Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketinggyakorlat Marketingstratégia alapjai. Dolgozat…  nov. 2. a gyakorlati órán!  esszé, kis kérdés, multiple choice, igaz/hamis  csak számológép.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketinggyakorlat Marketingstratégia alapjai. Dolgozat…  nov. 2. a gyakorlati órán!  esszé, kis kérdés, multiple choice, igaz/hamis  csak számológép."— Előadás másolata:

1 Marketinggyakorlat Marketingstratégia alapjai

2 Dolgozat…  nov. 2. a gyakorlati órán!  esszé, kis kérdés, multiple choice, igaz/hamis  csak számológép és toll!  tk első 5 fejezet + elméleti órák anyaga  korábbi csoportfeladatok tapasztalatai Marketinggyakorlat 7.ea

3 Idő és hely - Mikor és hol?  A vásárlás helyének elemzése fizikai javaknál elsősorban a kereskedelmet, szolgáltatásoknál a szolgáltató tevékenység helyszínét érinti. A „hely” döntések vizsgálata fontos, mert - sok vásárlói döntés az értékesítés helyszínén születik - a hely kiválasztása sokszor megelőzi a márkaválasztást  Az üzletválasztás típusai: - bolti (szaküzlet, áruház, hipermarket, diszkont, stb) - bolton kívüli (katalógus, telefon, Internet, ügynök, hálózat, piac,)  Az üzletválasztás szempontjai: - vevő (végeredmény-orientált) és/vagy vásárló (folyamatorientált) - az üzlet helye és megközelítésének kényelme, gravitációs ereje, az üzlet típusa, mérete, választéka, atmoszférája, árszínvonala, stílusa, a kereskedelmi promóció, stb  A vásárlás idődimenziója (kapacitáskihasználási és készletezési probléma) - van-e a vásárlásnak ritmusa (szezonalitás) és ehhez milyen mennyiség tartozik - melyek a csúcs, illetve a kereslethiányos időszakok - jellemző-e az impulzushatás Marketinggyakorlat 7.ea

4 A vásárlási döntés szituációs jellemzői  A konkrét helyzet a megszokottól eltérő döntési folyamatot és/vagy eltérő választást eredményezhet.  Időtényező - az időkényszer gátolja a kiterjesztett problémamegoldást - kényszer, feladat - a rendelkezésre álló idő mennyisége növeli/csökkenti a mérlegelés lehetőségét - a vásárlás különböző időpontban más magatartást eredményez (hétvége) - az idő költségtényező  hatással van a csatorna megválasztására  Pillanatnyi fizikai és lelki állapot, anyagi helyzet  Partnerek, kísérők, társak, eladók - családtag, barát, gyerek, ismerős hatása a döntésre - új ismeretségek a döntési folyamatban és ezek hatása a döntésre - a szituáció, a jelenlévők státuszának megerősítő hatása - mások döntésének és az eladók kommunikációjának befolyásoló ereje  Atmoszféra, fizikai környezet  A konkrét cél - a szokásostól eltérő motiváció (pl. ajándékvásárlás) Marketinggyakorlat 7.ea

5 Marketingmix döntések Marketingstratégiai döntések Vállalati stratégiai döntések Corporate identity (CI) Küldetés A vállalati döntések rendszere Marketinggyakorlat 7.ea

6 Pozícionálási stratégia Kinek szól a termék?Mit tud a termék? Célpiac kijelölés + relatív versenyelőny  A piac és teljesítmény (a piaci mező)  A piac lefedése  A piac földrajzi kiterjedése  A piaci döntések időzítése  A piac ösztönzése  A piaci szövetség  A piaci versenystílus Marketingstratégiai döntések Marketinggyakorlat 7.ea

7 Termékpiaci stratégiák – Ansoff- mátrix  Intenzív piacfejlesztés  Extenzív piacfejlesztés  Innovációs stratégia  Diverzifikáció stratégiai kombinációk: Z, L és I Marketinggyakorlat 7.ea

8 A jövőbeni portfolió kialakításának stratégiái Jelenlegi termékek 1. Intenzív piacfejlesztés 3. Innovációs stratégia 4. Diverzifikáció Új termékek Jelenlegi piacokÚj piacok Termék/piac stratégiák (Ansoff-mátrix) 2. Extenzív piacfejlesztés Marketinggyakorlat 7.ea

9 BCG mátrix  Piaci növekedés  Relatív piaci részesedés  Kérdőjelek, sztárok, fejős tehenek, döglött kutya  Stratégia: fejlesztünk, megtartunk, „aratunk” vagy likvidálunk Marketinggyakorlat 7.ea

10 Növekedés-részesedés portfolió mátrix (BCG-mátrix) Relatív piaci részesedés magasalacsony magas Piaci növekedési ráta Csillag KutyaFejős tehén Kérdőjel ?   $ építeni megtartani learatnikivonni BCG - Boston Consulting Group Marketinggyakorlat 7.ea

11 BCG mátrix SBUÁrbevétel (millió Ft) Piaci eladásokNövekedési ütem (%) Jutalomfalatok120200, 120, 120, Konzerv eledel550550, 450, 300, 2808 Vitamin készítmények 60100, 95, 75, 6015 Száraz tápok450450, 450, 350, 3004 Biotápok4070, 65, 40, 3025 Kutyavíz510, 5, 3, 311 Marketinggyakorlat 7.ea

12 BCG mátrix - Garnier SBUÁrbevétel (millió Ft) Piaci eladásokNövekedési ütem (%) Sampon150200, 180, 150, 1005 Hajfestékek450450, 350, 300, Testápolók220220, 220, 175, 604 Dezodrok4090, 60, 50, 4012 Alakformálók130130, 120, 80, 8025 Arckrémek110140,110, 95, 8311 Marketinggyakorlat 7.ea

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Marketinggyakorlat 7.ea


Letölteni ppt "Marketinggyakorlat Marketingstratégia alapjai. Dolgozat…  nov. 2. a gyakorlati órán!  esszé, kis kérdés, multiple choice, igaz/hamis  csak számológép."

Hasonló előadás


Google Hirdetések