Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NAVISION a Klíma áruháznál  Előadók: Kopiás Péter WEB fejlesztő Klíma Áruház Kft. Hatfaludy László tanácsadási igazgató SZÁMALK Informatika Rt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NAVISION a Klíma áruháznál  Előadók: Kopiás Péter WEB fejlesztő Klíma Áruház Kft. Hatfaludy László tanácsadási igazgató SZÁMALK Informatika Rt."— Előadás másolata:

1 NAVISION a Klíma áruháznál  Előadók: Kopiás Péter WEB fejlesztő Klíma Áruház Kft. Hatfaludy László tanácsadási igazgató SZÁMALK Informatika Rt.

2 Témák  Az ERP rendszer kiválasztása  A SZÁMALK Informatika Rt.  Üzleti folyamat a Klíma Áruháznál  Bevezetési módszertan  A bevezetési projekt főbb állomásai  Bevezetett modulok/funkciók  Speciális igények/megoldások  Infrastruktúra  felépítése  Web áruház – NAVISION illesztés  On-line rendelés WEB-en

3 Az ERP rendszer kiválasztása  A kiválasztási procedúra 2003 közepén indult  Megoldások versenyben: SAP, Proteus, MBS NAVISION  2003 augusztus: Intenzív konzultációs szakasz a Klíma Áruház és a SZÁMALK Informatika szakemberei között  Döntés 2003 augusztus végén: MBS NAVISION és SZÁMALK Informatika  Döntés alapja az MBS NAVISION és a SZÁMALK Informatika mellett:  Legrugalmasabb probléma megoldás  Legrövidebb bevezetés  Legjobb ár

4 A SZÁMALK Informatika Rt. (SZIRT)  A SZIRT a SZÁMALK csoport tagja, amely 30 éve van jelen a piacon  A SZIRT Magyarországon a Microsoft legnagyobb értékesítési forgalmat bonyolító partnere  Gold Certified minősítés elnyerése többször  ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer: 2001 óta  SZIRT szolgáltatások:  Microsoft termékek értékesítése/támogatása  Portál megoldások  E-Learning  Rendszermérnöki szolgáltatások  Egyedi alkalmazói rendszerek fejlesztése  Dokumentum kezelő rendszerek  Microsoft Business Sulutions – NAVISION partner 2002 december óta

5 Az üzleti folyamat a Klíma Áruháznál  Klímatechnikai berendezések hazai értékesítése  Fenti eszközök beszerzése zömében importból  Értékesítés: döntően a Klíma Áruház központjában - ma már WEB-en is!!  Kiskereskedelmi és nagykereskedelmi értékesítés  Értékesítés: direkt módon ill. szerződött partnerekkel  Minden vevő ÁFÁ-s számlát kap  Eladott berendezések garancia kezelése  Garanciális berendezések egyedi sorszám kezelése  Karbantartás/javítás: szerződött partnerekkel

6 Bevezetési módszertan  A NAVISION bevezetési módszertan alkalmazása  Az alkalmazott módszertan előnyei:  Átlátható projekt  Hatékony projekt menedzsment  Jól dokumentált specifikáció  „Beépített” minőségbiztosítás  Megfelelő változás kezelés

7 Bevezetési módszertan  Bevezetési szakaszok:  Kezdeti felmérés – Igény definíció  Tervezés - Koncepció terv  Fejlesztés és tesztelés – Prototípus rendszer kialakítása  Felkészülés az éles indulásra – Produktív rendszer kialakítása  Folyamatos működés – Éles rendszer használat helyi támogatással

8 A bevezetési projekt főbb állomásai  Szerződéskötés: 2003 augusztus végén  Igényfelmérés/koncepcióterv: 2003 okt. közepére  Prototípus rendszer kész: 2003 november vége  Produktív rendszer/adatmigráció kész: 2004 január 4.  Produktív indulás: 2004 január 5/8:00 – Áruház nyitás  WEB áruház – MBS NAVISON illesztés kész: 2004 február vége  WEB áruház éles indulás: 2004 március 9.

9 Bevezetett modulok/funkciók  Főkönyv/bank kezelés  Házipénztár  Tárgyieszközök  Értékesítés/vevő folyószámla  Beszerzés/szállító folyószámla  Készlet kezelés  CRM Szervíz  Alap dimenziók, több deviza, kibővített szöveg  15 egyidejű felhasználó

10 Speciális igények/megoldások  Megnövelt megnevezés hosszak (120, 70, 60)  Speciális számozási körök cikkeknél - standard  Virtuális cikk kezelés  Cikk mellék költségek kezelése - standard  Cikk/raktár összerendelés - WEB miatt  Házipénztár indítás kp-s vevő számlázáskor  Egyedi cikk azonosító kiadáskor (garanciális cikkekhez)  Különböző garanciális időszakok  Speciális kimenő bizonylatok  WEB áruház illesztés

11 Infrastruktúra  Szerver  WINDOWS 2000 operációs rendszer  MS SQL adatbázis kezelő  A meglévő szerver használata, hardver bővítés nélkül  Munkaállomások  Windows 2000 operációs rendszer  Pentium III.-as gépek  Hálózat  Áruház: 10 Mbit/sec LAN

12 – Evolúció  2000: A Klíma Áruház Kft. felismerte az online értékesítés előnyeit  2001-re első webes rendszer kapcsolatban az ügyviteli rendszerrel  Partnerek örömmel fogadták. Csökkent a papír és telefonköltség illetve az értékes emberi erőforrások a kreativitást igénylő területekre fokuszálhatók  2002: Elkészül a második generáció terve, melyben már a ban bevezetendő ügyviteli rendszerrel kell együttműködni  2003: Az elkészített rendszert a sikertelen bevezetés miatt az Áruház nem kívánta megnyitni a felhasználók előtt  : Az MBS NAVISION bevezetésének már kezdeti lépéseinél figyelembe vettük az online rendszerhez való kapcsolódás problémáit, és a megfelelően kialakított folyamatok biztosítják a zökkenőmentes kommunikációt  : Az MBS NAVISION-nal együttműködő rendszer megnyitja kapuit

13 – Teljesült elvárások  Elvárások a webes rendszerrel szemben  7/24 elérhetőség  Pontos, naprakész, informatív adatok  Biztonság  Kellemes megjelenés, rugalmas bővíthetőség  Hírrendszer, hírlevél, jogosultsági szintek, online szerkesztés  Megvalósítás  Önálló, megbízható webszerver telepítése colocation szolgáltatóhoz (nagyobb adatforgalom miatt is)  Felkészülés az iroda internet-kapcsolatának megbízhatatlanságára – nem realtime a hozzáférés  Partnerek kizárólag a webszerverrel tartják a kapcsolatot, mialatt az ügyviteli rendszer egy védett hálózaton belül üzemel  Több lépcsős, rövid periódusidejű, hibatűrő szinkronizálási folyamat  Bevált webes technikák felhasználása (helyi adatbázisszerver, cookie)

14 – Együtthatók  Előretolt helyőrség: webszerver  Csapatmunka: A fejlesztésben részt vevő felek (Klíma Áruház – ROCK IT – SZIRT) aktív együttműködése során gyorsan megoldottuk a különböző „informatikai kultúrák” közötti információcserét  Safety-by-design: Az adatvesztés, ütközések elkerülése,a hibatűrés a tervezés elsődleges szempontjai között szerepelt, így elmondhatjuk, hogy az üzleti folyamatban a résztvevő elemek (akár egyidejű) kiesése sem okoz hibát, legfeljebb időbeli eltolódást.  Néhány üzleti algoritmus duplikálása elkerülhetetlenné vált

15 – Lehetőségek  A kidolgozott rendszer alkalmas tetszőleges adatok közzétételére a Navision alapján  Minőségi ügyfélkiszolgálás, pontos tájékoztatás, a félreértések lehetősége nullára csökken  A Klíma Áruház munkatársak terhelése csökken, tevékenységük a több kreativitást igénylő területekre összpontosulhat  Extra szolgáltatások (pl. kész üzenő rendszer, speciális fuvarszervező modul, partner alkalmazottainak megkülönböztetése)  Ügyfelek számára egyedi beállítási lehetőségek  Termékekhez extra funkciók (letöltések, hírek, marketing eszközök)  A kiegészítő funkciók karbantartása is weboldalon keresztül zajlik

16 Rendelés on-line  Az éles rendszerben egy már regisztrált vevőnél feladunk egy rendelést

17 Köszönjük a figyelmét!


Letölteni ppt "NAVISION a Klíma áruháznál  Előadók: Kopiás Péter WEB fejlesztő Klíma Áruház Kft. Hatfaludy László tanácsadási igazgató SZÁMALK Informatika Rt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések