Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ÚMFT egészségügyi fejlesztéseinek Irányai és aktuális helyzete, és a kontrolling szerepe Egészségügyi Minisztérium Horváth Zoltán közgazdasági szakállamtitkár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ÚMFT egészségügyi fejlesztéseinek Irányai és aktuális helyzete, és a kontrolling szerepe Egészségügyi Minisztérium Horváth Zoltán közgazdasági szakállamtitkár."— Előadás másolata:

1 Az ÚMFT egészségügyi fejlesztéseinek Irányai és aktuális helyzete, és a kontrolling szerepe Egészségügyi Minisztérium Horváth Zoltán közgazdasági szakállamtitkár

2 Felelősség! Legfőbb cél  Működő egészségügyi ellátási struktúrákat alkossunk!  Távlati elképzeléseket, koncepciókat megvalósító fejlesztéseket hajtsunk végre!  Ne elszigetelt beruházásokat valósítsunk meg! Tervezzünk alaposan!

3 Prehospitális ellátás fejlesztés tervezése TIOP példa A mentés számokban  10 hónap alatt 704 ezer mentési naplóbejegyzés az ország területéről  15 percen belüli kiérkezések aránya 79,2%  5 perces időhatár környékén (indulástól számítottan) 35%-ban kiérkezik a mentőautó.  5 és 10 perc között 26,8%-ban  10 és 15 perc között 17,4%-ban  15 és 20 perc között 9,93%-ban  20 perc felett 11%-ban  24%-ban a mentőegység egy kiszállással 10 km-nél rövidebb távot tesz meg.  16%-ban egy esemény kapcsán 10 és 20 kilométer közötti távolságot megy.  10%-ban pedig 20 és 30 km közt fut a mentőautó.  Majd, 7,6,5,4,3,2% egyenletes csökkenések a távolság függvényében ám a végén 100 kilométer fölött az esetek 9,97%-ban teljesítenek a mentőautók.  7748-an haltak meg olyan kiérkezésnél ahol a mentőautó 15 percen belül kiérkezett.  1331-en haltak meg 15 percen túli kiérkezésnél.

4 Mentés számokban, folytatás  Az átlagos kiérkezési idő 15,6 perc  A legjobb: Sellye, átlag 1 perc 49 másodperc  A legrosszabb: Keresztéte, átlag 35 perc  A mentési események átlagosan 14,6 km-re találhatóak a mentőállomástól  A mentőnek átlagosan 25,9 kilométert kell megtennie, mire kórházba juttatja a beteget.  A mentőautó átlagosan 30 kilométert gurul a kórházból a mentállomásáig, egy mentési esemény után.  Egy mentési esemény átlagosan 96 percet vesz igénybe egy mentőegységtől  Azokban az esetekben amikor 15 percen belül kiérkezett a mentő átlagosan 82,4 percig tart egy mentési esemény  Azokban az esetekben amikor 15 perc felett ér ki, 109,9 perc az átlagidő  Egy mentőautó egy kiszállás alatt átlagosan 62,5 km-t fut  A szállított betegek átlagéletkora: 55,1  A legkisebb átlagéletkor: Nagytárkányon 18 év  A legnagyobb átlagéletkor: Bókaháza 94 év

5 Kérdésfelvetés! Hová telepítsünk mentőállomásokat, hogy a legnagyobb eredményt érjük el?

6 Térinformatikai elemzés 1. Gyakoriság szerinti vizsgálat •Kiugró módon látszódik, hogy a nagyvárosokban számosságukban milyen jelentős. •Érdekes a fővárosi kerületek homogén rendszere. •Jól megfigyelhetőek az elfehéredő területeken a kis lélekszámú települések fekvése.

7 Térinformatikai elemzés percnél hosszabb átlagidejű kiszállások •Első ránézésre szinte teljesen azonos a két ábra! •Alaposabb vizsgálat alapján azonban látható, hogy a Dél-Alföldi régióban megjelennek az aránytalanságok! •Igazán súlyosnak mondható az, ahogyan Budapest és különösen a Budapesttől déli fekvésű Kiskunság északi része besötétedik.

8 Térinformatikai elemzés 3. 50%-ban 15 perc Térinformatikai elemzés 3. 50%-ban 15 perc alatt, felett 1.Az ábrán jól kivehető, hogy egész nagy egybefüggő foltok vannak pirosban. 2.Kézenfekvőnek tűnhet, hogy ezekre a helyekre kell új mentőállomást létesíteni. 3.Az esélyegyenlőség akkor valósulna meg, ha nem lenne piros jel a térképen.

9 Térinformatikai elemzés 4. súlyozott szükséglet Térinformatikai elemzés 4. súlyozott szükséglet megfelelő, kritikus •Ahhoz, hogy megmondhassuk, hová kell telepíteni az állomásokat úgy, hogy a 15 percen belüli elérést a lehető legtöbb lakosnak nyújtsa, de a piros területek is szűküljenek, súlyozni kell a népesség adatok, esetszámok, és távolságok szerint. • Jelentősen szűkült a telepítések lehetséges helye, ha a társadalmi hasznosságot is figyelembe vettük. •Ez a súlyrendszer biztosítja az egészségnyereség jelen projekten belül lehetséges maximalizálását is.

10 Tervezési eredmény! Súly szerintNévsorbanOmsz javaslat

11 Átlagos kiszállási idők (teljes idő) •Jól látható, hogy a viszonylag homogén egységeket megtörik azok a sötétedő rózsaszín árnyalatok, melyek az egyre hosszabb utakat jelentik. •Természetesen hasonlóságot lehet felfedezni a súly szerinti lefedetlen területekkel. Mégis árnyaltabb a kép, miért? Azért mert nem elég kiérni a beteghez, kórházba is kell vinni. A sürgősségi ellátás fontos része a kórházba juttatás. •Az elemzés tehát az SBO fejlesztéseknél is fontos eredményre vezet.

12 Tervezés szükséges! Tervezésre az egészségügyi ellátás területén is szükség van! A fejlesztési tervek és pályázatok az új ellátási struktúra irányába hatnak! Ha jól hasznosítjuk őket!

13 A fejlesztések fő iránya Pólus TIOP Onkológia TIOP ?9? ??

14 Ellátási struktúrákat érintő fejlesztések Járóbeteg TIOP SBO TIOP OMSZ TIOP TIOP Járóbeteg TIOP ??

15 TIOP győztesei R2Régió Leghátrá- nyosabb Megítélt támogatás (Ft) Nyertes kistérségek Igényelt támogatás (Ft) Támogatási arány 1DA Sarkad ,68% 2ÉM Tokaj ,46% 3DA Jánoshalma ,00% 4ÉM Mezőcsát ,81% 5DA Kiskunmajsa ,60% 6ÉM Szécsény ,76% 7KD Velence (Gárdony) ,97% 8ÉA Ibrány ,88% 9NYD Pannonhalma ,64% 10DD Csurgó ,33% 11ÉM Cigánd ,30% 12ÉM Gönc (Abaúj-hegyk.) ,27% 13ÉM Rétság ,28% 14DD Sellye ,53% 15DD Tab ,93% 16KD Ercsi ,95% 16Össz: ,06%

16 TIOP győztesei Régió Leghátrá- nyosabb Megítélt támogatás Nyertes pályázó Igényelt támogatás Odaítélt /igényelt támogatás 1DD Siklós ,92% 2ÉM Szikszó ,48% 3NYD Sárvár ,93% 4DD Bonyhád ,25% 5ÉM Pásztó ,33% 6NYD Kapuvár ,93% 7KD Mór ,13% 7 összesen ,99%

17 Belső működési struktúra váltás Struktúra TIOP ???

18 ROP áttekintés (Mrd forint) tervezett és jóváhagyott források különbsége Kormány- döntés kiemelt projektről (Mrd forint) RégióProgram ROPDAOP3,082,6855,158DDOP1,41,84,05ÉAOP34,57567,14ÉMOP4,0162,50811,38KDOP2,601,68NYDOP1,54 1,9KMOP401,087

19 Összesítő áttekintés OP Konstrukció száma Konstrukció rövid címe eljárás típusa Keretösszeg (m Ft) Beérkezett pályázatok száma Támogatott pályázatok száma TIOP 2.1.2/07/1 Kistérségi járóbeteg-szakellátó központok kialakítása és fejlesztése egyfordulós TIOP 2.1.3/07/1 Aktív kórházi ellátásokat kiváltó járóbeteg szolgáltatások fejlesztése egyfordulós TIOP /08/2F Sürgősségi ellátás - SO1 és SO2kétfordulós n.a. TIOP 2.2.7/07/2F Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban kétfordulós n.a. KMOP Kistérségi járóbeteg szakellátás fejlesztése a Közép-magyarországi régióban egyfordulós4000 9n.a. TÁMOP 6.1.3/08/1 Szűrőprogramok országos kommunikációja OTH kiemelt900 1n.a. TÁMOP 6.2.6/08/1 Megvalósíthatósági tervek minőségbiztosítása a tervezett jelentős beruházásoknál, épület és gép műszer kataszter modernizálása EMKI kiemelt KMOP 4.3.1/A Közép-magyarországi régió fekvőbeteg- szakellátási intézményrendszerének fejlesztése Jelenleg: Szent Imre és Uzsoki kórház kiemelt összesen:16380 ebből: Szent Imre: 3270 Uzsoki: n.a. KMOP 4.3.3/B A Közép-Magyarországi régió egészségügyi informatikájának fejlesztése B) komponens: ÁEK kiemelt300 11

20 Fenntarthatóság? A legfőbb problémát a projektek fenntarthatósága okozza  Nem ismerjük az ellátások költségeit!  A pályázók nem ismerik az egyes ellátási tevékenységek költségeit  Nem lehet tudni, hogy a fejlesztések hogyan hatnak a működtetésre  Nem fenntartható tervek!  A pályázók csupán kórházakat – épületet akarnak építeni, de nem foglalkoznak annak fenntarthatósági kérdéseivel.  Tervezési hibák!  A bevételeket általában lényegesen felültervezik, kozmetika, csak azért, hogy szépek legyenek a számok.

21


Letölteni ppt "Az ÚMFT egészségügyi fejlesztéseinek Irányai és aktuális helyzete, és a kontrolling szerepe Egészségügyi Minisztérium Horváth Zoltán közgazdasági szakállamtitkár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések