Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Intranet, mint belső kommunikációs csatorna a Richterben Halai Heléna Richter Gedeon Rt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Intranet, mint belső kommunikációs csatorna a Richterben Halai Heléna Richter Gedeon Rt."— Előadás másolata:

1 Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005

2 Intranet, mint belső kommunikációs csatorna a Richterben Halai Heléna Richter Gedeon Rt.

3 Richter Gedeon Rt. bemutatása • Alapítás: 1901 • Privatizálás: • Nemzetközi képviselet: 31 • Foglalkoztatottak száma: • Munkaállomások száma: standard irodai környezet: 3600 PC

4 Tulajdonosi szerkezet december 31-én ÁPV Rt. 25,0 % Külföldi befektetők 62,2 % Belföldi befektetők 12,8 %

5 Richter Intranet – történeti áttekintés •1998. április: Intranet bevezetése a Richterben - statikus html alapú megoldás, decentralizált technológiai háttér - spontán tartalomfejlesztés - publikáláshoz HTML programozási ismeret szükségessége - nem egységes külső megjelenés, keresési lehetőség hiánya  nehézkes eligazodás az oldalon  költséges működtetés  felügyeleti problémák, a működési biztonság nem garantálható

6 Kísérlet az SPS-sel: március: Kutatási portál január: EE Marketing portál

7 2003. március: döntés az új Intranet bevezetéséről Fő célkitűzések: •Egységes technológia •Egységes megjelenés •Sokrétű, színes tartalom •Alulról építkező, decentralizált intranet •Jelentős megtakarítás

8 Partner kiválasztási szempontok •Referencia, szakmai tapasztalat •Mozgósítható fejlesztői és tanácsadói háttér •Kreatív kommunikációs ötletek és ezek eredetisége •Megvalósításhoz szükséges idő •Az ajánlat újszerűsége, átgondoltsága, az elképzelések megvalósíthatósága •Költségvetés

9 Miért az SPS? •Illeszkedik az RG MS alapú informatikai környezetébe •Meglévő MS üzemeltetői ismeret •Office integráció •Webes megoldások elérése Funkcionális elvárások: •információk megosztása, közzététele és keresése •könnyű karbantarthatóság, bővíthetőség •jól definiált jóváhagyási és hozzáférési rendszer •testreszabhatóság lehetősége •külső adatok integrálása •felmérések, kérdőívek, fórumok lehetősége Design szempontok: •a rendszernek igazodnia kell a Társaság már kialakult arculatához •tartalomtól független grafikai megvalósítás (design váltások alkalmával)

10 Bevezetés folyamata •Igényfelmérés •Tervezés •Testreszabás, fejlesztés •Oktatás •Tartalomfeltöltés •Éles indulás: szeptember

11 Ilyen volt 1998-ban… és 2003-ban….

12 és ilyen lett…

13 Tartalmak csoportosítása Kezdőoldal: aktualitások Hírek és közlemények Események Érdekességek Részvény árfolyam Hírek Szervezetek Közérdekű Szabadidő Alkalmazások Munkacsoport Telefonkönyv

14 Előny a felhasználóknál, előny a vezetőknél Felhasználók •egységes navigációs menü, könnyű tájékozódás •keresési lehetőség •néhány órás betanítás után bárkiből lehet tartalomgazda   folyamatosan bővülő információmennyiség Vezetők •lehetőség a szervezeti egység megjelenésére technikai ismeretek nélkül •ellenőrizhető tartalom •korlátozható hozzáférés

15 Bevezetési tapasztalatok -Megbízható működés -Egyszerű karbantartás -Mentés-visszaállítás Nehézségek a bevezetés során: -Jogosultsági kérdések kezelése, átláthatósága -Magyar ékezeteket tartalmazó.pdf állományok megnyitási probléma -Humán tényezők

16 Legkedveltebb felhasználási területek •Tudta-e? •Telefonkönyv •Műszaki könyvtár •Közlemények, hírek •RG Apró •Emberierőforrás-igazgatóság •Menetrendek •RG étterem

17 Elérhetőség: Név: Halai Heléna Cím:1103 Budapest, Szlávy u. 18. Telefon:06/ Köszönöm megtisztelő figyelmét!

18 Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005

19 Együttműködésben – a külvilággal, együttműködésben – a piaccal CMS alapú Internet megoldás a Richter Gedeon Rt-nél Dolgos Olga, PhD Wildom Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft.

20 A Wildom Kft. bemutatása  Elenderből kivált webfejlesztő és tanácsadó csapat  Nem webgyár, hanem szakmai műhely  Fókuszban a használati érték és hasznosság  MS CMS bevezetések Magyarországon  Richter Gedeon Rt.  Külügyminisztérium  Egyéb kompetenciák:  MS Sharepoint Portal Server  MS Project Server  MS Provisioning Framework

21 Milyen igények tették szükségessé a CMS bevezetését?  Releváns célcsoportok információ-igénye  Média  Szakma  Laikusok  Aktuális és releváns információk iránti igény  A kapcsolattartás tranzakciós költségének csökkentése – CRM  Az információk célzott, célcsoport-orientált eljuttatása  Üzleti tartalmak hatékony pozícionálása révén közvetlen értékteremtés  Tartalommenedzsment rendszerek  lehetővé teszik a célzott kommunikációt  értékes tartalmak publikálhatók az információ keletkezésének helyén  Elégedett látogató = visszatérő látogató

22 Internet stratégia – kinek? hogyan? Pub.Reg. Microsite2Microsite3 Regisztráció Microsite1 Szakemberek Funkcionális alrendszer Publikus Szakemberek Funkcionális alrendszer Publikus Regisztráció Szakemberek Regisztráció Vállalati site Befektetők és újságírók Regisztráció Publikus Publikus Szakmai subsite Szakemberek Regisztráció Publikus Szakemberek Regisztráció Szakemberek Publikus

23 Miért az MS CMS? Illeszkedés a meglévő informatikai infrastruktúrához  Integrálható az MS infrastruktúrába (szerverek, felügyelet, mentés) Out of the box funkcionalitás vs. fejlesztés  Módszertanilag támogatott bevezetés és kiszámítható upgrade Funkcionalitás:  Nagyvállalati skálázhatóság és integrációs képesség  Több site kezelésének lehetősége – komplex célcsoport, cégcsoport  Tartalom és a megjelenítés szétválása – delegálható tartalomfelvitel  Többnyelvűsítés  Távoli támogatás lehetősége  Egységes munkakörnyezet (tartalomfelvitel, szerkesztés, jóváhagyás) Az internet megjelenés valódi szervezeti projektté tehető, mindenki a saját kompetenciaterületén dolgozhat

24 Webrendszer architektúra Portálmodulok MS CMS Fórum Hírlevél FAQ Kapcsolat Kérdőív Naptár Katalógus Bejelentő Statisztikák Site Multi Site Publication Channel Resource Template Workflow Authoring Authentication Preview Presentation Adatintenzív alkalmazások Szerkesztőségi rendszer publikáció, megjelenítés M a n a g e m e n t Regisztráció Felhasználókezelés Űrlap és DB Statisztika Keresés Cross-Browser Library Control Library

25 Alkalmazás – logika SQL Server 2000.NET Framework (azonosítás, komponensek futtatása, perzisztencia) MS CMS •Sablonok kezelése •Resource könyvtárak •Placeholder integráció •Tartalomkezelés •Admin UI Wildom for CMS •Interaktív elemek •Szavazás •Fórum •Hírlevél Alkalmazás-logika Design (CMS kompatibilitás) Működési környezet

26 Bevezetés >>> Tapasztalatok  Követelményspecifikáció  Rendszertervezés  Design  Testreszabás és egyedi fejlesztés  Oktatás  Próbaüzem  Éles indulás

27 Kiszámítható folyamat Projektindítás Funkcionális tervezés Design (kreatív, szoftver) Telepítés és tartalomfeltöltés Egyedi komponensek Komponensek Fejlesztése, teszt & QA (a’ la MSF) Komponensek telepítése

28 Kinek ajánljuk?  Multi-site management  Nagyvállalatoknak  Sok szervezetet kiszolgáló site-menedzsernek  Az internet felé publikálásra  „CMS korszak véget ért”  ?  a CMS nem intranet portál keretrendszer  Minden célra a megfelelő eszközt használjuk!

29 Köszönöm megtisztelő figyelmét! Elérhetőség Név: Dolgos Olga Telefon: Web:


Letölteni ppt "Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Intranet, mint belső kommunikációs csatorna a Richterben Halai Heléna Richter Gedeon Rt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések