Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

T Ű Z 2010. OKTÓBER 1.- 2010. DECEMBER 31. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” c. pályázati program SZAKMAI TARTALMI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "T Ű Z 2010. OKTÓBER 1.- 2010. DECEMBER 31. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” c. pályázati program SZAKMAI TARTALMI."— Előadás másolata:

1 T Ű Z OKTÓBER DECEMBER 31. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” c. pályázati program SZAKMAI TARTALMI MEGÚJULÁS A SZENTLŐRINCI KISTÉRSÉGI OKTATÁSI NEVELÉSI KÖZPONTBAN TÁMOP / SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE

2 2009/2010 nagycsoport Weöres Sándor: Mi volnék? Tűzben fa parazsa volnék, vízben puha moha volnék, szélben jegenyefa volnék, földön apám fia volnék.

3 Tűz modul Modulonként 8 témakört dolgozunk fel. A gyerekek (az SNI-sek is ) azonos témában, de különböző célok, és feladatok szerint haladnak. A tevékenységek során a differenciálás az alábbiak szerint történik: segítségadás módjában (SNI-s gyerekeknek több segítség kell) feladatok szintjében lassúbb tempó, kevesebb feladat (pl: gyurmázásnál, festésnél ) tevékenységen belül a technikában: - ecset helyett ujjfestés, - vágás helyett tépés kapcsolattartás szintjében: - felnőttel, - egyedül, - vagy csoportban tanulási stílusban: - verbálisan vizuálisan, - akusztikusan, - mozgás útján, - illetve komplexen az ismeretek külső tárgyra vonatkozó szintjén: csak a ráismerés és alkalmazás, reprodukció kevésbé Kooperatív technikák: változatos munkaformák, csoportmunka október november december

4 A tűz eredete •Az afrikai őshazájukból Ázsiába vándorló emberek akár évvel ezelőtt is ismerték és tudatosan használták a tüzet •"A tűz rendkívül fontos eszköz volt, olyan tudás, amely hatalommal ruházta fel ezeket az embereket" •A tudósok szerint a tudatos tűzhasználat hatalmas ugrást tett lehetővé az ember fejlődésében: befolyásolta az étrendet, az embercsoportokat megvédte az állatok támadásai ellen, és elősegítette az emberek egymás közötti kommunikációjának fejlődését is.

5 sütés - főzés •Az ősember előbb sütött, mint főzött. A pirítás, pörkölés nemcsak a húsféléket tette porhanyóssá, ízesebbé, hanem a különböző magvakat, növényi terméseket is. •És vajon mikor kezdtek el főzni? Az újabb kőkorszakban, vagyis akkor, amikor már volt miben. Ugyanis ekkor készültek az első agyagedények. Az kezdeti fényforrás: egy homokkőből készült lapos csésze

6 A tűz fontosabb fajtái piramis tűz, polinéz tűz "T" alakú tűz csillagtűz finn tűz máglyatűz állványos tűz

7 A tűzgyújtás módja és helye Tűzgyújtó íj, tűzgyalu és tűzsodró

8 kályhák boglyakemence rakott sparhelt cserépkályha búbos kemence öntött vaskályha sparhelt

9 Kályha típusok

10 A fűtés modern eszközei kazán radiátor szauna kályha padlófűtés klíma gáztűzhely

11 A tűz jótékony hatása

12 Tűz rossz hatása az élőlényekre, tárgyakra tűzkárok

13 A tűz mint veszélyforrás. Tűzoltók akcióban... Nemes Nagy Ágnes : Piros autó "Piros autó nagyon szalad, Piros autó mint a pipacs, Piros autó ipiapacs, Megláttam a rendszámodat."

14 Üvegházak

15 Növények az üvegházban

16

17 Fűtési módok •Nap- és földenergiával működő épület van. •Az épülethez, a meleg vízhez összes energiát két darab hőszivattyú és a napelemek biztosítják. Az épület lelke minden esetben a hőközpont, ebben két hőszivattyú található.

18 Horizontális kollektoros rendszer működése A hűtéshez szükséges hideg levegő, a szobák mennyezetén lévő, vékony nyílásokon érkezik a lakótérbe A tetőtérben elhelyezett légcsatorna rendszer vezeti a szobákhoz a hideg vagy meleg szűrt levegőt

19 Horizontális fűtés •Padlófűtés és falfűtés biztosítja az épület fűtését •napelemek

20 Vertikális kollektoros fűtés •4 db 50 méteres szondát telepítettünk geotermikus és napenergiák hasznosítása új generációs geosolar hőközpont

21 Tűz elem az asztrológiában Tűz elemű jegyek: Kos - március 21 - április 19 Oroszlán - július 23 - augusztus 22 Nyilas - november 22 - december 21 A tűz jegyűek alkotó, kreatív emberek. Kiáradó aktív energia jellemzi őket, dinamikusak. A tűz jegyű emberek vezető egyéniségek, szabadok és aktívak. Büszke jelleműek, és erősek. Szenvedélyesek és forróvérűek, beszédesek, és általában könnyen aratnak sikereket a másik nemnél. Néha türelmetlenek, másoktól is önnön gyorsaságukat várják el. (B.Bius,K.Viki,) • Déli irány • Férfiasság • Kolerikus temperamentum - erős akarat, én-központúság • Nyár • Piros és vörös szín • Tűzzel kapcsolatos tárgyak, gyertyák, kandalló • Keserű íz • Égett szag • Öröm, szenvedély • Szív, vékonybél, keringés

22 „Tűz modul” alatti tevékenységeink októberben

23 November

24 november árnyjáték

25 „Tűz és az anyagok” Így alakítottunk csapatokat

26 elektromosság mágnesesség égés, olvadás

27 november Márton napi liba báb

28 novemberTűztánc rajzpályázat

29 Mozgás

30 Gyertya nap

31 December

32 Ünnepi készülődés

33 Itt járt a Télapó

34 csillagszóró - csillagok

35 Pécs

36 LUCA HÉT

37 Játékaink

38 dal – mese sütés - főzés vetés - hajtatás

39 Játék a hóban

40 karácsony

41 a boszi pókjai

42 A tűz modult december 19-én zártuk. Csoportos óvónő: Gyenesné Klett Ibolya és Priskin Ágota Dajka: Paleszter Ferencné


Letölteni ppt "T Ű Z 2010. OKTÓBER 1.- 2010. DECEMBER 31. „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” c. pályázati program SZAKMAI TARTALMI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések