Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szimbólumok, kulturális jelzések, megjelenés Előadás Dr. Ács Klára – Magyar Divat Szövetség.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szimbólumok, kulturális jelzések, megjelenés Előadás Dr. Ács Klára – Magyar Divat Szövetség."— Előadás másolata:

1 Szimbólumok, kulturális jelzések, megjelenés Előadás Dr. Ács Klára – Magyar Divat Szövetség

2 Szimbólumok •Görög: syn = össze, együtt • ballein = dobni •Röviden: mögöttes tartalommal rendelkező jelentéshordozó jelkép: •szavak, tárgyak, rajzok, eljárások, művészeti alkotások, zene stb.

3 Szimbólumok fajtái Vallási Számok Színek Tárgy Képzőművészeti Irodalmi Zenei Gazdasági Politikai Műszaki Sport Mozgás Öltözködés Díszítés

4 Vallási szimbólumok

5 Szimbólumok

6 Kulturális szignálok •A kommunikáció 80%-a nem nyelvi úton zajlik. •Adott társadalmi, kulturális környezetben konszenzussal létrejött jelzéseket nevezünk kulturális szignálnak.

7 Kulturális szignálok •Öltözködés •Hajviselet •Testdíszek •Jelvények

8 Kulturális szignálok

9 •A kulturális szignálok segítségével meg lehet állapítani az egyén nemét, korát, etnikai hovatartozását, anyagi helyzetét, a társadalmi hierarchiában elfoglalt helyét.

10 Kulturális szignálok •Korábbi évszázadokban, a merev szerkezetű társadalmakban erősen szabályozták ezeket a szignálokat. •Ruharendeletek

11 Társadalmi Szignálok •Egyenruhák •Fashion corpotate •Civil jelzések

12 Személyiséget, egyéniséget tükröző szignálok •Az általánosan elfogadott öltözködési normákat az adott társadalmi környezet, a vallás, az identitás és az egyéni ízlés határozza meg. •Az identitás az individualizmus alapja. •Az identitás alapvető meghatározója a nemiség, az etnikai, földrajzi hovatartozás.

13 Öltözködés •Az identitás legszembetűnőbb megnyilvánulása az öltözködés. •Az öltözködés fontos non-verbális kommunikációs eszköz. •Az öltözködés legfontosabb alapelemei: • - kényelem • - harmónia – színek, anyagok, arányok • - önismeret – színek, testalkat, lelki

14 Öltözködés

15 Haj-, bajusz-, szakáll viselet •A haj-, bajusz-, és szakáll viseleteket történelmi koronként, társadalmakként és földrajzi területenként változnak.

16 Haj-, bajusz-, szakáll viseletek

17 Smink, tetoválás, testfestés, testékszer •Az arcfestés, a smink, a test díszítése a ősi művészetnek tekinthetők. •A tetoválás, a testfestés és a testékszer alkalmazása mindkét nemre jellemző.

18 Szimbólumok és kulturális jelzések az öltözködésben •Az emberek külső megjelenését ősidők óta írott és íratlan szabályok, társadalmi normák határozták meg. •Az öltözködést és a díszítést az adott kultúra határozza meg. •Az öltözködés jelrendszere átfonja hétköznapjainkat és ünnepeinket.

19 Ruhajelképek •Az öltözködés embercsoportok együvé tartozásának, vagy éppen elkülönüléseinek jele. •Politikai és társadalmi konfliktusokat is jelezhet. (kokárda, őszi rózsa.)

20 Ruhajelképek

21 Öltözködési ideológia •Az ideológia gyakran szabályozni akarja az öltözködést, annak érdekében, hogy saját ideológiájának tartalmának nagyobb hangsúlyt adjon. •Ruharendeletek, fényűzési törvények. •Anti-divat. (Juliette Gréco, Beatles) •Egyenruhák

22 Öltözködési ideológia

23 Fashion Corporate •Reklám – és divatszakemberek által közösen megtervezett, a cég arculatát tükröző forma- vagy munkaruha. •A munkahelyi öltözködésnek az utóbbi években megnőtt a reklám – illetve marketingkommunikációs szerepe.

24 Fashion Corporate

25 •A ruha megjelenése és minősége egyben a cég minőségét is kifejezi, a ruha viselője számára pedig adott közösséghez tartozást.

26 Fashion Corporete

27 Fashion Corporate

28 Corporate Fashion •Multinacionális cégnél vagy szolgáltató vállalatoknál (pl. benzinkutak, légitársaságok, bankok ügyfélszolgálata, patinás nagyáruházak, szállodák stb.) a formaruha ugyanúgy hozzátartozik a cég arculatához, mint a levélpapír vagy a névjegykártya.

29 Fashion Corporate

30

31 •A divatnak ez a területe igen sok lehetőséget rejt magában. A forma-, illetve munkaruhának ugyanis ma már nemcsak az adott terület követelményeinek kell megfelelnie (védelem, jó légáteresztés, könnyű kezelhetőség, formatartás stb.), hanem elvárás az is, hogy az adott vállalat reklámszíneit, karakterét, cégfilozófiáját divatos formába öltöztetve tükrözze vissza.

32 Fashion Corporate •A forma- és munkaruházat is követi az aktuális divatirányzatokat, és bár nem változik szezononként, de a cégek néhány évenként új modelleket terveztetnek. Neves külföldi szakvásárokon a hostessek ruháit gyakran híres designerek tervezik, vagy exkluzív cégek kollekciójából kerülnek ki. •Önálló divattervezők is egyre gyakrabban vállnak fel formaruha tervezést

33 Fashion Corporate

34 Munkahelyi öltözködés •Az öltözködés a köztisztviselők, az üzletemberek életében nem magánügy. •„Az elegancia, az egyszerűség luxusában rejlik.” /Balzac/

35 Munkahelyi öltözködés •Ruhája szerint fogadják, esze szerint bocsátják el az embert – tatja a közmondás. •Jó megjelenés fél siker – tartja egy másik. •Jó megjelenés azt jelenti, hogy az alkalomnak megfelelően öltözködünk.

36 Munkahelyi és üzleti öltözet Női ruhatár •Blézer + szoknya •Kosztüm – nadrágkosztüm •Komplé •Ruha + blézer

37 Smart casual

38 Dress code •Casual •Hétköznapi ruházat – kizárja a sportos ruhadarabokat. Kicsit lazább, mint a hivatalos öltözet.

39 Munkahelyi és üzleti öltözet •Tilos ruhadarabok •Csípőig felhasított szoknya •Mini szoknya •Farmer •Sztreccs nadrág •Szabadidő ruha minden változata •Strandruha •Mély dekoltázs •Extravagancia •Feszülős blúz •Fantáziamintás vagy necc harisnya •Szabadon hagyott has •Átlátszó blúz, vagy ruha, amely láttattja a fehérneműt

40 Munkahelyi és üzleti öltözködés •Férfi ruhatár •Öltöny – egy- vagy kétsoros •Elegáns, jó minőségű sötétkék klub zakó + szürke nadrág •Ing – színe harmonizáljon az öltöny színével •Zokni – fél-lábszárig vagy térdigérő

41 Munkahelyi és üzleti öltözet •Tilos ruhadarabok •Garbó nyakú ing •Bokazokni •Farmer, farmering •Susogós melegítő, szabadidő ruha •Edző cipő

42 Dress code •Smart casual •Itt nincs megkötés, de a farmer és a tornacipő kerülendő. •Férfi: szövetnadrág + ing + zakó •Nő: elegáns nadrág + blúz

43 Smart casual

44 Dess code •Business formal •Megegyezik a semi-formallal, azaz 18 óra előtt elegánsabb, utána ünnepélyesebbek •Ffi: 18 óra előtt öltöny, utána sötét öltöny + nyakkendő •Nő: elegáns ruha, nem kivágott

45 Business formal

46 Dess Code •Informal •Hétköznapi viselet. 18 óra után elegánsabb. •Ffi: ing+ nyakkendő+ nadrág és a nadrág színével nem feltétlen megegyező zakó. •Nő: 18 óra után kicsit elegánsabb.

47 Informal

48 Dress Code •Semi-formal •18 óra előtt elegánsabb, utána ünnepélyesebb. •18 óra előtt öltöny, utána sötét öltöny. •Nőknek 18 óra előtt elegáns ruha, utána koktél ruha.

49 Semi-formal

50 Dress code •Formal •Elegáns öltözet 6 óra előtt és után is elfogadott a sötét öltöny + nyakkendő. •Nőknél 18 óra előtt elegáns ru, nem fényes anyagból. 18 óra után koktélruha

51 Formal

52 Dress code Black tie •Szmoking fekete csokornyakkendővel + dupla mandzsettás fehér ing díszgombbal + borjúbőr vagy lakkcipő •Kisestélyi, vagy estélyi ruha keszty nélkül, vagy ujjatlan hosszú ruha stólával.

53 Black tie

54 Dess code •White tie •Frakk + speciális piké ing + mellény+ kézzel kötött nyakkendő + escarpen cipő+ hófehér nadrágtartó.. •Nőknek nagyestélyi

55 White tie

56 VÉGE

57

58

59


Letölteni ppt "Szimbólumok, kulturális jelzések, megjelenés Előadás Dr. Ács Klára – Magyar Divat Szövetség."

Hasonló előadás


Google Hirdetések