Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikációs és Jelnyelvi Tolmács Központ Heves Megyei Közhasznú Egyesülete GRÁTISZ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikációs és Jelnyelvi Tolmács Központ Heves Megyei Közhasznú Egyesülete GRÁTISZ."— Előadás másolata:

1 Kommunikációs és Jelnyelvi Tolmács Központ Heves Megyei Közhasznú Egyesülete GRÁTISZ

2 3300 Eger, Telekessy út. 8. Fsz.4. Tel: 06 36/ Fax: 06 36/ Mobil: 06 20/ (sürgős és éjjel-nappal) e e e e e gggg eeee rrrr jjjj eeee llll gggg mmmm aaaa iiii llll.... cccc oooo mmmmHonlap: Msn cím:

3 Nyitvatartási idő: Hétfő – Szerda - Péntek 08:00 – 12:00 Kedd – Csütörtök 12:00 – 16:00 Ügyeleti idő – készenlét: Nyitvatartási időn kívül és szombat - vasárnap

4 A hivatalos megrendelés esetén 6000 Ft + Áfa/óra (pl. bíróság) Az összeg számla ellenében 8 napon belül átutalással fizetendő. Hallássérült ügyfelek részére a tolmácsolás INGYENES ehhez ki kell tölteni az adatlapot.

5 FONTOS!!! - Sürgős, rendkívüli esetekben lehetőségeink szerint AZONNAL (2 ÓRÁN BELÜL) biztosítunk tolmácsot. biztosítunk tolmácsot. A tolmácsolás időpontja előtt 2 NAPPAL kérjük jelezni az igényt kérjük jelezni az igényt diszpécsernek vagy tolmácsnak.

6 Az egész napos (pl.rendezvények, színház, előadás, kirándulás, esküvő...) jelezni. kérjük a megrendelést 1 HÉTTEL előtt rendezvényekre az esemény

7 MEGRENDELÉS MENETE:

8 Hogyan lehet kérni tolmácsot? • Sms • Személyesen • msn • Telefon • Fax • • Postai • Postai levél

9 Megrendelés esetén  ki  mikor  hová kéri a tolmácsot  kb mennyi időt vesz igénybe  találkozás helye  melyik tolmácssal szeretne menni (ha lehetőség van a választásra) Legfontosabb közölnivaló :

10 visszaigazolásának menete Megrendelések megegyezik a megrendelés módjával. Ha a hallássérült ügyfél ha levélben kérték a megrendelést, akkor a diszpécser vagy a jelnyelvi tolmácsok is levélben válaszolnak. Ha ban jeleznek, akkor ban kapják meg a megerősítést.

11 A megrendelést regisztráló személy (diszpécser) ismerteti a szolgáltatás elvégzésének feltételeit a megrendelővel, majd értesíti a tolmácsot. A megrendelések teljesítését a megrendelő, és a tolmács aláírásukkal munkalapon. aláírásukkal igazolják munkalapon.

12 MIÉRT KELL A MUNKALAP?  A munkalapon igazolt óraszámok segítik: o Esélyegyenlőségi törvény betartását (Önálló életvitel biztosítása pl.: ne legyen hátrány a siketség az orvosnál)  Az elvégzett tolmácsolás igazolása aláírásokkal együtt.  A tolmácsolt óra dokumentálása a minisztérium felé küldött jelentésekhez. o a magyar jelnyelv elismertetését o tolmácsok hivatalos foglalkoztatását

13 Munkalapok alapján számítógépes adatfeldolgozás ésnyilvántartás készül, havonta esedékes statisztikai jelentés érdekében.

14 MEGRENDELÉS LEMONDÁSA vagy MÓDOSÍTÁS ESETÉN  betegség miatt  bármi változás miatt AZONNAL SMS-BEN, VAGY TELEFONON JELEZNI DISZPÉCSERNEK VAGY JELNYELVI TOLMÁCSNAK

15 Tolmácsolás elmaradása, értesítés nélkül 1000 Ft büntetés!

16 GRÁTISZ munkatársai: Kommunikációs és Jelnyelvi Tolmács Központ Heves Megyei Közhasznú Egyesülete

17 Szakmai vezető - tolmács: Kévés Zsuzsanna /Zsu/  06 20/

18 Diszpécser: Csoma Ildikó /Ildi/  06 20/

19 Humicskó Ildikó /Humi/  20/

20 Megbízott tolmácsok

21 Kazainé Baráth Mariann /Bambi/  06 20/

22 Vincze-Pap Kálmánné /Zsuzsa/  06 20/

23

24 Bíróság Rendőrség Büntetőeljárás Polgári peres eljárás Szabálysértési ügy Ügyészségi eljárás Munkaügyi bírósági eljárás

25 APEH Polgármesteri hivatal Közigazgatási hatósági eljárás NYUFIG MÁK Okmányiroda Gyámügy

26 Közjegyzői okirat elkészítése Egyéb közjegyzői eljárás

27 kórház orvos Egészségügy

28 főiskola egyetem Felsőoktatás Középiskolai oktatás

29 Szakképzés tanfolyam

30 munkahely Foglalkoztatás Rehabilitáció

31 Jogsegélyszolgálat

32 Bank, stb… Egyéni igény TIGÁZ Személyes ügyek intézése Szülői értekezlet ÉMÁSZ

33 esküvőünnepség Rendezvény

34 kirándulás Szabadidő

35 előadás konferencia

36 Média

37 színház

38 egyház mise temetés

39 Önálló életvitel támogatása Telefonos ügyintézés, hivatalos levél fordítása

40 Relétolmácsolás: A jobb megértés érdekében az ügyfél és a tolmács között közvetítő hallássérült személy (pl. halmozottan sérült, külföldi vagy alacsony nyelvi kompetenciájú ügyfél esetén.) Tolmácsolás fajtái: Szimultán: (szinkron vagy követő tolmácsolás) az előadó és a tolmács egyszerre „beszél”(pl.: televízió) Konszekutív (szukcesszív) tolmácsolás: az ügyfél és a tolmács felváltva beszélnek, az előadó rövid szünetet tart, a tolmács kivitelezi a célnyelven a tolmácsolást (pl. orvosnál) Jegyzetelő: (pl. főiskolán) Orális: artikulációs tolmácsolás (pl. időskori nagyothalló, aki nem ismeri a jelnyelvet) Írott szöveg fordítása: (pl. hivatalos levél fordítása)

41

42 Panasztétel: A szolgáltatással kapcsolatos észrevételekre, panasztételekre a GRÁTISZ Kommunikációs és Jelnyelvi Tolmács Központ Heves Megyei Közhasznú Egyesületének 3 tagú elnökségnél, vagy a kihelyezett panaszkönyvben írásban is van lehetőség. Etikai vétség jelzésével a JOSZ Etikai Bizottságához lehet fordulni. A tolmácsszolgálat minden dolgozója a JOSZ Jogi és Etikai alapelveit tekinti irányadónak.

43 A Tolmácsszolgálat fenntartója: GRÁTISZ Kommunikációs és Jelnyelvi Tolmács Központ Heves Megyei Közhasznú Egyesülete Felelős, képviseletre jogosult személy: Kévés Zsuzsanna Egyesület címe: 3300 Eger, Vallon u. 5. 1/3 Tel.szám: 06 20/

44


Letölteni ppt "Kommunikációs és Jelnyelvi Tolmács Központ Heves Megyei Közhasznú Egyesülete GRÁTISZ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések