Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A logisztikai szolgáltató központok stratégiai partnere a MÁV Cargo Group avagy a MÁV és a MÁV Cargo Group szerepe, különös tekintettel az országos logisztikai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A logisztikai szolgáltató központok stratégiai partnere a MÁV Cargo Group avagy a MÁV és a MÁV Cargo Group szerepe, különös tekintettel az országos logisztikai."— Előadás másolata:

1 A logisztikai szolgáltató központok stratégiai partnere a MÁV Cargo Group avagy a MÁV és a MÁV Cargo Group szerepe, különös tekintettel az országos logisztikai szolgáltató központokra Kiss Gyula MÁV Kombitermimál Kft. II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

2 • Európai hálózatok, logisztikai központok kivétel nélküli együttes megjelenése hosszú távon megteremtheti a hazai logisztikai rendszerek kiteljesedését is  Hazánk szempontjából kitörési pontot jelenthet az LSZK-k fejlesztése • Közlekedési ágazatok közötti fordítókorongok szerepét tölthetik be a LSZK-k • Integrációs törekvések az összekötő terminálok fejlesztésének elsőbbségét jelzik  Nemzetközi tendencia- növekvő kereslet a magas színvonalú komplex logisztikai szolgáltatások irányába  Az előnyök csak akkor használhatók ki, ha megfelelő színvonalon rendelkezésre áll a logisztikai keresletet idevonzó intermodális infrastruktúra és a kapcsolódó szolgáltatásrendszer  A logisztikai szolgáltatások piaca az átlagos gazdaságnövekedési ütem többszörösével bővül  A logisztika a magyar gazdaságpolitika egy meghatározó elemévé lépett elő napjainkban A logisztikai központok a jövőben – a gazdaság motorjai II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

3 A projekt javaslatok forgalmi megalapozottsága: IV.,V. korridor vonalainak prioritása II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

4 A Műszaki Tanács és a vezetői értekezlet elfogadta és a 1001/2004.(I.8.) Korm.hat. véglegesítette. 1. Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza II. ütem 2. Budapest – Székesfehérvár – Boba Nemzeti Kohéziós Alapba került projekt javaslatok 3. Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza 4. Budapest – Dombóvár – Gyékényes 5. Budapest – Hatvan – Nyíregyháza – Záhony II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

5 MÁV ZRt. infrastruktúra fejlesztései 2015-ig 30A Pályarehabilitáció EU Kohéziós alapból: PORPÁC Slovakia E Austria Slovenia SIÓFOK E 71 RIJEKA Croatia Serbia and Montenegro Romania E 85 ATHINIA GYŐR E 50 1 PARIS Ukraine MOSKVA HEGYESHALOM BRATISLAVA SZOB E 56 E 52 BUCURESTI A A 40 DOMBÓVÁR HIDASNÉMETI 5 DEBRECEN NYÍREGYHÁZA SOPRON RAJKA TAPOLCA PÉCSBÁNYA- RENDEZŐ DUNAÚJVÁROS 42 SOMOSKŐÚJFALÚ ÓZD BÁNRÉVE 92 CEGLÉD KISKUNHALAS 26A PÉCS 71 PUSZTASZABOLCS 60 NAGYKANIZSA 8 E 61 SZABADBATTYÁN ZALALÖVŐ BUDAPEST INTERNATIONAL CORRIDOR DOMESTIC MAIN LINE OTHER LINES Pályarehabilitáció EIB hitelből ZALAEGERSZEG SZÉKESFEHÉRVÁR SZOMBATHELY RÁKOSPALOTA-ÚJPEST BALATONSZENTGYÖRGY MURAKERESZTÚR Pályarehabilitáció ISPA forrásból ( ) BOBA LÖKÖSHÁZA BÉKÉSCSABA TATABÁNYA MEZŐTÚR KECSKEMÉT VÁC KOMÁROM 25 1 KOPER PÁPA GYÉKÉNYES 2 KELEBIA PÜSPÖKLADÁNY BIHARKERESZTES ORADEA KOSICE DABAS III. ütem (2015 után) I. ütem ( ) II. ütem ( ) TÁRNOK ÉRD CELLDÖMÖLK MISKOLC ZÁHONY HATVAN FELSŐZSOLCA ÚJSZÁSZ SZOLNOK KISKUNFÉLEGYHÁZA SZEGED ESZTERGOM BAJÁNSENYE

6 Páneurópai vasúti folyosók fejlesztése Nemzetközi vasúti folyosók fejlesztése IC közlekedési útvonalak fejlesztése Elővárosi forgalmi szakaszok fejlesztése Regionális vonalak fejlesztése Egyéb infrastruktúra fejlesztése (pl. logisztikai központok) Vasúti infrastruktúra fejlesztési prioritások II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

7 Hatékony vállalat létrehozás, mely a múlt terheitől mentes Nyereséges működési feltételek megteremtése MÁV Cargo Group erősítése Integrált logisztikai szolgáltatások nyújtása Szövetségi rendszer kiépítése Regionális terjeszkedés EU irányelvek Többszereplős piac „kézzel fogható” szereplőjévé válni Létrehozás szükségessége Célok MÁV Cargo ZRt. Komplex folyamat-lefedettség az irányítástól és ellenőrzésig Profitmaximalizálás - Eredményorientáltság II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

8 MÁV Cargo ZRt. - Stratégia 2003 ÓTA 5 STRATÉGIAI KULCSTERÜLET FÓKUSZBAN 1. Hatékonyság növelés program szervezet átalakítás költségcsökkentés minden területen munkaerő menedzsment rendszer 2. Ügyfélorientáció KAM rendszer sikeres bevezetése után hatékony szolgáltatás modell E-FREIGHT rendszer 3. Termékfejlesztés Project vonat szolgáltatás tranzit és kombinált fuvarozásban 4. Integrált és intermodális szolgáltatás Szolgáltatási paletta kibővítése a logisztikai lánc elemeit követve és közlekedési módok összekapcsolása 5. Nemzetközi partnerség / stratégia együttműködés Proactive nemzetközi együttműködés kiépítése, erős KKE Cargo hálózat kiépítése Önköltség számító program bevezetése KAM rendszer bevezetése a kulcsügyfelektől származó bevételt 11%-kal megnövelte Tranzit forgalom 2003-hoz viszonyítva 40%-kal nőtt MAV Cargo Group Folyamatban.... II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

9 MÁV Cargo Group - Komplex logisztikai szolgáltatások II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3. INTERMODÁLIS OPTIMALIZÁLÁS -Szolgáltatás minőségének javítása -Komplexitás -Árhatékonyság Vasúti árufuvarozás, mint logisztikai integrátor

10 MÁV Cargo Group  MÁV KOMBITERMINÁL KFT •Egységesen biztosítja az intermodális fuvarozási egységek teljes körű kezelhetőségét •Szolgáltatások: konténer terminálok üzemeltetése, RO-LA terminálok üzemeltetése, konténer divízió, kiegészítő tevékenység  BILK KOMBITERMINÁL KFT •Közép-Kelet Európa kiemelkedő kombináltszállítási központja, a TEN hálózatok metszéspontjában •Komplex szolgáltatások nyújtására képes  MÁVTRANSSPED KFT •Kereskedelme orientált, megbízó centrikus, európai színvonalú szolgált. Nyújtás •Export-import, tranzit fuvarozási szolgáltatások biztosítása II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3. MÁV KOMBITERMINÁL KFT. KOMBIWEST KFT. KOMBISZTÁR KFT. T.S.M. TRANS-SPED MÁV KOMBI KFT. KELENFÖLD KONTÉNER DEPÓ KFT. LOGISZOL KFT. MÁV RAKTÁR KFT. HUNGÁRIA INTERMODAL KFT. MTMG LOGISZTIKAI ZRT. PAELOG KFT. BILK KOMBITERMINÁL RT. VÁMKAPU RT. MÁVTRANSSPED KFT. HUNGARO-RAIL KFT. MÁV CARGO

11 MÁV KOMBI csoport II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3. • BILK KOMBITERMINÁL Rt. (Budapest) • KOMBISZTÁR Kft. (Székesfehérvár) • KOMBIWEST Kft. (Győr) • T.S.M. Trans-Sped MÁV Kombi Kft. (Debrecen) • KELENFÖLDI Konténer Depó Kft. (Budapest) • Hungária Intermodal Kft. (Budapest) • LOGISZOL Kft. (Szolnok) • MÁV Raktár Kft. (Záhony) • MTMG Logisztikai zRt. (Budapest) • PRAELOG Kft. (Szeged)

12 Ro-La terminál Kombi terminál Határállomás Rendszeresen közlekedtetett konténer irányvonataink: DUNA-ELBA CONTAINER EXPRESSZBudapest BILK - Hamburg/Bremerhaven (Németország) JADRAN CONTAINER EXPRESSZBudapest BILK – Koper (Szlovénia) BUSO CONTAINER EXPRESSZBudapest BILK – Sopron ZALOG CONTAINER EXPRESSZBudapest – Ljubljana Zalog (Szlovénia) ERS CONTAINER EXPRESSZBudapest Kikötő - Koper(Szlovénia) ERS CONTAINER EXPRESSZBudapest Kikötő - Prága (Szlovákia) ETCE CONTAINER EXPRESSZSopron – Halkali (Törökország) GARTNER CONTAINER EXPRESSZ Sopron – Thessaloniki (Görögország) EHCE CONTAINER EXPRESSZSopron – Thessaloniki (Görögország) DANUBIA CONTAINER EXPRESSZSopron – Bukarest (Románia) WELS CONTAINER EXPRESSZ Budapest BILK – Wels (Ausztria) Rendszeresen közlekedő tranzit kombinált áruszállító irányvonatok: VERONA – ORADEA CONTAINER EXPRESSZ MANNHEIM – THESSALONIKI CONTAINER EXPRESSZ DUISBURG – HALKALI CONTAINER EXPRESSZ Rendszeresen közlekedő Ro-La vonataink: EXPORT-IMPORT Szeged-Ljubljananapi közlekedésű Szeged-Welsnaponta 4-5 vonatpár TRANZIT Arad – Welsheti 5 vonatpár Nagyvárad – Welsheti 4 vonatpár Irányvonatok II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

13 Versenyhelyzet a logisztikai útvonalak vonatkozásában A szállítási útvonalak - elkerülési veszélyek 1.Déli elkerülő útirány: román/bolgár – olasz irány 2.Kelet-nyugati irány: szlovák elkerülő útirány 3.Dél-keleti útirány: román – ukrán átmenet Új logisztikai terminálok, központok a térségben: 1. Új terminál Bátyún (Ukrajna) – Terminal Karpati 2. A német (DB) és az osztrák (ÖBB) vasút irányvonatok képzésére alkalmas terminálokat vásárolt Romániában és Bulgáriában 3. METRANS terminál Dunaszerdahelyen Kereskedelmi lehetőségek az LSZK-k vasúti áruforgalomba történő bekapcsolásához: 1. Díjszabási pontok közé felvenni a hazai Logisztikai Szolgáltató Központokat 2. Közforgalmú árukezelési helyek áthelyezése az LSZK területére: •Székesfehérvár, Nagykanizsa, Szeged, Szolnok II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.

14 DUNASOL Kft. TRANSFER-R Kft. KELETTRANS Kft. BLI Kft. KELET ÁRUHÁZ Kft. MOL Kft. TRANS GATE Kft. - BERECZ SPEED Kft. - RAKTÁR Kft. KELENTIN Kft. TRANSIT RAILWAY TRANSIT SPEED Kft. PERMOLA Kft. ELMER Kft. VBMP 26Kft. BIL SPED Kft. - VILLKESZ Kft. ERDÉRT Rt. CALBERSON Kft. RAKTÁR Kft. TAURUS VAGÉP Rt. LADA TRANS - AGROCHIMTRANSPACK Kft. TÉKISZ Rt. SCREEN Kft. GRÁNIT PLUSZ Kft. MÁV Cargo lehetséges logisztikai partnerei Záhonyban II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3. •Szabad hozzáférés a pályához •Versenysemlegesség

15 Köszönöm a figyelmet! 1062 Budapest, Andrássy u II. CEBC Konferencia – BUDAPEST NOVOTEL2006. február 3.


Letölteni ppt "A logisztikai szolgáltató központok stratégiai partnere a MÁV Cargo Group avagy a MÁV és a MÁV Cargo Group szerepe, különös tekintettel az országos logisztikai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések