Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció | Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet Trendinspirációs Műhely 7625 Pécs, Kaposvári u. 4. | Tel./Fax: 72/511-699

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció | Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet Trendinspirációs Műhely 7625 Pécs, Kaposvári u. 4. | Tel./Fax: 72/511-699"— Előadás másolata:

1 Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció | Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet Trendinspirációs Műhely 7625 Pécs, Kaposvári u. 4. | Tel./Fax: 72/ | trendi anyák | anyatrendek inspirációt adunk...

2 Mit jelent anyának lenni?

3 egyensúlyra törekvés Család Karrier Nőiesség Önmeg- valósítás Család Karrier Nőiesség Önmeg- valósítás

4 nők évezrede

5 nők megatrendje │ a társadalom feminizálódása, a nők növekvő vásárlóereje │ szabadság az életstratégia megválasztásában (személyes élet-mix, patchwork családok), a döntések súlya │ új romantika │ szappanoperák, „szerelem ünnepek”, esküvő-business, spiritualizmus segíti a mindennapi nyomás elviselését │ „gyerek-karrier-puzzle”- cégsegítség egyre gyakrabban, saját cég alapítás, nők-nőknek projektek │ növekvő nő-piacok │ idő.. idő… idő │ Kényelem │ Kényeztetés │ Védelem │ szépség, kreativitás, jó lelkiismeretű vásárlások (feel good shopping) │ női segítő hálózatok

6 születések megoszlása az anya korcsoportja szerint forrás: Magyar statisztikai évkönyv, 2008, KSH

7 egyetemen, főiskolán végzettek aránya nemek szerint forrás: Magyar statisztikai évkönyv, 2008, KSH

8 életstílus attitűd faktorok eltérése nemek szerint Forrás: Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció Kft november n = fő Faktoranalízis: attitűdkérdések (33) magyarázott variancia : 56,6% KMO teszt : 0,845 szignifikancia szint : 0,0

9 Faktor v2 (33 kérdés, ömlesztve) F1 – Családi harmónia Fontos számomra a családi harmónia, amiért mindent megteszek. Fontos számomra, hogy sok dolgot csináljunk együtt a családdal. Csodálatra méltó, hogy egy nő egyszerre gyereket nevel és dolgozik/karriert csinál. A problémákhoz pozitívan kell állni, hiszen mindig van megoldás. A nő kiteljesedése, ha van gyereke. Gondot fordítok rá, hogy felelősséggel legyek környezetünkért. Fontos, hogy megbízható forrásból szerezzem be az élelmiszereket. A szülőknek el kell fogadniuk a gyermekeik vágyait, gondolkodását. A legfontosabb számomra a gyermekem testi és lelki egészsége. F2 - életélvezet Fontos a változatosság az életemben. Minden újat kipróbálok. Élvezem az életet és a dolgokat könnyedén fogom fel. Valahogy mindig kitűnök a tömegből. Az élet élvezéséhez extrém dolgok kellenek. Számomra legfontosabb a karrierem. F3 – IT használat A számítógép része az életemnek. Egyre több dolgot interneten intézek. Szeretem az interneten keresztül megismerni a hozzám hasonló emberek véleményét. F4 – változást elutasí tók Az a legjobb, ha minél kevesebb dolog változik. Másokhoz képest lassan élek. Nem értem ezt a mai világot. Kimaradok a dolgokból. Nem hiszek senkinek.

10 Faktor v2 (33 kérdés, ömlesztve) F5 – Megélhetési bizonytalanság Egyre bizonytalanabb, hogyan alakul a jövőm. Elégedett vagyok azzal, amit elértem. (negatív) Állandó megélhetési gondjaim vannak. F6 – Munka, stressz Naponta több mint 10 órát dolgozom. Nagyon stresszes az életem. Arra is kevés az időm, hogy elköltsem a pénzem. F7 – Tradicionális nemi szerep értelmezés A férfinek el kell tartania a családját. A házimunka és a gyereknevelés a nő feladata. F8 – „Fészekmeleg” A gyerek megszületése után már nem fontos számomra a karrier. A boldogságot csak a magánéletben lehet megtalálni. összes magyarázott variancia : 56,5% KMO teszt : 0,845 szignifikancia szint : 0,0

11 életívben való gondolkodás gazdasági aktivitás életkor

12 korunk életciklusai siker - krízis - káosz – töltekezés - újrakezdés

13 gazdasági aktivitás életkor milyen a női karrier-életív… ? ? ? siker - krízis - káosz – töltekezés – újrakezdés gyerekvállalás

14 gazdasági aktivitás életkor első karrierválság - a gyerek „árnya” üvegplafon - még korai a felsővezetés? - párkapcsolati tervek? - gyerekvállalás (sejtése)? kapunyitási pánik mindkét nemnél

15 gazdasági aktivitás életkor stratégiaváltás a gyerek(ek) miatt 35 folytatás (szolgáltatások) downshifting (munkahelyváltás) „kiszállás” (időlegesen, véglegesen)

16 tradicionális gyors élettempó lassú élettempó modern ÉletstílusInspiráció modell értékorientáció

17 anya|trendcsoportok ÉletstílusInspiráció modell alapján tradicionális gyors lassú modern iMom Perfekcionista Anya Cicababa-mama ParaAnya Szakkör Anya Boomerang Anya Helikopter Anya Hősies Anya Ezoterikus Anya Szingli Anya Zombie Anya LOHAS Anya Szendvics Anya Yummy Mummy Életvidám Patch(net)work Anya BezzegAnya AlfaAnya LazaAnya

18 gyors-modern anyák|trendcsoportok tradicionális gyors lassú modern iMom Perfekcionista Anya Cicababa-mama ParaAnya Szakkör Anya Boomerang Anya Helikopter Anya Hősies Anya Ezoterikus Anya Szingli Anya Zombie Anya LOHAS Anya Szendvics Anya Yummy Mummy Életvidám Patch(net)work Anya BezzegAnya AlfaAnya LazaAnya

19 Perfekcionista Anya család CEO-ja TÖKÉLETES karrier, család, partner „gyerek- projekt” CleverKids környezete csodálja maximalizmus, szorongás, idegesség iMom •eAnya •„Broadband hatás” •otthonról •internet •online vásárlás, - barátkozás, - tájékozódás, - tanulás Cicababa-mama •gyermek státuszszimbólum •egocentrikus •fontos a kinézet, külsőségek •háztartási munkát, gyereknevelést másra bízza

20 Gyors|modern nők Perfekcionista Anya │ „Mindent akarok” típusú nők, akiknek mindenük megvan: gyerek, jó állás, karrier és partner. Környezete azonban csodálja: hiszen kívülről mindene megvan és minden tökéletesen működik körülötte. Belül, a perfekcionista Anya mégsem elégedett, vagy a családjával vagy a munkájával vagy egyikkel sem tud 100%-osan foglalkozni, teljesíteni. Nem tud egyszerre jó Anya, jó Társ és jó Barátnő lenni. iMom │ E-Anyák, akik tisztában vannak az otthoni technikai eszközökkel és nagyfelhasználói a digitális kameráknak, fényképezőgépeknek, nyomtatóknak, számítógépeknek. Jellemzően interneten tájékozódik minden gyereknevelési kérdéssel kapcsolatban is. Cicababa-mama │ A gyermeke elsősorban státusszimbólum, luxuscikként kezeli a kicsit. A gyerek nevelésére és a háztartásra nem fordít sok időt, inkább bébiszittert és bejárónőt fogad. Jellemzően a nagy divatmárkák gyerekruháit adja rá és a gyerekek „kis felnőttekként” viselkednek, szocializálódnak. Mindenből a legjobbat vásárolja a gyerekének és magának, hiszen imád vásárolni. Nyűgnek tartja ugyanakkor a főzést és a háztartási munkákat.

21 anya Asszisztens Mummy PA szerviz az elfoglalt anyákért. Segítenek a háztartásban, vagy a postán feladni a leveleket, vagy minden olyan futó ügyet elintézni, amire a munka mellett már nem jut idejük az Elfoglalt Anyáknak.

22 Perfekcionista Anya SmartyRents segítségével a szülők videojátékokat kölcsönözhetnek gyermekeiknek, hogy fejlesszék és szórakoztassák is őket. A játékokat 9 hónapos kortól 10 éves korig ajánlják, a fejleszteni kívánt terület alapján is választhatnak játékokat a matematikától a szociális érzékig.

23 iMom Babble kimondottan anyáknak és anyák által készített informatív weboldal, rengeteg olyan bloggal, melyet anyák írnak, különböző stílusban, témákban és ezeket állandóan értékelik, rangsorolják, jutalmazzák. Olyan városi véleményvezér anyák az olvasói, szerkesztői, akik teljesen rá vannak hangolódva arra, hogy gyerekeik mit esznek, néznek, hallgatnak, stb.

24 A ninimo magyar fejlesztésű weboldal, ahol gyermekünknek készíthetünk egy tartalom megosztó weboldalt, a legújabb fényképekkel, videókkal családi eseményekkel, stb. Biztonságos, hiszen csak azok láthatják akiket meghívunk és szórakoztató, hisz egyedi weboldalt tudunk tervezni rajzfilm figurákkal. Júniusban indul!

25 gyors-tradicionális anyák|trendcsoportok tradicionális gyors lassú modern iMom Perfekcionista Anya Cicababa-mama ParaAnya Szakkör Anya Boomerang Anya Helikopter Anya Hősies Anya Ezoterikus Anya Szingli Anya Zombie Anya LOHAS Anya Szendvics Anya Yummy Mummy Életvidám Patch(net)work Anya BezzegAnya AlfaAnya LazaAnya

26 Szendvics Anya •„Jó Anya, Jó Lány” •karrier •40 év felettiek •tinédzser gyerek, nyugdíjas szülő(k) •kétfelé gondolkodni, megfelelni Boomerang Anya •P ARAZITA S ZINGLI gyermek •gyerek újra hazaköltözik •gyerekként kell kezelni, de felnőtt attitűd •önálló jövedelme van, munkahelye ParaAnya •állandó aggódás •bizonytalanság •egészséges, okos gyerek •szűrések •ortorexia, evészavar új formája jellemző körükbe

27 Gyors|tradicionális nők  Szakkör Anyukák (Soccer Mum): A 90-es évek óta létező fogalom. Középkorú, középosztálybeli anyuka, aki városban, de a külvárosban él és teljes életét gyermekeinek szenteli. Gyakran látni családi kisbusszal, ahogyan gyermekét hordja az iskolából foci edzésre, vagy ballett órára. Jellemzően a gyermekei érdekét nehezen veszi figyelembe és nincs is önállóságuk.  Szendvics Anya: Azokat a középkorú, negyven év feletti anyákat nevezzük Szendvics Anyáknak, akik a tinédzser gyermekükről, és idős szüleikről egyaránt gondoskodnak a generációs különbségeket áthidalva, illetve azok igényeinek teljes mértékben megfelelve: egyszerre Anyának és jó Lánynak kell lennie. Nem beszélve a munkahelyi elvárások támasztotta helytállási kihívásokról. Jellemzően a szülők, elsősorban a férfiak előbb meghalnak, így maradnak az idős Anyukák, akik egyedül vannak. Gyakorta komoly lemondásokkal jár a családi rendszer működtetése.  Yummy Mummies: Fiatalos stílusú anyák, akik ugyanazon boltokból öltözködnek, mint kamasz lányaik  ParAnya: Folyamatosan aggódik, hogy gyermeke egészséges legyen, okos és ne érje soha hátrány. Annyira aggódik, hogy ő maga folyamatosan egészségügyi szűrésekre jár, nehogy gyermeke Anya nélkül maradjon.

28 Szendvics Anyák Driving Miss Daisy franchise rendszerű kanadai cég, aki vállalja idősek szállítását az orvosi vizsgálatokra, segít bevásárolni, közreműködik az idősek ügyeinek elintézésében. Kiváló szolgáltatás a Szendvics Anyáknak.

29 ParaAnyák és Apák A beteg, lázas gyermek mindig is aggodalommal tölti el a szülőket. A Babyglow rugdalózó segít a szülőknek abban, hogy gyorsan felismerjék a lázat. A rugdalózó három színben kapható (pink, kék, zöld) és 37 fokos hőemelkedés felett fehérré változik. A rugdalózót egy aggódó angol apuka találta fel, aki hat évet és több millió dollárt költött a találmányára. erature.php

30 Trixie Trackert, az iPhone új alkalmazását egy gyeden lévő apuka fejlesztette ki. A rendszerrel egyszerűen nyomon követhető a gyermek napi rutinja vagyis a pelenkázások, az altatások, etetések ideje, mennyisége, sőt az anyatej tárolás és a fejés is, illetve a gyógyszerek szedésének ütemezése is. A rendszert egyszerre három gyerekre lehet alkalmazni és öt ember között megosztható. Az adatokat összesítve bármikor ki lehet nyomtatni az orvosnak, szülőknek. ParaAnya

31 Yummy Mummy Judy és Jane Aldridge a véleményvezér anya-lánya divat blogger duó, akik külön-külön írják blogukat a lány „Sea of Shoes” blogot, míg anyja az Atlantis Home blogot. Téma ugyanaz, de más szemmel.

32 lassú-modern anyák|trendcsoportok tradicionális gyors lassú modern iMom Perfekcionista Anya Cicababa-mama ParaAnya Szakkör Anya Boomerang Anya Helikopter Anya Hősies Anya Ezoterikus Anya Szingli Anya Zombie Anya LOHAS Anya Szendvics Anya Yummy Mummy Életvidám Patch(net)work Anya BezzegAnya AlfaAnya LazaAnya

33 Ezoterikus Anya •ezoterikus gondolkodásmód •összhangban a természettel •gyermekét elfogadja olyannak amilyen •ismeri gyerekek nyelvét •reform szülés, öngyógyítás, Waldorf iskola Szingli Anya •egyszülős családmodell: M OMDADY •szervezni, ellátni! •munkaorientáció •ár-érték arányú vásárlás •kevés élvezet, jövedelem •tanácsadó, partner, segítő szükséges LOHAS Anya •egészségtudatos- ság, fenntartható környezet, életminőség, etikus fogyasztás •értékpluralizmus család- önmegvalósítás, természetközeliség -urbánus, mobilitás- ökoegyensúly, élvezet-egészség, anyagi biztonság- szórakozás

34 Modern|lassú nők  Életvidám Patch(net)work Anyák: Az életöröm a fő értékük és a legfontosabb számukra, a pillanatnak élnek. A gyermekük központi helyen szerepel az értékrendjükben, de nem akarnak Szuper Anyák lenni. Dolgoznak, de a karrier nem érdekli őket. Ami igazán érték számukra, azok az emberi kapcsolatok és a körülöttük lévő emberek. Személyes hálózattal (networkkel) rendelkeznek, amit a bizalom alapján építettek ki.  Zombie Anyák: Nevüket a kialvatlanság okozta karikás szemek és réveteg tekintet miatt kapták. Nőként megszűnnek létezni, kizárólag a gyermekük világában élnek: úgy öltöznek, ahogyan gyermekeik – véleményük szerint kényelmesen: szandál, farmer, póló. Azt esznek, amit gyermekeik: gyerekpapit, halrudacskát, tejbegrízt.  Ezoterikus Anya: Az Ezoterikus Anya az ezoterikus gondolkodásmód szerint szemléli a világot, így a gyermeknevelésben a természetességet, a természettel való összhangot hangsúlyozza, s mindezt egy mély, meghitt gyökérbe vezeti vissza. A gyermekét elfogadja olyannak, amilyen. Jellemzően a reform szülések hívei, gyermekét reform ételekkel táplálja.  Szingli Anyák: A harmincas egyedülálló nők között kiemelkedő a gyermeküket egyedül nevelők aránya. Jellemzően nagyobb arányban vannak a nők, mint férfiak. A szingli anyák, vagyis a fiatal elvált harmincas éveikben járó nők újraházasodási esélye igen alacsony, amely sok lemondást okoz, mégis számuk egyre növekvő. Erre az újfajta egyszülős családmodellre felkészülni nem lehet, főleg ha nincs meg a megfelelő, támogató szociális hálózat.

35 Szingli anya BabyAngel szerviz friss anyáknak. Vállalják, hogy frissen készített és egészséges ételeket, menüket szállítanak rendszeresen a családnak, valamint igényelhető segítség a háztartási munkában is. Mindezeken túl tanácsadást és egyéb törődést kínálnak.

36 LOHAS Anyák Hogy a gyermekeket is energiatudatossá neveljük, megjelent Tio a villanykapcsoló szellem, aki egyre pirosabb és haragosabb, minél tovább égve marad a lámpa a szobában. A kapcsoló összeköttetésben van a számítógéppel, ahol a gyerekek és a szülők nyomon követhetik a ház villany használatát. Tim Holley, angol designer ötlete alapján.

37 lassú-tradicionális anyák|trendcsoportok tradicionális gyors lassú modern iMom Perfekcionista Anya Cicababa-mama ParaAnya Szakkör Anya Boomerang Anya Helikopter Anya Hősies Anya Ezoterikus Anya Szingli Anya Zombie Anya LOHAS Anya Szendvics Anya Yummy Mummy Életvidám Patch(net)work Anya BezzegAnya AlfaAnya LazaAnya

38 Helikopter Anya •gyermek fejlődése felett őrködik: anyaméhtől- unoka egyeteméig •nem tudja elengedni gyermekét •állandó kontroll, felügyelet •biztosítás, iskola, kommunikáció Hősies Anya •családi élet- karrier tökéletes összhangban •tanácsadó, segítő, szervező, véleményvezér • OTTHON, ÉDES OTTHON •család középpontban •védettség, támasz, közelség Szakkör Anya •szállítania kell gyermekeit •óvodától iskoláig, különórákra •kertvárosi anya •kitelepültek, kiszállók •szabadságból adódó kényszer

39 Lassú|tradicionális nők  boomerang kids anyák: A parazita szinglik, azok az egyedülálló nők és férfiak, akik anyagilag függetlenek ugyan, de mégis szüleik házában élnek, közös háztartásban, minden külső kényszer nélkül. Ugyanakkor a magas, vagy jó jövedelmüket divatos ruhákra, utazásra vagy szórakozásra költhetik, vagyis nagyobb arányban tudnak pénzt magukra fordítani, elsősorban nem tartós cikkekre  Hősies Anyák: Még ma is sok nő önfeláldozásnak magas fokát bizonyítja, mindent alárendelnek a gyerekeknek, a családnak. Gyakran romokba kerül a párkapcsolatuk.  Helikopter Anyák: Azok a nők tartoznak ide, akik nem tudnak elszakadni a gyerekeiktől, állandóan felettük köröznek, nem tudják elengedni őket még felnőttként sem. Ez a magatartás a gyerekek felnőttségét, a párkapcsolatát veszélyezteti.

40 Helikopter Anya Big Brother GPS Locator/Tracker segítségével nyomon követhetjük a friss vezetői engedéllyel rendelkező gyermekünket. A GPS rendszer kijelzi az autó sebességét, a tartózkodását, meghúzható egy területi határ, (GeoFence) amit nem hagyhat el az autó. SMS-ben értesít a rendszer, valamint baleset esetén azonnali figyelmeztetés küldhető az autóból. Interneten követhetjük az autót.

41 Digitális makeover Ausztrál kommunikációs cég kampányának célja, hogy a szülőket is felzárkóztassa a digitális világhoz. 6 epizódon át megtanulhatjuk a digitális technológiai és a „social network” terminológiákat. Később a facebookon lehet gyakorolni és megosztani a megszerzett tudást.

42 anya-dilemmák Idő Lelkiismeret Logisztika Önbecsülés, önmegvalósítás Munka-család összeegyeztetése Korszerű feladatmegosztás – Új Apák │ Family Fever │ táplálkozás, egészség │ szabadidő │ fogyasztás │ képzés │ életminőség, hitelesség

43 anya-dilemmák

44

45


Letölteni ppt "Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció | Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet Trendinspirációs Műhely 7625 Pécs, Kaposvári u. 4. | Tel./Fax: 72/511-699"

Hasonló előadás


Google Hirdetések