Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Békés Tamás TÜV CERT vezető auditor A vállalat irányítás informatikai támogatása ÉMI-TÜV ISO 9001 EN 729 ÉMI-TÜV Bayern Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Békés Tamás TÜV CERT vezető auditor A vállalat irányítás informatikai támogatása ÉMI-TÜV ISO 9001 EN 729 ÉMI-TÜV Bayern Kft."— Előadás másolata:

1

2 Békés Tamás TÜV CERT vezető auditor A vállalat irányítás informatikai támogatása ÉMI-TÜV ISO 9001 EN 729 ÉMI-TÜV Bayern Kft.

3 Az ISO 9001:2000 szabvány ismertetése Folyamatszemléletű minőségirányítási rendszer modellje Értéknövelő tevékenységek Információ áramlás

4 A szabvány alapelvei I. Vevőorientáció, vevőközpontúság: hiszen minden a vevő igényeinek teljesítéséért történik. Vezetői rendszer működése: a stratégiai tervezés exponálása, a vezetés egységessége a célok megvalósításának fontos eleme. Munkatársak bevonása: A célok a dolgozók közreműködésével valósíthatók meg. Folyamat központúság: A minőségirányítási rendszer úgy épül fel, hogy biztosítja a folyamatok közötti kapcsolatokat, és a folyamatok kombinációit és kölcsönhatásait szabályozza.

5 A szabvány alapelvei II. Rendszerszemlélet: A tevékenységek folyamatszemléletű szabályzása adja meg az alapot a rendszerben történő gondolkodáshoz. Mindent az összefüggéseivel együtt lehet és kell vizsgálni. Folyamatos javítás: A vevői igények változását követni kell, így a szervezetnek fejlődőképesnek kell lennie. Tényeken alapuló döntések: ahhoz, hogy megfelelő döntéseket hozzunk, mérni, elemezni szükséges az adatainkat illetve a tényeket. Kölcsönösen előnyös kapcsolatok: a beszállítókkal és a belső partnerekkel egyaránt, kihasználva a kooperációs együttműködés előnyeit.

6 Az informatikai háttér kérdései. termékek életciklusa rövidült a verseny élesedett a piacok globálissá válása erősödött az erőforrások mobilitása nőtt a problémák komplexitása fokozódott a lokális számítógép-kapacitások nőttek a technikai berendezések árai csökkentek a hálózatok kialakítási lehetőségei bővültek az ember-számítógép kapcsolat egyre egyszerűbbé vált A külső környezet értékelése

7 Számítástechnikával támogatott irányítás Dokumentumok kezelése Irat és szerződésminták alkalmazása Vezetői döntéstámogatás Adattárolás, Adatelemzések Szállítók minősítése Nem megfelelősségek elemzése Vevői, dolgozói elégedettség mérése Nyilvántartások kezelése Jelentések, statisztikák készítése, stb Alapvető alkalmazások:

8 Irodaautomatizálás-ügykezelés Az általános ügyviteli folyamatokban keletkező dokumentumok menedzselésén túl alkalmazható vállalati szabályzatok, utasítások, rendelkezések menedzselésére, valamint ISO minőségbiztosítási rendszerek dokumentációs előírásainak teljesítéséhez is. Legfontosabb tulajdonságai: •Tetszőleges (fájlként megjelenő) dokumentum menedzselésére alkalmas •Dokumentumtípusok (sablonok) alkalmazása •Szabadon definiálható tulajdonságok dokumentumtípus és egyedi dokumentum szinten •Visszakeresés különböző szűrő feltételek alapján •A kigyűjtésekből Outlook nézet definiálhatósága •Verziók és élettörténet követése és tárolása •Megjelenési formák konzisztens kezelése (egy verzióba tartozhat pl., Word,vagy HTML formátumú fájl is!) •Dokumentumkészítés ellenőrzött körülmények között (check-in, check- out) Integrált dokumentum menedzsment

9 Integrált megoldás munkafolyamatok (workflow) kezelésére •Elektronikus dokumentummappák, dokumentumcsoportok,dokumentumok és feladatok számára •Mappatípusok (sablonok) •Minden mappaelem (dokumentum, feladat, tulajdonságváltozó) élettörténetének követése •Dokumentumokhoz és feladatokhoz állapot, felelős és határidő hozzárendelése •Abszolút és relatív határidők definiálása •Felelősök automatikus értesítése elektronikus levélben a hozzárendelt feladatokról, határidőkről, lejáró határidőkről •Kompatíbilis dokumentumtárak kezelése •A mappa témájához kötődő viták, információs beszélgetések rögzítése

10 Fax, képkezelés, szkennelés •Asztali szkennerek támogatása és kezelése •Képminőség-javító eszközök (ferdeség-kiegyenesítés, zajeltávolítás, képrészletkivágás) •Képkezelés (átméretezés, felbontás módosítása, lapok beszúrása, törlése, sorrend módosítása) •Megjegyzések, pecsétek, hiperlinkek ráhelyezése az eredeti képre vagy külön rétegre, kiemelés •Beépített OCR lehetőség (európai nyelvek, magyar nyelv harmadik gyártótól származó eszköz integrációjával) •Feldolgozási folyamat definiálása és (akár automatikus) végrehajtása •(Levelesládába) Beérkező elektronikus faxok automatikus feldolgozása •A feldolgozott képek közvetlen (és automatikus) tárolása rendszerben, mappában •Visszakeresés logikai feltételek alapján

11 A papír nélküli irányítás előnyei egyszerűsített adatátvitel nyomtatási költségek csökkenése áttekinthetőség azonnali hozzáférés mindenki, mindig, ugyanazt az adatot, információt kapja a közös adatbázisnak megfelelően a döntési idő lerövidül jó azonosíthatóság és nyomonkövethetőség

12 Számítástechnikával támogatott minőségirányítás egyéb alkalmazásai I. BSC ( Balanced Scorecard) QFD (Quality Function Deployment) SPC (Statistical Process Control) FMEA (Failure Modes and Effects Analyses) EFQM Kiválóság Modell szerinti önértékelés BPR (Business Process Reengineering) Kaizen módszer támogatása 5S módszer támogatása

13 Számítástechnikával támogatott minőségirányítás egyéb alkalmazásai II.  Üzleti menedzsment (SWOT, BCG, Porter,üzleti tervezés)  Integrált vállalatirányítás  Termelésirányítás  CAD,CAM, CAE, CAQ  WEB site  Internet  Intranet  E-business  JIT támogatása  Kockázatelemzés  Minőségtervezés  Projektmenedzselés  Pareto diagram  Radardiagram  Fadiagram  Six Sigma  Controlling  stb.

14 EFQM Kiválóság Modell Vezetés Politika & stratégia Dolgozók Partnerségek & erőforrások Folyamatok Vevőkkel kapcsolatos eredmények Kulcs- ered- mények Dolgozókkal kapcsolatos eredmények Társadalomra vonatkozó eredmények

15 Balanced Scorecard

16 FMEA •Konstrukciós FMEA. Célja a konstrukciós megoldásokból és a tervezõ által készített elõírásokból eredõ hibák feltárása és kiküszöbölése. •Folyamat FMEA. Célja a gyártás során az anyagbeszerzéstõl a csomagolt áru kiszállításáig a gyártási technológiából, anyag-, gép-, és eszközhibából, valamint emberi mulasztásból eredõ hibák feltárása és kiküszöbölése.

17 FMEA számitógépes támogatása Adatbázis-kezelési lehetõségek az egyes alkotó elemekhez kapcsolódó típushibák eltárolására, vissza-keresésére, valamint az adatok karbantartására; •hiba lehetõségek, okok, következmények és javító intézkedések listájának automatikus elõállítása, ha egy olyan elemet vizsgálunk, melyre korábban már végrehajtottuk az elemzést; •határidõ-figyelés; •adatvédelem és -titkosítás;

18 Workflow munkafolyamatkezelés WORKFLOW munkafolyama tkezelés Dokumentum- kezelés BPR Munkafolyamat elemzés Csopor tmunka Adatbázis alkalmazás  FOLYAMAT:DOC

19 STRATÉGIAI TERVEZÉS!!!  STRATÉGIAI TERVEZÉS ÁBRA

20 Integrált menedzsment rendszer modell vázlata TERMELÉS SZOLGÁLTATÁS BS 8800 ISO ISO 9001 K+F MAR KET I NG ÉRTÉKESÍTS LOGISZTIKA BESZERZÉS PÉNZÜGY SZÁM-- VITEL PR BS 7799 H I R IMR KONT- - ROLL ING TQM I R

21 Rendszerfejlesztés "Adatom van, információm nincs"  · A rendszerfejlesztés filozófiája  · Folyamatmodellezés - adatmodellezés  · Logikai modellezés, fizikai modellezés,  implementáció  · A rendszerfejlesztés folyamata  · Rendszerszervezési javaslat (alternatívák)  · A rendszertechnikai alternatívák  · Adatbázisfolyamatok logikai tervezése  · Rendszerfejlesztési projektek irányításának  kérdései  · Megvalósíthatósági tanulmány

22 Az informatika vállalati alkalmazásának legfontosabb tényezői 1. Informatikai folyamatok definiálása, kialakítása 2. Az IT szervezet kialakítása (felépítés, kapcsolódások, felelősség) 3. Projektmenedzsment kialakítása (módszerek, szabványok alkalmazása) 3. Projektmenedzsment kialakítása (módszerek, szabványok alkalmazása) 4. Belső szabályzatok kidolgozása 5. Szolgáltatások, karbantartás kérdéskörének tisztázása 6. Az informatika pénzügyi tervezése rövid és hosszú távon 7. Képzések, tréningek 8. Kockázatmenedzsment, havaria terv

23 A projektszemlélet alkalmazása A projekt meghatározása, célja, eszközei, tervezése A projekt megvalósulásának követése, monitoring, értékelés, visszacsatolás Az ellenőrzési pontokhoz kapcsolódó eljárások dokumentálások biztosítása A projekt költséggazdálkodása, terv-tény adatok elemzése A projekt zárása és utóéletének menedzselése

24 Egy folyamatmenedzselés által támogatott projekt előnyei Jó kontrollálhatóság Kockázatok csökkenése Rugalmasság Ellenőrzött tevékenységek Megfelelő információáramlás Szabályozott kommunikáció Követhető dokumentálás

25 Hibák a működő számítástechnikai rendszereknél  Állapotfelmérés hiánya  Informatikai rendszerleírás hiánya  Vegyes hardver, szoftver  Hiányos archiválás  Havaria terv hiánya  Képzetlenség, Félelmek  Pénzhiány  Kocepciótlanság  Információ biztonság hiánya  Felesleges funkciók, folyamatok  Nem megfelelő IT (ember, struktúra, menedzselés)  Integráció hiánya  Redundanciák

26 Egy adott számítógépes vállalat irányítási megoldás ( SBO) SAP Business One  ERP = Integrált vállalati erőforrás tervező szoftver  Pénzügy-számvitel  Értékesítés  Kontrolling  Raktározás  Költséggazdálkodás  Project gazdálkodás  Anyaggazdálkodás  Szerviz menedzsment  Készletgazdálkodás  Ügyfélkapcsolatok  Beszerzés  Emberi erőforrás menedzsment  Termelés  Elektronikus áruház

27 SBO II.

28 Az SAP Business One a következő üzleti előnyöket kínálja:  Fokozott termelékenység - A könnyen érthető felhasználói felület segítségével gyors és hatékony a munka.  Gyorsabb és jobb üzleti döntések - A vezetők gyorsan és hatékonyan hozzájutnak vállalkozásuk minden aspektusának stratégiai információihoz, így a lehető legjobb döntéseket tudják meghozni.  Megbízható bővíthetőség - A rugalmas, mindenki számára hozzáférhető technológia következtében adott a gyors módosítás és alkalmazkodás lehetősége a vállalkozás növekedésével párhuzamosan.  Globális elérhetőség - Az üzleti tranzakciók több pénznemben bonyolíthatók és több pénznemben készíthető róluk jelentés.  Költségellenőrzés - Maximális költségellenőrzést biztosít a dolgozói termelékenység emelésével, a szállítók közötti kommunikáció javulásával és a műveletek hatékonyságának fokozásával.  Magasabb bevétel - Mivel a rendszerben mindenütt gyorsan és egyszerűen lehet hozzáférni a valósidejű információkhoz, így jobban fel lehet ismerni az üzleti lehetőségeket, gyorsabban lehet piacra dobni az új termékeket, valamint az ügyféltámogatás és szerviz színvonala további üzletépítést tesz lehetővé.  Értékesítési lehetőségek kezelése - A megoldás fontos eszközöket biztosít a vállalatoknak az értékesítési lehetőségek kezelésére, egyebek mellett teljes körű kapcsolatot biztosít a bruttó nyereséghez és a készletekre vonatkozó információkhoz.

29 Egy következetesen működtetett számítógépes irányítási rendszer, a fegyelmezett adatbázis kezelés, adatrögzítés, a dokumentációkezelő és ügykövető rendszerek, valamint a külső és belső kommunikációt segítő informatikai alkalmazások (Internet, intranet, , e-business, mobiltelefon, WEB lap, stb) igénybevétele, elkerülhetetlen a magyar vállalatok sikeres menedzselése során.


Letölteni ppt "Békés Tamás TÜV CERT vezető auditor A vállalat irányítás informatikai támogatása ÉMI-TÜV ISO 9001 EN 729 ÉMI-TÜV Bayern Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések