Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Egység a sokféleségben” egyéni arculat kötöttségek mellett is Készítette: Dedinszkyné Szilágyi Erzsébet Hunfalvy FGYKKKSZI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Egység a sokféleségben” egyéni arculat kötöttségek mellett is Készítette: Dedinszkyné Szilágyi Erzsébet Hunfalvy FGYKKKSZI."— Előadás másolata:

1 „Egység a sokféleségben” egyéni arculat kötöttségek mellett is Készítette: Dedinszkyné Szilágyi Erzsébet Hunfalvy FGYKKKSZI

2 Az eddigi történések •2006/2007 új OKJ •2008. április fővárosi szakmacsoportos alapozó tanterv •2008. május TISZK-en belüli egységesítés •2008. június iskolai helyi tantervek •200? új érettségi követelmények –kerettantervi módosítások –OKJ módosítás (beszámíthatóság,mentesség)

3 Fővárosi szakmacsoportos alapozó tanterv Alapelvek •Szakmacsoporton belül egységes alapozás •Beszámíthatóság •Felhasználható órák:5/5/8/8

4 •A szakmacsoportonként meghatározó követelménymodulok kiválasztása •Szakmai tartalmának átkonvertálása az alapozó képzésbe •Megjelenítése egységes tantervben Fővárosi szakmacsoportos alapozó tanterv Eljárás

5 A kiválasztott követelménymodulok a 17. szakmacsoportban • A vállalkozások alapítása, működtetése, átszervezése, megszüntetése • Marketing és PR alapismeretek

6 Tananyagegység

7 Tananyagelem TananyagegységTananyagelemÓraszám Vállalkozási ismeretek 6 90 Vállalkozások gazdálkodása 6162 Marketing és Pr alapismeretek 8180

8 A CÉL Vállalkozások alapítása, működtetése, átszervezése, megszüntetése Marketing és PR alapismeretek ÉRETTSÉGI: GAZDÁLKODÁSI ISMERETEK MENTESSÉG TANULMÁNYI IDŐ CSÖKKEN

9 Tananyagtartalmak tantárgyakban •Gazdálkodási ismeretek •Információkezelés •Viselkedéskultúra 9. •Kommunikáció 10. •Közismereti inf., idegen nyelv •(közgazdaságtan )

10 A szakmai orientációs szakasz tantervének jellemzői A szakmai orientációs szakasz lássa el feladatát :  alakítson ki pozitív attitűdöt a szakmai ismeretek terén  koncentráljon a gazdasági készségek és kompetenciák kialakítására, fejlesztésére a közgazdasági látásmód a szaknyelv  a szakmai tartalmakat az életkori sajátosságoknak megfelelően közvetítsen

11 Helyi tanterv GIS 9. évf. TémakörökÓraszám I.Gazdasági alapismeretek6 II.A vállalkozás alapítása, működtetése, megszüntetése 14 III.A vállalkozás marketing tevékenysége10 IV.A vállalkozás kapcsolatrendszere12 V.Pénz, pénzforgalom20 VIA háztartások gazdálkodása12 Összóraszám.74

12 Helyi tanterv GIS 10. évf. TémakörökÓraszám I.Államháztartás20 II.Alapvető jogi ismeretek20 III.Polgári jog12 IV.A gazdálkodás személyi feltételei, munkaviszony, munkajog 12 Összóraszám.74

13 •Házi dolgozat •Célja: adott témát logikusan felépített esszé formában kifejteni, formába önteni •Módszere: Előre megadott téma,határidőre (2-5 oldal)írásban; Forrásokhoz segítség; Formai követelmény: fedlap, tagolás, illusztráció, források. Néhányat szóban is meghallgatni, közösen értékelni A szakmai orientációs szakaszt jellemző tevékenységformák

14 Házi dolgozatok

15 Gyűjtőmunka •Célja: Közelebb hozza a diákokhoz a gyakorlatot → össze tudják vetni az elméletben tanultakat a napi életben, a gazdaságban tapasztaltakkal. •Módszer: A gyűjtőmunkát rövid határidőre, az elméleti tananyag "megerősítésére", vagy újabb tananyagrész bevezetéséhez használhatjuk. Legyen ez egyfajta konkrét, személyes tapasztalatszerzés, amelynek eredményét az órán felhasználjuk, megbeszéljük

16 Hírek, érdekességek •Hír”olvasás” •Célja: a tájékozottság igényének kialakítása, szaknyelv gyakorlása, szövegértelmezés, elemzés •Módszere: minden órán szabadon választott cikk rövid ismertetése

17 Szövegértés, szövegelemzés •Célja: megtanítani a tanulókat arra, hogy értelmezni tudjanak egy gazdasági jelenségeket tartalmazó szöveget. Ez nagyban segíti a gondolkodva tanulást is. •Módszer: Válasszunk a tárgyalt témakörhöz illeszkedő szöveget.. A rövid és egyszerű szövegektől haladjunk a hosszabb és összetettebbig. A szöveg megértését mindig segítsük értelmező kérdésekkel. Foglaltassuk össze a szöveg tartalmát, húzassuk alá a lényeget!

18 Szituációs gyakorlatok •Cél: Életszerű, gazdasági helyzetek, amelyekbe a diákok kerülnek vagy kerülhetnek mindennapjaikban. Átélhetik azokat a szituációkat, amelyek tananyagszinten megjelennek •Módszer: A játék szerepeinek kiosztásakor pontosan beszéljük meg a szerepet játszó tanulóval, hogy mit kell képviselnie. Ez történhet négyszemközti megbeszéléssel, vagy szerepkártyák kiosztásával. Egy-egy játékhelyzet ne tartson tovább néhány percnél. Végén vonjuk le a következtetést a szituációból, értékeljük, hogy az egyes szereplők hogyan játszották a "szerepüket", mi a tanulság.

19 Fogalomkártyák Célja:A tanulók pontosan, szó szerint tanulják meg és folyamatosan "frissen" tartva naprakészen tudják is a tananyagban használt fogalmakat. Módszere: a tananyaggal párhuzamosan haladva saját fogalomkártya elkészítése. A kártya egyik oldalán a fogalom / a hátsó oldalán a meghatározás

20 És még néhány ötlet •Gazdasági játékok – tőzsdejáték, lakatlan sziget •Kiselőadás – prezentációval •Meghívott előadók – vállalkozó, banki v. egyéb gazdasági szakemberek •Látogatás külső helyszíneken – MNB, tőzsde, parlament •Versenyek – fogyasztóvédelmi, MNB, egyéb meghirdetett lehetőségek kihasználása

21 Akkor most következzen…


Letölteni ppt "„Egység a sokféleségben” egyéni arculat kötöttségek mellett is Készítette: Dedinszkyné Szilágyi Erzsébet Hunfalvy FGYKKKSZI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések