Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor - 2005.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor - 2005."— Előadás másolata:

1 © 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor - 2005

2 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 1. ábra Elégedettség a kreditrendszer működésével Tájékozottság a kreditrendszerben Tájékozottság és elégedettség Bázis: teljes minta, N=1496

3 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 2. ábra Tájékozottság a kreditrendszerről

4 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 3. ábra Tájékozottság a kreditrendszerről

5 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 4. ábra Megfelelő ismeretek a kreditrendszerhez Bázis: teljes minta, N=1496

6 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 5. ábra Leggyakoribb tájékozódási pontok a kreditekről, mintatantervről, kreditértékekről Honnan lehet tájékozódni (Bázis: N=1496) (Bázis: akik említik adott lehetőséget) Te honnan tájékozódsz: elsősorban másodsorban harmadsorban % % % 100%

7 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 6. ábra Kreditrendszerrel kapcsolatos információk/eszközök elérhetősége Bázis: teljes minta, N=1496

8 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 7. ábra Tájékozódási pontok a kreditekről, mintatantervről, kreditértékekről (teljes minta, N=1496) (akik említették adott lehetőséget, mint tájékozódási forrást)

9 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 8. ábra A tanulók tájékozottsága az általános tanulmányi- és vizsgakövetelményekkel kapcsolatban 1.

10 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 9. ábra A tanulók tájékozottsága az általános tanulmányi- és vizsgakövetelményekkel kapcsolatban 2.

11 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 10. ábra A tájékoztatási források megítélése 1. Megfelelő-e a tájékoztatás a szabályzatokban, követelményekben bekövetkezett változásokról? N=1496 Adódtak-e problémáid, mert a változásokról nem tudtál?

12 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 11. ábra A tájékoztatási források megítélése 2. Megfelelő-e a tájékoztatás a szabályzatokban, követelményekben bekövetkezett változásokról? N=1496 Adódtak-e problémáid, mert a változásokról nem tudtál?

13 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 12. ábra Problémák a változások miatt Adódtak-e problémáid, mert a változásokról nem tudtál? Milyen problémái? Akiknek adódtak problémái, több válasz, a hallgatók százalékában, N=422 1%-nál magasabb említések Bázis: teljes minta, N=1496

14 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 13. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer kezelésének nehézsége 1. („Mennyire jelent problémát SZÁMODRA...”)

15 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 14. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer kezelésének nehézsége 2. („Mennyire jelent problémát SZÁMODRA...”)

16 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 15. ábra NEPTUN használatának területei Bázis: teljes minta, N=1496

17 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 16. ábra Vizsgajelentkezés Elégedettség a Neptunnal a leggyakrabban használt területeken Tantárgyfelvétel Tantárgykínálat Vizsgaeredmények megnézése Ösztöndíj átutalás Kreditek nyilvántartása Segédanyagok letöltése E-mail hallgatókkal Teljes mértékben elégedett Egyáltalán nem elégedett NT/NV 4 3 2 Bázis: teljes minta, N=1496

18 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 17. ábra Tantárgyfelvétel és vizsgára való jelentkezés módja Bázis: teljes minta, N=1496

19 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 18. ábra A tárgyfelvétel módja 1.

20 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 19. ábra A tárgyfelvétel módja 2.

21 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 20. ábra Tantárgyfelvétel és vizsgára való jelentkezés bonyolultsága, és az általa biztosított esélyegyenlőség Bázis: teljes minta, N=1496 Nagyon bonyolult / Teljes mértékben biztosított Nagyon egyszerű / Egyáltalán nem biztosított NT/NV 4 3 2

22 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 21. ábra Tantárgyfelvétel bonyolultsága és az általa biztosított esélyegyenlőség 1. az 5 +4 válaszok, valamint az 1+2 válaszok százalékos összege

23 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 22. ábra Tantárgyfelvétel bonyolultsága és az általa biztosított esélyegyenlőség 2. az 5 +4 válaszok, valamint az 1+2 válaszok százalékos összege

24 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 23. ábra Vizsgafelvétel bonyolultsága és az általa biztosított esélyegyenlőség 1. az 5 +4 válaszok, valamint az 1+2 válaszok százalékos összege

25 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 24. ábra Vizsgafelvétel bonyolultsága és az általa biztosított esélyegyenlőség 2. az 5 +4 válaszok, valamint az 1+2 válaszok százalékos összege

26 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 25. ábra Számítógépes rendszer(-ek) elérhetősége és használati nehézségek Elegendő számítógép áll-e a hallgatók rendelkezésére? Milyen gyakran voltak nehézségei a számítógépes rendszer elérésében leterheltség miatt? Bázis: teljes minta, N=1496

27 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 26. ábra Számítógépes rendszer(-ek) elérhetősége beiratkozási-, vizsga- és szorgalmi időszakban 1. ‘elegendő számítógép áll rendelkezésre’ válaszok aránya

28 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 27. ábra Számítógépes rendszer(-ek) elérhetősége beiratkozási-, vizsga- és szorgalmi időszakban 2. ‘elegendő számítógép áll rendelkezésre’ válaszok aránya

29 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 28. ábra Megfelelő minőségűek-e a számítógépek a számítógépes rendszeren keresztüli ügyintézéshez 1.

30 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 29. ábra Megfelelő minőségűek-e a számítógépek a számítógépes rendszeren keresztüli ügyintézéshez 2.

31 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 30. ábra Nehézségek a számítógépes rendszer(-ek) elérésében beiratkozási-, vizsga- és szorgalmi időszakban 1. ‘gyakran adódnak nehézségek’ válaszok aránya

32 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 31. ábra Nehézségek a számítógépes rendszer(-ek) elérésében beiratkozási-, vizsga- és szorgalmi időszakban 2. ‘gyakran adódnak nehézségek’ válaszok aránya

33 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 32. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása adott szempontok szerint Bázis: teljes minta, N=1496

34 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 33. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása adott szempontok szerint 1. az 5 +4 válaszok százalékos összege

35 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 34. ábra A számítógépes tanulmányi információs rendszer osztályozása adott szempontok szerint 2. az 5 +4 válaszok százalékos összege

36 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 35. ábra Mi a fontos a hallgatónak a tanulmányi munka szervezésében? Bázis: teljes minta, N=1496

37 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 36. ábra Mi tart jellemzőnek a hallgató a tanulmányi munka szervezésében? Bázis: teljes minta, N=1496

38 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 37. ábra Tanulmányok teljesítéséhez meghatározott minimum/félév Meghatározott minimumok a teljesítendő tanulmányokban, valamint a tanulmányok folytatásához Tanulmányok folytatásához meghatározott minimális kredit/szak Bázis: teljes minta, N=1496

39 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 38. ábra Változtak-e? Tanulmányi követelmények változása és ezeknek hatása Okozott-e ez problémát? Bázis: teljes minta, N=1496 Bázis: akiknél változtak, N=419

40 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 39. ábra Hány hallgatói munkaórából áll egy kredit (kontaktóra + órán kívüli hallgatói munka együtt) ? 1. átlagok

41 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 40. ábra Hány hallgatói munkaórából áll egy kredit (kontaktóra + órán kívüli hallgatói munka együtt) ? 2. átlagok

42 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 41. ábra Mi a fontos a hallgatónak tanulmányok tervezésénél? Bázis: teljes minta, N=1496

43 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 42. ábra Mi tart jellemzőnek a hallgató a tanulmányok tervezésénél a szakon? Bázis: teljes minta, N=1496

44 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 43. ábra Tantárgyaid összeállítását.... Tantárgyak összeállítása és ezzel kapcsolatos hallgatói igények Rendszer a hallgató igények fogadására Mennyire hatékony a rendszer? teljes egészében a mintatanterv szerint NT/NV kis mértékben eltérve a mintatantervtõl nagy mértékben eltérve a mintatantervtõl végezted igen, intézményesített formában (működik ilyen rendszer, amelyen keresztül jelezni lehet a hallgatói igényeket a tantárgyfelvétellel kapcsolatban) NT/NV igen, informálisan nem Bázis: teljes minta, N=1496 Ahol működik, N=819 teljes mértékben NT/NV egyáltalán nem

45 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 44. ábra Mi az akadálya a hallgató szerint a tanulmányok rugalmas szervezésekor? Bázis: teljes minta, N=1496

46 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 45. ábra Kreditszerzés más szakon, karon, intézményben: fontosság és megfelelő tájékoztatás Bázis: teljes minta, N=1496

47 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 46. ábra Mennyire fontos, hogy a szakos tanulmányokon túl a hallgató más szakon, karon, intézményben is szerezzen kreditet 1.

48 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 47. ábra Mennyire fontos, hogy a szakos tanulmányokon túl a hallgató más szakon, karon, intézményben is szerezzen kreditet 2.

49 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 48. ábra Kreditszerzési tervek a következő félévben Bázis: teljes minta, N=1496

50 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 49. ábra Tanultál-e külföldön? Külföldi tanulmányok és kreditek elismertetése Elkívántad-e ismertetni az ott szerzett krediteket? El tudtad-e ismertetni? Tervezel-e külföldön tanulni a köv. 2 félév folyamán? Tervezed-e a külföldi kreditek elismertetését? N=1496 N=53 N=14 N=1496 N=313

51 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 50. ábra A kreditek elismertetésének egyszerűsége és bonyolultsága Bázis: teljes minta, N=1496

52 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 51. ábra Végeztél-e áthallgatást karon belül más szakról? Tantárgyak áthallgatása (múlt félév- gyakoriság) Végeztél-e áthallgatást intéz- ményen belül más karról? Végeztél-e áthallgatást más hazai intézményből? Bázis: teljes minta, N=1496 N=minmaxátlagN=minmaxátlagN=minmaxátlag Hány tantárgy at? 1496192.1831152.191254.9 Hány kreditet? 1041162.5810605.8917313.7 Bázis: akik végeztek áthallgatást

53 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 52. ábra A kreditek elismertetése az áthallgatott tantárgyaknál A hallgatók 11%-a hallgatott át karon belül más szakról, vagy intézményen belül más karról vagy más hazai intézményből.

54 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 53. ábra Áthallgatás bonyolultsága, mint visszatartó erő Bázis: teljes minta, N=1496

55 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 54. ábra Bázis: teljes minta, N=1496 több válasz lehetséges, a hallgatók százalékában Kreditrendszer működésének előnyei Ábrázolva a 3% feletti említések

56 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 55. ábra Kreditrendszer működésének hátrányai Bázis: teljes minta, N=1496 több válasz lehetséges, a hallgatók százalékában Ábrázolva a 3% feletti említések

57 © 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION 56 Országos Kreditmonitoring Hallgatók -- kiegészítő adatok -- 2005

58 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 57. ábra Általános adatok a hallgatói mintáról 1. Kérdezett neme Születési éve Lakhelye Hallgatói létszám Intézmény típusa Kreditrendszer bevezetése Az intézményről, ahol tanul:

59 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 58. ábra Általános adatok a hallgatói mintáról 2. Alapképzés szak Mikor nyertél felvételt? Hány félévet végeztél összesen ezen a szakon?

60 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 59. ábra A hallgatók Internet használat szokásai Szoktál-e Internetezni? Hol szoktál Internetezni? Akik szoktak Internetezni, N=1478 Otthoni Internethasználat - nehézség Akiknek nincs otthoni Internetjük, N=628

61 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 60. ábra Hány kreditet szereztél az elmúlt félévig összesen? Kredit-vadászat A mintaterv ajánlása alapján hány kreditnél kellene tartanod az elmúlt félévig? N=minmaxátlag 1194033078.9 N=minmaxátlag 1091033084.3 Átlagok

62 T HE G ALLUP O RGANIZATION © 2005 The Gallup Organization 61. ábra Kredit-vadászat területek szerint átlagok


Letölteni ppt "© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat a hallgatók körében - ábrasor - 2005."

Hasonló előadás


Google Hirdetések