Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

8.Szeminárium – 11.04. Hélia-D esettanulmány Szemináriumvezető: Czakó Ágnes Sinka Csaba Vermes Ákos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "8.Szeminárium – 11.04. Hélia-D esettanulmány Szemináriumvezető: Czakó Ágnes Sinka Csaba Vermes Ákos."— Előadás másolata:

1 8.Szeminárium – Hélia-D esettanulmány Szemináriumvezető: Czakó Ágnes Sinka Csaba Vermes Ákos

2 2 A feladatok 1.)Milyen nehézségekbe ütközhetünk a Hélia-D-hez hasonló vállalatok felkutatásakor? Mely vállalatokat használná az összehasonlító értékelés során? 2.)A kiválasztott vállalatok tulajdonságait figyelembe véve milyen korrekciókat alkalmazna a Hélia-D értékének meghatározásakor és miért?

3 A szorzószámos értékelés menete (0. A vállalat megismerése) 1. Szektor, iparág(ak) MINÉL PONTOSABB definiálása 2. A hasonló vállalatok felkutatása 3. Az iparág sajátosságainak megfelelő mutatószám(ok) kiválasztása 4. A szükséges adatok összegyűjtése 5. Korrekciók, módszertani kérdések 6. Értékelés 7. Reality check

4 1.Feladat – Az iparág sajátosságai  A kozmetikai piac szereplői multinacionális vállalatok, ezért nehézséget jelent olyan vállalatot találni, amely csak Magyarországon értékesít hasonló termékeket.  A multinacionális vállalatok szélesebb portfolióval rendelkeznek, ezért csak egyes üzletágaikat kellene megvizsgálni, amiről viszont nehezebb információt szerezni.

5 A kozmetikai ipar FMCG Kozmetikai ipar BőrápolásHajápolás„Tisztálkodás” Dekor- kozmetikum Parfümök  Testáplás  Arcápolás  Kézápolás  Sampon  Zselé  Hajfesték  Tusfürdő  Szappan  Dezodor  Alapozó  Rúzs  Sminktermékek A kozmetikai ipar igen sokféle terméket foglal magában, további szegmentálása szükséges Forrás: Sliders prezi, OEV, 2008.március

6 Értékteremtés folyamata Termékfejlesztés (Ötlet) K+F Termelés, csomagolás Promóció Disztribúció Vevőszolgálat Forrás: Sliders prezi, OEV, 2008.március A kozmetikai ipar cégei különböző mértékben integrálják az értékláncot

7 1.Feladat – Az iparág vállalatai  Hasonló növekedési potenciálú vállalat megtalálása nehézség – a Hélia-D-nél nagyobb, érett multinacionális vállalatok vannak a piacon  Inkább érett vállalatokra jó a szorzószámos módszer  Nem feltétlenül van hozzáférhető információ, ha a hasonlónak vélt vállalat nem tőzsdén jegyzett.  A fellelt információkkal kapcsolatban sem egyértelmű, hogy az adott mutatókat hogyan számolták, azaz az adatok minősége kétséges.

8 1.Feladat – Peer group-nehézségek  Mindenképpen kompromisszumot kell kötni az összehasonlító vállalatok kiválasztásánál, mert az összes szempont figyelembevételével gyakorlatilag nem találnánk hasonló vállalatot  Hasonló tevékenységet, hasonló termékkört vehetjük alapul a kiválasztásnál, ahol szintén inkább a márkának, imázsnak van értéke.  Tőzsdén jegyzett vállalatokról több az elérhető adat.

9 Versenytárs elemzés  Nivea  Garnier  L’Oreal  Hélia-D Arc  ápolás  tisztítás Test  ápolás  tisztítás  feszesítés Dekor  szem  száj  arc Férfi  arc  test  dekor Árbevétel részesedés 21%18%13%10% A Hélia-D egy kis szereplő a piacon, míg a versenytársak globális vállalatok egy koncentrált iparágban, ezért növekedési lehetőségei behatároltak Teljes arcáplási piac: 6,3 mrd Ft

10 Árpolitika TudományosKlasszikus, elegáns Sportos, fiatalos Garnier Nivea L’Oreal Paris Lancome Biotherm Vichy Avon, Oriflame Hélia-D Saját márkás termékek  Versenytársakhoz viszonyítás  Az ár befolyásolja az észlelt minőséget  Az azonos értékesítési csatornán érvénysül a verseny Fontos szempontok •Az árcsökkentés rombolja a márkaértéket • Árnövelés • radikális nem lehet • értéknöveléssel párhuzamosan 10% Az ár csökkentése nem ésszerű a fogyasztói percepciókra való hatás miatt, nagymértékű növelése viszont a versenytársak miatt nem lehetséges.

11 1.Feladat – Összehasonlítható cégek  Kozmetikai cégek: – L’oréal: tőzsdei, nem feltétlen L’oréal Magyarország – Nivea: nem tőzsdei, de sok közös termék, pozicionálás hasonló – Avon: tőzsdei, értékesítési gyakorlata jelentősen eltérő – Oriflame: tőzsdei, értékesítési gyakorlata jelentősen eltérő  FMCG – Unilever : tőzsdei, nincs közös pontja a Hélia-D termékpalettájával, de működés szempontjából érdekes lehet bevonni az értékelésbe – Procter&Gamble: lsd Unilever – Henkel: kozmetikai divíziót érdemes figyelembe venni.

12 1.Feladat – Használható szorzók SZORZÓSZÁMOKP-re irányulóEV-re irányuló EredményP/S, P/EEV/S, EV/EBITDA CF-- Mérleg-- Naturáliák--

13 1.Feladat – Iparági szorzók  Aggregált iparági szorzók (www.damodaran.com)www.damodaran.com – Előny  Nagy elemszámok  Nem kell az extrémekkel foglalkozni (medián, áltag stb..)  Több iparág is figyelembe vehető eltérő súllyal – Hátrány  Adatok forrása nem ellenőrizhető  Iparági meghatározások nem egzaktak  Nagyon eltérő vállalatok egy kalap alá vétele  torzítás

14 1.Feladat – Iparági szorzók: PE Forrás: Damodaran Online

15 1.Feladat – Iparági szorzók: P/S Forrás: Damodaran Online

16 1.Feladat –Szorzók: EV/EBITDA Forrás: Damodaran Online

17 2.Feladat – Korrekciók  Országkockázat miatt Miért?- Amikor kiválasztottuk az összehasonlító vállalatokat, akkor eltekintetünk attól, hogy nem csak a piac, de akár a termelés helye is lehet más (munkabérek, adók, infláció), ezt utólag próbáljuk meg korrigálni. Nyugat-európai versenytársainál kockázatosabb környezetben értékesít, illetve tevékenysége egy országra korlátozódik. (Elméletileg a két országkockázat különbözetével kellene korrigálni.) Csökkenti a vállalat értékét.

18 2.Feladat – Országkockázat  Lehetséges módszerek – S&P, Moody’s hitelminősítési kategóriák – Aggregált mutatószámok összevetése Forrás: Damodaran Online

19 2.Feladat – Korrekciók  Méretkockázat miatt Miért? – jelentősen kisebb az összehasonlító vállalatoknál, ez kockázatosabb működést eredményez, azaz csökkenti a vállalat értékét.

20 2.Feladat – Korrekciók  Likviditási diszkont Miért? – tőzsdén nem jegyzett, ami nehezebbé teszi a vállalat esetleges értékesítését, ez pedig szintén csökkenheti az értéket. A stabil, kiegyensúlyozott cash flow hiánya szinten nehezebbé teheti a vállalat eladását, növelve a likviditási diszkont értékét.  Kontrollprémium Miért? - aktuális árfolyamnál többet ér a társaság irányításának megszerzése, ez értékesebbé teszi a vállalatot.


Letölteni ppt "8.Szeminárium – 11.04. Hélia-D esettanulmány Szemináriumvezető: Czakó Ágnes Sinka Csaba Vermes Ákos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések