Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KIKI A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 031593 3377 Szihalom,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KIKI A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 031593 3377 Szihalom,"— Előadás másolata:

1

2 KIKI

3 A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 031593 3377 Szihalom, Hunyadi út 138. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom2

4 Az intézmény bemutatása Helye: Heves megye, Szihalom Egertől 26 km távolságra. Nevünk: Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény - A képviselőtestület 1995-ben alapította közös igazgatás alá került az eddig önálló óvoda, általános iskola, és ekkor kezdődött az alapfokú művészetoktatás a zeneiskolában. - 2009. szeptember 1 – egységes óvoda-bölcsőde csoport indult. Szakmailag önálló három részegység közös Pedagógiai Program Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom3

5 Az intézmény bemutatása Jelenleg 198 általános iskolás, 65 óvodás és 5 bölcsődés gyermekünk van. Zeneiskolások száma 105 tanuló. Az óvodai epochális programAz óvodai epochális program Általános Iskolában működő BGR szervesen egymásra épülÁltalános Iskolában működő BGR gyermekek egyéni fejlesztése a nevelőmunka Középpontjában Ezt jól kiegészíti a zeneiskola a maga sajátos személyiségfejlesztő hatásával Megalakult a fúvószenekarunk, tagjai a zeneiskola legtehetségesebbjeiből kerülnek ki. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom4

6 Intézményünk értékelési rendszere Belső mérések (Bemeneti, kimeneti ) Tanulási képesség 1.o. és 4.o. Matematika 1-8.o. - elemi számolás 1-6.o Szövegértés 1-8.o. Óvoda Saját mérési rendszert alakítottak ki - Írásos információ az iskola felé Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom K ü lső mérés Országos kompetencia Mérés 4. 6. 8. Iskola 5

7 A mérések szervezését tesztnaptár alapján végezzük MérésHatáridőFelelősök: 1 Tanulási képességek mérése 1.o.2009. szeptembertanítók 2 Fejlesztési tervek készítése az előző év kimeneti mérései alapján 2009. szeptember vége Fejlesztőpedagógus, pedagógusok 3 2008-as kompetencia mérés alapján fejlesztési terv készítése2009.október 15.Minőségi kör vezetője, BG 4 A fejlesztési tervek alapján a kompetencia fejlesztésefolyamatosFejlesztőpedagógus, pedagógusok 5 Tantárgyi mérésekfolyamatosPedagógusok 6 Számolási készség mérése 2.o.-6.0, illetve feldolgozása2010. január végeMatematikát tanítók 7 2009 évi kompetenciamérés eredményeinek ismertetése, feladatok meghatározása 2010. áprilisMinőségi körök vezetői, BG 8 BGR feladatlapok átvizsgálása fejlesztési feladatok tükrében2010. május 15.Minőségi körök vezetői, BG 9 Kompetencia mérés megszervezése2010. május 15.Minőségi körök vezetői, BG 10 Kimeneti mérés megszervezése, lebonyolítása (matematika, szövegértés) 2010. június 30.Minőségi körök vezetői, BG Pedagógusok 11 BGR mérés feldolgozása, fejlesztési terv készítése2010. június 30.Minőségi körök vezetői, BG Pedagógusok 12 Az intézményben maradt feladatlapok javítása2010. június 30.Minőségi körök vezetői, BG Pedagógusok Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom6

8 Előrehaladás és lemaradás feltérképezése Adatgyűjtés, regisztráció Elemzés Egyéni teljesítményCsoport teljesítmény Tanulói és csoportmegbeszélések problémák feltárása  Adatgyűjtés, regisztráció felmérés elvégzése eredmények rögzítése elsődleges értékelés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom7

9  Elemzés mélyen alulteljesítők csoport előrehaladása tanulói és csoportmegbeszélések – problémák feltárása Példa: csoportértékelés szempontjai (adatlapot töltünk ki a problémafeltáró megbeszélések alkalmával) 1. Csoport adatai 2. A csoport eredménye megfelel-e az elvárásoknak? (általános kép) 3. Ha igen, miért, ha nem, miért nem? 4. Átlagtól való eltérés név szerint ( +, - ) 5. Tovább kell diagnosztizálni az alábbi tanulókat 6. Segítség módja eszköze, megoldása 7. Egyéni megbeszéléseket kell folytatni az alábbi tanulókról 8. Kiscsoportok alakítása, vagy egyéni foglalkozási javaslat 9. A fejlesztési terv ütemezése; - eredményének ellenőrzése, mennyi idő múlva kell visszatérni a problémára 10. Belső gondozó és a tanár megbeszélése a csoportról, időpont ütemezése Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom8

10 Eredmények rögzítése Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Területek: 1.Figyelem koncentráció 2.Bonyolult gondolkodási művelet 3.Értékelés tervezés 4.Akusztikus memória 5.Analizáló képesség, figyelem 6.Gondolkodási, analizáló képesség 7.Fogalom ismeret 8.Alak, forma felismerés 9

11 Tanulási képesség mérése Fejlődési mutatók 2009. május 1. oszt. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Egyéni fejlődési mutatók Név Bemenet % Kimeneti % Várható érték %Kategória Fejlődési mutató 1698884közepes0,6 27687 közepes0,44 3699684jó0,87 4588278közepes0,58 5949596jó0,14 6 8949közepes 7729385közepes0,74 8496474gyenge0,29 9718485közepes0,43 10657982közepes0,41 11708084közepes0,35 12242561gyenge0,01 138692 közepes0,41 14597679közepes0,42 15879593jó0,6 16829190közepes0,48 17618780közepes0,66 18929095közepes-0,29 19658882közepes0,65 20719085közepes0,64 21728785közepes0,52 22739486jó0,77 Összesen7084 0,47 10

12 Részképességek és a standardhoz viszonyított egyéni képességmutatók Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Név FigyelemElemzésSzavakIllesztésVizuális Képességmutat ó a standard százalékban 1 758051564392 2 671323221443 3 606762445086 4 3887886750100 5 426729114358 6 9087755679117 7 54806111450 8 56672633055 9 582026111439 10 69806444780 11 67876478090 12 588778335795 13 58806556078 14 948768890102 15 62100978993133 16 606772566497 17 65100978986132 18 658742335084 19 79939610071133 20 488059445788 21 548033565083 22 658764335091 23 818029114374 24 7387818971122 25 567367 3690 26 382730222944 O sztály összes en % 637557504186,8 11

13 Szövegértés 2009. május Összesítés feladatok szerint Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom 1.o.2.o.3.o.4.o.5.o.6.o.7.o.8.o. Iskolai átlag Szereplők -928791----90 Vázlat -855083545377-67 Szómagyarázat rokon értelmű kif. -828078--70-78 Szövegértelmezés aláhúzással -897491----85 Lényegkiemelés kérdésekre adott válasszal -82687870 827675 Összefüggések kapcsolatok felismerése -4250765441705857 Információ-keresés -857484 85867482 12

14 Szövegértés 2009. május Iskolai összesítés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom 1.o2.o3.o.4.o.5.o.6.o.7.o.8.o. Iskolai átlag Magyarázó----76 %64 %82 %73 %74 % Elbeszélő96 %84 %76 %86 %---- Átlagok80 % 13

15 Matematika 2009. május Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Alsó tagozatFelső tagozat mért területek 1. osztály 2. osztály 3. osztály 4. osztály 5. osztály 6. osztály 7. osztály Számfogalom 90,3%90,7%86,2%79,4% Műveletek racionális számok halmazában 49,9%50,0%52,5% Műveletek fejben 91,9%76,0%88,3%85,4% Grafikon 53,1%70,8%56,3% Műveletek írásban 68,0% 86,0% Szöveges egyszerű 60,0%71,6% Nyitott mondatok, szabályjáték 71,9%67,2%81,3%41,0% Szöveges összetett 54,0%36,4% Mértékegység 72,5%67,7% Geometriai feladatok 77,0%10,0%56,1% Szöveges egyszerű 89,8%51,2%81,6%77,5% Szöveges összetett 27,3%35,4% 52,8% Geometriai feladatok 81,3%58,7% 14

16 Számolási készség mérése Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Elemi számolási készség az országos átlaghoz viszonyítva Sor- szám 3. osztály Jó Összeadás perc. h. m % Jó Kivonás perc. h. m % Jó Pótlás perc. h. m % Jó Szorzás perc. h. m % Jó Benfoglalás perc. h. m % Országos átlag(100%)14,812,212,312,210,5 1 2311,577,703115,5127,0201081,302110,586,072512,5119,0598,23 gyenge 2 3417114,862311,594,26221189,433015122,952512,5119,05108,11 jó 3 241281,08221190,1694,536,592914,5118,8518985,7182,48 gyenge 4 4120,5138,514522,5184,434020162,603517,5143,444623219,05169,61 jó 5 4221141,894422180,334422178,863316,5135,254020190,48165,36 jó 6 3216108,11157,561,48201081,30241298,362311,5109,5291,75 gyenge 7 18960,81241298,362110,585,3710540,98178,580,9573,29 nagyongyenge 8 199,564,198432,7994,536,5916865,57199,590,4857,92 nagyongyenge 9 3216108,113015122,953316,5134,152613106,562914,5138,10121,97 jó 10 3718,5125,00201081,97221189,4316865,57178,580,9588,58 gyenge 11 4020135,144221172,133417138,213015122,953919,5185,71150,83 jó 12 241281,083015122,95201081,30241298,362110,5100,0096,74 gyenge 13 3718,5125,00241298,362713,5109,762110,586,0714766,6797,17 gyenge 14 5226175,683015122,953517,5142,282512,5102,46178,580,95124,86 jó 15 5025168,924020163,933919,5158,544120,5168,034824228,57177,60 jó 16 3417114,862814114,752512,5101,632110,586,072512,5119,05107,27 jó 17 3517,5118,24201081,972512,5101,63199,577,872412114,2998,80 gyenge Átlag: 16,9114,1 14,0114,8 13,1106,4 12,4101,5 13,1125,2112,4 nagyon gyenge2 gyenge7 jó8 15

17 Kompetencia - Cselekvőképesség • megszerzett ismeret eredményes • tudás problémamegoldó • készségeink tevékenység • attitűdbeli jellemző - ösztönző motivációs természetű nevelésen keresztül - szervező, végrehajtó (kognitív) ismeret, jártasság, készség, képesség oktatáson, képzésen a gyerekeket - nevelés fontossága motiválttá tenni egy cselekvés végrehajtásában. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom16

18 Országos kompetenciamérés Miért fontos? - szembenézhetünk eredményeinkkel - összehasonlítási lehetőség - adatok elemzése - továbblépésre, cselekvésre ösztönöz - mások is megismerhetik - kötelező Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom17

19 Törvényi szabályozás - 2006. évi LXXI törv. 9. § - Módosított Ktv. 40 § (11) bek. • IMIP mérési, értékelési feladatok végrehajtása figyelembe venni az OKM mérési értékeit ez alapján a tanulók és osztályok eredményeit intézkedések meghatározása, célok és eredmények közelítéséhez Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom18

20 Kompetenciamérések eljárásrendje LÉPÉSFELELŐSHATÁRIDŐ ELLENŐR- ZÉS T VÉGZI DOKUMEN- TÁCIÓ Komp. eredm. átadása igazgatóhelyettes2009.02.28.Igazgatószámítógép Prezentáció készí- tés az eredmény. Minőségirányítási vezető 2009.03.20.IgazgatóPrezentáció Nevelőtestületi ért. –eredmény- és problémafeltárás Minőségirányítási vezető 2009.05.10.Igazgató jegyzőkönyv Intézményi strat. meghatározása igazgató2009.05.10.Igazgató Stratégiai dokumentum Munkaközösségi elemzések Munkaközösség vezetők 2009.04.25. Minőségirányítási vezető Munmkaközösségi emlékeztetők, szakmai anyagok Dolgozatok kijavítása Munkaköz. vezetők 2009.04.15. Munkaközösség vezetők Kijavított dolgo- zatok összesítés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom19

21 Kompetenciamérések eljárásrendje LÉPÉSFELELŐSHATÁRIDŐELLENŐRZÉST VÉGZI DOKUMEN- TÁCIÓ Erősségek, fejlesz- tendő területek meghatározása Minőségirányítási vezető 2009.04.25 Minőségirányítási vezető Okok keresése Minőségirányítási vezető 2009.04.30. Minőségirányítási vezető Problémalista Javító intézke- dések feladatlistá- jának összeállítása Munkaközösség vezetők 2009.05.10.IgazgatóKész feladatlista Intézkedési terv összeállítása Igazgató Minőségir. vezető 2009.05.10.Igazgató Intézményi intézkedési terv Fejlesztési feladatok megvalósítása Igazgatóhelyettes Munkaközösség vezetők 2009.08.21-től 2010.06.15-ig Igazgató Feljegyzések az ellenőrzésekről, részfeladatok megvalósításáról Ellenőrzés, értékelés Igazgató Minőségir. vez. A belső ellenőr- zési terv szerint Igazgató Következő mérésIgazgató2009.05.Igazgató Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom20

22 Intézményi intézkedési terv a 2008. évi kompetenciamérések eredményeinek javítására, a tanulók fejlesztésére CÉL ELVÉGZENDŐ FELADATOK MÓDSZ., ESZKÖZÖK FELE- LŐS HATÁR- IDŐ DOKU- MENTUM ELLE- NŐRIZ Szemlélet- váltás Új módszerek bevezetése Beszámoló, óralátogatás Mk. – vezetők 2009. dec. 15. Mk. terv, Jegyzők. Igazgató Csökkenjen az 1-2. szinten telj. tanulók száma 15 %- kal Felzárkóztató fogl. számának, hatékonyságá- nak növelése Egyéni fejlesz- tés,differenciált foglalkozás Munka- közösség vezetők 2010. május Éves m. terv, tan- menet, fogl. napló Igazgató- helyettes 4. szintű tanulók eme- lése 5 %-kal Tehetséggond. Szakkörök szá- mának emelése Tehetséggon- dozó zakkör Szakkör- vezetők 2010. május Tantárgy- felosztás, szakköri napló Igazgató- helyettes A hozzáadott pedagógiai érték növelése Kompetenciák fejlesztése minden órán az egyes pedagógus fejl. tervek alapján Félévi méréspróba Kompetencia- területek szerint Mk. vezetők 2010. március Mk. Terv, tanmenet, tesztek Igazgató Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom21

23 Matematika 2008. Matematikai eszköztudás mérése Matematika iskolában szerzett képességek mindennapokban készségek Tartalmi területei  Mennyiségek és műveletek  Hozzárendelések és összefügg.  Alakzatok síkban és térben  Eredmények statisztikai jellemzői Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom22

24 Gondolkodási műveletek  Tényismeret és rutinműveletek  Modellalkotás, integráció  Komplex megoldások és kommunikáció A tesztekben szereplő feladatok formájuk szerint  Feleletválasztás  Nyíltvégű Képességszintek  1. szint  2. szint  3. szint Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom23

25 Kompetenciamérés 2008. máj. matematika 6.o. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom24

26 Tanulók képességszintek szerinti megoszlása Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom25

27 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom26 Tartalmi terület SzintTényismeret és műveletekModellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció FeladatMegoldottságFeladatMegoldottságFeladatMegoldott ság Azonosítóévfolyam[1. csoport] Azonosítóévfolyam[1. csoport] Azonosítóévfolyam[1. csoport] Mennyiségek és műveletek 1. szintME3160178%88%ME1050172%77% ME3160268%77%ME2380262% ME2400165%77% ME0190170%77% 2. szintME2340242%23%ME1100265%62%ME1100461%54% ME2090156%58% ME2100149%65% ME1740151%46% 3. szintME1750328%46%ME2230143%54%ME1890138%27% ME1690132%50%ME2150141%42% ME1100161%65% ME2640137%42% ME2090232%23% 4. szint ME0950134%31%ME149019%4% ME0950219%12%ME2380120%23% Hozzárendelések és összefüggések 1. szintME0690173%85% ME2180176%73% ME0640278%85% ME0640371%81% 2. szint ME1450164%77%ME1660148%62% 3. szint ME2580156%81%ME3260129%31% ME0990150%73% ME1450237%46% 4. szint ME0640122%42%ME2910238%42% A feladatok megoldottsága a tartalmi keret szerint

28 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom27 A feladatok megoldottsága a tartalmi keret szerint Tartalmi terület SzintTényismeret és műveletekModellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció FeladatMegoldottságFeladatMegoldottságFeladatMegoldott ság Azonosítóévfolyam[1. csoport] Azonosítóévfolyam[1. csoport] Azonosítóévfolyam[1. csoport] Alakzatok síkban és térben 1. szintME0980168%77%ME0180163%88% ME2760167%77%ME2770166%92% ME2340183%96% 2. szintME1140256%77%ME1140157%77%ME0480145%42% ME1750148%50%ME1830157%65% 3. szint ME1140345%54% ME2930139%50% ME0670124%15% 4. szint ME0980331%35% ME2520131%50% Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 1. szintME2310188%100% ME1170170%88% 2. szint 3. szint ME1180135%54% ME1180231%65% ME3070161%77% ME3070240%42% 4. szint ME1600121%23% ME24801 2% 0%

29 Kompetencia mérés 2008. május Matematika 6. osztály Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Tartalmi területekSzint Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Összesítve szintenként Orsz.Isk. Eltérés Orsz.Isk. Eltérés Orsz.Isk. Eltérés Orsz.Isk. Eltérés I. Mennyiségek és műveletek 1.7080+ 106770+ 3---6975+ 6 2.4223- 195558+ 36154-75345-8 3.3048+ 184345+ 23827-113740+ 3 4.---2621-515142118-3 Össz.4750+ 34849+ 13832-644 0 II. Hozzárendelések és összefüggések 1.7481+ 7------7481+ 7 2.---6477+ 134862+ 145670+ 14 3.---4867+ 192931+ 23949+ 10 4.---2242+ 203842+ 43042+ 12 Össz.7481+ 74562+ 173845+ 75263+ 11 III. Alakzatok síkban és térben 1.7383+ 106590+ 25---6987+ 18 2.5264+ 125771+ 144542-35159+ 8 3.---3640+ 4---3640+ 4 4.------3142+ 113142+ 11 Össz.6374+ 115367+ 143842+ 45161+ 10 IV. Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 1.7994+ 15------7994+ 15 2.------------ 3.---4260+ 18---4260+ 18 4.------------ Össz.7994+ 154260+ 18---6177+ 16 Összesítve a teszt feladatait 66 %75 %+ 947 %60 %+ 1338 %40 %+ 250 %58 %+ 8 28

30 Mennyiségek és műveletek Feladat Országos átlag (%) Iskolai átlag (%) Különbség (%) Terület becsléseTényismeret, műveletek 284618 Sorrend megállapítása táblázatbólTényismeret, műveletek 325018 FordulatszámModellalkotás, integráció 496516 MűveletekTényismeret, műveletek 657712 Arány meghatározásaModellalkotás, integráció 435411 Skála beosztásaTényismeret, műveletek 788810 Skála leolvasásaTényismeret, műveletek 68779 Skála leolvasása, illetve kivonásTényismeret, műveletek 70777 Skálabeosztás táblázatbólModellalkotás, integráció 72775 Összetett műveletek szövegbőlModellalkotás, integráció 37425 Több, kevesebb területModellalkotás, integráció 61654 Sokaság becslésének leírása Komplex megoldások és kommunikáció 20233 Terület meghatározásaModellalkotás, integráció 41421 Sokaság becslése rajz alapjánModellalkotás, integráció 62 0 Pozitív eltérések Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom29

31 Mennyiségek és műveletek Feladat Országos átlag (%) Iskolai átlag (%) Különb- ség %) Terület kiszámítása Tényismeret, műveletek 4223-19 Térkép arány Komplex megoldások és kommunikáció 3827-11 Különbség egész számokkal Modellalkotás, integráció 3223-9 Mennyiségek kapcsolata Modellalkotás, integráció 1912-7 Fordulatszám átalakítása Modellalkotás, integráció 5146-5 Törtrész meghatározása rajz alapján Modellalkotás, integráció 6562-3 Mennyiségek kapcsolata Modellalkotás, integráció 3431-3 Negatív eltérések 30 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

32 Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Mennyiségek és műveletek 54,747,832 ! 62,549,127 Hozzárendelése k és összefüggések 74,545,838,3 8163,845 Alakzatok síkban és térben 64,450,145,0 ! 80,763,042,0 Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 79,041,811,5 94,059,511,5 48,7Országos átlag 56,6KIKI átlaga 31 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

33 Országos komp.m. eredménye 2003.2004.2006.2007.2008. orsz. átl. iskola átl. Elté- rés orsz. átl. iskolai átl. Elté rés orsz. átl. iskolai átl. Elté- rés orsz. átl. iskolai átl. Elté- rés orsz. átl. iskolai átl. Elté- rés Szövegértés 6. évfolyam 500496 - 4 509503-6512526+ 14516526+ 10519521+ 2 8. évfolyam ---500506+ 6497479- 18497453-44506519+ 13 Matematika 6. évfolyam 500501+1505514+ 9493515+ 22500448- 52499532+ 33 8. évfolyam ---500517+ 17494450-44491510+ 19497485-12 Kompetencia mérés eredményei 2003.-2008. 32 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

34 Tartalmi területekIsmeretekTantárgyakIsmeretek Mennyiségek és műveletek Műveletek műveletek egész számokkal Százalékszámítás Fordulatszám meghatározása Arányosság Szöveges feladatok Matematika Történelem Matematika Technika Fizika Magyar Szöveges feladatok Időszámítás Kamatszámítás, adó Hajtások fordulatszámítása Sűrűség Szövegértés Hozzárendelések és összefüggések Grafikonok rajzolása Grafikonok vizsgálata Hozzárendelés szabálya Kémia Fizika Földrajz Történelem Lebomlás grafikonja Út-idő grafikon Vízrajz, hőmérséklet Népesség Alakzatok síkban és térben Síkidomok mérete, kerülete területe Testek hálózata Kicsinyítés, nagyítás Technika Matematika Rajz Földrajz Alkatrészek kicsinyített rajza Testek készítése Testek nézeti ábrázolása Térkép Események statisztikai jellemzői és valószínűsége Mennyiségek gyakoriság Valószínűség Biztos, lehet, lehetetlen Földrajz Fizika Matematika Időjárás Statisztikai adatok vizsgálata Becslés Fejlesztési feladatok 2009/2010. tanévben a 2008-as komp. mérés alapján 33 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

35 Feladataink  Matematika órán és foglalkozásokon  egyéb tanórákon és foglalkozásokon Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom34

36 Paradigmaváltás a kompetencia fejlesztés alapfeltételei • Tanuló központú pedagógiai gyakorlat - Differenciált módszer - Személyre szabott tanulói utak - Önszabályozó stratégiák kialakítása • Változatos tanulásszervezési megoldások - Tevékenységre épülő tanulói szerepek - Kooperatív technikák • Megváltozott pedagógus szerep • Befogadó iskola Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom35

37 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom36 „Egy sikeres oktatási rendszer önmagában ugyan nem garantálja a gazdasági fellendülést, ám minden bizonnyal egyik előfeltételének tekinthető” Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "KIKI A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 031593 3377 Szihalom,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések