Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2009.. november 12.1 A magyar fogyasztó és a hagyományos élelmiszerek Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Budapest, Logodi u. 22-24.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2009.. november 12.1 A magyar fogyasztó és a hagyományos élelmiszerek Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Budapest, Logodi u. 22-24."— Előadás másolata:

1 Budapest, 2009.. november 12.1 A magyar fogyasztó és a hagyományos élelmiszerek Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Budapest, Logodi u. 22-24. www.ofe.hu

2 Budapest, 2009.. november 12.2 Fogyasztóvédelem mióta? „Ne legyen a zsákodban kétféle k ő súly, kisebb és nagyobb.” „Ne legyen a házadban kétféle véka, kisebb és nagyobb. Teljes és igaz k ő súlyod legyen, teljes és igaz vékád legyen” (Deteronomium)‏

3 Budapest, 2009.. november 12.3 Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület •Kiemelten közhasznú társaság •Tanácsadó irodák országszerte •Több, mint 2000 tag •800 tanácsadó szakértő •Kiadványok, tájékoztató anyagok •Kosár, a fogyasztók magazinja

4 Budapest, 2009.. november 12.4 Az OFE Szakértői Bizottságai •jogi, •oktatási, •pénzügyi (banki, biztosítási szolgáltatási), •infokommunikációs, •agrár-élelmiszeripari, •közüzemi és lakásügyi, •egészségügyi szakértői bizottság

5 Budapest, 2009.. november 12.5 Kosár – a fogyasztók magazinja Megrendelhet ő : •a szerkeszt ő ségben •(1024 Budapest, Logodi u. 22-24.)‏ •az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél, (1024 Budapest, Logodi u. 22-24.); •interneten: www.kosarmagazin.hu.

6 Budapest, 2009.. november 12.6 Nemzetközi kapcsolatok Consumers Internationals BEUC The European Consumer’s Organisation ***beuc European Association for the Co-ordination of Consumer Representation in Standardisation EU Bizottságokban képviselet (pl. EGSZB)‏ Nemzetközi projectek pl. EURRECA, EuroMarc ‏

7 Budapest, 2009.. november 12.7 A magyar fogyasztó ismeretei A magyar fogyasztók •több, mint 50 %-a nem rendelkezik megfelelő élelmiszer-biztonsági ismeretekkel (OFE felmérés)‏ •több, mint 60 %-a csak a termékek árát nézi meg vásárláskor (OFE felmérés)‏

8 Budapest, 2009.. november 12.8 Hagyományok, élelmiszerek, ételek Jellemz ő k : •Uniformizálódott kínálat •Helyi lakósok jobban ragaszkodnak a megszokott élelmiszerekhez és ételekhez •Városban lakók f ő ként akkor keresik, ha az adott régióban járnak •Vendéglátásban ritkán találkoznak jellegzetes helyi ételekkel

9 Budapest, 2009.. november 12.9 Mit hiányol a magyar fogyasztó? •„Igazi” kenyér, kovászolt, több napon át eltartható, kenyér íz ű •Magyar gyümölcs: jonatán alma, szatymazi barack, makói hagyma, fokhagyma, ananász eper stb. •Paraszt kolbász, nem zsíros, nem íztelen •Magyar hal – elérhet ő áron •Étteremben nem lehet mindent felsorolni, ami hiányzik pl. paprikás krumpli, f ő zelékek, pásztor tarhonya

10 Budapest, 2009.. november 12.10 Európai kitekintés Euro-MARC - European Mountain Agrofood products, Retailers and Consumers 2007-2010 Cél: a fogyasztók érdekl ő désének felkeltése a min ő ségi hegyvidéki termékek iránt Alapja: az európai min ő ségi hegyvidéki termékek kartája Célja: promóció és kommunikáció fejlesztése és európai címkézési javaslat kidolgozása Záró konferencia december 3-4. Maribor

11 Budapest, 2009.. november 12.11 A fogyasztók aggályai itthon és Európában •Valóban hagyományos alapanyagokból készül? •Valóban hagyományos módon készül? •Valóban az aminek mondják? •Valóban jó min ő ség ű ? •Valóban ennyivel drágább el ő állítani? •Valóban ott készül?

12 Budapest, 2009.. november 12.12 Dilemmák •Legyen-e logo, vagy más jelölés: - régiónként, - országonként - európai szinten •Ellen ő rzés: - módszere - gyakorisága Költségvonzat?

13 Budapest, 2009.. november 12.13 Javaslatok a fogyasztók bizalmáért Etikai kódex megalkotása •Helyben termesztett, termelt alapanyagok használata • A termékeket helyben kell el ő állítani •A gazdaságoknak meg kell tanulni a hagyományokat •Szem előtt kell tartani a térség biológiai, genetikai és kulturális hagyományait •A gazdaságoknak biztosítani kell az átláthatóságot és minden információt a fogyasztók rendlkezésére kell bocsátani

14 Budapest, 2009.. november 12.14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Budapest, 2009.. november 12.1 A magyar fogyasztó és a hagyományos élelmiszerek Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Budapest, Logodi u. 22-24."

Hasonló előadás


Google Hirdetések