Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Horváth Gábor, Horváth és Csiki Kft. 30/

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Horváth Gábor, Horváth és Csiki Kft. 30/"— Előadás másolata:

1 Horváth Gábor, Horváth és Csiki Kft. 30/950 28 64 info@hajovill.hu
AIS – a legjelentősebb navigációs biztonsági fejlesztés a radar bevezetése óta Horváth Gábor, Horváth és Csiki Kft. 30/

2 AIS: látni és látszani Eredeti célkitűzés: összeütközések elkerülése
„kanyarradar”, olyan helyekről is származik információ, ahová a radar nem lát be Nem helyettesíti, hanem kiegészíti a radaros rendszereket Központ nélkül, a GPS rendszer pozíciós adatait felhasználva működik Független a földi rendszerektől Az adatok továbbítására szabványos VHF rádiócsatornákat használ Megbízható, egyszerű, nagy adatmennyiséget kezelni képes adattovábbítási megoldások Parti állomásokkal, adatrögzítő- és feldolgozó rendszerekkel kiegészítve új távlatokat nyitott forgalommenedzsment, flottakezelés, vészhelyzetek kezelésének területén További kiegészítések Intelligens bólyák, veszélyes hely-jelölők (AtoN, Aid-To-Navigation)

3 Class A, Class B – „nagyhajós” és „kishajós” rendszerek
A kereskedelmi hajózásban a Class A, a kishajók számára a Class B AIS az előírás Rádióengedély, MMSI szám mindkét osztály esetén szükséges! Nem feldolgozni a kishajók jeleit hiba – azok, akik felismerik a rendszer előnyeit, telepíteni is fogják a hajójukra, őket is látni kell! költség: kb Ft kishajó esetén! Folyamatosan terjedő kötelező használat Tengeri és belvízi alkalmazásokban egyaránt A gyakorlat azt mutatja, hogy elsősorban a nagyhajós rendszereket vezetik be kötelezően (de van példa Class B kötelezőségre is, jet-ski-ken!) Tanulás nélkül nem lehet és nem érdemes (jól) használni Ha már kötelező lesz felszerelni, tudjuk meg, mi értelme van a beruházásnak! A két rendszer között a felszerelt érzékelőkben, továbbított adatokban, az adattovábbítás gyakoriságában van különbség Belvízen speciális kiegészítésekkel látták el az AIS rendszereket

4 Class A, Class – továbbított adatok
Statikus adatok: olyan adatok, amelyek nem változnak menet közben pl. a hajó neve, méretei, merülése, IMO, MMSI száma (+ célállomás, rakomány) Dinamikus adatok: olyan adatok, amelyek menet közben folyamatosan változnak: Pozíció, sebesség (SOG), irány, fordulási sebesség, navigációs állapot Alapelv: a gyorsabb, agilisebb, forduló hajók gyakrabban sugároznak. CLASS A Dinamikus (változó) adatok Gyakoriság Lehorgonyzott, kikötött hajó 3 perc 0-14 csomó 10 mp 0-14 csomó, fordulásban 3.3 mp 14-23 csomó 6 mp 14-23 csomó, fordulásban 2 mp 23 csomó felett Statikus adatok 6 perc CLASS B Dinamikus (változó) adatok Gyakoriság <2 csomó 3 perc >2 csomó 30 mp Statikus adatok 6 perc

5 AIS adatok feldolgozása
Megoldások különböző célokhoz

6 AIS adatok megosztása és feldolgozása
A rendszer szemlélete, kialakítása szinte követeli a számítógépes feldolgozást Térképes megjelenítés, folyamatos nyomonkövetés Az internet segítségével az adatok közösen gyűjthetőek, összerendezhetőek egységes adatfolyammá „több szem többet lát” Személyes adatokat nem továbbítanak  nincs visszaélési lehetőség Attól függően, hogy milyen célból, milyen eszközökkel, milyen költségvetéssel gyűjtjük és dolgozzuk fel az adatokat, sokféle megoldás kínálkozik Közösségi, internetes megoldások Privát hálózati megoldások Egyedi telepítésű szoftverek

7 Flottakövetésre, zónák figyelésére, történet visszajátszására alkalmas AIS adatfeldolgozó rendszer

8 Az AIS által sugárzott adatok, történet visszajátszása
A tárolt adatokat tetszőleges időpontra, akárhányszor vissza lehet nézni A visszajátszás során percenként, 10 percenként, óránként lehet előre-hátra lépni

9 Az egyik legnépszerűbb közösségi AIS megjelenítő A szabadon vásárolható AIS vevőkkel mindenki hozzájárulhat az adatfolyam bővítéséhez Üzleti célra nem igazán alkalmas (történet, riasztások hiányoznak), rendelkezésre állás nem garantált

10 Iphone: ShipFinder (PlaneFinder)
Vízi- és légi AIS adatokat feldolgozó közösségi alkalmazás Megosztott adatfolyamokkal dolgozik Apple iPhone/iPad alkalmazás, rendkívül könnyen használható Létezik üzleti környezetben is nagyon jól alkalmazható változata

11 Linux, Mac OS X, Windows alatt, ingyenesen: OpenCPN
ENC térképek használhatóak, térképjeleket kezeli, megjeleníti Nyílt forráskódú, ingyenes szoftver AIS adatok folyamatos feldolgozása

12 Fugawi Marine ENC: költséghatékony, stabil megoldás
ENC térképek kezelése Híresen jó navigációs képességek Nyers AIS adatokat is megjelenít (berendezések ellenőrzésére is használható) Margit-sziget mellett, pesti ág forgalmának irányítása, kompok

13 Mihez értünk? Miben segíthetünk?
AIS és segédberendezéseinek szakszerű, szabványos felszerelése Rádióengedélyek ügyintézése Forgalomkövető, monitoring rendszerek telepítése, fejlesztése Ezekhez kapcsolódó jelentések, kimutatások készítése Teljes navigációs rendszerek megvalósítása Tanácsadás, beszerzés, felszerelés, oktatás

14 Horváth Gábor, Horváth és Csiki Kft. 30/950 28 64 info@hajovill.hu
AIS – a legjelentősebb navigációs biztonsági fejlesztés a radar bevezetése óta Horváth Gábor, Horváth és Csiki Kft. 30/


Letölteni ppt "Horváth Gábor, Horváth és Csiki Kft. 30/"

Hasonló előadás


Google Hirdetések