Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI."— Előadás másolata:

1 2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI STÍLUSOK 6.IDŐMENEDZSMENT - ZH 7.VEZETŐI KÉSZSÉGEK, KÉPESSÉGEK

2 ELMÉLETI HÁTTÉR ÖSSZEFOGLALÁSA ÚTRAVALÓ – A GYAKORLAT SZÁMÁRA MEGÁLLAPÍTÁSOK PROBLÉMA FELVETÉS HOROG TÉMA KIEMELÉSE TANULMÁNY, ESETPÉLDA, SZITUÁCIÓ ÁTTEKINTŐ VÁZLAT A TANKÖNYVBŐL A GYAKORLATOK JELLEMZŐ FELÉPÍTÉSE

3 PROBLÉMA FELVETÉS

4 Egy tanulmány érdekességei forrás: Dr. Simák Pál: Globális beszerzési sikerkritériumok c. előadása MTA május 16. Global Purchasing Excellence McKinsey,  200+ szervezet  5 md+ USD árbevétel  11 kulcstényező vizsgálata

5  Kidolgozta-e a mgmt a stratégiát?  Ismert? Működtetik?  Összhang van-e a terület megítélése és identitás tudata között?  Kik vagyunk? Mi a feladatunk? Mások is így látják?  Milyen rendszereket működtet a mgmt az emberi erőforrás biztosítására, fejlesztésére és megtartására?  Felvétel, tréning, továbbképzés gyakorlata  Hogyan szervezi a terület a feladatait?  Kategória menedzsment, beszállító menedzsment, igény menedzsment  Folyamatok  Naprakész? Karbantartott? Működik?

6  Értékteremtő képesség  Milyen értéket hoz létre, mit ad tovább?  Teljesítmény menedzsment  célok konkrét mérhető eredményekre bontása, rendszeres mérés (hibakutatás, fejlesztés)  Szerepek és felelősség  Világosak a szerepek? Hatalom és felelősség?  Kereszt-funkcionális együttműködés  együttműködési gyakorlat, hatékonyság  Tudás és információ menedzsment  adatértékelést támogató rendszerek, tudás megosztás (Integrated Knowledge Base)  Befolyásolás és hatáskör  szabályok betartatásának képessége, eszközei

7 FŐBB MEGÁLLAPÍTÁSOK  Egy „egészséges” funkcionális tevékenységének jelentős pénzügyi eredménye van  a legmarkánsabb hatása az emberek képességeinek, a szervezeti kultúrának, és az un. horizontális koordinációnak van  a jól teljesítők elköltött dolláronként 50%-kal többet fektetnek be a beszerzők tudásfejlesztésébe – jelentős korreláció mutatkozik a megtakarításokkal

8  a jól teljesítők beszerzési vezetői tagjai a felsővezetői körnek  beszerzés-logisztika részt vesz a stratégiai döntésekben  a centralizáció javítja az eredményeket  a jól teljesítők több költésért felelnek, mint az alulteljesítők  a jól teljesítők alul értékelik produktumukat és állandó fejlesztésben vannak a jobb eredmény eléréséért (az alulteljesítők optimisták) (az alulteljesítők optimisták)

9 AUTOIPAR HIGH TECH & TELECOM FOGYASZTÁSI CIKKEK VEGY- ÉS GYÓGYSZERIPAR SZOLGÁLTATÁSOK ÉPÍTŐIPAR ÉS NYERSANYAG PÉNZINTÉZETEK ENERGIA, KÖZMŰ IPARÁGI ÁTLAG LEGJOBBAN TELJESÍTŐK 3,25 2,95 2,71 2,65 2,45 2,42 3,21 3,16 4,3 4,1 4,2 3,7 3,6 3,9 4,0 3,5 (+1,05) (+0,89) (+1,04) (+0,75) (+0,89) (+1,25) (+1,55) (+1,08)

10 EGY FONTOS GONDOLAT A FELMÉRÉSBŐL…. „ A vizsgált tényezők eltérő hatással vannak az eredményességre. Kiemelkedő súllyal szerepel a beszerzés-logisztikai szakemberek más funkcionális területen szerzett tudása, tapasztalata, illetve a társosztályok együttműködési képessége.”

11 Ahogy a vevő elmagyarázta Ahogy a Planner megértette Ahogy a termék- terv elkészült Ahogy a progra- mot megírták Ahogy a Tanács- adó jellemezte Project dokumentáció Ahogy a termelés létrehozta Ahogy a vevőnek kiszámlázták „Support” Amire a vevőnek szüksége van

12 MEGÁLLAPÍTÁSOK

13 SZABÁLYZÓK RENDSZEREK FOLYAMATOK STRATÉGIÁK MODELLEK MUTATÓSZÁMOK SZERVEZETI KULTÚRA KOMMUNIKÁCIÓ ÉRTÉKEK EMBERI ERŐFORRÁS KAPCSOLATOK ATTITÜD SZERVEZETI VISELKEDÉSFORMÁK

14 ELMÉLETI HÁTTÉR ÖSSZEFOGLALÁSA

15  A menedzsment vezetés: - önálló tevékenységet végez - szervezeti célok megfogalmazója, az elérés feltételeinek biztosítója, értékteremtő folyamatok és rendszerek létrehozója, működtetője, fejlesztője - PDCA (Plan, Do, Check, Act) ciklus vezérlője a hatékony működés érdekében - erőforrás gazdálkodó - fókuszában a kulcs erőforrás áll – HR (Human Resource) – (együttműködést alakít, irányít, szervez, fejleszt, visszacsatol, motivál..stb.) - funkciói (Henry Fayol – 1916): - tervezés, szervezés, közvetlen irányítás, koordinálás, ellenőrzés

16 Az egyén, a szervezetek különleges erőforrása AZ EGYÉNISÉG ÖSSZETEVŐI  sokféle tudományos személyiség elmélet - pl: 16 elsődleges személyes vonás – két szélsőérték (pl: nyitott – zárt; vidám – komor…) - Hippokratész 4 temperamentum szerinti csoportja (szangvinikus, kolerikus, melankólikus, flegmatikus) (szangvinikus, kolerikus, melankólikus, flegmatikus) - Eysenck szerinti személyiségjegyek (stabil-labilis/ introvertált – extrovertált)  képességek - öröklött lelki, szellemi és fizikai adottságok – fejleszthetők - öröklött lelki, szellemi és fizikai adottságok – fejleszthetők készségekké tehetők – vezetői feladat felmérni, készségekké tehetők – vezetői feladat felmérni, jól felhasználni a munkacsoportban jól felhasználni a munkacsoportban

17  értékek alapvető kérdésekben elfogadott elvek, meggyőződés, preferenciák, állásfoglalás = az értékek összefüggése, értékrend  beállítódások (attitüd) személyiségjellemzők – meghatározzák reagálásunkat a környezetre, jelentős az érzelmi hatás, egy része nem nyilvánul meg a személyiség viselkedésében (szándékok, indítékok)  hiedelmek érzelmi összetevő nem játszik szerepet érzelmi összetevő nem játszik szerepet környezeti hatás + mértékadó személyek + kialakított környezeti hatás + mértékadó személyek + kialakított világkép alapozza meg világkép alapozza meg hosszabb időn keresztül hat - befolyásolja az egyéniséget hosszabb időn keresztül hat - befolyásolja az egyéniséget

18  kognitív disszonancia összhanghiány – pl: döntésünk nincs összhangban meggyőződésünkkel (feszültséget okoz: viselkedésváltozás, kimagyarázás..stb)  tanulás klasszikus kondícionálás (Pavlov) operáns kondícionálás (viselkedés befolyásolása a következményekkel) behelyettesítő tanulás (megfigyelés, utánzás, modellezés) komplex tanulás (gondolati szimulációk magatartás változás)  észlelés külső valóság transzformáció (belső szűrő alapján) befolyásolja: (belső) tanulás, beállítódás, … a teljes személyiség (külső) feltűnő tulajdonságok, mozgás, újdonság, kontraszt… (külső) feltűnő tulajdonságok, mozgás, újdonság, kontraszt… szelekció, torzítás (sürítés, kiegészítés) szelekció, torzítás (sürítés, kiegészítés)

19  ítéletalkotási tendenciák személyek észlelésekor kialakuló torzítások a viselkedés okának kutatása (belső, vagy külső) – összefüggés az eredménnyel (tartós, vagy eseti) – összefüggés az eredménnyel (tartós, vagy eseti) probléma: jellemzően belső okokat kutatunk és nevezünk meg (!) probléma: jellemzően belső okokat kutatunk és nevezünk meg (!) Néhány tipikus ítéletalkotási tendencia: - egy tulajdonság alapján általánosítás - sztereotípiák felépítése - általánosítás - „mindig, soha” - prekoncepció (előfeltevés)

20 ÚTRAVALÓ A GYAKORLAT SZÁMÁRA

21 NÉHÁNY ARANYSZABÁLY ÚJ VEZETŐKNEK ISMERD MEG ALAPOSAN A CÉGKULTÚRÁT ! - a menedzsment tagjai - alapelvek, értékek, honnan- hová tartanak, erővonalak - mit tekint a cég eredménynek NÉZZ KÖRÜL MINDEN SZINTEN! - „kávézz” és ebédelj! - hallgasd meg! - figyeld meg! „TANULD EL AZ ÜGYESSÉGÉT” ! ÖNISMERET, ÖNFEJLESZTÉS, PÉLDAADÁS! KERESS JÓ PÉLDÁT ! ADJ MAGADNAK IDŐT A GONDOLKODÁSRA ! AMI JÓ, AZT NE JAVÍTSD MEG!

22

23


Letölteni ppt "2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések