Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Slide title In CAPITALS 50 pt Slide subtitle 32 pt Kiszervezés az Ericsson gyakorlatában Monszpart Zsolt, vezérigazgató-helyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Slide title In CAPITALS 50 pt Slide subtitle 32 pt Kiszervezés az Ericsson gyakorlatában Monszpart Zsolt, vezérigazgató-helyettes."— Előadás másolata:

1 Slide title In CAPITALS 50 pt Slide subtitle 32 pt Kiszervezés az Ericsson gyakorlatában Monszpart Zsolt, vezérigazgató-helyettes

2 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-092 (17) Az IT kiszervezése mellett  Bérszámfejtés teljes kiszervezése  Eredmény: változatlan rugalmasság, szolgáltatási színvonal  4 fő „megtakarítás”  Logisztika teljes kiszervezése  Eredmény: változatlan rugalmasság, szolgáltatási színvonal  6 fő „megtakarítás”  Pénzügy,-számvitel részleges kiszervezése  Shared service centre, Hollandia  Eredmény: kisebb rugalmasság, ittmaradtaknak sokkal nehezebb, első 10 hó költségelőny nélkül

3 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-093 (17) Az IT kiszervezés céljai  Kiszervezés előtt: 112 ezer alkalmazott, 140 országban, 100 helyi ügyféltámogató központ (helpdesk)  Jelentős költségcsökkentés: az IT költségek < bevételek 5 %-a  Rugalmasság növelése a nagy volumen ellenére  Sztandardok bevezetése, 2000 alkalmazás, 14 nyelven  Részesedés a legjobb IT gyakorlat előnyeiből  Havi 70 ezer kérés telefonon, 6 központ, 250 fő  Szolgáltatási színvonal célkitűzései, teljesítés mérése

4 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-094 (17) Az IT feladatai  Tipikus Ericsson szabvány irodai környezet (munkaállomás) az általános feladatokra, mint értékesítők, pénzügy, HR, beszerzés, vevő támogatás, stb. : HW/SW kliens, op. rsz., back office infrastruktúra, benne pl. hálózati nyomtatás, stb.,  Felhasználói számla vezetése; LAN kapcsolat; Tárolás; Levelezés; Vírusvédelem; Dokument menedzselés (EriDoc); Alkalmazások: MS Office, Internet Explorer, egyéb alkalmazások.  Más feltételek a gyártás, K+F, rendszerintegrátorok, kivitelezők, szerelők, teszterek és tervezők részére. Az IT feladatai

5 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-095 (17) A szolgáltató kiválasztása  Költségcsökkentés  Globális jelenlét  Méret és rugalmasság, mellyel az Ericsson igényeit kielégíti  Szakértelem  Ericssonhoz hasonló összetettségű kiszervezésre referencia  Jó munkáltatói hírnév és múlt  Globálisan az IT költségek optimalizálása, szabvány szolgáltatások, üzleti követelményeket kielégítő szolgáltatási szint

6 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-096 (17) Az IT kiszervezés területe Főtevékenységek és rutin műveletek Főtevékenységek és rutin műveletek Munka állomások IT eszközök és szakértők IT Alkalmazás fejlesztés és bevezetés IS eszközök és szakértők IS Alkalmazás menedzselés Nem tartozik bele:  WAN és hang (telefon)  Alkalmazások liszenszelése  K + F Labor

7 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-097 (17) IS / IT költségek % -os változása 2003. 2 n.év (folyó költségek) és 2004 között IT kiszervezés költséghatása Megjegyzés: IT költségek K+F nélkül % Változás -60% -40% -20% 0% 20% 40% 60% 80% 100% Sédo. XXXX XXX XXXX XXXXX XXX XXXX XXX XXXX XXXXX XXXX. XXXX IS / IT költségek %-os változása

8 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-098 (17) IT összköltségek és negyedévente egy főre vetítve Q3-02Q4-02Q1-03Q2-03Q3-03Q4-03Q1-04Q2-04Q3-04Q4-04 IS IT költségekIS/IT költségek/fő

9 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-099 (17) December 2005 Source: Gartner -Total ITCS Database - Standard Criteria All of ITCS’s Database (High = 4.35, Low = 2.72) Best-in-class and Worst-in-class is equal to the top 10% and the bottom 10% of the collection. The collection is equal to all clients doing ITCS standard satisfaction study’s = 268 studies. Vevői elégedettség mérés Score Database Average 3.67 Worst in Class Best in Class 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 Ericsson 3.22 Stretched3.62 Robust3.22 Commitment3.32 Ericsson Nov 20043.22 Jan 20053.20 May 20053.23 Sep 20053.23 Dec 20053.22

10 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0910 (17) Kiszervezés és a Távközlési Szolgáltatók

11 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0911 (17) A szolgáltatók változó üzleti modellje Megnövekedett technológiai és üzleti kihívások + Márkaismertség és szövetségek Márkanév + Megtartani és menedzselni az előfiz-t Előfizetők megszerzése + Lefedettségi különbözőségKülönbözni a szolgáltatásokban Operator business is changing + Hálózat építés, üzemeltetés Növekedni, újítani, ésszerűsíteni

12 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0912 (17) Erős üzleti partnerek kellenek a kihívásokhoz Közös üzleti célok Átláthatóság, kiszámíthatóság  Mindkét félnek siker

13 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0913 (17) Kihelyezési döntés motivációja   Költségcsökkentés  Az erőforrások összpontosítása, szakosodás  Hozzáférés új szakértelemhez, technológiákhoz, tudáshoz  A technológia bonyolultsága  Szolgáltatási rugalmasság, bevételnövelés  Sebesség, időnyerés  Szolgáltatások műszaki és minőségi paramétereinek javítása

14 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0914 (17) A kiszervezés követi a szolgáltató igényeit Kiépít, üzemeltet, támogat - •Hálózat figyelése, probléma kezelése és szolgáltatás helyreállítása •Hálózat üzemeltetés és működtetés •Előfizetői szolgáltatások támogatása •Növekvő kapacitás és lefedettség •Új hálózatok építése és üzemeltetése •Teljesítmény mutatók javítása •Tanácsadás új szolgáltatásokra •Új funkciók, szolgáltatások integrálása, pl. hosting. Új szolgáltatások Hálózat bővítés, fejlesztés

15 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0915 (17) A szolgáltatók üzleti modellje változik Előfizető Marketing & értékesítés Hálózat építés Üzemeltetés Tartalom alkalmazások & szolgáltatások A Szolgáltató súlyponti témái: Bevétel menedzselés Vevő gondozás Ericsson Kiszervezési feladat az Ericssonnak: - Kiépít, üzemeltet, támogat - Bővít és fejleszt - új szolgáltatásokkal bővít

16 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0916 (17) Kiszervezés tartalma Ericsson Kiszervezés ÜzemeltetésKapacitás Hosting

17 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0917 (17) Kiszervezési ajánlat Ericsson Kiszervezés Üzemeltetés • Hosszú távú szolgáltatási megállapodás • Tartalom: - maghálózat - elosztó hálózat - szolgáltatások • Több szállító • Alkalmazottak átvétele Kapacitás • Szükséges hálózati kapacitás biztosítása igény szerint • Hálózat építés üzemeltetés Hosting • Tartalom és alkalmazás hosztolás • Tanácsadás, integrálás, hosztolás, Üzemeltetés, támogatás

18 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0918 (17) Észak Amerika Hosting: • SunCom • Western Wireless (2) • ALLTEL • Rural Cellular Corp. (2) • Midwest Wireless • Carolina West Wireless • Centennial Wireless • Golden State Cellular • WestLink Capacity: • SeaMobile • ALLTEL • Indigo Wireless • Chariton Valley Wireless Serv. Latin Amerika Hosting: • Telemar/Oi (Brasil) • Telef ó nica M ó vil (Chile) Operation: • Vivo, Brazil, CDMA & TDMA • ICE, Costa Rica, GSM/GPRS • Brasil Telecom, fixed • Brasil Telecom, GSM • Diveo (Colombia) Európa & Közel Kelet: Hosting: • 3 (Italy, 2) • Poltkomtel SA (Poland) • ONE (Austria) • Absolute Music Sweden •MobileCom (Jordan) • EMT (Estonia) • 3 Scandinavia • TeliaSonera (Sweden) • Tele2 (Sweden) • Invitel (Hungary) • HungaroTel (Hungary) • PanTel (Hungary) • Emitel (Hungary) • Monortel (Hungary) • BT (UK) • sunrise (Switzerland, 2) • Swisscom (Switzerland) Operation: • 3 UK (UK) • Nawras (Oman) • Sonaecom (Portugal) • BASE (Belgium) • ONI (Portugal) • H3G Italy • Auna (Spain) • Telfort (NL) • TeliaSonera Int. Carrier • casaNet (NL) • Amena (Spain) • Orange FT (Switzerland) • STC (Saudi Arabia) Ázsia Hosting: • Maxis (Malaysia, 2) • Sun Cellular (Phillipines, 2) • GrameenPhone (Bangladesh) • M1 (Singapore) Operation: • Hutchison Telecom Hong Kong • NTS (Indonesia) • Vodafone Fiji • Warid Telecom (Pakistan) • Hutchison Telecom (Australia) • Telecom New Zealand • Unwired (Australia) • Maxis (Malaysia) Capacity: • Bharti (India) Kiszervezési szerződés példák: 2002 óta több, mint 70 bejelentett

19 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0919 (17) Különböző üzleti hajtóerők Üzleti hajtóerők Hálózat építés Üzemel- tetés Tartalom, alkalmazás, szolgáltatás Számlá- zás Vevő gondozás Költség, Mgnt fokusz, Erőforrás Hálózat minőség Hullámzó munka terhelés, minőség Menedzsment és üzleti fokusz Idő, kockázat megosztás Költségek Költségek, hullámzó munka terhelés Szállító váltás

20 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0920 (17) Hosztolás Budapesten 2003 óta a számhordozhatóságot több szolgáltatónak az Ericsson hosztolt szolgáltatásként biztosítja Előnyei:  Kezdeti beruházás több szolgáltató között megoszlik  Gyors szolgáltatás kezdés  Jól tervezhető költségek  Csökkentett és megosztott kockázat  Folyamatosan ellenőrzött szolgáltatási minőség

21 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0921 (17) Menedzselt szolgáltatás Magyaro.-on  Az első menedzselt szolgáltatás a Westelnek GPRS 2002-ben, majd MMS, MML, mobil helymeghatározás.  2005-ben az Ericsson volt a felelős a 3G hálózat beindításáért, üzemeltetéséért.  Jelenleg egy másik szolgáltatónak is biztosítunk üzemeltetést és karbantartó szolgálatot.

22 Top right corner for field-mark, customer or partner logotypes. See Best practice for example. Slide title 40 pt Slide subtitle 24 pt Text 24 pt Bullets level 2-5 20 pt © Ericsson HungaryJVSZ Outsourcing2006-05-0922 (17)


Letölteni ppt "Slide title In CAPITALS 50 pt Slide subtitle 32 pt Kiszervezés az Ericsson gyakorlatában Monszpart Zsolt, vezérigazgató-helyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések