Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DSZTT KONFERENCIA 2013. NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 11 DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM JOBBAN TUDNI JOBBAN CSINÁLNI TUDATOSAN NÖVE.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DSZTT KONFERENCIA 2013. NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 11 DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM JOBBAN TUDNI JOBBAN CSINÁLNI TUDATOSAN NÖVE."— Előadás másolata:

1 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 11 DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM JOBBAN TUDNI JOBBAN CSINÁLNI TUDATOSAN NÖVE K E D N I! avagy a kisvállalkozások költségkímélő piaci technikái

2 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 22 FOGALMAZZUNK RÖVIDEBBEN! ELŐADÁSOM TÁRGYA: A NÖVEKEDÉS 3 LÉPÉSBEN

3 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 33 •AZ EGYIK ALAKÍTJA AZ ESEMÉNYEKET •A MÁSIK SZEMLÉLI •A HARMADIK PEDIG CSODÁLKOZIK AZON, HOGY BEKÖVETKEZIK A VÁLLALKOZÁSOK HÁROM TÍPUSA    A VÁLASZTÁS MOST A MIÉNK!

4 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 44 NEM TÚLÉLNI (stabil vegetálás) (A JELENLÉVŐKET NEM ÉRINTI, EZÉRT VANNAK ITT.) MEGGYENGÜLT SZERVEZET, MELY A PIACI NÖVEKEDÉST NEM TUDJA MAJD KIHASZNÁLNI. VÁLTOZATOK A TÚLÉLÉSRE (ha megindul a piac) NEGATÍV TÚLÉLÉS (dinamikus stagnálás) AZ INDULÓ PIAC LEHETŐSÉGEIT MEGCSAPPANT ERŐKKEL, NÖVEKEDÉSI ÜTEM ALATT TUDJA KIAKNÁZNI. POZITÍV TÚLÉLÉS (tiszta növekedés) LÉNYEGES BELSŐ ERŐINKET MEGŐRIZVE, FEJLESZTVE RUGALMASABB, GYORS SZERVEZETTEL, TÖBBET KIVENNI A PIACBÓL, MINT A NÖVEKEDÉS ÜTEME

5 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 55 LOREM IPSUM „ AZ ŐRÜLTSÉG NEM MÁS, MINT UGYANAZT TENNI ÚJRA ÉS ÚJRA, ÉS VÁRNI, HOGY AZ EREDMÉNY MÁS LEGYEN”

6 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 66 MIK A KIHÍVÁSOK? MELYEK A VÁLTOZTATÁS OKAI?  A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  A PIAC KIHÍVÁSAI  A SZERVEZET FEJLŐDÉSÉNEK NÖVEKEDÉSÉNEK A KIHÍVÁSAI

7 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 77  Vezetői felkészültség  Stratégiai partnerség, piaci verseny  Mit vesz a vevő?  Hogyan kell eladni?  A globalizált világ: az Európai Unió  A vonzáskörzet határa helyi feltételek  Technológiai biztonság, strandardizálás, TQM, beszállítók  Informatika, internet, online világ  Külországbeli trendek  A gazdaság állapota a szabályozók működése A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI

8 8 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ MIT ADUNK MI EL? MIT VESZNEK MEG TŐLÜNK? „ A 6 mm -es fúró esete” „A sercegő hús esete” „Kozmetikumokat gyártunk és illúziókat adunk el” MIT ADUNK EL A, AZ ………………………… ? A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  - MIT VESZ A VEVŐ?

9 9 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ PARADIGMAVÁLTÁS A SZEMÉLYES ELADÁSBAN  ALKALMAZKODÁS ÉS BEFOLYÁSOLÁS EGYIDEJŰLEG  ERŐSEBB „MULTIMÉDIÁS” RÁHATÁS  PROAKTÍV ELADÁS (maguktól nem (elegen) jönnek az ügyfelek)  SZEMÉLYRE SZABOTT TERMÉKEK  SOK TÖBBLET-, JÁRULÉKOS-, KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁS  „MEGÉRI AZ ÁRÁT” - ÉRVELÉS  FELKÉSZÜLT TANÁCSADÓ-ÉRTÉKESÍTŐK A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  - HOGYAN KELL ELADNI?

10 10 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ • AHONNAN MÉG, AHONNAN MÁR NEM „JÖNNEK” VEVŐK • TÁGÍTHATÓ-E A KÖRZET? • HÁNYAN VANNAK? ÉS KIK ŐK? • MIT ÉR A KÖRZET? • AZ INTERNET SZEREPE, A VIRTUÁLIS KAPU • HANGADÓK A VONZÁSKÖRZETBEN • HOGYAN „DOLGOZZUK MEG” A VONZÁSKÖRZETET? • A PIAC SZERKEZETE HOGYAN ALAKUL? A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  - A VONZÁSKÖRZET

11 11 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ • A FELTARTÓZTATHATATLAN TREND • GYORSULÓ ELTERJEDÉS HAZÁNKBAN • A POTENCIÁLIS 30 KÖRÜLI VEVŐ ALAPVETŐ INFORMÁCIÓ-SZERZŐ ESZKÖZE • „AMI NINCS A NETEN, AZ NINCS IS” • A VÁLLALAT PIACKAPCSOLATBAN NÉLKÜLÖZHETETLEN • A VÁLLALAT MINT SZERVEZET ÉLETÉBEN NÉLKÜLÖZHETETLEN A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  – INFORMATIKA, INTERNET, ONLINE

12 12 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ A VEZETŐI KÉPESSÉGEK ALAPJA • AMI ÁLLANDÓ - AZ A VÁLTOZÁS (ennek elfogadása, megértése) • STRESSZ-TŰRÉS ÉS ÁLLÓKÉPESSÉG (24 órában) • A DÖNTÉS KÉPESSÉGE; AZ IGAZI PRIORITÁSOK MEGHATÁROZÁSA • SZINERGIKUS EGYÜTTMŰKÖDÉS KÉPESSÉGE (csapat/team képesség) • KÉPESSÉG, KÉSZSÉG, HOZZÁÁLLÁS ELŐSZÖR (az ismeretek elsajátíthatók) • MAGASABBRÓL, MESSZEBBRE, MESSZEBBRŐL (3M) A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  – A VEZETŐI FELKÉSZÜLTSÉG

13 13 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ A PIAC AKTUÁLIS KIHÍVÁSAI 1. •STAGNÁLÓ PIAC, NEM NÖVEKVŐ – RÖVID TÁVON CSÖKKENŐ – VÁSÁRLÓ ERŐ, NÖVEKVŐ VERSENY ( - ) •ELVTELEN ÁRVERSENY ( - ) •TUDATOSABB ÁRRA KONCENTRÁLÓ FOGYASZTÓ (+ -) •SZOLGÁLTATÁSIGÉNYES VEVŐ (+ -) •VEVŐI KONZERVATIZMUS – TÖRZSVEVŐVÉ VÁLÁS ÓHAJA (+ -) •KORSZERŰ, MAGAS MINŐSÉGŰ, AZ AKTUÁLIS VÁLASZTÉKOT KÍNÁLÓ TERMÉKPALETTA SZÜKSÉGESSÉGE (+-)

14 14 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ • SZAKMAILAG JÓ ÉS LOJÁLIS MUNKAERŐ HIÁNYA (-) • A KÉPZÉS SZÜKSÉGSZERŰSÉGE ÉS KÖLTSÉGESSÉGE (+ -) • AZ ELADÁS RÉSZBEN VERSENYTÁRSTÓL VALÓ ELCSÁBÍTÁS (- +) • BERUHÁZÁS-IGÉNYESSÉG (TELEP, ESZKÖZÖK, STB.) (-) • NÖVEKVŐ MÉRETGAZDASÁGOSSÁG (KKV-K) (+-) • TŐKEARÁNYOS JÖVEDELEM CSÖKKENÉSE (-) • „FINOMHANGOLÁS” SZÜKSÉGESSÉGE; INTENZITÁS ÉS HATÉKONYSÁG AZ EREDMÉNYESSÉG MEGTARTÁSÁÉRT (- +) A PIAC AKTUÁLIS KIHÍVÁSAI 2.

15 15 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ VÁLLALATI ÉLETCIKLUSOK Amit egyetlen szervezet sem tud kikerülni Udvarlás Gyerünk gyerünk Serdülőkor Felnőtt Megállapodottság Arisztokrácia Korai bürokrácia Bürokrácia A CÉG KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE (ADIZES nyomán) Csecsemőkor A CÉL

16 16 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ CSECSEMŐ SZERVEZET KEVÉS SZABÁLYOZOTTSÁG GYAKRAN NINCS ÍROTT KÖLTSÉGVETÉS NINCS ÉRTEKEZLETI REND, KEVÉS ALKALMI ÉRTEKEZLET SZEMÉLYES, CSALÁDI LÉGKÖR AZ ALAPÍTÓ, VÁLLALKOZÓ ERŐFESZÍTÉSEI HAJTJÁK A CÉGET „EGYSZEMÉLYES SHOW” MINDENKI ELFOGLALT, VÁLSÁGMENEDZSELÉS FOLYIK (csak a már meglévő problémát kezeljük). ALKALMAZOTTAK: AKIK KÉZNÉL VOLTAK KÖTETLEN LÉGKÖR, NINCS HIERARCHIA KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE

17 17 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ GYERÜNK – GYERÜNK SZERVEZET MINDEN LEHETŐSÉG FONTOS MEGÉRZÉSEN ALAPULÓ DÖNTÉSEK, NINCS MÉG ELÉG TAPASZTALAT TÚL SOK PRIORITÁS ÉS PROJEKT NINCS MARKETINGTERV ÉS PIACSZEGMENTÁLÁS (A MARKETING = ELADÁS) A VÁLLALAT EMBEREK KÖRÉ SZERVEZŐDIK NAGYON KÜLÖNBÖZŐ BEOSZTOTTAK, NINCS IDŐ GYOMLÁLÁSRA ÁLLANDÓ IDŐHIÁNY CENTRALIZÁLT DÖNTÉSEK MINIMÁLIS SPECIALIZÁCIÓ (Még mindig az első vezető a legjobb fejlesztő, a legjobb értékesítő…) DECENTRALIZÁLÁS ÉS CENTRALIZÁLÁS KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE

18 18 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ A SERDÜLŐKORÚ SZERVEZET AZ ADMINISZTRATÍV SZEREP NŐ TERVEZÉS, TRÉNING, ÉRTEKEZLETEK JELENTŐSÉGE NŐ NÖVEKVŐ SZERVEZETTSÉG IDŐ, PÉNZ, TANÁCSADÓ ALKALMAZÁSA ESETLEG CSÖKKENŐ TELJESÍTMÉNY NÖVEKVŐ ELSZEMÉLYTELENEDÉS STRUKTÚRÁK ÉS RENDSZEREK KIALAKULÁSA RENGETEG KONFLIKTUS SOKAN A RÉGI GÁRDÁBÓL TÁVOZNAK AZ ALAPÍTÓKNAK LE KELL VÁLNIA, HATÁSKÖR ÁTRUHÁ ZÁS (hivatásos menedzsment) „A MÁSODIK ÚJJÁSZÜLETÉS” KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE

19 19 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ A FELNŐTT SZERVEZET JELLEMZŐI HOL TART A CÉG? 0 % - 25 % - 50 % - 75 % % Stabil és kiszámítható az érdekeltek számára (tulajdonosok, vevők, fő beszállítók, munkatársak és környezet). 2. Terveket készít és az abban lévő célkitűzések és mutató- számok alapján vezényli a növekedését. 3. A vezetők Vezetői Információs Rendszer alapján hoznak döntéseket, kontrolling segíti a visszacsatolást. 4. Tanuló szervezet, amely képes az innovációra, hogy mindig sikeresen tudjon alkalmazkodni (a piac igényeihez is) 5. Törzsügyfélkörét megtartja és bővíti CRM program segítségével, tudatos vevői elégedettségi munkát folytat. 6. Professzionális törzskar és munkatársak, akiknél a hatáskör, a felelősség, a motiváció, a számonkérés egyértelmű. 7. A szervezet fejlődése tudatos, kontrollált, kézben tartott. CÉL: A FELNŐTT SZERVEZET

20 20 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ VÁLASZOK A KIHÍVÁSOKRA – MEGOLDÁSOK 1. A TERVEZÉS ÉS CONTROLLING ALKALMAZÁSA A SZERVEZET FEJLESZTÉSE A VEZETÉS PROFIZMUSA AZ IDŐGAZDÁLKODÁS A HUMÁNPOLITIKA TUDATOSSÁGA A MARKETING ALKALMAZÁSA AZ AKTÍV PÉNZGAZDÁLKODÁS AZ ÉRTÉKESÍTÉS ÚJ SZEMLÉLETŰ RENDSZERÉNEK BEVEZETÉSE A PIAC AKTÍVABB BEFOLYÁSOLÁSA A MENEDZSERI ÉLETMÓD KIALAKÍTÁSA KÉPZÉS (de, előtte felmérés, utána visszamérés)

21 21 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ A PIAC POLARIZÁCIÓJÁNAK FELISMERÉSE IGÉNYES AZ „ARANY KÖZÉP” NEM IGÉNYES IGÉNYES (Minőségorientált) NEM IGÉNYES (árcentrikus) A „HALÁLOS KÖZÉP” „GYÉMÁNT - MODELL” „HOMOKÓRA - MODELL VÁLASZOK A KIHÍVÁSOKRA – MEGOLDÁSOK 2.

22 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 22 AKKOR A TEENDŐKRŐL 3 LÉPÉSBEN 1.LÉPÉS:GONDOLKODJ MÁSKÉPP! 2. LÉPÉS:TERVEZZ! 3. LÉPÉS:VALÓSÍTSD MEG! (avagy, ahogy az amerikai filmekben mondják: TEDD, AMIT TENNED KELL!)

23 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ LÉPÉS GONDOLKODJ MÁSKÉPP!

24 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 24 „KONCENTRÁLJ ANNAK A PROBLÉMÁNAK A MEGOLDÁSÁRA, AMELY MINDEN MÁS PROBLÉMÁT MEGOLDHATÓVÁ TESZ” (Holman W. Jenkins J.R., The Wall Street Journal) „ÁLTALÁBAN TUDJUK MIT KELL TENNÜNK, CSAK NEM MINDIG TESSZÜK MEG.” „A JELEN A GAZDÁLKODÁS, A SZERVEZET SZEMPONTJÁBÓL MÁR A MÚLT. FOGLALKOZNI PEDIG A JÖVŐVEL KELL.” (én)

25 25 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ  STRATÉGIAI  PROJEKTSZERŰ  POZITÍV A VEZETŐ GONDOLKODÁSMÓDJÁRÓL

26 26 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ REAKTÍV HOZZÁÁLLÁSPROAKTÍV HOZZÁÁLLÁS NAGYON FONTOS VÁLSÁGHELYZET VISSZA NEM TÉRŐ ALKALOM STRATÉGIA! FEJLESZTÉSI FELADATOK (PROJEKTEK) KEVÉSBÉ FONTOS FIGYELEMELTERELÉSHÁTTÉRFELADATOK NAGYON SÜRGŐSKEVÉSBÉ SÜRGŐS GONDOLKODJUNK MÁSKÉPP 2. STRATÉGIAI GONDOLKODÁS

27 27 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ A PROJEKTRŐL  MINDIG HATÁROZOTT EREDMÉNYE VAN  MINDIG ERŐFORRÁSOKON ALAPSZIK  MINDIG IDŐKERETEK KORLÁTOZZÁK  NEM RUTINSZERŰ, HANEM ESETI PROJEKTBEN GONDOLKODNI, PROJEKTBEN CSELEKEDNI 1.EZ A GONDOLKODÁSMÓD SEGÍTI A MEGVALÓSULÁST. 2.ÉRZÉKELTETI A CÉLBA ÉRÉST VAGY KUDARCOT. 3.SEGÍTI A KÖVETKEZŐ LÉPÉS MEGTERVEZÉSÉT.

28 28 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ A GANTT TÁBLÁZAT ÓRÁK / NAPOK CSELEKEDET 1. CSELEKEDET 2. CSELEKEDET n. MIKOR? CÉL? EREDMÉNY? TARTALOM, LEÍRÁS, MIT?

29 29 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ Edison 2000-nél is több kísérlet után jutott el az első működő izzólámpához. Egy fiatal újságíró megkérdezte, hogyan hatott rá ennyi kudarc? „Egyetlen-egyszer sem vallottam kudarcot – felelte. Feltaláltam az izzólámpát, és ez történetesen 2000 lépésből állt.” A POZITÍV GONDOLKODÁSRÓL

30 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 30 A POZITÍV GONDOLKODÁS ELEMEI  AZ ÉLET ÉLVEZETE - a munkafeladat, ami örömöt ad - szabadidő program - az „ürömben az öröm”-öt meglátni  JÓL ÉLNI - nyugodt napindítás - magánélet – sorompó – munka – sorompó – magánélet - a nap jó lezárása  LISTA A GYENGESÉGEINKRŐL ÉS TERV A FELSZÁMOLÁSUKRA  A PROBLÉMÁK KEZELÉSE - mások problémája nem a saját problémám - pozitív beállítódásom kivetítése - a kollégák pozitív tulajdonságaira összepontosítok - konfliktus problémamegoldással, vagy gyors kompromisszummal  A STRESSZ ELKERÜLÉSE - tevékenység tervezése - változások tudatosultsága - naponta legalább egy sikeres lezárás „Használd a pozitív gondolkodást, hogy terveid sikerüljenek és így a legkevésbé vonzó feladat is könnyebbnek tűnik majd!”

31 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ LÉPÉS TERVEZZ!

32 32 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ „Semmilyen szél nem kedvező annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.” (Seneca) „Amikor azt gondolod, hogy már minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy.” (Thomas Alva Edison) Tervvel nem biztos, terv nélkül biztos nem.

33 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 33 MAGASABBRÓL HOGY ÖSSZEÁLLJON A KÉP, HOGY A JÓT ÉS JÓL CSINÁLJUK MESSZEBBRŐL HOGY TÁRGYILAGOSAN DÖNTHESSÜNK, HOGY CSAK A TÉNYEK SZÁMÍTSANAK MESSZEBBRE HOGY A TÁVOLABBI, HOSSZABB SIKER FONTOSABB LEGYEN A TAKTIKAI EREDMÉNYNÉL, MERT JÖVŐKÉP NÉLKÜL NEM MEGY A FIXLER-FÉLE 3M A CÉG VEZETÉSÉBEN

34 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 34 A TERVEZÉS FOLYAMATA A TERVEZÉS EGYSZERŰEN CSAK ANNYI, HOGY TUDJUK Hova akarunk menni? Miért akarunk oda menni? Mikorra akarunk odaérni? Hogyan fogunk oda jutni? Mi kell ahhoz, hogy oda jussunk? És honnan fogjuk tudni, hogy megérkeztünk?

35 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 35 KLASSZIKUS STRATÉGIAI ÉPÍTKEZÉS Vízió Küldetés (misszió) Környezet elemzés (Külső, belső) Célkitűzések (Mikorra, mit) Stratégia, stratégiák Operatív/funkcionális tervek (Hogyan) Visszacsatolás Kiértékelés Célkitűzések véglegesítése (Mikorra, mit?) Célkitűzések (előzetes) (Mikorra, mit?)

36 36 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ S (pecifikus) M (érhető) A (ttraktív) R (ealista) T (erminushoz kötött) SMART - CÉLKITŰZÉS R: realista E: elérhető M: mérhető E: elosztott K: konkrét

37 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ LÉPÉS VALÓSÍTSD MEG! CSELEKEDJ!

38 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 38 A STRATÉGIÁK VÁLASZTÉKA Milyen versenyelőnyt kívánunk kiaknázni? Milyen versenyelőnyre támaszkodni? Milyen irányban? Hogyan? Költségvezető Megkülönböztető Összpontosító Piaci behatolás Termékfejlesztés Piacfejlesztés Diverzifikáció Belső fejlesztés Közös fejlesztés Stratégiai szövetség Felvásárlás

39 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 39 ANSOFF-FÉLE TERMÉK-/PIACI MÁTRIX Jelenlegi termékÚj termék Jelenlegi piac Piaci behatolás Növelni a piaci részarányt Növelni a termék használatát Növelni a használat gyakoriságát Növelni a használat minőségét Új alkalmazásokat bevezetni Termékfejlesztés Tökéletesíteni a terméket Új terméket vinni ugyanarra a piacra Termékvonal kiterjesztése Új piac Piacfejlesztés Kiterjeszteni a már létező termék piacát Földrajzi terjeszkedés Új piaci szegmens meghódítása Diverzifikáció Eddigi tevékenységgel kapcsolatos diverzifikáció Eddigi tevékenységgel nem kapcsolatos diverzifikáció

40 40 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ „ S“ (Strengths) Erősségek • mik az erősségeink ? • mi működik jól ? • mivel lehetünk elégedettek ? • mire lehetünk büszkék ? • mi ad nekünk energiát ? po z it í v negat í v „O“ (Opportunities) Lehetőségek •mire lennénk még képesek ? •mit használhatunk még környezetünkből ? •mit terjeszthetnénk ki ? •mit használunk még túl kevéssé? „W“ (Weaknesses) Gyengeségek • mi okoz nehézséget ? • mi akadályoz bennünket ? • mi esik nehezünkre ? • mi akad vagy sorvad ? • mi hiányzik ? „T“ (Threats) Veszélyek •hol ólálkodnak veszélyek / kockázatok? •milyen káros folyamatoktól lehet tartani? •mi következhet be ? Belső (vállalkozás)/ jelen Külső (piac) / jövő SWOT-ANALÍZIS

41 41 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ ERŐSSÉG - LEHETŐSÉG STRATÉGIA - Projekt 1. - Projekt 2. - Projekt 3. ERŐSSÉG - VESZÉLY STRATÉGIA - Projekt 4. - Projekt 5. - Projekt 6. GYENGESÉG - LEHETŐSÉG STRATÉGIA - Projekt 7. - Projekt 8. - Projekt 9. GYENGESÉG - VESZÉLY STRATÉGIA - Projekt Projekt Projekt 12. LEHETSÉGES PROJEKTEK

42 42 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ  A végzett munkával kapcsolatos tudás  Képzettségi szint  Tanult módszerek (know–how)  Kompetenciák  Innovációs képesség  Munkamorál és attitűd EMBERI ERŐFORRÁSTERV/ PROJEKT A HUMÁN TŐKE ELEMEI

43 43 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ AZ EGYÉN OLYAN BELSŐ (TUDATI) ÁLLAPOTA, AMELY ARRA KÉSZTETI, HOGY VALAMILYEN MÓDON VISELKEDJÉK. VEZETÉSI TEVÉKENYSÉG, AMELY SORÁN A VEZETŐ MÁSOKAT OLYAN CSELEKVÉSRE KÉSZTET, AMELY A SZERVEZETI SZINTEN ELVÁRT EREDMÉNYEKHEZ VEZET. (Hofi: Úszni tud?) TELJESÍTMÉNY = KÉPESSÉG, KÉSZSÉG + TUDÁS, ISMERET + MOTIVÁLTSÁG, ATTITŰD MOTIVÁCIÓ

44 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 44 PIACI STRATÉGIA, ÉRTÉKESÍTÉS, MARKETING

45 45 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ

46 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 46 Termék (Product) Termékválaszték Minőség Forma Jellemzők Márkanév Csomagolás Méret Szolgáltatások Garancia Visszatérítések Ár (Price) Listaár Árengedmények Kedvezmények Törlesztési idő- tartam Hitelfeltételek Promóció (Promotion) Vásárlásösztönzés Reklám Eladószemélyzet Public Relations (PR) Direkt Marketing Hely (Place) Elosztási csatornák Hálózatsűrűség Választék Elhelyezkedés Készlet Szállítás Marketingmix A 4 P Célpiac (Mc Carthy-Ph. Kotler)

47 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 47 POTENCIÁLIS PIAC TÉNYLEGES PIACI TERJEDELEM A MI PIACI RÉSZÜNK A PIAC SZERKEZETE A PIACI SZEREPLŐK EGYMÁSHOZ VISZONYÍTOTT VERSENY-HELYZETÉT – AMIT DÖNTŐEN A PIACI RÉSZESEDÉSSEL MÉRÜNK – PIACI SZERKEZETNEK NEVEZZÜK. LE NEM FEDETT PIAC PIACRA LÉPŐ ÚJ VEVŐK

48 48 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ AZ ÉRTÉKESÍTÉS MŰVÉSZETE ABBÓL ÁLL, HOGY A TANÁCSADÓ ELŐSZÖR AZ ÜGYFÉL SZEMPONTJÁBÓL NÉZI A PROBLÉMÁT ÉS AZTÁN RÁVESZI ŐT, HOGY VEGYE FIGYELEMBE AZ Ő SZEMPONTJAIT IS. MI A MEGFEJTÉS?

49 49 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ ÜGYFÉL-ÉLETCIKLUS (Life-Time-Value) Jelenre diszkontált összege annak a bevételnek, amit az ügyfél mint partnerünk folyamatában „hozhat”, amíg a mi ügyfelünk.

50 50 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ HA MEGADOD MÁSOKNAK AZT, AMIRE VÁGYNAK, AKKOR TE IS MEGKAPOD AZT, AMIRE VÁGYSZ. (Zig Ziglar)

51 51 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ A BIZTOS VÉGHEZVITELHEZ AJÁNLATOM:  FELKÉSZÍTÉS 2 NAPBAN (valahol Budapesten, vagy környékén)  AZTÁN SZEMÉLYES TÁMOGATÁS  ELTÖKÉLTSÉG  ÉS APRÓLÉKOS MUNKA ÉN KÉSZ VAGYOK SEGÍTENI, HA MEGKERESNEK UGYE MEG LEHET CSINÁLNI?

52 52 DSZTT KONFERENCIA NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ KÖSZÖNÖM, HOGY FIGYELTEK VÁLJÉK A HASZNUKRA! DR. FIXLER LÁSZLÓ, QUALIFORUM 1145 Budapest, Gyarmat u. 34. Tel.: 06/


Letölteni ppt "DSZTT KONFERENCIA 2013. NOVEMBER 27. DR. FIXLER LÁSZLÓ 11 DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM JOBBAN TUDNI JOBBAN CSINÁLNI TUDATOSAN NÖVE."

Hasonló előadás


Google Hirdetések