Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

29/06/2014 1 A helyzet jobb mint gondolnánk: Az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon. E-Business Symposium, 2008. április.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "29/06/2014 1 A helyzet jobb mint gondolnánk: Az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon. E-Business Symposium, 2008. április."— Előadás másolata:

1 29/06/2014 1 A helyzet jobb mint gondolnánk: Az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon. E-Business Symposium, 2008. április 8. Gerentsér Imre

2 29/06/2014 2

3 3 Előadás tartalma •Az e-commerce definíciója •Hol tart a magyar e-commerce? •Egy magyar felmérés érdekes eredményei

4 29/06/2014 4 E-Commerce definíciója

5 29/06/2014 5 Fogalmak (általában) •Electronic commerce, commonly known as e-commerce or eCommerce, consists of –the buying and selling of products or services –over electronic systems such as the Internet and other computer networks. •Electronic Business, commonly referred to as "eBusiness" or "e-Business", may be defined broadly as any business process that relies on an automated information system. Today, this is mostly done with Web-based technologies. –In practice, e-business is more than just e-commerce. E-commerce seeks to add revenue streams using the World Wide Web or the Internet to build and enhance relationships with clients and partners … –E-business involves business processes spanning the entire value chain: •electronic purchasing •supply chain management •processing orders electronically, •handling customer service •cooperating with business partners. Special technical standards for e-business facilitate the exchange of data between companies. E-business software solutions allow the integration of intra and inter firm business processes. E-business can be conducted using the Web, the Internet, intranets, extranets, or some combination of these.

6 29/06/2014 6 E-kereskedelem határai Startlap-on hirdetni Elektronikus ügyfélszolgálat Profession.hu Kirakat.hu Webshop Aukciós portálok Intranetes riport Hirdetés kiajánlás Teszvesz.hu Árösszehasonlító oldalak Állásgyűjtő portálok StartApró

7 7 Fogalmak (médiavállalat) – értéklánc (Internet value chain) Tartalom €0,015€0,015 €0,12€0,12 €1,15€1,15 €20,00€20,00 €0,03€0,03 €1,50€1,50 € 300 €3000€3000 Tartalom Letöltés Pot. Vevő (lead) Átkattint Eladás

8 29/06/2014 8

9 9 Hol tart ma Magyarország?

10 29/06/2014 10

11 29/06/2014 11 E-Commerce spending WORLDWIDE

12 E-Commerce spending

13 29/06/2014 13 Products purchased 61%41% 17%9% 20%10% 33%22% 10%8% 16%10% 17%4%

14 29/06/2014 14 Milyen termékeket vásárolnak? 14%6% 5% 32%27% 8%5% 6%5%

15 29/06/2014 15

16 29/06/2014 16 BUYER PENETRATION

17 29/06/2014 17 Do you personally use the Internet? Base: whole population, 15+, weighted sample, N=1000 per country, Gfk Survey The graph shows the internet users penetration in the individual countries.

18 29/06/2014 18 Base: weighted sample, Internet users, Gfk, 2007. szeptember How often do you use the following internet services? Shopping over the Internet Internet users penetration Austria 59,4% Poland 39,7% Czech rep. 47,5% Ukraine 11,5% Slovenia 62,3% Slovakia 42,3% Romania 27,3% Russia 24,0% Croatia 39,4% Bulgaria 30,1% Serbia 36,5% Hungary 40,8% Bosnia and Herzegovina 28,9%

19 29/06/2014 19

20 29/06/2014 20

21 29/06/2014 21 How do you most frequently start your search for products that you want to buy on the Internet? Attitudes towards online shopping N – respondents that have done shopping on the Internet more than once Labels for shares < 5% are hidden. Source: gemiusReport, October 2006 - October 2007

22 •Elmaradunk a kelet- európai átlagtól –Társadalmi okok –Piaci szereplők (nincs Seznam, Allegro) •De már kint vagyunk a vízből... •Tipp! Ne induljunk ki a magyar viszonyokból, ha külföldre akarunk menni 29/06/2014 22

23 29/06/2014 23 2007 karácsonyi tapasztalatok

24 29/06/2014 24

25 29/06/2014 25

26 29/06/2014 26

27 29/06/2014 27

28 29/06/2014 28

29 29/06/2014 29

30 29/06/2014 30

31 50 ezer Ft felett

32 29/06/2014 32 50 ezer Ft felett

33 29/06/2014 33

34 29/06/2014 34

35 29/06/2014 35

36 29/06/2014 36

37 29/06/2014 37

38 •Az e-kereskedelemnek már mérhető súlya van és dinamikusan nő! •Nagyobb vásárlóerő használja a netet •Tájékozódás tekintetében egyértelmű szerepe van az internetnek! Értéklánc különböző szakaszai szóba jöhetnek! •Egyáltalán nem kedvezőtlenek a tapasztalatok! •Vannak sikeres vállalkozások… 29/06/2014 38

39 29/06/2014 39 Köszönöm a figyelmet

40 29/06/2014 40

41 •A GKI becslése szerint az online boltok forgalma 2007-ben meghaladta a 45 milliárd forintot, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom fél százaléka. Megfigyelhető, hogy a piacra legkorábban belépő online értékesítők, ma is őrzik előnyüket, de előkelő pozícióikat csak akkor tarthatják meg, ha folyamatosan fejlesztenek és még több szolgáltatással állnak a vásárlók rendelkezésére. •Legnépszerőbb termékkategóriák: •–Biztosítási szolgáltatások •–Élelmiszer •–Irodaszerek, taneszközök •–Könyv •–Ruházat •–Számítástechnikai eszközök •–Telekommunikációs eszközök •–Utazási szolgáltatások 45 6170 0,73% 29/06/2014 41

42 •Az online kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes Magyarországi kiskereskedelmi forgalomhoz viszonyítva 0,8-0,9% volt 2006-ban • Az EU15 országainak átlagában ez az arány 1,7-1,9% • A növekedés üteme változatlanul nagy (50%), de változatlanul •alacsony a bázis. • A vásárlások tranzakciónkénti értéke tisztán internetes áruházak •esetében évek óta növekszik (25-30 ezer Ft/tranzakció), míg a •hagyományos kiskereskedelmi háttérrel is rendelkezı boltok •esetében csökken (5000 Ft/tranzakció), ami nem jelent negatív •tendenciát, csak összetétel változást. 29/06/2014 42


Letölteni ppt "29/06/2014 1 A helyzet jobb mint gondolnánk: Az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon. E-Business Symposium, 2008. április."

Hasonló előadás


Google Hirdetések