Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ÚMFT egészségügyi fejlesztéseinek Irányai és aktuális helyzete, és a kontrolling szerepe Egészségügyi Minisztérium Horváth Zoltán közgazdasági szakállamtitkár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ÚMFT egészségügyi fejlesztéseinek Irányai és aktuális helyzete, és a kontrolling szerepe Egészségügyi Minisztérium Horváth Zoltán közgazdasági szakállamtitkár."— Előadás másolata:

1 Az ÚMFT egészségügyi fejlesztéseinek Irányai és aktuális helyzete, és a kontrolling szerepe Egészségügyi Minisztérium Horváth Zoltán közgazdasági szakállamtitkár

2 Felelősség! Legfőbb cél  Működő egészségügyi ellátási struktúrákat alkossunk!  Távlati elképzeléseket, koncepciókat megvalósító fejlesztéseket hajtsunk végre!  Ne elszigetelt beruházásokat valósítsunk meg! Tervezzünk alaposan!

3 Prehospitális ellátás fejlesztés tervezése TIOP 2.1.1 - példa A mentés számokban  10 hónap alatt 704 ezer mentési naplóbejegyzés az ország területéről  15 percen belüli kiérkezések aránya 79,2%  5 perces időhatár környékén (indulástól számítottan) 35%-ban kiérkezik a mentőautó.  5 és 10 perc között 26,8%-ban  10 és 15 perc között 17,4%-ban  15 és 20 perc között 9,93%-ban  20 perc felett 11%-ban  24%-ban a mentőegység egy kiszállással 10 km-nél rövidebb távot tesz meg.  16%-ban egy esemény kapcsán 10 és 20 kilométer közötti távolságot megy.  10%-ban pedig 20 és 30 km közt fut a mentőautó.  Majd, 7,6,5,4,3,2% egyenletes csökkenések a távolság függvényében ám a végén 100 kilométer fölött az esetek 9,97%-ban teljesítenek a mentőautók.  7748-an haltak meg olyan kiérkezésnél ahol a mentőautó 15 percen belül kiérkezett.  1331-en haltak meg 15 percen túli kiérkezésnél.

4 Mentés számokban, folytatás  Az átlagos kiérkezési idő 15,6 perc  A legjobb: Sellye, átlag 1 perc 49 másodperc  A legrosszabb: Keresztéte, átlag 35 perc  A mentési események átlagosan 14,6 km-re találhatóak a mentőállomástól  A mentőnek átlagosan 25,9 kilométert kell megtennie, mire kórházba juttatja a beteget.  A mentőautó átlagosan 30 kilométert gurul a kórházból a mentállomásáig, egy mentési esemény után.  Egy mentési esemény átlagosan 96 percet vesz igénybe egy mentőegységtől  Azokban az esetekben amikor 15 percen belül kiérkezett a mentő átlagosan 82,4 percig tart egy mentési esemény  Azokban az esetekben amikor 15 perc felett ér ki, 109,9 perc az átlagidő  Egy mentőautó egy kiszállás alatt átlagosan 62,5 km-t fut  A szállított betegek átlagéletkora: 55,1  A legkisebb átlagéletkor: Nagytárkányon 18 év  A legnagyobb átlagéletkor: Bókaháza 94 év

5 Kérdésfelvetés! Hová telepítsünk mentőállomásokat, hogy a legnagyobb eredményt érjük el?

6 Térinformatikai elemzés 1. Gyakoriság szerinti vizsgálat •Kiugró módon látszódik, hogy a nagyvárosokban számosságukban milyen jelentős. •Érdekes a fővárosi kerületek homogén rendszere. •Jól megfigyelhetőek az elfehéredő területeken a kis lélekszámú települések fekvése.

7 Térinformatikai elemzés 2. 15 percnél hosszabb átlagidejű kiszállások •Első ránézésre szinte teljesen azonos a két ábra! •Alaposabb vizsgálat alapján azonban látható, hogy a Dél-Alföldi régióban megjelennek az aránytalanságok! •Igazán súlyosnak mondható az, ahogyan Budapest és különösen a Budapesttől déli fekvésű Kiskunság északi része besötétedik.

8 Térinformatikai elemzés 3. 50%-ban 15 perc Térinformatikai elemzés 3. 50%-ban 15 perc alatt, felett 1.Az ábrán jól kivehető, hogy egész nagy egybefüggő foltok vannak pirosban. 2.Kézenfekvőnek tűnhet, hogy ezekre a helyekre kell új mentőállomást létesíteni. 3.Az esélyegyenlőség akkor valósulna meg, ha nem lenne piros jel a térképen.

9 Térinformatikai elemzés 4. súlyozott szükséglet Térinformatikai elemzés 4. súlyozott szükséglet megfelelő, kritikus •Ahhoz, hogy megmondhassuk, hová kell telepíteni az állomásokat úgy, hogy a 15 percen belüli elérést a lehető legtöbb lakosnak nyújtsa, de a piros területek is szűküljenek, súlyozni kell a népesség adatok, esetszámok, és távolságok szerint. • Jelentősen szűkült a telepítések lehetséges helye, ha a társadalmi hasznosságot is figyelembe vettük. •Ez a súlyrendszer biztosítja az egészségnyereség jelen projekten belül lehetséges maximalizálását is.

10 Tervezési eredmény! Súly szerintNévsorbanOmsz javaslat

11 Átlagos kiszállási idők (teljes idő) •Jól látható, hogy a viszonylag homogén egységeket megtörik azok a sötétedő rózsaszín árnyalatok, melyek az egyre hosszabb utakat jelentik. •Természetesen hasonlóságot lehet felfedezni a súly szerinti lefedetlen területekkel. Mégis árnyaltabb a kép, miért? Azért mert nem elég kiérni a beteghez, kórházba is kell vinni. A sürgősségi ellátás fontos része a kórházba juttatás. •Az elemzés tehát az SBO fejlesztéseknél is fontos eredményre vezet.

12 Tervezés szükséges! Tervezésre az egészségügyi ellátás területén is szükség van! A fejlesztési tervek és pályázatok az új ellátási struktúra irányába hatnak! Ha jól hasznosítjuk őket!

13 A fejlesztések fő iránya Pólus TIOP 2.2.7 Onkológia TIOP 2.2.5 ?9? ??

14 Ellátási struktúrákat érintő fejlesztések Járóbeteg TIOP 2.1.2 SBO TIOP 2.2.2 OMSZ TIOP 2.3.4 TIOP 2.2.1 Járóbeteg TIOP 2.1.3 816 27 ??

15 TIOP 2.1.2 győztesei R2Régió Leghátrá- nyosabb Megítélt támogatás (Ft) Nyertes kistérségek Igényelt támogatás (Ft) Támogatási arány 1DA1936 843 874Sarkad999 999 999 93,68% 2ÉM1884 199 792Tokaj999 545 567 88,46% 3DA1859 557 018Jánoshalma934 261 320 92,00% 4ÉM1907 260 277Mezőcsát988 241 972 91,81% 5DA946 920 938Kiskunmajsa980 228 082 96,60% 6ÉM1957 585 706Szécsény1 000 000 000 95,76% 7KD762 849 931Velence (Gárdony)857 381 000 88,97% 8ÉA1968 267 351Ibrány999 400 000 96,88% 9NYD806 771 348Pannonhalma900 000 000 89,64% 10DD1913 343 341Csurgó1 000 000 000 91,33% 11ÉM1900 937 074Cigánd997 733 374 90,30% 12ÉM1898 342 228Gönc (Abaúj-hegyk.)984 264 458 91,27% 13ÉM912 302 313Rétság999 508 421 91,28% 14DD1835 256 170Sellye1 000 000 000 83,53% 15DD1912 328 801Tab981 688 812 92,93% 16KD968 349 618Ercsi988 651 000 97,95% 16Össz:1214 371 115 78015 610 904 00592,06%

16 TIOP 2.1.3 győztesei Régió Leghátrá- nyosabb Megítélt támogatás Nyertes pályázó Igényelt támogatás Odaítélt /igényelt támogatás 1DD 799 344 400Siklós800 000 00099,92% 2ÉM1 747 725 686Szikszó799 899 99693,48% 3NYD 751 798 177Sárvár791 946 00094,93% 4DD 777 655 161Bonyhád799 650 21197,25% 5ÉM 770 371 471Pásztó799 713 87196,33% 6NYD 791 359 222Kapuvár791 946 00099,93% 7KD 690 616 800Mór711 000 00097,13% 7 összesen1 5 328 870 917 5 494 156 07896,99%

17 Belső működési struktúra váltás Struktúra TIOP 2.2.4 ???

18 ROP áttekintés 2009-2010 (Mrd forint) 2007-2008 tervezett és jóváhagyott források különbsége Kormány- döntés kiemelt projektről (Mrd forint) RégióProgram ROPDAOP3,082,6855,158DDOP1,41,84,05ÉAOP34,57567,14ÉMOP4,0162,50811,38KDOP2,601,68NYDOP1,54 1,9KMOP401,087

19 Összesítő áttekintés OP Konstrukció száma Konstrukció rövid címe eljárás típusa Keretösszeg (m Ft) Beérkezett pályázatok száma Támogatott pályázatok száma TIOP 2.1.2/07/1 Kistérségi járóbeteg-szakellátó központok kialakítása és fejlesztése egyfordulós25000 2516 TIOP 2.1.3/07/1 Aktív kórházi ellátásokat kiváltó járóbeteg szolgáltatások fejlesztése egyfordulós6400 97 TIOP 2.2.2./08/2F Sürgősségi ellátás - SO1 és SO2kétfordulós8800 35n.a. TIOP 2.2.7/07/2F Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban kétfordulós75000 9n.a. KMOP 2007-4.3.2 Kistérségi járóbeteg szakellátás fejlesztése a Közép-magyarországi régióban egyfordulós4000 9n.a. TÁMOP 6.1.3/08/1 Szűrőprogramok országos kommunikációja OTH kiemelt900 1n.a. TÁMOP 6.2.6/08/1 Megvalósíthatósági tervek minőségbiztosítása a tervezett jelentős beruházásoknál, épület és gép műszer kataszter modernizálása EMKI kiemelt380 11 KMOP 4.3.1/A Közép-magyarországi régió fekvőbeteg- szakellátási intézményrendszerének fejlesztése Jelenleg: Szent Imre és Uzsoki kórház kiemelt összesen:16380 ebből: Szent Imre: 3270 Uzsoki: 4430 1+1n.a. KMOP 4.3.3/B A Közép-Magyarországi régió egészségügyi informatikájának fejlesztése B) komponens: ÁEK kiemelt300 11

20 Fenntarthatóság? A legfőbb problémát a projektek fenntarthatósága okozza  Nem ismerjük az ellátások költségeit!  A pályázók nem ismerik az egyes ellátási tevékenységek költségeit  Nem lehet tudni, hogy a fejlesztések hogyan hatnak a működtetésre  Nem fenntartható tervek!  A pályázók csupán kórházakat – épületet akarnak építeni, de nem foglalkoznak annak fenntarthatósági kérdéseivel.  Tervezési hibák!  A bevételeket általában lényegesen felültervezik, kozmetika, csak azért, hogy szépek legyenek a számok.

21


Letölteni ppt "Az ÚMFT egészségügyi fejlesztéseinek Irányai és aktuális helyzete, és a kontrolling szerepe Egészségügyi Minisztérium Horváth Zoltán közgazdasági szakállamtitkár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések