vezetni tudni kell ? XIII. Vezérigazgató Találkozó- Göd, 2007. 05.31 Szűcs Zoltán vezérigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Döntés és végrehajtás az üzleti és a közszférában avagy vezetni tudni kell ? XIII. Vezérigazgató Találkozó- Göd, 2007. 05.31 Szűcs Zoltán vezérigazgató."— Előadás másolata:

1 Döntés és végrehajtás az üzleti és a közszférában avagy vezetni tudni kell ? XIII. Vezérigazgató Találkozó- Göd, 2007. 05.31 Szűcs Zoltán vezérigazgató

2 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 2 A döntési folyamat 1.A döntési helyzet felismerése 2.Helyzetfelmérés 3.Helyzetelemzés 4.Célkitűzés, döntési kritériumok meghatározása 5.Cselekvési változatok kimunkálása 6.DÖNTÉS 7.Végrehajtás, ellenőrzés, visszacsatolás Döntési helyzet azonosítása Döntés- előkészítés

3 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 3 Mi befolyásolja a döntéseket? Üzleti szféra •Tulajdonosi szempontok •Jogi keretrendszer •Gazdasági szempontok •Szervezeti szempontok  Rugalmas rendszer Közszféra •??? •Jogi keretek (nem egyenszilárdak) •Költségvetési keretek (nem feladathoz kötöttek) •Szokások (néha már ez is segítség)  Merev rendszer

4 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 4 Egy példa az üzleti szférából American Express kártya bevezetése az OTP Banknál Egy termék, mely újradefiniálta a hitelkártya fogalmát; Egy munka, mely újradefiniálta a hatékony munkavégzés fogalmát…

5 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 5 Hangsúly az előkészítésen… 2004. szeptember 1.- Az ötlet megszületik…  Döntés a bevezetésről határidők meghatározása  Projektszervezet felállítása, projekt szakmai definíciója, motivációs rendszer kidolgozása  A feladat elvégzéséhez szükséges kompetenciák mennyiségének és minőségének felmérése, rendelkezésre bocsátása akár külsős erőforrásokból

6 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 6 Operatív menedzsment, folyamatos támogatás  Feladatok operatív menedzsmentje több dimenzióban, több tevékenységi területen (marketing, fejlesztés, üzemeltetés, kártya üzletág, reklamáció kezelés, kártyagyártás, AMEX, kereskedői migráció)  Folyamatos felsővezetői támogatás a projekt során 2005. június 1. - AMEX kártya a piacon

7 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 7 Mire lenne szükség? Rövid távon Hosszú távon

8 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 8 Brit közigazgatási reform Kiindulópont •Reform indítása: „felülről- lefelé”- politikusok kezdeményezték, gazdasági szükségszerűségből Akciók •1979- 1986: Reform kezdeti fázisa – nincs párbeszéd •1986- 1991: „Next Steps”- ÁTTÖRÉS – van párbeszéd •1991- 1995: Állampolgári szerződések Végeredmény • A brit kormányzat tanult a kezdeti kudarcokból a köztisztviselőkkel szövetséget kötve új szakaszt kezdett a reformban. Rendszerszemléletű közelítés alapján tudtak elérni meggyőző eredményeket az új közszolgálati menedzsment és a közigazgatási modernizáció kiépítése irányába.

9 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 9 Német közigazgatási modernizáció Kiindulópont •Reform indítása: „alulról- felfelé”- köztisztviselők kezdeményezték, elsősorban finanszírozási kényszerek miatt Akciók •Új közigazgatási modell,- a „ szervezett felelőtlenség” megszüntetésére- mely eredményorientált és decentralizált (90-es évek) •Központi kormányzat modernizációja Végeredmény •A német közigazgatásban a reform modellt sokhelyütt és sok vonatkozásban megvalósították. Elmondható, hogy a menedzsment reform folyamat – átfogó közigazgatási-közszolgáltatási reform alakját öltve – sikeresnek bizonyult •Aktivizáló államiság kialakítása

10 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 10 A magyar közigazgatási reform első lépései  Államreform Bizottság létrehozása „ az Államreform Bizottság a kormány javaslattevő, véleményező és döntés- előkészítő szerve lesz” /Gál J. Zoltán/  Kormányzati Személyügyi Központ létrehozása „Nem vízfejként, hanem agyként fog közreműködni, behozva mindazt az értékes tudást, tapasztalatot, módszertant, amely az igazgatáson kívüli világban már természetes, segítséget nyújtva az egységes és átfogó, stratégia szemléletű munkához a központi igazgatásban" /Gyurcsány Ferenc/

11 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 11 Az irány jó! Hol tartunk? Mit kell tenni?

12 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 12 • hatékonyságmérés, • teljesítményértékelés, • leépítések, • racionalizálás, … és még mindig csak ott tartunk, hogy Operatív Program lett belőle, amit június 4-ig lehet véleményezni + intézmények átnevezése, emberek ide-oda tologatása Meghirdetett program

13 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 13 Magyarországon miért nem működik? Lehetséges okok: • kompetenciahiány (vezetési és szakmai), • kapacitáshiány, • informális hatások érvényesülése.

14 AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó zRt. 14 Megoldási javaslatok Rövid távon • el kell választani a szolgáltatásnyújtó funkciókat a politika irányító és szabályozó funkcióitól (kormányzás, evezés) • nagyobb autonómia és rugalmasság biztosítása, • eredmények elszámoltatása teljesítményszerződések alapján • rövid távú tervezés és kontroll bevezetése, • külső kompetencia bevonása, • külső kapacitás bevonása, (független szakértők, tanácsadók) Hosszú távon • stratégiai tervezés és kontroll bevezetése, • közigazgatásban dolgozók képzése

15 Köszönöm a figyelmet! Szűcs Zoltán szucs.zoltan@aam.hu www.aam.hu


Letölteni ppt "Döntés és végrehajtás az üzleti és a közszférában avagy vezetni tudni kell ? XIII. Vezérigazgató Találkozó- Göd, 2007. 05.31 Szűcs Zoltán vezérigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések