Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 II. Thermal & Wellness Egészségturisztikai és Életmód Kiállítás és Konferencia Az egészségturizmus perspektívái A fürdőfejlesztéseket alakító és befolyásoló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 II. Thermal & Wellness Egészségturisztikai és Életmód Kiállítás és Konferencia Az egészségturizmus perspektívái A fürdőfejlesztéseket alakító és befolyásoló."— Előadás másolata:

1 1 II. Thermal & Wellness Egészségturisztikai és Életmód Kiállítás és Konferencia Az egészségturizmus perspektívái A fürdőfejlesztéseket alakító és befolyásoló tényezők

2 2 Jelenlegi helyzet A természeti katasztrófákon a turizmus viszonylag gyorsan túl tudta tenni magát, anélkül, hogy bármi komolyabb lépést kellett volna tenni a megelőzés és a változás érdekében. A politikai válságok és különösen a gazdasági válság átrendezi a világgazdaságot és a turizmus körülményeit is. Az új prioritások és megváltozott elvek jelentős hatással vannak a turizmus átalakulására is. A hatások enyhítése érdekében fokozott figyelmet kell szánni a változó vendégigényeknek való megfelelésre!

3 3 Trendek : WTM global trends report  Vissza a gyökerekhez-elv markáns érvényesülése  Specializáció: a célcsoportok szűkítésének „kényszere”  Az utazók előtérbe helyezik a fenntarthatóságot az utazási mód, szálláshely, szolgáltatások kiválasztása során  Felhasználó-barát all-inclusive website-ok: a célcsoport szűrőjeként működnek  Árazási rugalmasság (éttermek, szállás, repjegyek, stb. területén)  Hiteles utazási élmény iránti vágy egyre erősebb  Spa-k, fürdők esetében:  főként a középosztályt célozzák meg  döntési faktorként jelennek meg az úti cél kiválasztásában (spa resorts, és fürdők)  Vendégigények:  rövid idő alatt a kezelések hatásának maximalizálása  helyi hagyományokhoz illeszkedő kínálat iránti igény felerősödése  különböző szövetségek minősítései alapján (is) történő választás

4 4 Trendek : BISA (British International Spa Association)  Az egészségtudatosság és a megelőzés egyre nagyobb hangsúlyt kap mind a hétköznapi életben mind az úticélok kiválasztásában  A felhasználók jelentős tudásbázissal rendelkeznek az internetnek köszönhetően  Több szabadidő, magasabb diszkrecionális jövedelem jellemzi az utazókat  Az egészséges élet vágya felerősödik (utazás alatt és a mindennapokban is)  A spa-k és a gyógycentrumok ma már nem csupán a tehetősek kiváltsága  A spa-kban igénybevehető kúrák az élethosszig tartó wellbeinget szolgálják (beépülnek a mindennapokba)

5 5 Eltérő terminológiák és jellemző fürdő- szolgáltatások az egyes földrészeken A három fő régió – Európa, Észak-Amerika, Ázsia – eltérő jellemzői:  Európa (Therme, Bad, spa, fürdő): víz jelenléte elengedhetetlen  Észak-Amerika (day spa): életstílus, test és lélek harmóniája, egészséges termékcsomagok, étkezés, életmód  Ázsia: tradícionális kezelések, természetgyógyászati elemek Közös jellemzők:  Növekvő igény az érzékelhető, bizonyítékokon alapuló hatású kezelések iránt (egyre fontosabb a tudományos háttér)  Az egészségturizmus és egészségügy közeledése  Az üdülőhelyek ingatlanpiaci értéke emelkedik a fürdők jelenlétének és dinamikus fejlődésének köszönhetően

6 6 A jövő fürdőinek vendégigényekre alapozott tervezési alapelvei I.  Misztikusság a szolgáltatásokban már nem trend – átláthatóságot kell biztosítani minden téren (kezelések eredménye, ára, stb.)!  Más, távoli kultúrák megismerését támogassa a fürdő (pl. Ausztriában a kínai fürdőkultúrára épülő AsiaSpa)  Mobil spa-szolgáltatások elterjedése pl. repülőkön, irodában, otthon  A spa-élmény hazavitele (a fürdőkben használt masszázsolajok, fürdősók, pakolások, egyéb kellékek megvásárlási lehetősége a fürdőshopban az élmény otthoni felidézése érdekében)  A tradicionális vízalapú kezelések újra reneszánszukat élik, ennek megfelelő fejlődésre fel kell készülni  Az internetben rejlő lehetőségek fokozottabb kihasználása – 2.0 webtartalmak (blogok, tapasztalatcserék, fórumok)

7 7 A jövő fürdőinek vendégigényekre alapozott tervezési alapelvei II.  Örök favoritok: meleg kezelések, tradicionális kínai medicína, szépészet, és újdonságként a medical-wellness  Design egyre nagyobb hangsúlyt kap – fontos az autentikusság (regionális adottságokhoz illeszkedő design, berendezés, kezelések)  A fürdőnek és a hozzá kapcsolódó hotel(ek)nek egységes arculatban kell megjelennie  Egyéni igényeknek való megfelelés, rugalmasság kényszere  Vissza a természethez  Fittness és egészséges életmód hangsúlyozása  Energiatakarékosság! És ennek megjelentetése a marketingben is! Célcsoportspecifikus, személyre szabott ajánlatok és célzott marketing alapozzák meg a hosszú távú trendeket!

8 8 Magyarországi helyzet Kiváló adottságok a hazai fürdők fejlődéséhez:  Jelentős gyógyvízkészlet, a gyógyturizmusunk és a gyógytényezőkre alapozott rehabilitációban nyújtott szolgáltatásaink jó híre  Fejlett, hagyományokkal rendelkező fogászati turizmus (jelentőségét mutatja, hogy ma már hasonló bevételeket realizál, mint a fürdők)  Fejlett gyógyszeripar és kutatási háttér  Nő az esztétikai, plasztikai sebészetet igénybe vevők száma és az infrastruktúra is ennek megfelelően fejlődik  Wellness-turizmus fejlett infrastruktúrával, növekvő hozzáadott egészségügyi szolgáltatásokkal rendelkezik

9 9 A válság hatásainak enyhítése érdekében teendők a nemzetközi trendek tükrében  Stratégiai szempontjaink újragondolása szükséges, a körülmények változása hatására adottságaink és lehetőségeink alapján az egészségturizmusnak kiemelt prioritássá kell válnia  A speciális adottságokra épített (kulturális és eseményturizmus) és a tudás, adottság és hozzáadott érték alapú turizmus (egészségturizmus) gazdasági jelentőségének és újdonságainak kihasználása

10 10 A sikeres fürdőfejlesztés kulcsszavai:  Brandépítés  Specializáció, pozicionálás  Markáns, megkülönböztető internetes fellépés  Bio-Öko – természetesség  Rugalmasság – testreszabottság a kezelésekben  Magas minőség  Folyamatos fejlesztések, finomítások

11 11 Üzemeltetés – a gazdasági siker feltétele  Specializáció  A termál víz sokoldalú kihasználása  Költségoptimalizálás  Árbevétel orientáltság  Magas minőség  Marketingtevékenység hatékonyságának növelése

12 12 Tanulmányozásra javasolt források Honlapok:  ISPA –  BISA –  WTM – Global Trends report  Deutsche Medical-Wellness Verband  Spa Business Verlag  European Spas Association  European Spas and Health Resorts

13 13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Molnár László, ügyvezető igazgató


Letölteni ppt "1 II. Thermal & Wellness Egészségturisztikai és Életmód Kiállítás és Konferencia Az egészségturizmus perspektívái A fürdőfejlesztéseket alakító és befolyásoló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések