Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikációs politika a szállodaiparban. Kommunikációs politika  Azokat a befolyásoló eszközöket foglalja magába, amelyek továbbítják az adott üzeneteket.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikációs politika a szállodaiparban. Kommunikációs politika  Azokat a befolyásoló eszközöket foglalja magába, amelyek továbbítják az adott üzeneteket."— Előadás másolata:

1 Kommunikációs politika a szállodaiparban

2 Kommunikációs politika  Azokat a befolyásoló eszközöket foglalja magába, amelyek továbbítják az adott üzeneteket a különböző célcsoportokhoz.  Fajtái: –reklám –public relation (PR) –eladás ösztönzés –személyes eladás

3 Kommunikációs politika  1. Reklám –A vendégek tervszerű befolyásolásának legfontosabb eszköze. –Bár a reklám egyértelműen a szolgáltatásra irányul, a megcélzott vevőmagatartásnak nem közvetlenül a termék megvásárlásának ill a termék megvételének kell lennie. Siker, ha a a vevőben igényt ébreszt az információ megszerzésére, ill javítja a szálloda imázsát.  Reklámcélok: –közgazdasági (nyereség, költség, forgalom) •cél: kihasználtság növelése, piaci részesedés növelése, forgalom növelése –kommunikatív •cél: ház ismertségének növelése, új célcsoportok feltárása, meglévő törzsvendégkör stabilizálása, vállalkozás iránti érdeklődés felkeltése  A reklámüzenettel való találkozás során a megcélzott potenciális vendég több hatásfázison megy keresztül.

4 AIDA séma/szabály –Attention – figyelem –Interest – érdeklődés –Desire – szándék –Action – cselekvés

5 Kommunikációs politika A szállodareklám sajátosságai  1. Termék bemutatása a reklámban –Mivel a szállodai szolgáltatások közvetlenül nem szemléltethetőek, ezért kifejező erejűnek kell lennie az adott reklámnak.  2. A célcsoportok meghatározása –Sajátosság, hogy a szállóvendégek sok helyről érkeznek, különböző szegmensekből, egyszerre nem lehet mindenkit megszólítani. Így a célcsoport meghatározásnak nagy szerepe van: ez alapján lehet kiválasztani a vendégmagatartást célirányosan befolyásoló reklámeszközöket és reklámhordozókat.  Fontos meghatározni, hogy cégreklámról – cégimázs növelése a cél, vagy termékreklámról – szálloda egyes szolgáltatásainak kihangsúlyozása a cél, van szó.  Általában a szolgáltatás reklámozásánál a reklám tárgyaként szolgál egy esemény, vagy téma. Ebben az esetben is úgy kell reklámozni, hogy az az egész cég imázsára pozitív hatással legyen.  A célcsoport meghatározásánál figyelembe kell venni: –időbeli –térbeli –mennyiségi kritériumokat.

6 Kommunikációs politika  A reklámüzenet –Reklámozva publikált információ  Tartalmi kialakítás céljai: –vendég felkeresse a szállodát –a szolgáltatás különös/egyedi előnyeinek hangsúlyozása és indoklása  Reklámüzenet fő elemei: –alapinformáció (név, helyszín, szállodatípus, árszint, kategória) –egyedülálló szolgáltatások

7 Kommunikációs politika  Szlogenek –Hotel Kálvária: Ékszerdoboz a városban. –Hotel Kapitány: Keleti kényeztetés nyugati színvonalon – Középkori hangulatban –Hotel Silver: A négycsillagos álom –Erzsébet királyné Park Hotel: Egy hely, ahol a múlt varázsa, a jelen kényelme és a természet szemet gyönyörködtető látványa vár! –Natur Med Hotel Carbona: Hévíz. Egészségére. –Hotel Európa Fit: A nyugalom és az élmény oázisa. –Hunguest Hotels: A szabadság élménye.

8 Kommunikációs politika  Reklámeszközök és reklámhordozók –Reklámeszköz pl.: hirdetés, szórólap, prospektus, direct mail, hírlevél, útmutató táblák, óriásplakátok, egyéb szállodai anyagok, TV-, rádióhirdetés, stb.) –Reklámhordozó: a reklámeszközöknek a célcsoport felé történő szórását szolgálja (újságok, katalógusok, folyóiratok, levelek, , reklámtáblák, TV, rádió, stb.) –Kiválasztásnál a kritériumok: •célcsoport •reklámelveket aktuálisan a legjobban továbbítani: helytállóság, egyértelműség, eredetiség •szöveg, kép, hang •költség •konkurencia reklámtevékenysége

9 Kommunikációs politika  Kollektív reklám  Közösségi reklám: pl.: a szállodákat reklámozza az MT Zrt.  Gyűjtőreklám: az egyes résztvevők név szerint megjelennek – értékesítési reklám, nem imázs reklám, pl.: szállodakalauzok, CD-k (Nexus – ingyenes kiadvány)

10 Kommunikációs politika  Egyedi reklám –Személy szerint a potenciális vendéghez szól. –épületreklám: külső megjelenés legyen imponáló, akkor megy be a vendég szívesen –szállodaprospektus –terjesztése: szállodában a recepción és a szobákban, Tourinform irodákban, utazási irodákban –reklámlevél / hírlevél: címlistára kiküldik az aktualitásokat hetente / havonta –hirdetés (újságok, utazási lapok, célcsoport specifikus szaklapok) –fajtái: •helyi – azokat a szolgáltatásokat hirdetni, amit a helyiek is tudnak használni (étterem és sportolási lehetőségek), de egyben a szálloda ismertsége nő a helyi vállalkozások körében, akik potenciális vendégeket tudnak küldeni a szállodába •országos – inkább márka és imázs reklám –Érdemes egységes formában hirdetni mindig – cél: az újra felismerés elérése –plakátreklám: imázs reklám, leginkább szálloda neve és elérhetősége áll rajta, legjellemzőbb: autópályák mellett –rádió- és TV- reklám: túl drága, csak nagyobb szállodaláncoknak éri meg, egyszeri hirdetés nem hirdetés –belső reklámeszközök: recepció, hall, lift, szállodai szoba, szállodai folyosó

11

12 Kommunikációs politika  A száj-reklám – Word of mouth – Mundpropaganda –A szájról-szájra reklámot azok a személyek végzik, akik már igénybe vették a szállodai szolgáltatást és tapasztalatukat, véleményüket átadják harmadik személynek. –Előnye: ingyenes –Hatása: hosszan tartó –Összefügg a reklamációk kezelésével - a vendégek elégedetlenségének minimálisra való csökkentését kell megkísérelni.

13 Kommunikációs politika  2. Értékesítés ösztönzés – sales promotion Értékesítést fokozó intézkedés.  Fajtái:  - munkatársak értékesítés ösztönzése: azok a munkatársak, akik a vendéggel közvetlen kapcsolatban vannak •A vendéggel való bánásmódnak lehet ösztönző és gátló hatása is. •Érdemes folyamatos továbbképzést tartani a dolgozóknak akár havonta is.  - értékesítés-ösztönzés értékesítési szervezeteknél: közvetítők és értékesítést segítő cégek (utazási irodák, idegenforgalmi hivatalok, konferencia közvetítők, stb) •Feltétel: ezen cégek ellátása prospektusokkal, árakkal, akciókkal, de a legfontosabb a személyes kapcsolattartás (házbejárás, titkárnő-party, partner találkozó, látogatás a szálloda részéről az adott cégnél – differenciáltabban lehet ajánlani a szállodai szolgáltatásokat, promóciós és egyéb ajándékok, figyelmességek – névnapi üdvözlőkártya) •Workshopokon, kiállításokon való részvétel is fontos  - vendégek értékesítés-ösztönzése: •Házban lakó vendégek – étlap elhelyezése jól látható helyen, hétvégi akciók, stb. •Törzsvendégek – születésnapi, karácsonyi jókívánságok küldése, aktualitások megküldése •Potenciális vendégek – házi ünnepségek, a helyi lakosságra összpontosít (pl.: speciális hetek, nyílt napok, stb.)

14 Kommunikációs politika  3. PR- munka –A vállalkozás és a nyilvánosság közötti kapcsolatoknak a pozitív imázs kialakítása céljából történő tervszerű, szisztematikus és gazdaságilag ésszerű alakítását, formálását értjük. –PR intézkedésekkel nőhet az ismertségi fok és erősödhet a versenypozíció. –A szálloda szolgáltatás lehetőségét a PR munka részéve kell tenni – térítésmentesen ad a szálloda helyiséget, vagy ellátást.  Fajtái: –Sajtómunka •Ismertségi fokot az új eseményekről szóló publikációkkal lehet szinten tartani. •Szállodáknál nehéz új, hírértékű anyaggal szolgálni a sajtónak. •Lehetőségek: rendezvények, népszerű személyiségek látogatása, ökológiai jelentőségű beruházási tervek –Személyes kapcsolatok ápolása •A helyi sajtó ismerje a házat, legyen közvetlen kapcsolat. •A helyi társadalmi személyiségek is a kapcsolattartás célcsoportjai. •Társadalmi nyilvánosság politikája –Szponzorálás –Személy, csoport, rendezvény pénzzel, tárgyi eszközzel vagy szolgáltatással való támogatása – saját pozitív imázs befolyásolása érdekében (sport, kulturális, társadalmi )

15 NévPREladásösztönzésReklámSzemélyes eladás Célja, fogalma Közönség kapcsolatok ápolása, bizalomépítés, jó hírnév. Az értékesítés befolyásolása, akciókkal, kedvezményekkel. A termék, szolgáltatás bemutatása, hírverése. A vendég személyes, szóbeli befolyásolása az értékesítésben. Kihez szól? A szálloda közönségéhez: vendégek, dolgozók, sajtó, közvélemény. 1.Vendégekhez 2.Dolgozókhoz 3.Értékesítési hálózathoz A szálloda tényleges és potenciális vendégeihez. Potenciális vendégekhez. Eszköz ei 1. jó munkahelyi légkör, " hónap dolgozója", dolgozók informálása, megvendégelése. 2. Jó kapcsolat a vendégekkel, forró drót, VIP vendégek kezelése, vendégpanaszok kezelése. 3. Kapcsolat a sajtóval, szponzorálás, kapcsolat az értékesítési hálózattal. 1.Kiállítások, vásárok, rendezvények, vacsora estek, akciók, árengedménye k, ajándékok. 2.Jutalékos bérezés. 3.Utazásszervez ők, utazási irodák megvendégelé se, jutalmazása 1.A szálloda neve, logója. 2.Prospektuso k, szórólapok, plakátok, hirdetések, képeslapok, reklámfilmek 3.Belső feliratok, ajándékok, reklámtárgy ak. Szóbeli kommunikáció a vendéggel. A személyes meggyőzés, a termék ajánlása.

16

17


Letölteni ppt "Kommunikációs politika a szállodaiparban. Kommunikációs politika  Azokat a befolyásoló eszközöket foglalja magába, amelyek továbbítják az adott üzeneteket."

Hasonló előadás


Google Hirdetések