Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám"— Előadás másolata:

1 Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám
MADE IN MÉDIA Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám

2 „ANYU, KÉREK MÉG JUTYÚBOS TÉSZTÁT!”
(Éva magazin 2011.)

3 A Guttenberg-galaxis vége?
Átlagosan 9 éves korukban kezdik a magyar gyerekek használni a netet Az emberek sokkal többet olvasnak: de ez nem könyvolvasás! Új, vizualizált szövegek, tabletek, dinamikus olvasás A téves infó gyorsan terjed, de gyorsan javítják is (Wikipedia)

4 Bennszülöttek vs. bevándorlók
eltérő tapasztalatok, eltérő agyi felépítést eredményeznek digitális bennszülöttek - digitális bevándorlók (Marc Prensky) Digitális bennszülöttek: anyanyelvi szinten beszélik a számítógépek, videojátékok és az internet nyelvét Digitális bevándorlók: nem ebbe születtek bele, később csatlakoztak ( kinyomtatása, dokumentumok kinyomtatása javításkor)

5 Ezek a mai fiatalok... Geek társadalom? (a technológiában önmagát találja meg) NEM! Nem kizárólag a technológia, hanem az általa nyújtott lehetőségek: társas kapcsolatok, játékok. A éves korosztály 72%-a használja a netet, Magyarországon. Az emberek 80%-a rendelkezik mobiltelefonnal, a kamaszok 90%-nak van

6 Tehát nem csak a passzív befogadás, cselekvés is!
A fiatalok kultúrája zeneletöltés, zenehallgatás filmnézés, játékkészítés chat online rádióhallgatás (BBC! is) társkeresés blog írás/olvasás honlapszerkesztés közösségi oldalak látogatása (facebook, twitter, iwiw) tévé (valóságshow) Tehát nem csak a passzív befogadás, cselekvés is!

7 A felhasználók közösen hozzák létre a tartalmat, osztják meg
Eszközeik mobiltelefon (videofelvevő,fényképező egyben=bármikor bármit megoszthatsz) digitális fényképezőgép MP4 lejátszó IPhone webkamera azaz a web2.0 A felhasználók közösen hozzák létre a tartalmat, osztják meg az információt.

8 Előnyök - hátrányok Előnyök baráti kör a net miatt "végtelenné" válik,
a vélemények időben és térben nem korlátozódnak felszabadultabb interakciók megosztott figyelem (multitasking) kevesebb passzív tévézés, helyette mobil vagy internetes felületen hatalmas könyvtár, anyagforrás Hátrányok beszűkít rongálja a szemet, testet csökkenti személyes kapcsolatokat szülői felügyelet kevés eltünteti a kis közösségeket tömegemberek

9 Mit tehetünk? Mit tehetnek?
"flow" (áramlat) - a minőségi élethez aktív tevékenységre van szükség, flow-ra Erre kell tanítani őket is! ki kell tudniuk szűrni a haszontalan infókat el kell igazodniuk az információkban

10 „ÍRÁSTUDÓK ÁRULÁSA” nyomtatott/írott infók hasznosítása
DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS nyomtatott/írott infók hasznosítása értő, kritikai olvasás IKT használat gyengébb a magyar tanulóknál, kevés otthoni hozzáférés DIGITÁLISAN MŰVELT aki felismeri mikor van szüksége infóra hol található meg az infó hogyan használhatja fel

11 Keresőprogramok internetes keresők alkalmazása
találati listák olvasása kritikai szemmel Google Tudós (http://scolar.google.hu/) Scirus (http://www.scirus.com/) 2007 legnépszerűbb kereső szavai voltak a Google-n: youtube, iwiw, Vatera, love

12 Tanítás? A tanításunkat át kell konvertálni a bennszülöttek nyelvére!
Módszer: diáknyelven beszélni, gyorsabb tempó, szabad teret adni véletlennek Tartalom: a jövőbeli tartalom digitális és technikai (robotika, nanotechnológia, genetika, szoftver)

13 Tanár-diák különbség TANÁR TANULÓ
digitális bevándorló digitális bennszülött szöveges anyag ábrák, képek kidolgozott elérhetőség véletlen elérés (hipertext) önálló munka hatékonyabbak hálózatban jutalmazás a munka végén azonnali megerősítés komoly munka játékos feladat

14 Hogyan alkalmazzam? Jeopardy – vetélkedő minden tantárgyhoz segítségével személyre szabható tartalmakat lehet létrehozni a saját igényeim szerint alakul a tartalom

15 PaperRater angol nyelvű esszék, dolgozatok osztályozása
angol nyelvű esszék, dolgozatok osztályozása feltöltjük a a dolgozatot és már meg is kapjuk az eredményt angolszász kultúrkörben komoly szabályai vannak az esszéírásnak, ezeket ellenőrzi az alkalmazás. helyesírási és nyelvtani ellenőrzés plágium ellenőrző

16 PIMMédia www.pim.hu A Petőfi Irodalmi Múzeum oldalába integrált
Digitális Irodalmi Akadémia, illetve a múzeum média- és hangtára 

17 Képek, kártyák Jogtiszta képek prezentációkhoz
Szókártyák, tesztek készítése

18 Google Art Project Múzeumlátogatás virtuálisan
Múzeumlátogatás virtuálisan szabadon lehet barangolni a múzeumban részletességig nagyíthatunk bele el lehet menteni adott képrészletet, megosztható bárkivel egy link segítségével a világ 17 múzeuma csatlakozott a kezdeményezéshez Magyar Nemzeti Galéria is fenn van!

19 Always on!

20 Elérhetőségeim Macsek Laura
Telefon: Facebook Iwiw Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Felhasznált forrás: Magyar Református Nevelés XII. évf. 1. szám"

Hasonló előadás


Google Hirdetések