Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer szakmai tájékoztató az intézmények részére 2010. Május 13.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer szakmai tájékoztató az intézmények részére 2010. Május 13."— Előadás másolata:

1 1 Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer szakmai tájékoztató az intézmények részére Május 13.

2 2 Kratochwill Péter elnök Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ Köszöntjük vendégeinket !

3 3

4 Alapkérdés 4 • Igazgatási szempontból: milyen ügyintézési folyamatokba illeszkednek az EFER fizetési szolgáltatásai? • Pénzügyi szemponból: hogyan támogatja az EFER az elszámolást? • Informatikai szempontból: milyen feladatokat jelent a csatlakozás az EFER-hez?

5 Az EFER szolgáltatásai 5 Tomsics László szakmai projektkoordinátor PMISZK

6 Az elektronikus fizetés megvalósítása 6  a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszert (EFER) létrehozó horizontális projektből  és a szolgáltatást használatba vevő vertikális projektekből áll. A vertikális projektek elektronikus fizetést tesznek lehetővé az  Okmányirodákban,  APEH-nél,  VP-nél. A központi szolgáltatás befogadó szervezete a Magyar Államkincstár. Az EFER a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer része lesz. 6

7 1. Célcsoport: Az állampolgárok és a gazdálkodók 7 a napi gyakorlatban általuk alkalmazott elektronikus fizetési megoldásokat használhatják a közigazgatással szemben fennálló fizetési kötelezettségeik teljesítésére,  elektronikus ügyintézés során bankkártyával, internetbankkal és mobilbankkal,  a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során bankkártyával és mobilbankkal fizethetnek. Az Ügyfelek a fizetéssel járó ügyek esetén is választhatják az elektronikus ügyintézést a személyes megjelenés helyett (amennyiben a szakrendszer lehetővé teszi), a személyes megjelenéssel járó ügyintézésre fordítandó idő pedig csökken, a befizetések pontossága nő.

8 2. Célcsoport: Az intézmények 8 viszonylag gyorsan és egyszerűen beépíthetik működésükbe az elektronikus fizetési szolgáltatást, így  teljesen elektronikus ügyintézési folyamatokat,  egyszerűsített, ezáltal felgyorsított, hagyományos ügyintézési folyamatokat hozhatnak létre.

9 3. Célcsoport: Az intézmények ügyintézői 9 több időt fordíthatnak az Ügyfelek valós kiszolgálására, mert  az adminisztratív terheik csökkennek,  a pontosabb befizetések miatt kevesebb hibakezelést kell végezniük.

10 A kapcsolódó rendszerek 10 Ügyintézési felület Pénztár felület Intézményi ügyintézési rendszer Intézményi pénzügyi rendszer Fizetési felület Fizetési megoldás FMSZ számlaveze tő rendszer EFER Kincstári számlavezető rendszer BKR (Giro) Ügyfél kiszolgálás Fizetési ígérvény A fizetés teljesítése IntézményKözponti rendszerek Fizetési megoldás szolgáltató Intézményi pénztár program

11 A központi elektronikus fizetési szolgáltatás három elven alapul 11  Az ügyintézéshez és a fizetéshez az Ügyfél külön azonosítása szükséges. Az ügyintézéshez szükséges azonosítást az intézményi szakrendszer végzi (a Központi Rendszer vagy az ügyintéző útján) a fizetéshez szükséges azonosítás a fizetési megoldás (pl. internetbank) feladata.  A fizetés az ügyazonosító ismeretében történik, melyet az intézményi szakrendszer (esetleg az Ügyfél) képez.  A fizetési megoldás szolgáltató a fizetés visszavonhatatlan megindításáról ad elektronikus igazolást, s az igazolás kiadásával garantálja az összeg kifizetését.

12 Mit tételez fel az EFER az ügyintézés folyamatáról? 12

13 Ügyintézési típusok 13 Az EFER alkalmazható  bármilyen személyes megjelenéssel járó ügymenetben,  párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés során,  nem párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés során.

14 A fizetés jellemzői 14 Az EFER a piacon elérhető fizetési megoldásokat integrál  a bankkártyás fizetés a megszokott módon zajlik,  a fizetés alapvető adatait (összeg, célszámla, ügyazonosító) az EFER átadja az Ügyfél által kiválasztott internetbank, mobilbank rendszernek, a hitelintézet fizetési ígérvényt ad. (A projekt meghatározza és létrehozza az adatok átadására szolgáló felületet, az internetbank, mobilbank szolgáltatást nyújtó szolgáltatók pedig önkéntesen csatlakozhatnak.)

15 Az elszámolás jellemzői 15 Az EFER lehetőséget nyújt az Ügyfelek számára az ügyintézéshez kötődő fizetési kötelezettség egy összegben, egy tranzakcióval történő megfizetésére abban az esetben is, ha több bevételi számlára kell teljesíteni a befizetést (pl. egy összegben fizethető az egy ügyhöz kapcsolódó vám, import ÁFA és környezetvédelmi termékdíj). A felosztás technikai lebonyolítása a Magyar Államkincstárban nyitott, az intézményhez rendelt átvezetési számla segítségével történik.

16 Az egy ügyhöz kötődő fizetési kötelezettség megfizetése 16

17 A díjelszámolás is feladat 17 Az EFER elvégzi a fizetési megoldás szolgáltatók tranzakciós díjainak (pl. a bankkártya elfogadás díjának) felosztását a költségviselő intézmények között.

18 Hiba- és eltérés kezelés 18 Valamennyi kapcsolódó rendszer hibázhat. Az EFER minden bejövő üzenetet önmagában is ellenőriz és keresztellenőrzéseket is végez, figyeli az események sorrendjét. Nem fogadja be azokat az üzeneteket (vagy tételeket) melyek önmagukban hibásak, nem felelnek meg az egyediség ellenőrzésen vagy érvénytelen sorrendben érkeznek. A keresztellenőrzések eltéréseket mutathatnak ki.

19 Hiba- és eltérés kezelés (folytatás) 19 A felfedett hibákat, eltéréseket az interfészen kapják vissza a kapcsolódó rendszerek, göngyölítve. A javításokat is az interfészen tudják beküldeni. Az EFER felhasználói felületén nem lehet fizetési, elszámolási adatot módosítani (állapotot lehet „kézzel lezárt”-ra állítani).

20 Hiba- és eltérés kezelés (folytatás) 20 A központi működtetők feladata az Fizetési Megoldás Szolgáltatók adatforgalmában felfedett hibák, eltérések egyeztetése és annak a figyelése is, hogy az FMSZ (nem az Ügyfél) teljesíti-e fizetési kötelezettségeit. Az intézményi felhasználók feladata az intézmények adatforgalmában felfedett eltérések kezelése és az FMSZ-ek téves utalásainak egyeztetése, kezelése.

21 Összefoglalva 21 Az elektronikus fizetés megvalósítása  Lehetővé teszi teljesen elektronikus ügyintézési rendszerek létrehozását, akkor is, ha az ügy fizetési kötelezettséggel jár.  Csökkenti az állampolgárok, gazdálkodó szervezetek az ügyintézéssel töltendő idejét, javítja a közigazgatási szolgáltatások színvonalát.

22 Összefoglalva (folytatás) 22 Az elektronikus fizetés megvalósítása  Az elektronikus fizetés államháztartást terhelő költségeit a felváltott fizetési mód (pl. készpénzátutalási megbízás) költségei alatt tartja.  Lehetővé teszi, hogy az egy ügyhöz tartozó, de különböző jogosultaknak történő (vagy több célszámlára irányuló) befizetések egy fizetési tranzakcióval történjenek, így csökkenti a tranzakciók számát, a tranzakciós költségeket.

23 Az Intézményi Pénztár Program 23 Ügyintézési felület Pénztár felület Intézményi ügyintézési rendszer Intézményi pénzügyi rendszer Fizetési felület Fizetési megoldás FMSZ számlaveze tő rendszer EFER Kincstári számlavezető rendszer BKR (Giro) Ügyfél kiszolgálás Fizetési ígérvény A fizetés teljesítése IntézményKözponti rendszerek Fizetési megoldás szolgáltató Intézményi pénztár program

24 24 Kérdések

25 25 Köszönöm a figyelmet !

26 26 Nagy Annamária, CGEIT projektmenedzser Zalaszám Informatika Az Intézményi Pénztár Program (IPP) bemutatása

27 Tartalom 27 1.Röviden az IPP-ről 2.Az IPP használatának feltételei 3.Jellemzők 4.Támogatott feladatok 5.Rendszer architektúra 6.Az IPP infrastruktúra igénye

28 Röviden az IPP-ről 28 -EFER projektben létrehozott alkalmazás -Csatlakozó intézményeknél önállóan telepíthető -Standard megoldást biztosít a fizetési, elszámolási intézményi feladatok biztosításához, alkalmazásához -Céljai: -elektronikus és hagyományos fizetési megoldások integrálása és alkalmazása az intézményi környezetben -a fizetések egyszerűsítése az ügyösszevonás biztosításával és az átvezetési számla alkalmazásával -az elszámolásokhoz szükséges adatok biztosítása -Az ügyintézéshez alkalmazott szakrendszerek, a pénzügyi rendszer(ek) és az EFER közötti kapcsolat megteremtése, általános fizetési, elszámolási funkciók rendelkezésre bocsátása

29 Az IPP kapcsolatai 29 IPPIPP Szak- rendszer(n) EFEREFER POS terminál POS terminál Kártya- elfogadó FMSZ FMSZ(n) FMSZ(2) FMSZ(1) Szak- rendszer(1) Szak- rendszer(2) Kedvezményezett pü-i rendszere KSZR

30 Az IPP használatának feltételei 30 Intézményi/szakrendszeri feltételek: -A szakrendszer egyedi igazgatási ügyazonosítót képez -A szakrendszer nyilván tartja az egyes eljárásokhoz tartozó lehetséges fizetési módokat (utalás, kp, kártya) -A szakrendszer határozza meg a fizetési határidőt az eljáráshoz tartozóan -A szakrendszer határozza meg a fizetendő összeget -POS fizetési megoldás alkalmazása esetén egy munkaállomás egy POS terminálhoz tartozhat

31 Jellemzők 31 -Mind a személyes, mind a személyes megjelenést nem igénylő ügyintézéshez biztosít szolgáltatást -Választható fizetési megoldások: -készpénzátutalási megbízás -házipénztárban készpénz -kártya (POS, VPOS) -mobilbank -házibank -vegyes fizetés -Lehetőség van az ügyösszevonásra

32 Jellemzők 32 -Az IPP a szakrendszertől veszi át a fizetési kérést -Az IPP az elektronikus fizetések lebonyolítása érdekében a POS terminállal vagy az EFER-rel kommunikál -Az IPP és a POS terminál közvetlen kapcsolatban van, ügyintézői beavatkozás nem lehetséges -Az IPP a szakrendszer részére átadja a fizetési ígérvényt vagy a sikertelen tranzakció eredményét -Az IPP biztosítja a kedvezményezettek részére az előírásokat -Az IPP biztosítja a kedvezményezettek részére a számukra utalt összegek analitikáját -Beépített biztonsági elemek (pl. ellenőrzés, tétlenségi idő)

33 Támogatott feladatok 33 A fizetésekhez kapcsolódóan: -Szakrendszeri kapcsolat -POS kapcsolat -Ügyösszevonás -Fizetési tranzakció meghatározása -Fizetési megoldás kiválasztása -EFER kapcsolat A fizetések elszámolásához kapcsolódóan: -EFER kapcsolat -Pénzügyi rendszer kapcsolat (előírások, utalási meg- bízás állományok

34 Támogatott feladatok 34 A tranzakciós díjak elszámolásához kapcsolódóan: -EFER kapcsolat -Pénzügyi rendszer kapcsolat (tr.díj állományok)

35 Rendszer architektúra 35 Modulok: -UULM: ügyintézői felhasználói felület külső rendszerek integrációs modulja személyes és nem személyes ügyintézés üzleti logika -UFM: ügyfelek felhasználói felülete böngészőben elérhető, html alapú nem személyes ügyintézés Kommunikáció: -A két modul között és más rendszerek irányában is SOAP/HTTP alapú

36 Rendszer architektúra 36 Többrétegű Java-JEE alapú alkalmazás: -Felhasználói felület: -UULM: Java Web Start -UFM: JSP/Servlet -JEE/EJB3 alkalmazáskomponensek -SOAP/HTTP alapú integrációs felület -Támogatott adatbázis kezelők: -Oracle vagy PostgreSQL Naplózás: Syslog vagy Windows Event Log Címtár integráció: LDAP interfészen Opcionális token használat az azonosításhoz

37 Szerver infrastruktúra igény 37 Támogatott operációs rendszerek: -RedHat Enterprise Linux 5u4 x86 és x64, -Solaris 10 x86 és x64, -Windows Server 2003 SP2 v. R2 x86 és x64 -Windows Server 2008 R2 x64 JBoss 5.1 Alkalmazásszerver Adatbázis kezelő: -Oracle 10gR2, 11gR1 11gR2 vagy -PostgreSQL 8.4, 9 LDAP alapú címtár

38 Kliens infrastruktúra igény 38 UULM modul: -Windows 2000, XP, Vista, 7 x86 vagy x64 -Oracle-SUN JRE (Java Futtató Környezet) 6 -PDF és XLS megjelenítő alkalmazás -PKCS#11 felülettel rendelkező token UFM modul: - HTML 4 kompatibilis böngésző

39 39 Kérdések

40 40 Köszönöm a figyelmet!

41 Csatlakozás az EFER rendszerhez Az EFER rendszerhez csatlakozás módja, feltételei Lassán Csaba

42 Csatlakozás az EFER rendszerhez -Mi az EFER? Hol a helye a nagy képen? -Melyek az EFER kapcsolódási pontjai? -Hogyan lehet kapcsolódni? -Megoldandó feladatok. -Műszaki feltételek. -Személyi feltételek. -Folyamat. -Kérdések (talán válaszok is).

43 Az EFER szerepe 43 Fizetési folyamat példa, web, IPP, házibank

44 Az EFER szerepe 44 Elszámolási folyamat példa

45 Az EFER kapcsolódási pontjai 45 Felhasználó böngészője Fizetési folyamat példa, web, IPP, házibank Webáruház Raktár 1 Kosár-adatbázis Fizetési rendszer Bank Raktár 2 Intézményi Portál Szakrendszer 1 Szakrendszer 2 Intézményi Pénztár Program EFER

46 Hogyan lehet kapcsolódni? 46 IPP-vel, vagy nélküle? -Az Intézmény pénzügyi rendszere tudja a funkciókat (üzleti, biztonsági, infrastrukturális)? -Tudás és erőforrás rendelkezésre áll? Fejlesztési és rendszerintegrációs projekt. -Az IPP nyílt, ingyenesen felhasználható egészben, vagy mint keretrendszer, de akár csak az egyes komponensei is. -Az IPP az EFER rendszerhez már integrálva van. -Az IPP CC EAL3 garanciaszintű.

47 Megoldandó feladatok -Fejlesztési tudás átvétele -IPP és szakrendszer integráció -IPP és pénzügyi rendszer integráció vagy -EFER és intézményi rendszer integráció -Bevizsgálási folyamat végig vitele -Használati, üzemeltetési, támogatási tudás transzfer -Használat, üzemeltetés -Támogatás biztosítása

48 Műszaki feltételek -Common Criteria EAL3 szintű garancia -Ötkilences közeli rendelkezésre állási elvárások -Két telephelyes működés -PSzÁF ajánlás szerinti naplózás -IDS, IPS, riasztási automatizmusok -Mentés, archiválás -Teljesítmény -Szeparált teszt és szeparált bevizsgáló környezet DE -a teljes rendszer megítélése az Intézmény rendszerén is múlik!

49 Műszaki feltételek -Interfész -HTTPS, two-way-ssl, PKI -Web Services, WS-Security, WS-RM -SOAP -XML -Berendezés -CC EAL4 OS -ACID -RAID, ECC, Bridged Eth, stb… -Üzemeltetés -Mentés és visszaállítás, archiválás -Naplózás -Monitorozás, felügyelet, támogatás -Környezeti feltételek -Biztonság! -Teljesítmény bit kulcs, aláírás -Naplózás

50 Személyi feltételek -Intézményi Felhasználó -Autentikációs token, PKI rendszerből kapott kulcsokkal. -Csak autentikációs tanúsítvány az EFER-ben. -Alkalmazás monitoring -Intézményi felhasználók jogosultságainak kezelése -Intézményi Help-Desk -Autentikációs token, PKI rendszerből kapott kulcsokkal. -Csak autentikációs tanúsítvány az EFER-ben. -Elsődleges kapcsolattartási pont az intézmény ügyintézőivel -Eszkalál a központi EFER help-desk felé -Üzemeltetés -Legtöbb helyen megoldott

51 Folyamat -Helyzetértékelés -Csatlakozási szerződés -Implementáció és/vagy bevezetés -Tesztelés -Bevizsgálási eljárás

52 Kérdések Köszönöm szépen a figyelmüket!

53 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet 53 Dr. Némethi Zsolt vezető jogtanácsos PMISZK

54 54 1.Az államot megillető bevételek (adók, illetékek, eljárási díjak) ügyfél általi elektronikus megfizetését ágazati jogszabályok tartalmazzák. (Pl. az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetéséről a cégeljárásban és más cégügyekben szóló25/2006. (V. 18.) IM rend.) 2.EFER – elektronikus fizetési és elszámolási rendszer, az Ekszt. szerint a Központi Rendszer eleme. EU finanszírozású projekt, megrendelője a PMISZK, a vállalkozó a Getronics (Magyarország) Kft. 3.Az ágazati jogszabályok módosítása szükséges ahhoz, hogy az elektronikus úton teljesítendő fizetési kötelezettség az EFER igénybevételével valósuljon meg. 4. Fizetési megoldás az EFER-ben: fizetési számlák között jön létre, fizetési módokra épül, az EFER működtetője és a fizetési megoldás szolgáltató csatlakozási megállapodását követően alkalmazható. Az EFER-t szabályozó kormányrendelet

55 55 5.EFER működtető: közigazgatási szerv, (kiválasztja, és) megállapodást köt az FMSZ-szel. Fizetési megoldás szolgáltató (FMSZ): olyan pénzforgalmi szolgáltató, aki: • műszaki feltételek teljesítését vállalja: az EFER-rel, illetve az EFER-hez csatlakozott szervezettel való kapcsolattartásra az erre a célra kialakított csatlakozó felületet használja, és elfogadja a 222/ (X. 17.) Korm. r. szerinti csatlakozási feltételeket; • beszerzési eljárásban kerül kiválasztásra bankkártyás fizetési szolgáltatóként, vagy bárki, aki teljesíti a feltételeket (mobilbank, internetbank, VPOS szolgáltatóként. EFER-hez csatlakozott szervezet: az a szervezet, amely a Központi Rendszer működtetőjével az EFER-re is kiterjedő együttműködési megállapodást kötött.

56 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet 56 ÜGYFÉL FIZETÉSI MEGOLDÁS SZOLGÁLTATÓ (pl. bank) EFER-HEZ CSATLAKOZOTT SZERVEZET EFER MŰKÖDTETŐJE

57 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet 57 6.Elektronikus fizetés az EFER igénybevételével A.Fizetési folyamat kezdeményezésekor az EFER-hez csatlakozott szervezet az alábbi adatokat szolgáltatja az EFER-nek: • a fizetendő összeget, a célszámla számát(az összeg bontását jogcímek, összegek és célszámlák szerint),; • az általa képzett, az adott fizetési folyamathoz rendelt fizetési ügyazonosítót; • a fizetés EFER elszámolási számlájának számát; • a fizető fél által a fizetési kötelezettség teljesítése céljából megadott fizetési adatokat (így különösen a választott fizetési módot, és az ehhez szükséges adatokat); • az előkészített fizetési ügylet EFER-hez csatlakozott szervezet által meghatározott érvényességi idejét; • a fizetési ügylet elszámolásához szükséges további adatokat, amelyek törvény rendelkezése alapján tartalmazhatnak személyes adatokat. B. Az EFER a 7. pont szerinti adatszolgáltatás alapján szerzett adatokat az FMSZ részére átadja (bontást csak akkor, ha a fizető fél ehhez kifejezetten hozzájárult, további (személyes) adatokat nem ad át).

58 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet C. A fizetési folyamat elindítását követően az FMSZ elektronikus igazolást állít ki, amely tartalmazza: a fizetett összeget, a fizetés jóváhagyásának időpontját, fizetési ügyazonosítót, a fizetés EFER elszámolási számlájának számát, valamint arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy az igazolásban megjelölt fizetési folyamatot visszavonhatatlanul elindította Meghiúsulás esetén erről állít ki igazolást. Ezt megküldi: •átutalással történő fizetés esetén az EFER-nek, az EFER ez alapján tájékoztatja az EFER-hez csatlakozott szervezetet a fizetési folyamat visszavonhatatlan elindításáról, vagy a fizetési ügylet meghiúsulásáról. Az előbbi esetben az FMSZ készfizető kezesként felel a fizetés teljesítéséért •bankkártyás fizetés esetén az EFER-hez csatlakozott szervezet részére, aki ez alapján tájékoztatja az EFER-t a fentiek szerint.

59 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet 59 7.A fizetések ellenőrzése az EFER-hez csatlakozott szervezet kötelessége. 8. Az elektronikus fizetések elszámolása • az EFER a bontásnak megfelelően előkészíti az EFER elszámolási számlára jóváírt összegek célszámlákra való átvezetéséhez szükséges átutalási megbízásokat. • az EFER-hez csatlakozott szervezet átutalási megbízás útján rendelkezik az EFER elszámolási számlára jóváírt összegek célszámlákra való átvezetéséről. 9. A költségek elszámolása • az FMSZ-eket megállapodás alapján megillető díjakat az EFER működtetője fizeti meg. • a díjaknak az EFER-hez csatlakozott szervezetek felé teljesített fizetésekre eső részét az EFER működtetője rájuk áthárítja.

60 60 Kérdések

61 61 Köszönöm a figyelmet !

62 KÁVÉSZÜNET 62 Az előadások kor folytatódnak.

63 EFER és e-ADÓ 63 Adófizetés (APEH) elektronikus módon, az EFER szolgáltatásaival Baumann Ildikó pénzforgalmi igazgató-helyettes APEH SZTADI

64 Az e-Adózás célja Az EFER projekten belüli APEH vertikális projekt (eADÓ) célja az, hogy az elektronikus fizetési rendszerhez kapcsolódva az adóhatóság biztosítsa az adózók számára az adó elektronikus úton történő megfizetését, az adózók az adózással kapcsolatos tartozásaik, kötelezettségeik megfizetését egy összegben - az államháztartási számlánkénti befizetéseiket összevontan - tudják a számlájukról elindítani, az általuk meghatározott terhelési dátummal.

65 Az e-Adózás fizetési módjai(EFER-hez csatlakozással) Internet bankos (házibankos): > ügyfél jelenlétet nem igényel, > a teljes adózói körre (magánszemélyek, egyéni vállalkozók, gazdálkodók), minden államháztartási számlára (adózói pénzforgalmat bonyolító) kiterjesztve, > bevezetése: az EFER bevezetésével egy időben. Bankkártya (POS terminálos): az APEH-ban jelenleg működő rendszer migrálása: > ügyfél jelenlétet igényel, > a teljes adózói körre, minden államháztartási számlára (adózói pf-t bonyolító) kiterjesztve, > bevezetése: 2011 szeptember.

66 Az e-ADÓ rendszer használatának feltételei Az ügyfélkapu regisztráció, az ügyfélkapuhoz való hozzáférés, Pénzintézeti szerződés a internet bank használatához cím (Technikai feltételek: pénzintézetek csatlakozása az EFER-hez, APEH technikai számlaszám nyitás)

67 Belépés az eBEV-be (APEH elektronikus bevallási rendszer)

68 Belépés az e-ADÓ rendszerbe

69 Az e-ADÓ rendszer folyamata

70 APEH számlák közötti átvezetés

71 71 Kérdések

72 72 Köszönöm a figyelmet !

73 73 Az „Okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt bemutatása Huszti Gergely KEK KH Programiroda Bankkártyás fizetés az okmányirodákban

74 Tartalom 74 I.KEK KH szerepe az „Elektronikus fizetés megvalósítása” projektben II.Okmányirodai bankkártyás fizetés két lépésben III.A vertikális alprojekt eredményei IV.Statisztikák V.A KEK KH feladatai a jövőben

75 A KEK KH szerepe az „Elektronikus fizetés megvalósítása” projektben 75 • „Okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt • Cél: személyes megjelenést igénylő ügyintézés esetében illetékek és igazgatási szolgáltatási díjak bankkártyával történő megfizetése az okmányirodákban

76 76 Peremfeltételek • Feladatra jutó támogatás: Ft • Az egyes adó- és járuléktörvények módosításáról szóló évi LXXXI. tv § (2) bek. Vertikális alprojekt megvalósítási határideje: • Határidőig végrehajtandó feladatok: • Okmányirodai szakrendszerek továbbfejlesztése bankkártyás fizetések kezelésére • KEP rendszer továbbfejlesztése bankkártyás fizetések kezelésére • Központi és az okmányirodai infrastruktúra bővítése

77 77 Okmányirodai bankkártyás fizetés két lépésben • Illeték törvény adta megvalósítási határidő: (2009. június 29-én a rendelkezés törlésre került) • Megoldásnak az „okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt eredményein alapulnak, • Ideiglenes megoldás kialakítása és megvalósítása • Éles indulás a Központi Okmányirodában: • Végleges működési modell kialakítása, EFER integráció megvalósítása

78 78 Átmeneti megoldás megvalósítása

79 79 Átmeneti megoldás megvalósítása * PMISZK és a KEK KH közös ajánlatkérésben - nemzeti forrásból megvalósuló közbeszerzés

80 80 Ügyintézésbe épített fizetési folyamat Ügyindítás a szakrendszerben Adatátadás KEP-nek Adatfogadás szakrendszertől Hibajelzés szakrendszernek Bankkártyás fizetés indítása a KEP-ben Adatok átadása POS terminálnak Fizetés a POS terminálon Fizetési tranzakció összeállítása Ig.szolg.díjak nyilvántartásba vétele a KEP-ben Pénztárnyitás STB-KEP-ben megoldott funkciók Szakrendszerekben megoldott funkciók POS terminálon megoldott funkciók Pénztárzárás a KEP-ben Pénztárzárás a POS terminálon Adatok fogadása POS termináltól

81 81 Eredmények • : A KEK KH vonatkozó szakrendszereinek továbbfejlesztése a Zalaszám Informatika Kft., az IDOM 2000 Konzulens Zrt., a Multipolaris Kereskedelmi és Gyártó Kft., valamint a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. közreműködésével elkészült • : a Központi Okmányirodában megnyílt a bankkártyás fizetés lehetősége • : a fővárosi kerületek és a megyeszékhelyek okmányirodáiban megnyílt a bankkártyás fizetés lehetősége

82 82 Statisztikák (I.) Bankkártyával fizetett összegek alakulása

83 83 Statisztikák (II.) Bankkártyával fizetett tranzakciók aránya a bankkártyával fizetett ügyek számához viszonyítva

84 84 Statisztikák (III.) Bankkártyával fizetett tranzakciók aránya a hagyományos fizetési eszközökkel fizetett tranzakciók számához viszonyítva

85 85 Folytatás • Projekt végrehajtási határideje: • KEK KH vállalt feladatai projektzárásig: • 1575 db POS terminál beszerzése • POS terminálok telepítése és üzembe helyezése az ország valamennyi okmányirodájában • KEP rendszer integrációja az elkészült EFER rendszerhez

86 86 Kérdések

87 87 Köszönöm a figyelmet!

88 88 EFER a Vám és Pénzügyőrségnél A vertikális projekt bemutatása Bíró György projektvezető Vám és Pénzügyőrség – Informatikai Főosztály

89 89 TARTALOM I.Konzorciális vállalás II.A feladatok kifejtése III.A feladatok megvalósításának keretei IV.Ütemezés

90 90 I. Konzorciális vállalások • Támogatási szerződés, konzorciumi megállapodás alapján:  szakrendszerek módosítása az EFER igénybevételére. • A központi projekt PAD-ja szerint:  POS-os fizetés átterelése EFER csatornába;  POS fizetés bővítése;  házi banki/mobil banki fizetés lehetővé tétele az űrlap alapú eljárások tekintetében (első lépésben az EBÜK ügyfélkör számára). Biztosított forrás: 98,3 MFt

91 91 II. A feladatok 1.Központi projekt szakértői támogatása. 2.Az e-Fizetés technikai hátterének biztosítása, az e-Fizetési környezet megerősítése. 3.Érintett rendszerek fejlesztése.

92 92 III/1. A feladatok megvalósításának keretei Jelenlegi e-Fizetési megoldások a VP-nél  POS terminál Nem kereskedelmi forgalomban vám, és a vámkezeléshez kapcsolódó közterhek megfizetésére (mobil terminálok tesztelés alatt).  EBÜK 5 szerződött bank ügyfeleinek befizetéséről elektronikus értesítést kapunk.

93 93 III/2. A feladatok megvalósításának keretei A projektben megvalósuló feladatok:  Az e-Fizetést támogató központi géptermi és hálózati fejlesztések;  banki szolgáltatói szerződés bővítése;  POS fizetés lehetőségének bővítése, EFER-hez igazítása;  EBÜK ügyfelek házi banki fizetésének támo- gatása EFER szolgáltatás igénybevételével.

94 94 III/3. A feladatok megvalósításának keretei Nyitott kérdések  Meglévő vagy új bank  POS bérlet – POS beszerzés  POS iránti ügyféligény növelése  házi banki megoldás hasznosulása (hány EFER bank lesz)

95 95 IV. Ütemezés Projektindítás2010. május 3. Belső rendszerfejlesztés2010. június 16. EFER kapcsolat kialakítása2010. augusztus 15. EFER integrációs teszt kezdése augusztus 18. Projektzárás, éles indulás2010. szeptember 15.

96 96 Kérdések

97 97 Köszönjük vendégeinknek a figyelmet és a részvételt!


Letölteni ppt "1 Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer szakmai tájékoztató az intézmények részére 2010. Május 13."

Hasonló előadás


Google Hirdetések