Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MIKROMENTOR VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI M E G O L D Á S O K Menedzsment rendszerek a közigazgatásban Előadó NAGY JÁNOS vezető auditor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MIKROMENTOR VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI M E G O L D Á S O K Menedzsment rendszerek a közigazgatásban Előadó NAGY JÁNOS vezető auditor."— Előadás másolata:

1 MIKROMENTOR VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI M E G O L D Á S O K Menedzsment rendszerek a közigazgatásban Előadó NAGY JÁNOS vezető auditor

2 2 Az előadás tartalma •A Mikromentor vállalatirányítási és minőségirányítási tanácsadó szervezet bemutatása •A menedzsment rendszerek bemutatása •A menedzsment rendszerek alkalmazása a közigazgatásban •Az integrált rendszerek alkalmazása, előnyök

3 3 Küldetésünk / Jövőképünk •Szakmailag magas szintű szolgáltatásokkal segítsük a szervezetek versenyképességét, a gazdasági környezethez való integrációját és szolgáltató szemléletű független szakértői vizsgálattal sikeressé tegyük partnereinket céljaik elérésében. •Azért dolgozunk, hogy meghatározó szolgáltatóként a vállalkozások stratégiai partnere legyünk.

4 4 Szolgáltatásaink ISO 9001 ISO 14001 ISO 22000 ISO/IEC 27001 OHSAS 18001 ISO/TC 16949 ISO/IEC 15408 24/2006 BM vezető auditor belső auditor tanfolyamok folyamat ellenőrzés Beszállítói audit •Rendszer építés •Rendszer működtetés •Oktatás, Képzés •Biztonsági átvilágítás •Belső auditork •Külső auditok szervezése

5 5 Referenciáink közül néhány Bor – Beton Zalaegerszeg,; Útprofil 2000 Zalaegerszeg,; Zala Cereália Kft Zalaszentgrót.; Bodajki fonal Kft Bodajk,; Molnárkő Kft.; Balaton Elektronika Kft.; Floraszka Környezetgazdálkodási Vállalat; Portocom RT.; MÓR Kft; Laurel számítástechnikai Kft.; Győri ÁFÉSz kenyérgyár, cukrászüzem, tésztaüzem; HOGO Bt.; Albatox Kft.; Origó személyzeti és pénzügyi tanácsadó Zrt.; Kóczán rugótechnika Kft.; Citroen autószalon.; KOMAX kereskedelmi Kft.; ÁDRONER Húsüzem és Húsbolt; Renault Baumgartner Szombathely; Pécsi Sütőipari Zrt.; Pannónia Med Hotel fogtechnika és Catering Sopron; Datech Kft. Bútor és aztalos üzem, építőipari kivitelezés.; MÓR 2000 Kft,; Hungaronektár Kft.; AVA-PACK Kft. Szilassy és Türk Kft.; Mór Kft.; Regál Nyomda, Opel Sopron. ISO 15408 IT. Terméktanúsítás: Play System Kft. SN Hungária Kft., ISO 2200, Mediterránó éttermek, cukrászat. Feldolgozó ipar, Éttermek, Közétkeztetés ; MÁV, GYESEV, Szanatórium Sopron, BP II: ker. önkormányzat), Ipari üzemek, ( hús, sütőipar, ); Porta Hungaryca Kft. ( Mosonmagyaróvár, autószalon ) DEKORSY Kft. Sopron ( autóipari beszállító ) A TS 16949 szabvány mellé integráltuk a KIR-t. Mizsepack Kft. Lajozsmizse 2003 Tanúsítás Certop Kft. Floraska környezetgazdálkodási vállalat Sopron. MSZ EN ISO 9002.1996 felkészítése. Molnár Kő Kft Keszthely, külszíni kőbánya. - 1994-96 Laurel számítástechnikai Kft. Szervezésében, Pénztárgépes rendszerek betanítása és kerekedelmi technikák az informatika segítségével. Betanított ügyfelek. HERZ Szalámi Rt. Győri OTP, Spár áruházlánc, Akkord Áruház. Létszám kb. 400 fő. - 1996-97 Szombathelyi Munkahelyi Regionális Átképző szervezésében informatikai oktatás, Felnőttképzés. Kapuváron. Létszám 25 fő - Regionet Kft. szervezésében 1998-99 Minőségügyi belső auditori tanfolyamok. Zalaegerszeg, Dunaújváros, Ajka. Létszám kb. 110 fő. - 2001.02-04 Győr-Moson-Sopron Megyei kereskedelmi és Iparkamara Minőségügyi munkatárs, Belső auditor, Minőségügyi vezető. Képzés Létszám 37 fő - 2002Fejér Megyei Ipartestület szervezésében, Környezetvédelmi Irányítási rendszerek. Alaptanfolyam. Létszám 18 fő. - 2003 Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara. HACCP tanfolyam vendéglátás és közétkeztetési vállalkozóknak, alkalmazottaknak. Létszám 80 fő. Nestlé Hungária Kft. HACCP tanfolyam 17 fő. Létesítmény üzemeltetés: Testőr Kft, LicsVill Kft, Market Security, Scarabeus, Integrál Klíma Zrt. stb. Park gondozás: Két Kertész Kft., Bátor Kert Kft.,Pannon Park Kft. Takarítás: Soma Clean, Nagy-Duo kft. Scer-Speed kft. Városgazsálkodás: Huron Kft. AVE Hargita, Referenciánk több, mint 200

6 6 Jogosultságaink •Tanúsított Minőségirányítási rendszer 2001-óta •Minőségirányitási rendszerek felkészítése, auditálása •Környezetirányítási rendszerek felkészítése, auditálása •Élelmiszerbiztonsági rendszerek felkészítése, auditálása •Munkavédelmi rendszerek felkészítése, auditálása •IT biztonságirányítási és terméktanúsítási rendszerek felkészítése •Integrált irányítási rendszerek felkészítése, auditálása

7 7 Együttműködéseink Certop Kft. Magyarország piacvezető tanúsító cége, 3700 kiadott tanúsítvánnyal, 13000 lefolytatott audittal, 24 akkreditációval BSI, Angol szabványügyi testület Mert-Cert Tanúsító Kft. Testőr Audit Kft. Vagyonleltárak, vagyonvédelmi átvilágítás

8 8 Képzéseink 1 •Minőségirányítási rendszer belső auditor •Környezetirányítási rendszer belső auditor •MEBIR belső auditor •Integrált rendszerek MIR/KIR/MEBIR belső auditor

9 9 Elérhetőség •www.mikromentor.huwww.mikromentor.hu •minoseg@mikromentor.huminoseg@mikromentor.hu •Telefon-Fax: 06/99/321-786 •Mob: +36/30/9373-241 •Cím: 9400 Sopron, Harkai u. 6/a

10 Menedzsment rendszerek bemutatása Előadó NAGY JÁNOS vezető auditor

11 11 A menedzsment rendszerek bemutatása •Indíttatás – Hadviselés •Alapelvek felállítása – Brit szabványok – USA – Japán •Gyártás – megfelelés a vevők felé •Nemzetközi szabványosítás - minőségbiztosítás •Elmaradhat a folytonos vevői audit •Megjelenik a szolgáltatás minőségbiztosítás (1995) •Kialakul a Minőségirányítás (2000) •A minőségirányítás - vállalatirányítás összemosódik •A többi menedzsment rendszer is előtérbe kerül •Integrált irányítási rendszerek (2002)

12 12 A menedzsment rendszerek bemutatása 2 •A követelmények megismerésére, és rendszerezésére szabványokat hoztak létre. •Minőségirányítás: ISO 9001 •Környezetirányítás: ISO 14001 •Munkavédelem: MSZ 28001 •Információvédelem: ISO/IEC 27001 •Integrált rendszerek = Vállalatirányítás

13 13 A menedzsment rendszerek - vállalaltirányítás résztvevői Szervezet, mint alkalmazó A szabványok fejlesztői Akkreditor Tanácsadó Tanúsító Érdekelt felek

14 14 Az üzleti siker kulcsa •A szervezet vezetőnek legyen módszere a tervezésre, szervezésre, irányításra, az ellenőrzésre. •Legyen következetes •Kérjen számon •Legyen példamutató •Vagyis…. legyen elkötelezett •Az 50 éves múltra visszatekintő, több 10 ezer szakember munkáját magába foglaló szabványokat érdemes megismerni, - alkalmazni.

15 15 Az üzleti siker kulcsa 2 •Integráljuk be a menedzsment rendszereket az intézmény irányításba. •Nincs külön minőségbiztosítás, meg munkavédelem, meg környezetvédelem, és adat meg vagyonbiztonság. Ezek a vezetők hétköznapjai, ….. úgy nevezik, vállalatirányítás.

16 16 Gyakorlati példák 1 •Autószalon –Veszélyes hulladék ingyenes elhelyezése •Nyomda –4% papír, 5 % festék költség megtakarítás –44% hulladék szállítási megtakarítás –16% csomagolási hulladék megtakarítás –70 % termékdíj megtakarítás –15 % villany, 21% fütés megtakarítás –50% irodaszer és papír megtakarítás –Nem volt bírság

17 17 Gyakorlati példák 2 •Városgazdálkodás –Rozsdamentes szelektív hulladékgyűjtők –Munkaerőhiányból -- leginkább keresett munkahely –Téli sózás kiváltása CaCl-ra •Összes költség 23% megtakarítás •Pályázati pénzek megnyerése •Szállítmányozó cég –50% üzemanyag megtakarítás –6% karbantartási költség megtakarítás –Jelentős image növekedés

18 18 Minőségmenedzsment •MSZ EN ISO 9001:2009 Minőségirányítási Rendszer •A szabvány a szervezet általános működési modelljét írja le, azokat az általános követelményeket, amelyek teljesítése egy társaság sikeres (gazdaságos és a vevő bizalmát elnyerő) működéséhez szükséges. •A követelmények a felső vezetés elkötelezettségétől,a vállalat irányításától a szabályozott folyamatokon át (beleértve a szükséges ellenőrzéseket, javításokat) a hibák megelőzésig és a vállalkozásfejlesztésig szinte a szervezet teljes tevékenységét lefedik. •Cél: a követelményeknek való megfelelés

19 19 Környezetemendzsment MSZ EN ISO 14001:2005 Környezetközpontú Irányítási Rendszer •Valamennyi vállalkozás jövőjében meghatározó szerepe van annak, hogy mennyire képesek vezetőik a környezettudatos gondolkodás, cégirányítás megvalósítására, mennyire helyezik előtérbe a környezetszennyezés elkerülését, a környezet megóvását, a gazdaságos energiafelhasználást. •A jól kialakított rendszer költségmegtakarítást eredményez a szervezetnél ! •Az ügyfelek nem csak a minőséget követelik meg a szolgáltatásban, hanem elvárják az igazolt, környezeti szempontoknak megfelelő működést. A rendszerszemléletű, környezetközpontú gondolkodás elősegíti a szigorodó hatósági elvárásoknak való megfelelést is. A környezet megóvása sokkal kisebb költséggel jár, mint a sérült környezet helyreállítása – a helyreállítás ma már minden esetben a károkozó felelőssége, költsége. A kialakított környezetközpontú Irányítási Rendszer a megelőzés egyik eszköze.

20 20 Munkahelyi egészségvédelem MSZ 28001:2008 Munkahelyi Egészségvédelem és Biztonság Irányítási Rendszer •A statisztikai mutatók szerint a világon évente 5500 ember hal meg munkahelyi balesetekben, 4,5 millió olyan baleset történik, amelyben 3 vagy annál több munkanap esik ki, ennek következtében 146 millió munkanap vész el. •Nézzünk egy biztató statisztikai számot is: az Európai Unióban ezen a téren a megelőzés érdekében befektetett minden EUR ráfordítás 2 EUR megtérülést eredményezett. •A MEB rendszer bevezetése mellett szól, hogy a fejlett országok gyakorlatához hasonlóan Magyarországon is várhatóan bevezetésre kerül az új típusú balesetbiztosítási rendszer, melynek értelmében mindazon vállalkozások, amelyek a szervezett működésükkel, rendszerükkel és az ehhez társuló jó gyakorlatukkal bizonyítani tudják, hogy ezen a téren minden tőlük ésszerűen elvárhatót megtesznek a biztonság, az egészség érdekében, lényegesen kevesebb biztosítási díjat kell, hogy fizessenek. A megelőzés egyik hatékony eszköze a MEB rendszer.

21 21 Információbiztonság MSZ ISO/IEC 27001:2006 Információ Biztonsági Irányítási Rendszer Az Információ Biztonsági Irányítási Rendszer segítséget nyújt, hogy a szervezetek megismerhessék – az eddig még ismeretlen – kockázatokat, hiányosságokat, hibákat, nyílt támadási felületeket, a feltárt és megismert kockázatokat elemezzék, a kapott eredmények alapján a megfelelő intézkedéseket bevezessék, megelőzve a lehetséges veszteségek forrásainak kialakulását. Cél: - Adat és információ védelem - A működés biztonságának növelése

22 22 A minőségügy szerepe a közszolgálati életben Egy szervezeti, vállalati vezető rengeteg napi problémával küzd. •Küzd a szakmaiságért •Az elismertségért •A hatékonyságért •A nyereségért •Küzd a fenntartóval, a beosztottakkal, a hatóságokkal, (a konkurensekkel), a jó és rosszakarókkal. •Egyszóval harcol a követelmények betartásáért.

23 23 Miért előnyösek tehát a menedzsment rendszerek? Cégek, amelyek aktívan csökkentik a hibákat, a veszteséget, a reklamációt, környezeti hatásaikat és kockázataikat, azok, •fenntarthatóbbak, jóval kisebb % -ban mennek csődbe, vagy szűnnek meg •nyereségesebbek •versenyképesebbek ( olcsóbb jobb, gyorsabb) •értékesebbek. ( jó és pozitív marketing, javuló mutatók, pl. javuló környezetteljesítmény )

24 Minőségmenedzsment rendszerek alkalmazása a közigazgatásban

25 25 Hogy alkalmazható ? A közigazgatási szerveket, intézményeket elsősorban már nem közhatalmi szerveknek, hanem közszükségleteket kielégítő, illetve szolgáltatásokat nyújtó intézményeknek kell tekinteni. Az állampolgárok ma már adófizetőként és a közszolgáltatások fogyasztójaként viszonyulnak a helyi és a területi közigazgatási szervekhez. Ennek érdekében kialakultak, és fokozatosan elterjednek azok a követelmények, amelyek a piaci viszonyok között működő gazdasági társaságoknál már bevált, korszerű szervezeti és működési módszerek, valamint menedzsment technikák alkalmazását a közszféra intézményeiben is megkívánják. Egyre határozottabbá válik az a tendencia, mely szerint immár a közigazgatási szervek, intézmények minőségpolitikája, minőségügyi rendszere is megmérettetésre kerül, sőt az működésükkel szembeni igényként jelenik meg.

26 26 Alap séma •Közigazgatás --- szolgáltatás •Ügyfél, felhasználó ---- igénybe vesz •Folyamatorientált szemlélet. –Érdekelt felek igényeinek felmérése –Az igények feladattá fordítása –Végrehajtás –A teljesítés mérése és értékelése –Beavatkozás a folyamatba ( tervezés, PDCA )

27 27 Motiváció •Lehet-e javítani a szolgáltatáson? Gyorsaságán, elérhetőségén, színvonalán? •A szolgáltatás előállítás költségén •A szolgáltatás környezeti hatásán •A szolgáltatást előállítók egészség-megőrzésén, stressz, képernyő előtti munkavégzés stb. •Adatvédelmen •A működés biztonságán

28 28 Motiváció 2 •Vajon megteszünk mindent ? Alkalmazzuk az elérhető legjobb technikákat? •Megfelelő a tervezés? •Megfelelő a tudásunk a folyamatok optimális végrehajtásához? •A szervezet felépítése hatékony? A munkakörök, felelősségek kiosztása megfelelő? •A munkatársak képességei, és a feladatok találkoznak? •Az ügyfél-megbízó elégedett ? •A fenntartó elégedett? •Az érdekelt fél elégedett? •Mit kell másként tenni?

29 29 Alkalmazhatóság •A Menedzsment rendszerek minden szervezetre alkalmazhatók •A közigazgatás mint szolgáltatási szféra nem vonatkoztatható el a környezetétől. Következésképp úgy kell kezelnünk, mint piaci résztvevőt. •Ha ebből indulunk ki akkor közvetve, vagy közvetlenül ugyanazzal a szemlélettel kell kezelnünk a területet, mint a verseny szférát. •Ugyanazok az irányelvek mérvadók. •Vagyis a menedzsment rendszerek létjogosultsága a közigazgatásban, nem csak divat.

30 30 Az Integrált menedzsment rendszerek alkalmazásának előnyei Előnyök a közszféra számára: • nő a szolgáltatási színvonal • jelentős hatékonyságnövekedés • manuális folyamatok kiváltása • ügyintézéssel töltött idő rövidülése • átláthatóság növekedése • bevétel gyarapodása és/vagy a költségek csökkenése • szabályozási problémák csökkenése • folyamatok és intézmények értékelésének elősegítése • teljesítmény értékelés megalapozása • veszteségek csökkenése

31 31 Az Integrált menedzsment rendszerek alkalmazásának előnyei 2 Előnyök az állampolgárok számára: • nő a szolgáltatási színvonal • a könnyebb információhoz jutás révén növekedhet az állampolgári részvétel a döntéshozásban • ügyintézéssel töltött idő rövidülése • kényelmesebb ügyintézés • növekvő bizalom Előnyök az üzleti szféra számára: • nő a szolgáltatási színvonal • költséghatékony elektronikus folyamatok • az államnak jobb kapcsolata alakulhat ki az üzleti világ szereplőivel

32 32 Összefoglalás A magyar közigazgatással szemben támasztott hármas elvárás: az 1. eredményesség 2. hatékonyság 3. elhívatottság Ennek szellemében minden közigazgatási szervezetnek meg kell felelni e három követelménynek. Növelnie kell tehát szolgáltatásának színvonalát, erőforrásainak optimalizálásával. E három feltételnek akkor tud megfelelni minden szervezeti egység, ha nő eredményessége, takarékos és speciális célként a közszolgálatisága javul. Ezen utóbbi cél gyakorlatilag a közigazgatást igénybevevők megelégedettségét jelenti, hasonlóan a vállalati gyakorlatban alkalmazott vevői megelégedettség analógiájára.

33 33 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "MIKROMENTOR VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI M E G O L D Á S O K Menedzsment rendszerek a közigazgatásban Előadó NAGY JÁNOS vezető auditor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések