Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.automosaic.hu GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy online kutatássorozat tapasztalatai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.automosaic.hu GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy online kutatássorozat tapasztalatai."— Előadás másolata:

1 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy online kutatássorozat tapasztalatai

2 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Tartalom 1. MOSAiC • Kutatás célkitűzéseiről • Néhány fontosabb megállapítás a tanulmányból • 2007-es kutatás státusza 2. MOSAiC – ami márkakereskedőknek is érdekes lehet • Az ügyfelek milyen szempontok szerint választanak a márkakereskedések között? • Regionális szintű elemzések • MOSAiC klub – hogyan érhető el mindenki számára a releváns információ

3 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 MOSAiC (Motivation, Satisfaction, Comparing)

4 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 MOSAiC célkitűzései Eredeti cél: egy olyan független tanulmány elkészítése az autótulajdonosok körében, mely pontosabb képet ad az autóvásárlással kapcsolatos döntésekről, márka-elégedettségről és márka-lojalitásról illetve a különböző márkák megítéléséről. (2005) FÓKUSZ Új cél: a fenti célkitűzéseken túl további cél, olyan tanulmány sorozat elkészítése, mely mind a márka képviseleteknek, mind a márkakereskedőknek hasznos információkat nyújthat. Az elemzések a válaszokon túl tartalmaznak tényleges értékesítési adatokat is. (2007) HASZNOSÍTÁS Érdekes cikkek publikálása az Autó2 újságban, az újságolvasókkal egy „interaktív” kapcsolat kialakítása Márkaképviseletek számára objektív visszajelzés munkájukról, illetve márkakereskedőknek segíthet az értékesítésnél.

5 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Kutatás adatairól röviden * * Adatfelvétel folyamatban Adatfelvétel módja Válaszadók száma Kérdőív blokkjai Autó2 újságban kitölthető kérdőív (borítékos adatgyűjtés) illetve az Autó2 honlapján online kitölthető a kérdőív Kb • Autóvásárlással kapcsolatos információk • Mi alapján választ márkát? • Mennyire elégedett jelenlegi autójával? • Milyennek látja a többi márkát? • Szociodemográfiai adatok 2005-ös kérdések + • Mennyire lojális a márkájához? • Hol gyártják a legjobb autót? • Milyen felszereltségeket tartanak fontosnak? • Mi a véleménye a hitelről? 2006-os kérdések + • A különböző márkákhoz milyen imázs elemeket rendel? • Tankolási szokásai? • Milyen szempontok alapján választ márkakereskedést? • Vezetési szokás

6 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Döntési szempontok súlya (MOSAiC 2006) 1. Az ár nem a legfontosabb döntési szempont – sőt ennek súlya fokozatosan csökken. 2. Márkakereskedés csak a válaszadók 19%- nál befolyásolta márka választásukat.

7 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Melyik országban készül a legjobb autó (MOSAiC 2006) Német hegemónia megtörni látszik – a válaszadók 2/3-a úgy gondolja, hogy Japánban készülnek a legjobb autók. Érdekes, hogy a válaszadók 92%-a szerint japán vagy német autók a legjobbak – de értékesítési adatokon ez csak részben mutatkozik. Márkák sorrendje: 1. Toyota (24%), 2. Lexus (12%), 3. Honda (12%), 4. BMW (10%), 5. Mercedes (7%), 6. Audi (6%) …

8 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Lojalitás változása (MOSAiC 2006) Ahogy közeledik az régi autó cseréje az új autóra, úgy nő meg annak a valószínűsége, hogy az új autó márkája más lesz a jelenleginél. Azaz a márkakereskedések éppen akkor veszítik el a „vevőik” egy részét, amikor éppen új autót terveznek vásárolni.

9 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Elégedettség és lojalitás (MOSAiC 2006) Fontos azt is látni, hogy a lojalitás és az autóval való elégedettség között igen szoros kapcsolat van – azaz „rossz” autók értékesítése érzékenyen érinti a következő 3-5 év értékesítési adatait is. A 3 kulcs elégedettségi mutató, ami a lojalitást befolyásolja: (a) kényelem, (b) megbízhatóság, (c) műszaki színvonal, (d) fenntartási költségek.

10 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Márkák sorrendje lojalitás alapján (MOSAiC 2006)

11 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Márkák között várható mozgás (MOSAiC 2006) Japán minőségi márkák (Toyota, Honda, Mazda) piaci részesedése várhatóan nőni fog, míg a mediterrán márkák piaci részesedése csökkenni fog. Azonban az értékesítést nemcsak a lojalitás, hanem a márkák általános ítélete is befolyásolja.

12 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Kutatás és valóság (MOSAiC 2006)

13 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 MOSAiC Klub (Hogyan tud segíteni a tanulmány a márkakereskedéseknek)

14 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 MOSAiC tanulmány márkakereskedéseknek 1.OBJEKTÍV INFORMÁCIÓK: a kutatásban részt vevő két cégnek (Autó2 és TÁRKI) semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy „elfogultak” legyenek valamelyik márkához. Tényszerű összefüggések feltárása. 2.MOSAiC KLUB: a GÉMOSZ-szal közösen egy klub létrehozását tervezzük, ahol a tanulmányok alapján a TÁRKI szakértői oktatást tartanak márkakereskedőknek, illetve a márkakereskedők részére „elérhetővé” teszik az adatbázis egy részét (az adott márkakereskedés körzetéből érkező válaszok). Sőt maga az adatbázis bővíthető, a márkakereskedéseknél illetve GÉMOSZ-nál meglévő adatok alapján.

15 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy példa Egy dunaújvárosi márka kereskedő szeretné tudni, hogy Dunaújváros és környékén az emberek mi alapján választanak márkát illetve márkakereskedést. Milyen elemzést kaphat? Országos szintűt (1147) Megyei szintűt (84) Dunaújvárosi szintűt (43) Saját „ügyfelei” (???) Márka választás Márka elégedettség Márka keres. választás Márka keres. elégedettség

16 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Néhány lehetséges riport (2007) 1.Érdemes-e egy összegben kifizetni az autót? (a) igen – 65% 2.Miért az adott márkakereskedést választotta? (a) akció – 26%, (b) közel volt -19%, (c) ajánlották - 13%, (d) egyéb. 3.Mennyire elégedett márkakereskedőjével? (a) udvarias ügyintézés – 27%, (b) garancia -16%, (c) szerviz színvonala - 14%, (d) szerviz ára – 8%. 4.Milyen autót terveznek vásárolni? (a) Toyota – 10,6%, (b) Ford – 9,8%, (c) Opel – 9,3%,... Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy a fenti kérdések illetve más kérdések esetében jelentős eltérések lehetnek a válaszokban regionális szinten.

17 GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Összefoglalás ben elkezdett MOSAiC kutatás idén folytatódik – jelenleg az adatfelvétel zajlik (idén nyeremény autó kerül kisorsolásra a kitöltők között). 2.A MOSAiC koncepció más szektorokban is sikeres: elkészült a banki változata, és idén ez bővül a telekommunikációs résszel is. 3.Az autós MOSAiC tanulmány eddig 8 márkaképviselet munkáját segítette – és ezek köre valószínűleg bővül. 4.A MOSAiC Klub segítségével előreláthatólag egy intenzívebb kapcsolat jöhet létre a tanulmány készítői és felhasználói között, felhasználói kérdések megjelenése, iparági szabvány kialakítása.


Letölteni ppt "Www.automosaic.hu GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy online kutatássorozat tapasztalatai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések