Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyermekeink egészségéért: iskolában és otthon. Mi a baj a gyerekek egészségével? •Lelki zavarok gyakorisága és következményei •Elhízás gyakorisága és.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyermekeink egészségéért: iskolában és otthon. Mi a baj a gyerekek egészségével? •Lelki zavarok gyakorisága és következményei •Elhízás gyakorisága és."— Előadás másolata:

1 Gyermekeink egészségéért: iskolában és otthon

2 Mi a baj a gyerekek egészségével? •Lelki zavarok gyakorisága és következményei •Elhízás gyakorisága és következményei •Gerinc-eltérések gyakorisága és következményei •Allergia és következményei

3 Az egészséget veszélyeztető legfőbb tényezők: •Érzelmi nevelés hiányosságai •Stressz •Tv, számítógép, információ-özön •Autó, nehéz iskolatáska, előnytelen iskolabútorok •Mozgásszegény, ülő életmód •Táplálkozási szokások •Környezeti ártalmak

4 Tennivalók: •Iskolában: –1. Egészséges táplálkozás –2. Mindennapi testmozgás –3. Lelki egészség elősegítése –4. Egészségtan oktatása •Otthon: –A fentieket támogató életmód –Szeretetteljes, gyermekre odafigyelő légkör

5 Egészséges táplálkozás Egészséges táplálkozás

6 Tud róla, hogy az optimális testtömeg két fő pillére: a kiegyensúlyozott táplálkozás és a mindennapi testmozgás?! Tud róla, hogy gyermekét esetleg csúfolják az osztálytársai alkata miatt?! Ha még nem beszélgettek erről, tapintatosan kérdezzen rá! Tud róla, hogy a túlsúly következtében számos betegség fenyegeti gyermekét? Ilyenek: magasvérnyomás-betegség, cukorbetegség, anyagcsere-betegségek, szívbetegségek, ízületi problémák stb. Tud róla, hogy az elhízást sokkal könnyebb megelőzni, mint fogyókúrázni. Az elhízás sokkal több, mint esztétikai probléma Magyarországon a gyermekek egyharmada elhízott és még több a kövér felnőtt. Mutasson példát gyermekének, és segítse őt!

7 Az elhízás megelőzésének titka: az egyensúly!

8

9 Mit (t)együnk? Táplálkozzunk változatosan! Naponta fogyasszunk többször zöldséget, gyümölcsöt! Együnk naponta barna lisztből készült pékárut! Naponta igyunk tejet, fogyasszunk tejtermékeket! Naponta fogyasszunk húst, húskészítményt, hetente minimum egyszer halat is! Zsír helyett étolajjal készítsük az ételeket! Kevés sót használjunk, mérsékeljük az utánsózást! Szomjúság oltására legjobb az ivóvíz, igyunk naponta 1,5–2 liter vizet! Ne engedje gyermekét reggeli nélkül iskolába, legyen idő minden nap a nyugodt étkezésre!

10 ezek helyett……ezek ajánlottak Fehér lisztből készült kenyérfélék, zsiradékban linzerek, leveles vajastészta alapú sütemények Különböző töltelékkel készült rétesek, piték, piskóták, illetve túrós, diós, mákos pékáruk Csokoládék, cukorkákFriss gyümölcsök, aszalt gyümölcsök, kompót, befőtt, müzliszeletek, tejdesszertek Hagyományos szendvicsekSzendvicsek zöldségekkel kiegészítve Chipsek, sós ropikSzezámmagos ropik, pattogatott kukorica, puffasztott gabonaszelet, buláta, natúr olajos magvak Cukrozott, szénsavas üdítőitalokRostos gyümölcs- és zöldséglevek, ásványvíz Javasoljon, és vásároljon e szerint:

11 ☺ Gyermeke egészséges táplálkozási szokásainak tudatosításában Önnek van nagy szerepe. Alakítsa ki szokásait tudatosan gyermekével együtt, s a siker nem marad el! ☺ Igaz, hogy az egészségtudatos táplálkozás több odafigyelést és időt is igényel, azonban nem drágább! A család egészségére minden nap szánjon pár percet! Jó egészséget kívánunk! Segítse családját is ebben!

12

13 2. Testmozgás Minden nap, minden gyermek részvételével valósuljon meg: –A szívet és a tüdőt kellően terhelje meg - ennek jele: kiizadás, kipirulás,lihegés –A jól végzett munka sikerélményét nyújtsa minden gyermeknek, még az ügyetlennek is –A játék örömét nyújtsa –Minden testnevelés órán legyen gimnasztika, abban szakszerű tartásjavító és légző torna (www.gerinces.hu; –Az értékelés a részvételre serkentse a gyermekeket

14 2. Testmozgás •Az alábbi betegségeket előzi meg a mindennapi, örömmel végzett testmozgás: –szív- és érbetegségek (magas vérnyomás, infarktus, agyvérzés, stb.) –elhízás, cukorbetegség, kóros vérzsírtartalom –a gerinc porckopásos betegségei (porckorongsérv) –a csontok mészhiánya (osteoporosis) –depresszió, önértékelési zavar, beilleszkedési zavarok

15 3. Lelki egészség elősegítése •Segítő, odafigyelő, szeretetteljes otthoni légkör, közös családi étkezések beszélgetéssel (nem a TV előtt), közös hétvégi szabad-levegős programok (egyúttal mozgás is) •Személyközpontú pedagógiai módszerek alkalmazása az iskolában •Művészetek (ének, zene, mese, tánc, népi rítus és játék) alkalmazása •Az okos internet- és média-használat kialakítása, az információk befogadásának megtanítása

16 3. Lelki egészség elősegítése •Testmozgás: –önértékelés, önbizalom javul –társakhoz, szülőkhöz, tanárokhoz fűződő kapcsolat javul –stressztűrés, stresszfeldolgozás javul –tanulási eredmény javul •Művészetek: –az agy mindkét felét (féltekéjét) együttesen fejleszti, ezért: •probléma-megoldás, alkotókészség javul •tanulás rövidebb idő alatt is jobban sikerül, a tanultak felidézése, előhívása javul

17 4. Egészségtan oktatása Alapvető ismeretek az egészségről: –mik védik, mik veszélyeztetik –fertőzések elkerülése –a nem-fertőző népbetegségek elkerülése –egészséges táplálkozás, mindennapi testmozgás –a média (Internet, TV, reklámok) hatása a testi és lelki egészségre –környezetvédelem –fogyasztóvédelem –balesetvédelem

18 4. Egészségtan oktatása •Mikor és hogyan kell az egészségügyi ellátáshoz fordulni •Családi életre nevelés, a nő és a férfi társadalmi szerepe, gyermekáldás fogadása Figyelem! - az egészségről tanultakat az iskola életében csinálni is kell! –1. egészséges táplálkozás –2. mindennapi testmozgás –3. lelki egészség elősegítése a személyközpontú pedagógiai módszerek és a művészetek alkalmazásával

19 Mit kérünk a szülőktől? •Várják el az iskolától a gyermekek egészségéhez szükséges tennivalók megvalósítását (nemcsak felvételi pontok kellenek) •Segítsék ebben az iskolát •A családban is törekedjenek az egészséges életmód megvalósítására •Keressék az együttműködést az iskola környezetében működő civil szervezetekkel és gazdákkal.

20 Egészségügyi Minisztérium Népegészségügyi Főosztálya (www.eum.hu ) Népegészségügyi Kormánymegbízotti Iroda Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet (www.oeti.hu)www.eum.huwww.oeti.hu


Letölteni ppt "Gyermekeink egészségéért: iskolában és otthon. Mi a baj a gyerekek egészségével? •Lelki zavarok gyakorisága és következményei •Elhízás gyakorisága és."

Hasonló előadás


Google Hirdetések