Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004."— Előadás másolata:

1 1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február Skultéty László:

2 2 Tartalom: •Egészségügyi hírek a médiában – rövid helyzetkép •Rádióműsorterv az egészség-gazdaságról –tematikus műsorok –monitoringok –aktualitások •Csatorna: a Gazdasági Rádió

3 3 Egészségügyi hírek a médiában (2003)  Kórházak fizetésképtelensége  Privatizáció, kórháztörvény  Gyógyszerkassza „borulása”  Gyógyszerkiskereskedelem liberalizációja  Köldökzsinórvér diagnosztika  Táppénzkassza „váratlan” összege  Védőoltás-megtagadás  Műhibák  Hálapénz

4 4 A GKI Egészségügy-kutató Intézet küldetése az egészségügy szereplőinek támogatása az optimális döntések meghozatala érdekében. Ezért: •rendszeresen felmérjük és elemezzük az egészségügy gazdasági vetületét, a szereplők várakozásait, helyzetét •Rövidtávú elemzés és prognózis az egészség-gazdaságról (negyedévente) •Magánvállalkozások az egészségügyben – (konjunktúra- felmérés negyedévente) •Önkormányzatok: az egészségügy fenntartói (felmérés félévente) •tájékoztatjük a döntéshozókat és a közvéleményt •egyedi döntéstámogató elemzéseket végzünk

5 5 •Szenzációk helyett rendszeres tájékoztatás •Felszín helyett az összefüggések megismertetése •Kiragadott példák helyett a folyamatok láttatása •Az aktualitásokban is az „egész” vizsgálata Az egsészégügy a gazdaság része

6 6 Kommunikációnk új formája a szélesebb közvélemény közvetlen tájékoztatása az egészségügy gazdasági kérdéseiről. Rádióműsor sorozat az EGÉSZSÉG-GAZDASÁGRÓL •Tematikus műsorok információkkal és szakértők vitájával •Monitoring jellegű rendszeres rövid hírműsorok •Szezonális hírek, aktualitások

7 7 Tematikus műsorok - elméleti keret - nemzetközi tapasztalatok - szakértők stúdióvitájával  Egészséggazdaság – egészség és gazdagság  Egészségügyi kiadások - a feneketlen zsák  Egészségügyi rendszerek és társadalombiztosítás Európában  Magánkiadás, biztosítás, egészségpénztár, társadalombiztosítás  Piac és verseny az egészségügyben  Innováció, technológiák, ár-és költségrobbanás  Irányított betegellátás: modellkísérlet vagy reform?  Betegjogok, biztonság

8 8 Egészség-gazdaság: egészség és gazdaság  az egészség gazdasági jelentősége  az egészségi állapot és az egészségügyi kiadások összefüggése  a gazdasági rendszer ágazatai és az egészségügy  szűkösség az egészségügyben  studióbeszélgetés: egészségügyi közgazdászok

9 9 Egészségügyi kiadások - a feneketlen zsák  bevételek és kiadások az egészségügyben  járulékok, adóforintok, magánkiadások  költségvetés és egészségügyi büdzsé  stúdióbeszélgetés: PM, ESZCSM, közgazdászok

10 10 Egészségügyi rendszerek és társadalombiztosítás Európában  egészségügyi ellátórendszerek Európában  Tulajdonviszonyok  piaci szereplők és társadalombiztosítás  stúdióbeszélgetés: OEP, MABISZ, szakértő

11 11 Magánkiadás, biztosítás, egészségpénztár, társadalombiztosítás  esélyegyenlőség, kockázat, egészségügyi ellátás  az egyes feladatok különválása és összefüggése  egészségügyi előtakarékossági számla, magánfinanszírozók  stúdióbeszélgetés: Betegjogi Közalapítvány, Esélyegyenlőségi Kormányhivatal, ESZCSM, egészségpénztár, szakértő

12 12 Monitoring - rendszeres ismétlődés - rövid hírek kommentárral  Járulékbevételek alakulása  Gyógyszerforgalom alakulása  Gyógyszerkassza alakulása  Táppénzes esetek, kiadások  Rehabilitáció  Egészségpénztárak tagjai, tagdíjbevételei  Szolgáltatók teljesítménye, bevétele  Kórházak pénzügyi helyzete, adóssága  Járóbeteg szakellátás teljesítménye, bevétele  Jogszabályváltozások, hatásuk  Rokkantság, rokkantosítás  Jelentős betegségcsoportok előfordulása  Jelentős betegségcsoportok költségei  Minőség az egészségügyben  Az egészségügy kapacitásai

13 13 Partnerünk a Gazdasági Rádió. Köszönöm figyelmüket.


Letölteni ppt "1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004."

Hasonló előadás


Google Hirdetések