Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Kilencedikes kompetencia alapú bemeneti mérés matematikából 2010 őszén PÓTA MÁRIA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Kilencedikes kompetencia alapú bemeneti mérés matematikából 2010 őszén PÓTA MÁRIA."— Előadás másolata:

1 VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Kilencedikes kompetencia alapú bemeneti mérés matematikából 2010 őszén PÓTA MÁRIA

2 A matematikai eszköztudás kompetencia alapú mérése Méréssorozat első fázisa, melynek a hozzáadott értéket mutató első követő mérése tizedikes országos kompetenciamérés lesz. a 2012-es tizedikes országos kompetenciamérés lesz. A felmérést az iskolák bonyolították le, általában két egymást követő, 45 perces tanóra keretében. •2•2

3 A mérésben résztvevők köre Fővárosi fenntartói szinten teljeskörű, több, mint matematikából több, mint tanuló részvételével. A reprezentatív mintába 2867 matematikából 2867 tanuló került, •3•3

4 A mérés lebonyolítása A és B változatú feladatlappal, az azonos feladatok sorrendjét variálva. Így minden tanuló ugyanazokat a feladatokat oldotta meg. eszköztudást Elsősorban az eszköztudást, nem pedig a tantervi követelmények elsajátítását mértük. 10 fő. • Javítók: szakértők, vezetőtanárok, 10 fő. • Statisztikai feldolgozás: az MFPI végezte. •4•4

5 A tanulók nyolcadikos év végi matematikajegyének megoszlása •5•5

6 A matematikateszt jellemzői Összteljesítmény 30 % 14,1 pont Szórás 22% 10,34 pont Jegy-teszt korreláció 0,64 Cronbach-féle alfa 0,94 •6•6

7 Teljesítményeloszlás matematik Teljesítményeloszlás matematikából •7•7

8 Matematika-teljesítmények iskolatípusonként •8•8

9 A matematika kompetenciamérés eredményei képzéstípusonként •9•9

10 A mérés tartalmi területei •10

11 Gondolkodási műveletek GondolkodásiműveletekTényismeret és rutin- műveletek Modell- alkotás Komplex megoldások Összesített eredmény ,7 % 53,3 % 21,7% Összesített eredmény ,3 % 47,7 % 24 % Összesített eredmény % 29 % 18 % •11

12 Kihagyott feladatok számának megoszlása •12 üresen hagyott feladatok száma

13 A kompetenciák fejlődésének/fejlesztésének lépései 1.szint: reorganizáció, 2.szint: reprodukció, 3. szint: transzfer, 4. szint: problémamegoldás Kompetencia ≥transzferképesség •13

14 Az eredmények feladatonként •14

15 1. feladat Péter és Károly biciklivel jár iskolába. Péter 1200 méterre lakik az iskolától, és 10 perc alatt ér oda. Károly 2,7 kilométerről jár az iskolába, és 24 perc alatt teszi meg az utat. Melyiküknek nagyobb a sebessége?

16 2. feladat Az ABC egyenlő szárú háromszögben AB = AC = 5cm, a szárak által bezárt szög BAC °= 40°. Rajzold meg a háromszöget! A B csúcsból kiinduló magasságvonal az AC szárat a D pontban metszi. Mekkora szöget zár be a BD magasságvonal és a C csúcsból kiinduló belső szögfelező egyenese?

17 3. feladat Egy piaci árus háromféle szaloncukrot árul. A kakaós cukor ára 500 Ft/kg, a zselésé 600 Ft/kg, míg a marcipános szaloncukor kilogrammja 800 Ft-ba kerül. A kakaós cukorból 48 kg az eladásra szánt mennyiség, a zselés cukorból ennek 75%-a a kínálat, míg a marcipánosból a kakaós cukor 3/8 része van a raktárban. Mennyi lesz a bevétel, ha az eladónak a teljes szaloncukor mennyiséget sikerül eladnia?

18 4. feladat Egy ház téglalap alakú belső udvarának méretei: 4,25 m illetve 5 m. A belső udvart járólapokkal szeretnék lefedni úgy, hogy körbe fél méter széles sáv sárgára színezett lapokból, máshol barna lapokból készüljön el. A lapokból m 2 - ként 30 db-ra van szükség, és a hulladék miatt 10%-kal többet kell rendelni. Melyik színűből hány lapot rendeljünk?

19 5. feladat Ágota 30 db csokoládét vásárol. Kétféle csomagolásban kapható a csokoládé: 30 darabos csomagolásban, amelynek ára 1950 Ft, és 5-ös csomagolásban, amelynek ára 320 Ft. Melyiket éri meg jobban megvásárolnia?

20

21 6. feladat • Eszter és Kati szomszédok. Mindketten elindultak a kertkapujuknál lévő postaládához. A járda, amin haladnak, merőleges az utcára. A két postaláda távolsága 15 méter. Eszternek még 5 métert, Katinak pedig 13 métert kell megtenni a postaládáig. Milyen messze vannak egymástól a lányok?

22 7. feladat A napvédő krémeken szereplő fényvédő faktor szám azt mutatja meg, hogy a káros UV-B sugárzás hányad része jut el a krémen keresztül a bőrhöz. Például a 20-as krém a testet érő sugárzás huszadrészét engedi át a bőrre. Ez azt jelenti, hogy 20×10= 200 percet lehet a leégés veszélye nélküli napozásra fordítani, mert az érzékeny bőr 10 percig bírja az erős sugarakat. (A krém ez alatt az idő alatt felbomlik, védő hatása megszűnik.) Anna napozás előtt 10-es fényvédő faktorú krémmel keni be magát. Hány órát napozhat a leégés veszélye nélkül? Anna 1 órakor ment ki a vízpartra, bekente magát a 10-es fényvédő faktorú nem vízálló krémmel, de hamar melege lett, ezért 2 órakor elment fürödni, és fél 3-kor jött ki a vízből. Ekkor 14-es faktorú krémmel kente be magát újra. Legkésőbb hány órakor kell abbahagynia a napozást, hogy ne égjen le?

23 8. feladat Tamás és Gergő a 9. és a 10. évfolyam matematika dolgozatának eredményeit akarta összehasonlítani az alábbi grafikon alapján:Gergő ránézett az ábrára, s azt mondta, hogy a 10. évfolyamon többen írtak legalább négyest, ezért a 10. évfolyamosok dolgozata sikerült jobban. Foglald táblázatba az adatokat! Számítsd ki az egyes évfolyamok átlagát, és ennek alapján döntsd el, kinek van igaza!

24 9. feladat Az iskolában matematika versenyt rendeztek. A díjazásra forintot fordítottak. Mennyibe kerültek az ajándékok, ha áruknak aránya 3: 2: 1?

25 10. feladat Tihamér 99 kilogrammos, úgy dönt, hogy fogyókúrázni fog. Olyan receptet keres, amelyik segítségével ugyanannyi idő alatt többet veszíthet a testének tömegéből. A receptek: Minden hónapban 2,5 kilogrammal lesz kisebb a tömege. A második hét végére lesz két kilogrammal kevesebb, minden további héten 70 dekagrammal csökken a tömege. Számold ki, hogy hány kilogrammot fogy az egyes receptekkel egy hónap alatt! A fentiek közül melyik diéta segítségével tud 3 hónap alatt 90 kg alá kerülni?

26 A matematikafeladatok kapcsolatrendszere •26

27 9. és 10. feladat A 9. feladat tényismeretet, a 10. feladat összetett gondolkodást igényel, többfajta ismeretet kellett mozgósítani megoldásához. Mindkét feladat alapvető fontosságú számolási és kombinatív készséget mért. •27

28 2. és 4. feladat •28 Alakzatok síkban és térben területhez tartozik mindkettő. A 4. a legnehezebbek egyikének számít, nem mindenkitől elvárható tudásszintet mér. A 2. feladat geometriai ábra elkészítését igényli, annak segítségével kell számolni.

29 2., 4. és 5. feladat •29 A geometriai feladatok mellett számolási feladat szerepel. A következtetés kapcsolhatja össze ezeket. Elenyésző volt azok száma, akik az 5. feladatból nem értek el részpontszámokat.

30 7. és 8. feladat Mennyiségek és műveletek (7.), (napozás) illetve hozzárendelések (8.), (matekdoga) a témája. Tényismeret, illetve modellalkotás.

31 6. feladat •31 Derékszögű háromszög rajzolási lehetősége, majd Pitagorasz-tétel alkalmazása, Átfogó számítása. A legkritikusabb feladat. Nem foglalkoztak vele!

32 1. és 3. feladat Közlekedés (bicikli) és eladás/vásárlás (szaloncukor). Túlzottan gyakorlatias feladatok voltak. Valójában nem értékelhető a kapcsolat.

33 A méréssorozat várható eredménye A folyamatos fejlesztés pozitív hatású lesz a tanulókra. Jobb eredmények, sikeresebb iskolai tanulmányok. A bemeneti matematikai kompetencia- mérésének összevetése az országos mérés eredményével; a hozzáadott érték vizsgálata több tanulmányi időpontban. •33

34 •34 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Kilencedikes kompetencia alapú bemeneti mérés matematikából 2010 őszén PÓTA MÁRIA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések