Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„OTTHON A FALUBAN – ESÉLY A NAGYVILÁGBAN”. Az alaphelyzet:  Kistelepülési önkormányzatok iskoláik bezárására, integrálására kényszerültek.  Az összevonások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„OTTHON A FALUBAN – ESÉLY A NAGYVILÁGBAN”. Az alaphelyzet:  Kistelepülési önkormányzatok iskoláik bezárására, integrálására kényszerültek.  Az összevonások."— Előadás másolata:

1 „OTTHON A FALUBAN – ESÉLY A NAGYVILÁGBAN”

2 Az alaphelyzet:  Kistelepülési önkormányzatok iskoláik bezárására, integrálására kényszerültek.  Az összevonások következtében megemelkedett a munkanélküli pedagógusok száma.  A tanulók a szomszédos településekre járnak iskolába, többnyire a menetrend szerinti autóbusszal, ami alapvetően meghatározza életrendjüket. Az oktatás befejeztével kötve vannak a járatokhoz, így az iskolában szervezett tanórán kívüli foglalkozásokon és a választható, felzárkóztató és tehetséggondozó tevékenységekben nem tudnak részt venni.

3 A célcsoportok  közvetlen célcsoport az aktív korú, munkanélküli, friss diplomás, valamint a koruknál fogva a munkaerő-piacról kiszorult, illetve intézménybezárás miatt állástalanná vált pedagógusok (többségében nők) vagy humán ill. szociális végzettséggel rendelkező szakemberek  közvetett célcsoportja elsősorban a jelenleg még alsó tagozatot fenntartó, de anyagi okok miatt a közeljövőben iskolájuk bezárására kényszerülő és az oktatási intézménnyel nem rendelkező kistelepülések általános iskoláskorú generációja, az érintett gyermekek szülei és a helyi civil szervezetek.

4 A projekt fő célkitűzése  Olyan diákklub hálózat megvalósítása az érintett településeken amely tartalmas, szabadidős elfoglaltságot ( tanulás, kultúra, sport, hagyományőrzés, kirándulás, kézműves tevékenység stb.) nyújt az oktatási intézmények nélkül maradt kistelepüléseken élő gyermekek számára, akik máshol járnak iskolába.

5 A projekt végrehajtásában résztvevők  Pályázó, Főkedvezményezett: Mohács Térségi Területfejlesztési Társulás  Támogatásban részesülő partnerek, Kedvezményezettek: Kolping - Család Bólyi Katolikus Egyesület (Foglalkoztató) Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja (Képző intézmény)

6 Közreműködő partnerek (önkormányzatok)  Babarc Község Önkormányzata  Bár Község Önkormányzata  Bezedek Község Önkormányzata  Bóly Város Önkormányzata  Ivándárda Község Önkormányzata  Kisbudmér Község Önkormányzata  Lippó Község Önkormányzata  Liptód Község Önkormányzata  Mohács Város Önkormányzata  Monyoród Község Önkormányzata  Szajk Község Önkormányzata  Székelyszabar Község Önkormányzata  Szűr Község Önkormányzata  Töttös Község Önkormányzata

7 Közreműködő partnerek  Baranya Megyei Munkaügyi Központ Mohácsi kirendeltsége  Mohács Kistérségi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat  Bóly Városi Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat

8 Közreműködő partnerek (civilek)  „Babarc Község Kulturális és Szellemi Fejlődéséért” Alapítvány  „Ivándárdáért” Közalapítvány  „Kisbudméri Településfejlesztő, Környezet- és Természetvédelmi” Közalapítvány  „Lippó Községért” Közalapítvány  „Székelyszabar Község Kultúrájáért és Sportjáért” Közalapítvány  „Töttös Községi Magyar – Német Kulturális Egyesület”  Kolping - Család Bólyi Katolikus Egyesület

9 Mohács Térségi Területfejlesztési Társulás  A projektmenedzsment felállítása. A projektmenedzsment tagjai: projektmenedzser projektasszisztens koordinátor pénzügyi vezető Feladatok: - szakmai irányítás, - kedvezményezett partnerek együttműködésének összehangolása, - részvétel és felelőség a projektben vállalt kötelezettségekért, - kapcsolattartás a közreműködő partnerekkel, - foglalkoztatottak munkájának ellenőrzése.  A közbeszerzési referens megbízása.

10 Kolping - Család Bólyi Katolikus Egyesület (Foglalkoztató)  Programszervező: munkáltatói feladatokkal kapcsolatos egyéb adminisztráció, napi kapcsolattartást a foglalkoztatottakkal. A tevékenység eredményessége és ellenőrzése érdekében a helyi civil szervezetekkel és önkormányzatokkal egyeztet.  Pénzügyi szakértő: pénzügyi, számviteli feladatokat ellátása.

11 Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja (Képző intézmény)  Elkészíti a képzési tervet, gondoskodik a képzés (szabadidő – szervező, mentálhigiénés) szervezéséről, lebonyolításáról, kapcsolatot tart a képző szakemberek, a foglalkoztató és a projektmenedzsment között.

12 Önkormányzatok  Térítésmentesen helyiséget biztosítanak ill. vállalják a rezsiköltségeket a projekt időtartama alatt /ill. a helyi civil szervezet vállalása esetén a továbbfoglalkoztatás idejére is/ a megvalósítási helyszíneken.  Kapcsolatot tartanak a foglalkoztatóval, a helyi civil szervezettel a települési programok és a diákklub tevékenységének összehangolása érdekében.  Rendszeresen tájékoztatják a szülőket, tapasztalataikat továbbítják a foglalkoztató felé.

13 Civil szervezetek  A projekt zárása után vállalja a továbbfoglalkoztatást.  Folyamatosan kapcsolatot tart a szülőkkel, az önkormányzattal, hogy a diákklub tevékenységét összehangolja a települési programokkal, a társadalmi élettel.  Részt vesz a rendezvényeken és a számukra meghirdetett előadásokon annak érdekében, hogy mind teljesebben felkészüljön a foglalkoztató szerepére.

14 Baranya Megyei Munkaügyi Központ Mohácsi kirendeltsége  Értesíti a rendszerében nyilvántartott aktív korú munkanélküli pedagógusokat a projektről, a foglalkoztató igénye alapján elvégzi a kiközvetítést ill. a projekt folyamán esetlegesen előforduló munkaerőpótlást.

15 Mohács Kistérségi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Bóly Városi Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat  Ügyfélkörükön és kapcsolatrendszerükön keresztül teljes rálátással rendelkeznek a térség szociális problémáira.  Feladatuk az érintett családok programba történő bevonása, együttműködés a célcsoportba bevont foglalkoztatottakkal, szükség esetén szakmai tanácsadás és jogi segítségnyújtás egyedi problémáknál.

16 A projekt működésének legfontosabb állomásai –  Helyszínek kiválasztása - településenként  Kiválasztás – munkatársak felvétele  Eszközök vásárlása – közbeszerzés  Képzés – szervezés, lebonyolítás  Szükségletfelmérés – településenként  Diákklubok működésének elindítása  Hatékonyságvizsgálatok  Továbbfoglalkoztatás teljesítése

17 Finanszírozás (100 %-os)  Igényelt támogatás Ft  EU támogatás Ft  Kormányzati támogatás Ft  Kedvezményezettek szerint: Mohács Térségi Területfejlesztési Társulás Ft Kolping - Család Bólyi Katolikus Egyesület Ft Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja Ft

18 Indikátorok  Új munkahelyek száma: 17  Munkanélküli pedagógus képzése 15 fő  Munkanélküli pedagógus főállású foglalkoztatása 15 fő  Továbbfoglalkoztatottak száma 7 fő?  Eszközök 942 db

19

20

21


Letölteni ppt "„OTTHON A FALUBAN – ESÉLY A NAGYVILÁGBAN”. Az alaphelyzet:  Kistelepülési önkormányzatok iskoláik bezárására, integrálására kényszerültek.  Az összevonások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések