Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám MADE IN MÉDIA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám MADE IN MÉDIA."— Előadás másolata:

1 Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám MADE IN MÉDIA

2 „ANYU, KÉREK MÉG JUTYÚBOS TÉSZTÁT!” (Éva magazin 2011.)

3 A Guttenberg-galaxis vége?  Átlagosan 9 éves korukban kezdik a magyar gyerekek használni a netet  Az emberek sokkal többet olvasnak: de ez nem könyvolvasás!  Új, vizualizált szövegek, tabletek, dinamikus olvasás  A téves infó gyorsan terjed, de gyorsan javítják is (Wikipedia)

4 Bennszülöttek vs. bevándorlók  eltérő tapasztalatok, eltérő agyi felépítést eredményeznek  digitális bennszülöttek - digitális bevándorlók (Marc Prensky) Digitális bennszülöttek: anyanyelvi szinten beszélik a számítógépek, videojátékok és az internet nyelvét Digitális bevándorlók: nem ebbe születtek bele, később csatlakoztak ( kinyomtatása, dokumentumok kinyomtatása javításkor)

5 Ezek a mai fiatalok...  Geek társadalom? (a technológiában önmagát találja meg) NEM!  Nem kizárólag a technológia, hanem az általa nyújtott lehetőségek: társas kapcsolatok, játékok.  A éves korosztály 72%-a használja a netet, Magyarországon.  Az emberek 80%-a rendelkezik mobiltelefonnal, a kamaszok 90%-nak van

6 A fiatalok kultúrája  zeneletöltés, zenehallgatás  filmnézés, játékkészítés  chat  online rádióhallgatás (BBC! is)  társkeresés  blog írás/olvasás  honlapszerkesztés  közösségi oldalak látogatása (facebook, twitter, iwiw)  tévé (valóságshow) Tehát nem csak a passzív befogadás, cselekvés is!

7 Eszközeik  mobiltelefon (videofelvevő,fényképező egyben=bármikor bármit megoszthatsz)  digitális fényképezőgép  MP4 lejátszó  IPhone  webkamera azaz a web2.0 A felhasználók közösen hozzák létre a tartalmat, osztják meg az információt.

8 Előnyök - hátrányok Előnyök  baráti kör a net miatt "végtelenné" válik,  a vélemények időben és térben nem korlátozódnak  felszabadultabb interakciók  megosztott figyelem (multitasking)  kevesebb passzív tévézés, helyette mobil vagy internetes felületen  hatalmas könyvtár, anyagforrás Hátrányok  beszűkít  rongálja a szemet, testet  csökkenti személyes kapcsolatokat  szülői felügyelet kevés  eltünteti a kis közösségeket  tömegemberek

9 Mit tehetünk? Mit tehetnek?  "flow" (áramlat) - a minőségi élethez aktív tevékenységre van szükség, flow-ra Erre kell tanítani őket is!  ki kell tudniuk szűrni a haszontalan infókat  el kell igazodniuk az információkban

10 DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS  nyomtatott/írott infók hasznosítása  értő, kritikai olvasás  IKT használat  gyengébb a magyar tanulóknál, kevés otthoni hozzáférés DIGITÁLISAN MŰVELT  aki felismeri mikor van szüksége infóra  hol található meg az infó  hogyan használhatja fel „ÍRÁSTUDÓK ÁRULÁSA”

11 Keresőprogramok  internetes keresők alkalmazása  találati listák olvasása kritikai szemmel  Google Tudós (http://scolar.google.hu/)http://scolar.google.hu/ Scirus (http://www.scirus.com/) 2007 legnépszerűbb kereső szavai voltak a Google-n: youtube, iwiw, Vatera, love

12 Tanítás? AA tanításunkat át kell konvertálni a bennszülöttek nyelvére! MMódszer: diáknyelven beszélni, gyorsabb tempó, szabad teret adni véletlennek TTartalom: a jövőbeli tartalom digitális és technikai (robotika, nanotechnológia, genetika, szoftver)

13 TANÁR TANULÓ digitális bevándorló digitális bennszülött  szöveges anyag ábrák, képek  kidolgozott elérhetőség véletlen elérés (hipertext)  önálló munka hatékonyabbak hálózatban  jutalmazás a munka végén azonnali megerősítés  komoly munka játékos feladat Tanár-diák különbség

14 Hogyan alkalmazzam? Jeopardy – vetélkedő minden tantárgyhoz  segítségével személyre szabható tartalmakat lehet létrehozni  a saját igényeim szerint alakul a tartalom

15 PaperRater  angol nyelvű esszék, dolgozatok osztályozása  feltöltjük a a dolgozatot és már meg is kapjuk az eredményt  angolszász kultúrkörben komoly szabályai vannak az esszéírásnak, ezeket ellenőrzi az alkalmazás.  helyesírási és nyelvtani ellenőrzés  plágium ellenőrző

16 PIMMédia  A Petőfi Irodalmi Múzeum oldalába integrált Digitális Irodalmi AkadémiaDigitális Irodalmi Akadémia, illetve a múzeum média- és hangtára

17  Jogtiszta képek prezentációkhoz  Szókártyák, tesztek készítése Képek, kártyák

18 Google Art Project  Múzeumlátogatás virtuálisan  szabadon lehet barangolni a múzeumban  részletességig nagyíthatunk bele  el lehet menteni adott képrészletet, megosztható bárkivel egy link segítségével  a világ 17 múzeuma csatlakozott a kezdeményezéshez  Magyar Nemzeti Galéria is fenn van!

19 Always on!

20 Elérhetőségeim Macsek Laura   Telefon:  Facebook  Iwiw Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám MADE IN MÉDIA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések