Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZOLGÁLTATÁSI SZABÁLYZAT könnyen érthető változat

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZOLGÁLTATÁSI SZABÁLYZAT könnyen érthető változat"— Előadás másolata:

1 SZOLGÁLTATÁSI SZABÁLYZAT könnyen érthető változat
TOSINA Jelnyelvi és Kommunikációs Központ Tolna Megyei Siketek és Nagyothallók Egyesülete (TOSINA Egyesület) SZOLGÁLTATÁSI SZABÁLYZAT könnyen érthető változat

2 TOSINA Jelnyelvi és Kommunikációs Központ
A TOLMÁCSSZOLGÁLAT neve: címe: Szekszárd, Táncsics M. u. 1/b. fsz.2. levelezési címe, ahova lehet küldeni levelet: TOSINA Tolmácsszolgálat 7100Szekszárd, Táncsics Mihály u. 1/b. fsz. 2. TOSINA Jelnyelvi és Kommunikációs Központ

3 telefonszám: 74/ telefax szám: / mobilszám: / msn: ha van web kamerád, láthatsz is bennünket, honlap: itt sok mindent megtudhatsz a tolmácsszolgálatunkról

4 Nyitvatartási és ügyfélfogadási idő
Mikor van nyitva az iroda? Hétfő: :00 – 16: A nyitvatartási idő alatt a Kedd: :00 – 16: tolmácsszolgálat irodájában Szerda : :00 – 16: egy fő munkatárs biztosan Csütörtök: :00 – 16: megtalálható (kivéve a készenléti Péntek: :00 – 20: időszak – a honlapon mindig megírjuk) Mikor van ügyfélszolgálat (ügyfélfogadási idő)? Hétfő: :00 – 13:00 Az ügyfélszolgálati idő Kedd: :00 – 13:00 alatt tudunk az ügyfelek Szerda: :00 – 13:00 kéréseivel személyesen Csütörtök: :00 – 13:00 foglalkozni Péntek: :00 – 17:00

5 Mit jelent a jelnyelvi tolmácsszolgáltatás?
A siket emberek nem hallják a beszédet, jelnyelven kommunikálnak. A jelnyelv kézmozdulatokból, arcjátékból és testbeszédből áll. A jelnyelvi mozdulatok a beszédet fordítják el kézjelekre. A kézjeleket ismerő siket emberek így megértik a beszédet. A kézjeleket ismerő halló embereket jelnyelvi fordítóknak, jelnyelvi tolmácsoknak hívják. A beszéd jelnyelvre fordítása egy szakma. A jelnyelvi tolmácsok a nagyothalló, a nehezen beszélő, a siketvak, és minden kommunikációs akadállyal küzdő embereknek is tudnak segíteni A jelnyelvi tolmácsok a jelnyelvi tolmácsszolgálatban dolgoznak. Tolna megyében 1998 óta dolgoznak jelnyelvi tolmácsok.

6 Tolmácsolás formái - Magyar jelnyelven - Jelesített magyar nyelven
- Szájról olvasás útján - Nemzetközi jelnyelven - Magyar jelnyelven + idegen nyelven - Jelesített magyar nyelven + idegen nyelven - Szájról olvasás útján + idegen nyelven - Nemzetközi jelnyelven + idegen nyelven - Augmentatív, alternatív kommunikációval (pantomim, rajz, testbeszéd) - Taktilis kommunikációval - Írásos kommunikációval - Több tolmácsolási fajta együtt is lehet

7 Hol vállalunk tolmácsolást?
Elsősorban Tolna megye Fejér megye Somogy megye Bács-Kiskun megye Baranya megye Tolna megyei és a szomszédos megyében élő jogosult ügyfeleknek tudunk adni tolmácsokat. Ez azt jelenti, hogy Tolna megyében vagy a szomszédos megyékben kell laknia az ügyfélnek vagy a fenti megyei lakcímmel kell rendelkeznie.

8 Hova lehet kérni tolmácsot?
- el kell intézni valamit egy hivatalban? - Családi esemény (pl. postán, bankban, vízműnél…) (pl. esküvő, szülői ért.,hagyatéki elj….) - Munkát keres? Munkaértekezlet lesz? kapott egy levelet? – nem érti? - Orvoshoz kell mennie? kérelmet kell megfogalmazni? - Egyházi esemény telefonálni kell valakinek?- (pl. esküvő, istentisztelet…) információra van szüksége? - Szeretne színházba, előadásra, gyűlésre, kiállításra , nagy rendezvényre stb. menni? - Rendőrségi, bírósági, közjegyzői, tanul valahol? gyámügyi, önkormányzati ügye van? (egyetem, főiskola, tanfolyam…) - Vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos továbbképzések, konferenciák

9 Hogyan lehet rendelni tolmácsot?
1. Személyesen – jöjjön be az irodába vagy menjen fel az msn-re, web kamerán keresztül az ügyfélfogadási időben, a diszpécsernek mondja el: hova, mikor, hány órától hány óráig, milyen témában kér tolmácsot. A diszpécser azonnal válaszol diszpécser:Grassyné Mikóczi Anikó 2. Írásban – levélben, faxon, mail-ben, sms-ben írja le: hova, mikor, hány órától hány óráig, milyen témában kér tolmácsot. Ki írta a kérelmet, melyik tolmácsot szeretné? Ha ügyfélfogadási időben érkezik a rendelés, a diszpécser azonnal válaszol, ha más időben érkezik a rendelés, a diszpécser másnap válaszol. A hét végén küldött rendelésekre a diszpécser a hét első munkanapján válaszol. Fontos! Minden rendelést rögzít a diszpécser (számítógépre). Aki első alkalommal rendel tolmácsot, annak ki kell töltenie egy adatlapot, amit a diszpécser rögzít a nyilvántartó programban – nem kell félni, a személyes adatokat nem mondjuk el más személynek.

10 Ki fizeti a tolmácsot? - A tolmácsok a jelnyelvi tolmácsszolgálatban dolgoznak munkájukért fizetést kapnak a TOSINA Egyesület vezetőjétől. A tolmácsok a tolmácsolásért az ügyfelektől nem kaphatnak pénzt, azaz a siket, a nagyothalló, a beszédfogyatékos , a halmozottan sérült (pl. siketvak) emberek nem fizetnek semmit! - Ha az Intézmény rendel tolmácsot, akkor a szakmai vezető árajánlatot küld, ebben benne van, mennyit kell fizetni a tolmácsolási munkáért. Törvény meghatározza, hogy mennyibe kerül a tolmácsolás, a tolmácsolási díjat kötelező a törvényhez igazítani. Fontos! A siket, a nagyothalló, a beszédfogyatékos , a halmozottan sérült (pl. siketvak) emberek magánügyeik intézésére kérhetnek ingyenesen jelnyelvi tolmácsot!

11 Mi történik a megrendelés után?
A diszpécser értesíti a szakmai vezetőt, aki dönt arról, melyik tolmács megy el tolmácsolni, megírja a munkalapot, értesíti a tolmácsot. A tolmács viszi magával a munkalapot, s amikor vége van a tolmácsolásnak, a munkalapot mindenkinek alá kell írni. Az aláírás igazolja, hogy valóban megtörtént a tolmácsolás. A munkalapot annak is alá kell írnia, ahol megtörtént a tolmácsolás (pl. bankban tolmácsolt a tolmács, a banki ügyintéző vagy főnöke is aláírja a munkalapot)

12 Mikor lehet lemondani a tolmácsolást?
Aki megrendelte a tolmácsolást, s kiderül, hogy le kell mondani valami miatt, akkor 24 órával a tolmácsolás előtt kell lemondania a kérést írásban vagy sms-ben. Ha későn mondta le a tolmácsolást: - ha ez saját hibáján kívül történt (pl. váratlan baleset érte) – nem kell fizetni - ha saját hibájából történt (pl. elfelejtette) – fizetni kell Ft büntetést és a felmerülő utazási költséget is ki kell fizetnie Ha megváltozik a tolmácsolás helye vagy ideje vagy nem kell tolmácsolás, azonnal szólni kell. Szeretne másik tolmácsot? Azonnal szólni kell, ha ráér a másik tolmács fog menni, ha nem ér rá a másik tolmács, várni kell.

13 Mi az a készenlét? Mindig van készenlét a tolmácsszolgálatnál. A készenlét azt jelenti, hogy a tolmácsszolgálat 70/ mobiltelefonja sürgős esetben munkaidő után, éjjel/nappal/hétvégén/ünnepnapon hívható és lehet küldeni sms-t is. Fontos! Sürgős esetben (közúti- és egyéb balesetek, életveszélyes helyzetek, vészhelyzet, mentők, rendőrség, tűzoltóság, kórház...) a szolgálat a megrendeléstől számított 1/2 órán belül értesíti a tolmácsot. A tolmács 2 órán belül a helyszínre érkezik.

14 Nem jó a tolmács? Panaszt szeretne tenni?
Írjon a tolmácsszolgálat szakmai vezetőjének levelet vagy t. A kivizsgálást a szakmai vezető indítja el - meghallgatják az panaszát. - meghallgatják a tolmácsot Simonné Váradi Zsuzsanna - külön és együtt is meghallgatják Önöket szakmai vezető - a TOSINA Egyesület Elnöksége véleményét is kérik Beérkezett panaszra írásban válaszolnak. Az eljárásban figyelnek, hogy minden törvényes legyen Ha Ön a választ nem fogadja el, írjon a TOSINA Egyesület képviselőjének, ad-hoc bizottság újra vizsgálja az panaszt.

15 A tolmácsszolgálat munkatársai:
SIMONNÉ VÁRADI ZSUZSANNA szakmai vezető-jelnyelvi tolmács (8 órás főállás) Tolmácsolási területei: - 1. büntető eljárás jogsegélyszolgálat polgári peres eljárás rehabilitáció - 3. munkaügyi bírósági eljárás rendezvény ügyészségi eljárás szabadidő - 5. szabálysértési ügy konferencia közigazgatási hatósági eljárás - 7. közjegyzői okirat készítése média - 8. egyéb közjegyzői eljárás színház egészségügy -10. felsőoktatás egyház középiskolai oktatás -12. szakképzés személyi tolmácsolás tanfolyam -14. foglalkoztatás önálló életvitel egyéni igény

16 A tolmácsszolgálat munkatársai:
GRASSYNÉ MIKÓCZI ANIKÓ diszpécser (8 órás főállás) Feladata: - a szakmai vezető megbízása alapján a szolgáltatást képviseli a megrendelőlapok és munkalapok ellenőrzése, az elvégzett és igazolt teljesítmények alapján a számlák elkészítése és postázása, a számlák nyilvántartása. - a házi pénztárkönyv vezetése, belső nyomtatványok nyilvántartása az elvégzett feladatok adminisztrálásának ellenőrzése, a számlák, utalványok összesítése és mindezek feladásának ellenőrzése kommunikációs segítő az egyéni igények, önálló életvitel terén.

17 A tolmácsszolgálat munkatársai:
DÁVID JÓZSEFNÉ jelnyelvi tolmács (4 órás főállás) Tolmácsolási területei: - 1. büntető eljárás jogsegélyszolgálat polgári peres eljárás rehabilitáció - 3. munkaügyi bírósági eljárás rendezvény ügyészségi eljárás szabadidő - 5. szabálysértési ügy konferencia közigazgatási hatósági eljárás - 7. közjegyzői okirat készítése média - 8. egyéb közjegyzői eljárás színház egészségügy -10. felsőoktatás egyház középiskolai oktatás -12. szakképzés személyi tolmácsolás tanfolyam -14. foglalkoztatás önálló életvitel egyéni igény

18 A tolmácsszolgálat munkatársai:
NAGY ZSOLT jelnyelvi tolmács Tolmácsolási területei: - 1. büntető eljárás polgári peres eljárás munkaügyi bírósági eljárás - 4. ügyészségi eljárás szabálysértési ügy közigazgatási hatósági eljárás - 7. közjegyzői okirat készítése egyéb közjegyzői eljárás -12. szakképzés - 13. tanfolyam személyi tolmácsolás -14. foglalkoztatás önálló életvitel -15.egyéni igény jogsegélyszolgálat rehabilitáció -18. rendezvény szabadidő - 20. konferencia média színház

19 A tolmácsszolgálat munkatársai:
KERTÉSZ SÁNDOR relétolmács Tolmácsolási területei: - 1. büntető eljárás polgári peres eljárás - 3. munkaügyi bírósági eljárás - 4. ügyészségi eljárás - 6. közigazgatási hatósági eljárás tanfolyam -14. foglalkoztatás önálló életvitel -15.egyéni igény -16. jogsegélyszolgálat rehabilitáció -18. rendezvény - 19. szabadidő

20 A TOSINA Egyesület Szolgáltatási Szabályzat
Síkírásos változata Könnyen érthető változata Jelnyelvi változata megtalálható a Szolgálat irodájában - Készítette: Simonné Váradi Zsuzsanna 2009.május 14. Módosítva: október 1. Módosítva: április 1. Módosítva: június 9. Módosítva: október 1.


Letölteni ppt "SZOLGÁLTATÁSI SZABÁLYZAT könnyen érthető változat"

Hasonló előadás


Google Hirdetések