Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogy lesz Dél-Zala csalogató? Marketingfeladatok és lehetőségek a falusi turizmusban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogy lesz Dél-Zala csalogató? Marketingfeladatok és lehetőségek a falusi turizmusban."— Előadás másolata:

1 Hogy lesz Dél-Zala csalogató? Marketingfeladatok és lehetőségek a falusi turizmusban

2 2 Piacelemzés / helyzetelemzés  A piaci problémák és lehetőségek elemzése a sikeres üzleti tevékenység alapja.  Új vállalkozások esetén: piacelemzés, megvalósíthatósági elemzés  Működő vállalkozások esetén: helyzetelemzés

3

4 Keresletelemzés 1.Kik alkotják a célpiacokat? 2.Hol dolgoznak és laknak a fogyasztók? 3.Melyek a megcélzott fogyasztók szükségletei? 4.Hol, mikor és hogyan vásárolnak a fogyasztók? 5.Hány fogyasztót nyerhetünk meg? Piaci részesedés, fogyasztók számának várható alakulása a következő években

5 Vásárlást meghatározó tényezők Motiváció  Feltöltődés  Új ismeretek és élmények szerzése  Vidéki környezet rekreációs és szabadidős lehetőségeinek kipróbálása  Társas, családi együttlét

6 Vásárlást meghatározó tényezők Szabadidő  Hosszú hétvége – 1-2 hét, 1 hónap Jövedelem  Nem igényel magas jövedelmet, nincsenek magas kategóriájú szolgáltatások, korlátozások és magas belépődíjak

7 Vásárlást meghatározó tényezők Célcsoportok  Minden célcsoportnak függetlenül korosztálytól, családi állapottól, foglalkozástól  Közös: a természeti és vidéki környezet nyugodt légkörét keresik

8 A falusi turizmus célcsoportja

9  Családos, magasabb iskolai végzettségűek  Vissza a gyökerekhez  Egészséges környezet  Biztonságos kikapcsolódás gyermekekkel

10 A falusi turizmus célcsoportja  Középkorú baráti társaságok  Épített és természeti környezet megismerése

11 A falusi turizmus célcsoportja  Fiatalok társasága  Országjárás  „olcsó bulizás falun”

12 A falusi turizmus célcsoportja  Fiatal párok  Kellemes és olcsó kikapcsolódás  Romantika  Hétvégi kikapcsolódás

13 13 Konkurencia - elemzés  Elsődleges versenytársak elemzése (az a cég vagy desztináció, amely jelentős részesedéssel bír az általunk megcélzott piacon)  Fő jellemzői, forgalmi adatok, erősségeik és gyengeségeik, várható reagálásuk a versenytárs felbukkanására  Publikált adatok, marketing tevékenységük, közvetlen megfigyelés

14 Helyszín – és közösségelemzés  Piacorientált szempontok – fogyasztóhoz közeli elhelyezkedés  Helyorientált szempontok – hely adottságai a meghatározóak  Egyéb szempontok – jogi megfontolások, kedvező telekárak, hasznosítható természeti kincs

15 Helyszín – és közösségelemzés Környékbeli lakóközösség jellegzetességei:  Meghatározó foglalkoztatási ágazatok  Népességi jellemzők és trendek  Lakóövezet jellege  Közlekedési lehetőségek  Vonzástényezők stb.

16 Szolgáltatáselemzés  A fentiek alapján: Melyek azok a szolgáltatások, amelyek a leginkább kielégítenék a leendő vendégkör igényeit?  Jelleg és kategória → mely szolgáltatások nem nélkülözhetők  Többi: érdemes? (költségigény, várható kereslet/keresletnövekedés dinamikája, szezonalitás, várható jövedelmezőség stb.)

17 Marketinghelyzet - elemzés  Mi lesz a vállalkozás vagy desztináció helye a piacon?  Hogyan szerzi meg ezt a helyet?  Olyan marketing – mix → lehetővé teszi a megfelelő pozicionálást

18 Csalogató falusi turizmus A falusi turizmus olyan turisztikai termék, mely  a vidéki területek életformájának bemutatására, valamint más helyi vonzerőkre és szolgáltatásokra épül.  a turisták számára autentikus élményt,  a helyi lakosok számára alternatív megélhetési lehetőséget,  a helyi természeti és kulturális környezet megőrzését biztosítja

19 Csalogató falusi turizmus  Aktív üdülés falusi portán  Kerékpáros  Horgász  Vadász  Természetjárás

20 Csalogató falusi turizmus  Egészségporta  Speciális egészségkínálat  vendégfogadó család kínálatnak megfelelő életvitele

21 Csalogató falusi turizmus  Üdülés bébi- és gyermekbarát vendégházban  Egészséges életmód, mint nevelési alapelv  Vidéki életmód megismertetése

22 Csalogató falusi turizmus  Üdülés lovas tanyán

23 Csalogató falusi turizmus  Üdülés boros gazdánál

24 Csalogató falusi turizmus  Hagyomány/örökség porta

25 Általában minta lapján írják a reklámokat Kedves Cégvezető Úr/Asszony! Kérem, engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét cégünkre, a Kft-re, amely immár 15 éve áll ügyfelei rendelkezésére minőségi termékeivel és ügyfélbarát kiszolgálással, amit tovább erősített a ben megkapott ISO9001 minősítésünk is. … (Logo) Könyvelés, könyvvizsgálat EU pályázatokhoz is Adószakértés angol és francia nyelven is, Szabályzatok készítése, Átalakulási vagyonmérleg készítése, auditálása. Igazságügyi könyvszakértés, Pályázatírása. (Cím, elérhetőségek)

26 Berögzült hibák 1.„Egy komoly cég komolyan fogalmaz” → inkább hivatalos irat, nem marketingszöveg 2.„Jó bornak nem kell cégér”, „Akinek szüksége van ránk, úgyis megtalál” 3.„Nem akarom, hogy túl marketinges szaga legyen a reklámomnak!” → jobb a régi, bevált forma

27 A sikeres reklám 3 titka Kinek / Mit / Hol mondunk? 1.Kinek? „Bárkinek, aki elolvassa a reklámunkat” – rossz válasz Ki a célközönség? Ki az, aki ugrik, ha elolvassa, és ki az, aki érdektelenül továbblapoz? Minél pontosabb a célközönség meghatározása, annál eredményesebb a reklám!

28 2.Mit mondunk, mi a marketingüzenet? Érdeklődés keltés, vágykeltés a célközönségben („angol nyelvoktatás, vizsgáztatás”, „fuvarozás”)

29 3.Hol mondjuk? Melyik médiában? Milyen kommunikációs csatornán keresztül jut el az üzenet a potenciális vevőhöz? Sajtó, rádió, internet, szórólap, arany oldalak, poszter a boltban, tábla az étterem előtt… Más stílus, hossz, üzenet, felépítés A választott média a meghatározott célközönséget éri el? Az üzenet kihasználja az adott média lehetőségeit?

30 A stratégia és a reklám Miért kellene, hogy bárki is az én cégemet válassza és ne valaki mást? Valami kézzelfogható különlegesség, amit senki más a piacon Ha megvan az egyéni jellegzetesség → kommunikálni minden létező csatornán keresztül!

31 Pozicionálás → saját iparágon belül egy új kategória, amiben a mi cégünk az első és a piacvezető • Kolping családi hotel: kisbabás családokat kiszolgáló kategória • Art mozi: csak művészfilmeket játszó mozi kategóriája Logikátlan döntés? (intenzív versenyhelyzetben: nem kell az egész piac! Csak egy része kell, de az teljesen…)

32 Ha jó a pozicionálás, ha egy szempont szerint a cég jól megkülönböztethető a konkurensektől → a reklámban ezt hangsúlyozni!!! • Kisbabával mennél nyaralni, de még pihenni is szeretnél? Irány a Kolping! • Megnéznél egy klasszikus filmet, de mindenhol csak a legújabb akciófilmet vetítik? (Még jó, hogy tudod: ott az Art mozi! • Tönkrement a számítógéped, de fontos, hogy a merevlemezről az adatok meglegyenek? (Hívd a Kürtöt!)

33 A jól pozícionált cég helyzeti előnye • A reklámokban csak az adott pozíciót kell kommunikálni, és olyan képeket, idézeteket, sztorikat kell keresni, amelyek alátámasztják ezt.

34 És ha nem lennének jól pozícionáltak? • Családi hotel a Balaton közelében. • Régi mozik, régi filmek. • PC szerviz és alkatrészek.

35 Hogyan keltsünk érzelmeket? a)Haszon…amit a termék ígér. b)Probléma…amit segít a termék megoldani „Nem kell a szájukba rágni, hogy milyen hasznokat kínál a termékem, milyen problémákat old meg! Az olyan erőltetett!”

36 Hamburger + cola: 800 Ft Merő rohanás az egész napod? Hamburger + cola: 9 perc (800 Ft)

37 Haszon Miért és hogyan lesz a vevőnek jó?  Tulajdonság: pl. súly, sebesség, funkció  Előnyök: pl. ilyen könnyű, ilyen gyors, ilyen okos  Haszon: pl. nem húzza le a zsebedet, hamarabb elvégzed a munkádat, jobb döntéseket hozhatsz. Kommunikáció szempontjából ÓRIÁSI a különbség.

38 Tulajdonság-előny-haszon TulajdonságElőnyHaszon Lézernyomtató: Bekapcsolás után 10 sec után kész az első lap Gyors bemelegedés Ha rohansz, nem kell még a nyomtatóra is várnod 20 új motoros futárt vett fel a cég Gyorsabbak lettünk Az utolsó pillanatig írhatod a pályázatot, mégsem késed le a beadási határidőt

39 Probléma  Az ember pszichéje sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a problémákra, mint a haszonra.  Agy: probléma – megoldó gép – tudatosan és tudat alatt is dolgozik  Mi az a probléma, amit pont az én kínálatom segít megoldani?  Milyen kézzel fogható következménye van ennek a problémának a célközönségemre nézve?

40 EU pályázati tanácsadás kulturális projektekhez 1)Mi a probléma? A jó ötletek mindig elhalnak, csak mert nincs pénz a megvalósításra 2)Mi a probléma kézzel fogható következménye? A művész tehetsége kárba vész. „ Meddig kell egy művésznek várnia még a nagy pillanatra, csak azért, mert nincs pénz a nagy ötlet megvalósítására?”

41 Címsor  Rávenni az olvasót, hogy tovább olvasson  A címsor adja el a reklámot  Utoljára megírni A hotel 240 főt befogadó teraszos étteremmel és különálló vadászteremmel várja kedves vendégeit! Ingatlanforgalmazás, ingatlanbefektetés, belsőépítészet, tervezés, kivitelezés,útépítés, projektmenedzsment.

42 Természetes, hogy természetes! Kétágyas, pótágyazható szobákkal, valamint apartmannal várjuk vendégeinket Ft- tól/szoba/1 éjszaka Minőségi PC konfigurációk akciós áron

43 Kulcsszó: üzleti stratégia Több ügyfél, több profit?  Marketing csomagok mindenesetre INGYENES költségoptimalizálással Ingyen elkészítjük az éves marketing-tervét! Mi ilyen jó fejek vagyunk :)

44 Címsor minták a)Problémára fókuszáló b)Haszonra fókuszáló (egyértelmű, pozitív, vonzó) c)Nevezd a nevén! Garantált a figyelemfelkeltés, ha a célközönség neve szerepel a címsorban Vajon tízből hat egyetemista miért nálunk veszi fel a diákhitelét?

45 d)Kíváncsi címsorok Van olyan téma a kínálattal kapcsolatban, amit a célközönségnek célszerű lenne tudni, és amire valószínűleg odafigyelnek majd Vajon Ön is leköveti öntudatlanul ezeket a hibákat a marketingjében? Egy apró titok, amivel Ön a társaság középpontjává válhat.

46 Google adwords… 1.Hozza létre saját hirdetéseit  Hozza létre saját hirdetéseit, és válasszon olyan kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak termékéhez vagy szolgáltatásához. Ötletek kulcsszavakraÖtletek kulcsszavakra

47 2. Hirdetései megjelennek a Google oldalain  Ha valaki a Google keresőjében az Ön kulcsszavai egyikével keres, a keresési eredmények mellett megjelenhet az Ön hirdetése. Így biztosan olyanoknak hirdet, akik érdeklődnek a terület iránt. 3. Új ügyfeleket szerezhet • Hirdetésére kattintva a felhasználók vásárolhatnak valamit, vagy egyszerűen csak további információkhoz juthatnak.

48 4. Helyi és regionális célzás!  Hirdetéseit beállíthatja úgy, hogy csak azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik egy bizonyos régióban tartózkodnak.

49 Ingyen Adwords Kampány • Hirdetne a Goooogle-n? Ingyenes bevezető kampány, már MA! google-hirdetes.blogspot.com

50

51  Pihenjen falun "Börzsöny" Pihenjen falun "Börzsöny" Csendes környezet,tiszta levegő Wellness szolgáltatások  Pihenjen a Mátrában Pihenjen a Mátrában Erdei környezetű szép vendégházunk ban várjuk vendégeinket egész évben

52  Látta Ön az € zuhanását? Tudta Ön, hogy ebből profitálhat? Kereskedjen devizával online Látta Ön az € zuhanását? Tudta Ön, hogy ebből profitálhat? Kereskedjen devizával online  Átverik az értékesítői? Webes értékesítési CRM valós idejű monitorozással, statisztikákkal. Átverik az értékesítői? Webes értékesítési CRM valós idejű monitorozással, statisztikákkal.  Új családi autó a Fiattól Klíma, 7 ülés, 4 légzsák, ESP Ft-tól! Részletek: Új családi autó a Fiattól Klíma, 7 ülés, 4 légzsák, ESP Ft-tól! Részletek:  Színes Xerox Nyomtatók Most akár egy évig ingyen nyomtathat! További részletek: Színes Xerox Nyomtatók Most akár egy évig ingyen nyomtathat! További részletek:

53 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Hogy lesz Dél-Zala csalogató? Marketingfeladatok és lehetőségek a falusi turizmusban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések