Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSarolta Halászné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település
2008. szeptember 16.
2
Kerékpáros Magyarország Program prioritások
Kerékpáros infrastruktúra fejlesztés (építés) Kerékpáros közlekedés és biztonság (szemléletformálás) Kerékpáros turizmus (útvonalak, promóció) Kerékpársport, rekreáció, közösségi élet (utánpótlás nevelés, sportlétesítmények) Intézményi háttér (civil-, magán-, állami szféra összefogása)
3
Kerékpáros Magyarország Program céljai
Kerékpáros közlekedés részarányának növelése Jelenleg: 2-3% Cél: 10% Kerékpáros turizmus részesedése az európai piacból Jelenleg: <1% Cél: 4% Több sport- és rekreációs célú kerékpározás Évente bekövetkező (halálos) kerékpáros balesetek száma Jelenleg: 3000 (200) Cél: 50%-os csökkenés
4
Kerékpáros Magyarország Program tevékenységei
Jogszabály és rendelet módosítások Kampányok szervezése, lebonyolítása Pályázatok kidolgozása, meghirdetése Bíráló Bizottságokban való részvétel Szakmai előadások megtartása Konzultáció – településeknek, pályázóknak Josz: véleményezés, javaslatok (OTÉK, KRESZ, ÚME) Kqamp.: BAM, BringaSuli Pály: KBT/KBM, véleményezés: KvVM (KEOP) BB: GKM, KÖZOP Szakmai előadások: utas szakmai fórumok, civil fórumok, Konz: pályázatok előzetes véleményezése
5
Infrastruktúra fejlesztés
KHEM (GKM) KözOP ROP KeNyi B+R paraméterkönyv Kerékpárút karbantartási rendszer Különböző pályázati lehetőségek Karbantartás: kidolgozott modell, finanszírozási források keresése, illetve jogi háttér konkretizálása
6
Közlekedésbiztonság és szemléletformálás
Vasúti kerékpárszállítás KRESZ módosítás (2008-ig aktív részvétel) OTÉK módosítás (2007-ben, 2008-ban hatályos) Kerékpárosbarát Település / Munkahely (2006-ban próba, 2008-ban új rendszer indítása) Bringázz a Munkába! (2007 ősz, 2008 tavasz, ősz) BringaSuli – sikeres 2008 tavaszi kampány BringArt – művészeti kiállítások MÁV: átalakítottak vasúti kocsikat, minden újonnan beszerzett kocsi kerékpárszállításra alkalmas kell, hogy legyen. KRESZ: nem tudni a jelenlegi állásról semmit, jogászok rágják az anyagot. Civil fórumokon összegyűjtött információk/ igények alapján). OTÉK: új épületek esetében meghatározott minimum kerékpártárolásra alkalmas hely meghatározása. KBT/KBM: 2006-ban pilot szerűen (kipróbálás), 2008-ban normatív rendszert dolgoztunk ki, az alapján 4 település (köztük Szarvas) és 9 munkahely nyerte el a díjat. BaM! (maJd külön) BringaSuli: lásd többi anyag BringArt: Kerékpáros művészfotó kiállítás a Kodály köröndön
7
Kerékpárosbarát település I.
Cél Települések kezdeményezőkészségére alapozva intézményi és fizikai környezet kialakítása Motivációs rendszer kidolgozása, mely elismeri a települések erőfeszítéseit Jó példák, gyakorlatok elterjesztése Különböző pályázatoknál előnyt jelent Tevékenységek Önkormányzatok példamutató tevékenységét díjazza Objektív kritériumok alapján történik a díj odaítélése Kiadvány készítése, terjesztése Tanulmányutak, konferenciák településvezetők, tervezők részére
8
Kerékpárosbarát település II.
Felelős szervezetek KHEM (GKM) pályázati felhívás elkészítése, meghirdetése, értékelés, díjazás eredmények propagálása Civil szervezetek részvétel az értékelésben települések segítése, felkészítése Önkormányzatok településfejlesztéssel járó adminisztráció kerékpárosbaráttá tétele - párbeszéd
9
Kerékpárosbarát település III.
Indikátorok 2006: kategóriánként 1-1 győztes 2013: a győztesek a kritériumokat már tökéletesen teljesítik Finanszírozás KHEM működési költség résztvevő önkormányzatok saját működési forrásai
10
Egyszerű példák
11
Egyszerű példák
12
Egyszerű példák
13
Egyszerű példák
14
Egyszerű példák
15
EuroVelo 6. és 11. útvonalának kitáblázása (2007-2010)
Kerékpáros turizmus OTrT Kerékpáros turisztikai régiók kialakítása, egységes alapokra fektetett arculati elemek megjelenése, népszerűsítése EuroVelo 6. és 11. útvonalának kitáblázása ( ) Kerékpárosbarát szolgáltatói hálózat OTRT: megjelent, parlament megszavazta, van jogszabály, és a pályázatok elbírálásánál kiemelt szempont KTR: több régióban kijelölésre kerültek, MT Zrt-vel közösen, nemzetközi vásárokon kiadványokban megjelenés EV: 6 kitáblázásának vége 2009 tavaszán; EV11. tervezés 2009. KB-SzH: 2009., információk összegyűjtése, kapcsolatrendszer kiépítése a német Bett&Bike rendszer alapján
16
OTrT – országos kerékpárút hálózat és EuroVelo 6, 11 nyomvonala
17
Kerékpáros sport és rekreáció
Utánpótlás nevelési programok és események szervezése (2009) Rekreációs kerékpározást népszerűsítő események szervezése (2009) Millenáris Velodrom
18
2006-2007: Tárcaközi bizottság
Intézményi háttér : Tárcaközi bizottság Kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízott májusáig GKM, EÜM, KvVM, FVM, ÖTM, IRM, Szociális és Családügyi M
19
Jelenlegi kerékpárút hálózat 2007. felmérés alapján
Egy 2007-es felmérés szerint Magyarországon a térképen látható helyeken található kerékpárút.
20
Kerékpáros balesetek 2004 - 2007
A következő térkép a között bekövetkezett kerékpáros baleseteket mutatja. Érdemes összevetni a jelenlegi kerékpárút hálózattal. Megjegyzendő, hogy a balesetek és kerékpárutak helyének összevetése mélyebb vizsgálatot igényel, hiszen pl. az út egyik oldaláról a másikra való áthaladáskor is történhet baleset. (A kocsma mindig a másik oldalon van, mint a kerékpárút.) A baleseti adatbázisba való helyszíni rögzítésénél –ezt a rendőrség végzi– is kerülhet hiba a rendszerbe a helyazonosítás miatt. Ez főleg belterületen jellemző, ahol a településen átmenő főút szelvényszáma helyett útnévvel és házszámmal, vagy a keresztező utak megadásával azonosítják a baleset helyszínét az adatbázis alapját képező helyszíni jegyzőkönyvben.
21
Köszönöm szíves figyelmüket Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ
– KKK kerékpáros honlap – Nemzeti Fejlesztési Ügynökség – Közreműködő Szervezet – Kerékpárutak nyilvántartási adatbázisa Hartmann Tamás Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.