Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2001. szeptember 13. A logisztika és a kereskedelem szimbiózisa Lakatos Péter (TESCO Globál Áruházak Rt.) és Csorba László (Tibbett & Britten.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2001. szeptember 13. A logisztika és a kereskedelem szimbiózisa Lakatos Péter (TESCO Globál Áruházak Rt.) és Csorba László (Tibbett & Britten."— Előadás másolata:

1 Budapest, 2001. szeptember 13. A logisztika és a kereskedelem szimbiózisa Lakatos Péter (TESCO Globál Áruházak Rt.) és Csorba László (Tibbett & Britten Retail Logisztika Kft.)

2 Budapest, 2001. Szeptember 13. Az angliai Tesco alapítója 1919-ben Jack Cohen volt. Folyamatos bővülés eredményeképp jelenleg Angliában, Skóciában, Walesben, Írországban, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Thaiföldön, Taiwanon, Koreában üzemeltet áruházakat a Tesco. A brit cég 1994 óta van jelen hazánkban, először még csak kisebb üzleteket működtetett, majd első szupermarketjét Szombathelyen nyitotta meg. Magyarországon az év végére már 21 hipermarket várja majd a fogyasztókat A vállalat alapcélja, hogy értéket teremtsen a vásárlók számára annak érdekében, hogy elnyerje életre szóló hűségüket. A Tibbett & Britten 1958-ban alakult Angliában, amikor két névadója akasztós ruhák szállítására céget alapított. Azóta a cég a világ 33 országában kínál teljes körű logisztikai szolgáltatást. a gyorsan mozgó- és tartós fogyasztási cikkek, valamint hűtött és fagyasztott élelmiszerek A cég Magyarországon 1998 óta van jelen, ahol két telephelyen (Üllő, Soroksár) folytat operációt a gyorsan mozgó- és tartós fogyasztási cikkek, valamint hűtött és fagyasztott élelmiszerek kategóriájában. Jelenlegi nagyobb hazai partnereink ABC sorrendben: Auchan, Bestfoods, GlaxoSmithKline, Stollwerck, TESCO, Unilever.

3 Budapest, 2001. Szeptember 13. Bevezetés Közös célok: piacszerzés a cég működésének fejlesztése hatékony kommunikáció hosszútávú kapcsolat Egyéni célok: alacsony készletszint költséghatékonyság biztos profit láthatatlan logisztikai problémák

4 Budapest, 2001. Szeptember 13. Amire szükség van... a termék időben elérhető a termék időben kerül az áruházakba a kért termék kerül az áruházakba a kért mennyiség kerül az áruházakba nagyfokú rugalmasság plusz szolgáltatások folyamatos kihasználtság - Open Book fix költségei tervezhető volumen “probléma mentes” beszállítók megbízható adatbázis elektronikus adatátvitel időbeni rendelésleadás kommunikáció működés biztosítása egyértelmű és percrekész készletnyilvántartás

5 Budapest, 2001. Szeptember 13. Részleteiben I.... Tervezhető volumen:vállalati budget és profittervek hosszabb távú tervezés Beszállítók:az áru alkalmas az átvételre a papírok rendben vannak időben hozzák a rendelt mennyiséget

6 Budapest, 2001. Szeptember 13. Adatbázis:vonalkódprobléma kiszűrése az érkező termékek már a partner rendszerén - fokozza a hatékonyságot Interface:nincs elütés gyors, non-stop Részleteiben II....

7 Budapest, 2001. Szeptember 13. Részleteiben III.... Rendelések időben, kiszállítások, munkaerő tervezése raktári ütemterv tartása Kommunikációproblémák jelzése “sales plan” (változások) megadása pozitív visszajelzés is

8 Budapest, 2001. Szeptember 13. Feltételek biztosításaanyagi háttér - Open Book A szolgáltatás igénybevevője a mindenkori ténylegesen felmerülő költségeket fizeti kiegészitve egy szolgáltatási dijjal, a szolgáltató tulajdonképpeni hasznával Készletnyilvántartása partner segítése (lassan mozgó áru) on line picking előkészítése ABC project Részleteiben IV....

9 Budapest, 2001. Szeptember 13. A hajó másik utasa szerint... Állandóan elérhető termék visszatérő vásárlók új vásárlók reputáció észrevétlenség pozitív képzet siker bővülés közös kockázat logisztikai kultúra

10 Budapest, 2001. Szeptember 13. Mérhetően a legjobb... A kiszolgálási mutatók a Megrendelő igényei szerint, kölcsönös megállapodás alapján rendszeresen hetente (készlet, volumen, kiszolgálási szint, raktár telítettség, rendelések száma, túlórák) havonta (budget vs aktuális költség, forecast vs aktuális volumen, múlt havi összefoglaló, tervek) évente (éves budget és volumen terv)

11 Budapest, 2001. Szeptember 13. A kiszolgálási mutatók segítik a fejlődési területek felfedését és a Szolgáltató teljesítményének mérését a leltáreredmények egyértelműek raklap/sztender nyilvántartás is világosan követhető célja a partnerek közös segítése és a hosszútávú kapcsolat megalapozása! Mérhetően a legjobb...

12 Budapest, 2001. Szeptember 13. Megelőző “intézkedések” I. SOP-ka folyamatok egységesítése írásban (X-Docking, áruházi transzfer, göngyöleg kezelési folyamatok kölcsönösen kialakított és leírt működési szabályzata a “félreértések” elkerülésére) Raktári szemle - az áruház képviselői a raktárban

13 Budapest, 2001. Szeptember 13. Megelőző “intézkedések” II. Kiszállítási ütemterv minden áruházra (pl. Sopron; H, Sze; 16) Vevőszolgálat - rendszeres látogatás az áruházakban Előrejelzés a boltok felé, ha valamely áru nem rendelhető Akciók előkészítése, esetleg a feledékenyebb boltok segítése

14 Budapest, 2001. Szeptember 13. Befejezés Mindkét fél elégedetten távozik...


Letölteni ppt "Budapest, 2001. szeptember 13. A logisztika és a kereskedelem szimbiózisa Lakatos Péter (TESCO Globál Áruházak Rt.) és Csorba László (Tibbett & Britten."

Hasonló előadás


Google Hirdetések