Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Dunaújvárosi Főiskola Műszaki Menedzser alapképzésének bemutatása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Dunaújvárosi Főiskola Műszaki Menedzser alapképzésének bemutatása."— Előadás másolata:

1 A Dunaújvárosi Főiskola Műszaki Menedzser alapképzésének bemutatása

2 2/ •Selmecbányai Bányászati Akadémia •Kerpely Antal Kohóipari Technikum •Felsőfokú Kohóipari Technikum •NME KFFK •ME DFK •2000-től önálló főiskola A Főiskola története

3 3/ •1 MA mester szak •8 BSc, BA alapképzési szak (7+1) •13 hagyományos főiskolai alapképzési szak (kifutó) •11 felsőfokú szakképzési szak •16 szakirányú továbbképzési szak •Területek: –Anyagmérnök –Gépészmérnök –Informatika –Műszaki Menedzser –Műszaki Szakoktató –Gazdálkodás és menedzsment –Kommunikáció és Médiatudomány Szakok

4 4/ Hallgatói létszám expanzióminőségfejlesztési időszak

5 5/ Minősített oktatók száma

6 6/ INNONETWORK (hálózati együttműködések) INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT KÖZPONT KLASZTEREK Dunaújvárosi Regionális Anyagtudományi és Technológiai Tudásközpont (DURATT) Anyagtudományi és Technológiai Program  Kopás- és károsodás, szerkezeti és felületi integritás  Fizikai szimulációs és metallográfiai laboratórium…  Ultrafinom és nanoszemcsés acélok előállítási lehetőségei  Polimer és kompozit alapanyagú termékek technológiák fejlesztése Technológia- és Tudástranszfer Program  Oktatási-képzési Program  K+F horizontális tevékenység EURÓPAI CAMPUS DUNAÚJVÁROSBAN K+F+I+O+SZ FEJLESZTÉSEK Gépészeti és mechatronikai Kompetencia Központ  Korszerű mozgásszabályozások laboratóriuma  Gépjármű-mechatronikai kutatás- és tesztlaboratórium  Biomechatronika laboratórium  Megmunkáló-központok Logisztikai Kompetencia Központ  Ellátási lánc rendszerek kutatása  Oktatási-képzési program További kompetencia központok Informatikai Kompetencia Központ  Ipari informatikai laborcsoport  Info-kommunikációs laborcsoport  Szoftverfejlesztési labor  Párhuzamos rendszerek – GRID labor INFORMATIKAI, HÁLÓZATI FEJLESZTÉSEK Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ  E-learning tartalomfejlesztés  Curriculum fejlesztés (kompetencia alapú, modularizált) Környezetvédelmi és Energiaracionalizásási Kompetencia Központ  Környezetbarát, intelligens épület kutatása és kifejlesztése  Energiaracionalizálási program

7 7/ Oktatási egységek •Anyagtudományi és Kohászati Intézet •Déri János Kommunikációs Intézet •Felnőttképzési és Tananyagfejlesztő Intézet •Gépészeti Intézet •Informatikai Intézet •Közgazdaságtudományi Intézet •Matematika Intézet •Nyelvi Intézet •Tanárképző Intézet •Természettudományi és Környezetvédelmi Intézet •Vezetés- és Vállalkozástudományi Intézet

8 8/ Vezetés- és Vállalkozástudományi Intézet Tanszékek: •Vezetés- és Szervezéstudományi Tanszék •Vállalkozástudományi Tanszék 16 oktató (8 tudományos fokozattal rendelkező) Feladata a Műszaki Menedzser alapképzési szak gondozása és menedzsment, gazdálkodási és szervezetközi ismeretek oktatása a többi képzési területen

9 9/ Jellegzetességek Erősen gyakorlatorientált: •A hallgató már a képzés során kapcsolatba kerül a vállalati környezettel. •Az évközi gyakorlati feladatok előkészítik a szakdolgozat készítését. •Segítséget kap a szakmai gyakorlati hely kiválasztásához. •Szakdolgozatok többsége vállalati problémák megoldására irányul. Szakirányok: •környezetvédelmi •logisztikai •minőségügyi •termelésirányítási

10 10/ A logisztika szakirány •Egységes rendszerbe foglalt ismereteket a logisztika elméleti és műszaki-technikai oldaláról. •Ipari gyakorlatot megalapozó évközi feladatokat –Beszerzési logisztika –Anyagmozgatás és raktározás –Ellátási lánc menedzsment –Logisztikai informatika és vállalatirányítási rendszerek területeken.

11 11/ Tantárgyak

12 12/ Infrastruktúra fejlesztés 1.Logisztikai oktatókabinet 2.Automatizált referenciaraktár 2 1

13 13/ Logisztikai oktatókabinet •Raktári és anyagáramlási tervező és szimulációs szoftverek •Ellátási lánc menedzsment és keresletelemző szoftverek •Vállalatirányítási és erőforrás-tervező szoftverek •Szállítmányozási és flottamenedzsment alkalmazások

14 14/ Automatizált referenciaraktár

15 15/ Automatizált referenciaraktár •Főbb elemei: –Automatizált alkatrész-tároló rendszer (AKL) –Páternoszter tároló –Elektromos emelőtargoncával kiszolgált gördíthető állványrendszer – targoncavezetői jogosítvány megszerzéséhez is! –Utántöltős görgős állványzat a galérián –Automatizált árufogadó és áruátvevő helyek –Komissiózó munkahelyek –Számítógépes raktárirányítás mobil terminálokkal, vonalkódos és RFId alapú áruazonosítással –Műholdas árukövetés és járatoptimalizálás •Nem csak oktatóhely: –Elhasznált elektronikai hulladékokkal (WEEE) kapcsolatos inverz logisztikai feladatok ellátása –Bemutatóhely kis- és középvállalatok logisztikai folyamatainak fejlesztésére

16 16/ ELMKK

17 17/ Ellátási Lánc Menedzsment Kompetencia Központ célja •Hozzájárul a korszerű ellátási lánc menedzsment (SCM) ismeretek oktatásához (főiskolai és iskolán kívüli) •Akadémiai és alkalmazott (vállalati) kutatások a SCM különböző területein •Ismert és elismert SCM kutatóhellyé válás

18 18/ A SCM és a logisztika fejlődési tendenciáiból adódó tudományos kérdések (akadémiai kutatási területek): •Az ellátási lánc menedzsment speciális humán erőforrás gazdálkodási és vezetési kérdései •Az ellátási lánc menedzsment informatikai támogatásának és kompabilitásának kérdései •Termelési és logisztikai folyamatok és tevékenységek összehangolása (vállalaton belül és vállalatok között) •Az ellátási láncban érintett vállalatok, szervezetek közötti kapcsolatok hatékonysága (gazdaságosság és eredményesség) és ezek hatása a szereplők versenyképességére

19 19/ A SCM és a logisztika kutatásának dimenziói •Működési (gazdálkodási) •Viselkedési (irányítás, együttműködés, HR) •Informatikai •Műszaki, technikai (mérnöki, termelés, mozgatás)

20 20/ A SCM és a logisztika vállalati kutatási kérdései •Versenyképesség a többiektől függ (az ellátási láncban érintettektől) •Döntési szituációk és kompetenciák •Folyamatszervezés –Termelésirányítás –Mozgás (vállalaton belül és vállalatok között) –Tárolás (vállalaton belül és vállalatok között) •Megfelelő humán erőforrás (felvétel, képzés, képességek)

21 21/ A SCM és a logisztika fejlődési tendenciáiból adódó oktatási kérdések •Vállalati működési folyamatok •A működés lehetetlen informatika nélkül •A működési folyamatok gazdasági, műszaki és informatikai elemeinek összekapcsolása •Az üzlet lényegének tudatosítása (piac, kereslet, hatékonyság, pénzügyi folyamatok) •A működési és a stratégiai folyamatok összefüggései (hangsúly a működésen, különben frusztrált végzősök)

22 22/ Az Ellátási Lánc Menedzsment Kompetencia Központ elvi felépítése •Az ELMKK a Dunaújvárosi Főiskola Vezetés- és Vállalkozástudományi Intézete és a Partnerek konzorciális jellegű együttműködési szervezete •Az együttműködés az ELMKK céljainak közös megvalósítását jelenti •Az együttműködés bevételt eredményez, amely egyrészt biztosítja a Jövő Logisztikája Laboratórium közép távú fenntarthatóságát, másrészt többlet forrást jelent az Intézetnek és természetesen a Partnereknek

23 23/ Az Ellátási Lánc Menedzsment Kompetencia Központ elvi felépítése •Mit nyújt az Intézet (a DF) a Partnereknek: –Akadémiai tudás –Nemzetközi tudományos kapcsolatok –Részvétel a felsőoktatásban –A K+F kedvezmények igénybevételének lehetősége (innovációs járulék) –Infrastruktúra (a Jövő Logisztikája Laboratórium) •Mit kér az Intézet (a DF) a Partnerektől:

24 24/ Az Ellátási Lánc Menedzsment Kompetencia Központ elvi felépítése •Mit kér az Intézet (a DF) a Partnerektől: –A kapcsolati tőke közös felhasználását –Professzionalizmus –Személyes részvétel –Szakmai tevékenységén keresztül hozzájárulást a ELMKK infrastrukturális bázisát jelentő Jövő Logisztikája Laboratórium fenntartásához

25 25/ Az Ellátási Lánc Menedzsment Kompetencia Központ elvi felépítése A lehetséges Partnerek típusa és szerepe •Vezető vállalati tanácsadó cég, amelynek (egyik) fő tevékenysége a működési folyamatokra vonatkozik •Az ellátási lánc menedzsment területén tevékenykedő szaktanácsadó cég, vagy cégek. •Integrált vállalatirányítási rendszert és ehhez kapcsolódó speciális szoftvereket szállító Partner

26 26/ Az Ellátási Lánc Menedzsment Kompetencia Központ elvi felépítése A lehetséges Partnerek típusa és szerepe •Legkorszerűbb raktározási technológiával foglalkozó Partner, aki gyártó és tanácsadó is egyben •Az ellátási lánc menedzsmentben közvetlenül érintett Partnerek –Termelő vállalat –Kereskedelmi vállalat –Logisztikai szolgáltató vállalat

27 27/ Az Ellátási Lánc Menedzsment Kompetencia Központ elvi felépítése A lehetséges Partnerek típusa és szerepe •Az ellátási lánc menedzsment kutatásában és oktatásában élenjáró, nemzetközi Partner (mentor) –Hozzájárulás ahhoz, hogy a hazai ellátási lánc menedzsment képzés tartalma megfeleljen a legkorszerűbb nemzetközi színvonalnak (felsőoktatás és iskolarendszeren kívüli képzés) –Bekapcsolódás a nemzetközi tudományos életbe és kutatásba –Nemzetközi vállalati kapcsolatok helyi kialakítása •A helyi és a regionális vállalatokat tömörítő Kamara –Elsősorban a kis- és a közepes vállalkozások (KKV)

28 28/ A logisztika alapjai DFAN-VE 616 Szakmai törzsanyag 4. félév 2 elmélet 2 gyakorlat Szakok: •Műszaki Menedzser BSc •Gépészmérnök BSc •Logisztikai Műszaki Menedzser Aszisztens FSZ Kötelező irodalom: •Pintér Lajos: Logisztika, Főiskolai Kiadó, Dunaújváros, 2. utánnyomás, 2006 •Szegedi Zoltán – Prezenszki József: Logisztika-menedzsment Budapest, Kossuth Kiadó, 2005, 1, 2, 3, 6, 7, 8. fejezet Ajánlott irodalom: •Chikán Attila – Wimmer Ágnes: Üzleti fogalomtár, Budapest, Alinea Kiadó, 2003 •Halászné Sipos Erzsébet: Logisztika, Budapest, Logisztikai Fejlesztési Központ, 1999

29 29/ Logisztika alapjai •Az értékteremtés és a logisztika kapcsolata •A logisztika fogalma, kialakulása •Fejlődési szakaszai •A logisztikai vevőkiszolgálás •A beadandók gyakorlati követelményei alak és tartalom. Helyzetleírás, helyzetfelmérés. •A logisztikai menedzsment helye, feladatai, tevékenysége és kapcsolatai. •Miért beszélünk logisztikai menedzsmentről? •Kiemelt logisztikai modulok a vállalati folyamatban. •A logisztikai modulok hasonlósága és különbözősége •A beszerzés menedzsmentje •A beszerzés a gyakorlatban •A vállalati készletgazdálkodás sajátosságai •A készletgazdálkodás a gyakorlatban •Termelési logisztika •Termelési rendszerek áttekintése

30 30/ Logisztika alapjai •A raktározás helye a vállalati folyamatokban •A raktározással kapcsolatos gyakorlati kérdések •Raktári anyagmozgatás néhány sajátossága. •Raktározási gyakorlat •Az értékesítési, elosztási logisztika •A city-logisztika •Logisztika és vállalati szervezet •A logisztikai tevékenységek kihelyezése •Szállítás, szállítmányozás jellemzői, Uniós és nemzetközi követelmények •Veszteségfeltárás, hatékonysági vizsgálati példák. •Információs rendszer logisztikai alapjai, anyag és információáramlás. •Környezetgazdálkodási logisztika sajátosságai. •Az ellátásilánc menedzsment •Az ostorcsapás-effektus •Új tendenciák a logisztikában •Összefoglalás •A gyakorlatok értékelése


Letölteni ppt "A Dunaújvárosi Főiskola Műszaki Menedzser alapképzésének bemutatása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések