Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KIKI A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 031593 3377 Szihalom,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KIKI A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 031593 3377 Szihalom,"— Előadás másolata:

1

2 KIKI

3 A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: Szihalom, Hunyadi út 138. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom2

4 Az intézmény bemutatása Helye: Heves megye, Szihalom Egertől 26 km távolságra. Nevünk: Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény - A képviselőtestület 1995-ben alapította közös igazgatás alá került az eddig önálló óvoda, általános iskola, és ekkor kezdődött az alapfokú művészetoktatás a zeneiskolában szeptember 1 – egységes óvoda-bölcsőde csoport indult. Szakmailag önálló három részegység közös Pedagógiai Program Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom3

5 Az intézmény bemutatása Jelenleg 198 általános iskolás, 65 óvodás és 5 bölcsődés gyermekünk van. Zeneiskolások száma 105 tanuló. Az óvodai epochális programAz óvodai epochális program Általános Iskolában működő BGR szervesen egymásra épülÁltalános Iskolában működő BGR gyermekek egyéni fejlesztése a nevelőmunka Középpontjában Ezt jól kiegészíti a zeneiskola a maga sajátos személyiségfejlesztő hatásával Megalakult a fúvószenekarunk, tagjai a zeneiskola legtehetségesebbjeiből kerülnek ki. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom4

6 Intézményünk értékelési rendszere Belső mérések (Bemeneti, kimeneti ) Tanulási képesség 1.o. és 4.o. Matematika 1-8.o. - elemi számolás 1-6.o Szövegértés 1-8.o. Óvoda Saját mérési rendszert alakítottak ki - Írásos információ az iskola felé Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom K ü lső mérés Országos kompetencia Mérés Iskola 5

7 A mérések szervezését tesztnaptár alapján végezzük MérésHatáridőFelelősök: 1 Tanulási képességek mérése 1.o szeptembertanítók 2 Fejlesztési tervek készítése az előző év kimeneti mérései alapján szeptember vége Fejlesztőpedagógus, pedagógusok as kompetencia mérés alapján fejlesztési terv készítése2009.október 15.Minőségi kör vezetője, BG 4 A fejlesztési tervek alapján a kompetencia fejlesztésefolyamatosFejlesztőpedagógus, pedagógusok 5 Tantárgyi mérésekfolyamatosPedagógusok 6 Számolási készség mérése 2.o.-6.0, illetve feldolgozása2010. január végeMatematikát tanítók évi kompetenciamérés eredményeinek ismertetése, feladatok meghatározása áprilisMinőségi körök vezetői, BG 8 BGR feladatlapok átvizsgálása fejlesztési feladatok tükrében2010. május 15.Minőségi körök vezetői, BG 9 Kompetencia mérés megszervezése2010. május 15.Minőségi körök vezetői, BG 10 Kimeneti mérés megszervezése, lebonyolítása (matematika, szövegértés) június 30.Minőségi körök vezetői, BG Pedagógusok 11 BGR mérés feldolgozása, fejlesztési terv készítése2010. június 30.Minőségi körök vezetői, BG Pedagógusok 12 Az intézményben maradt feladatlapok javítása2010. június 30.Minőségi körök vezetői, BG Pedagógusok Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom6

8 Előrehaladás és lemaradás feltérképezése Adatgyűjtés, regisztráció Elemzés Egyéni teljesítményCsoport teljesítmény Tanulói és csoportmegbeszélések problémák feltárása  Adatgyűjtés, regisztráció felmérés elvégzése eredmények rögzítése elsődleges értékelés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom7

9  Elemzés mélyen alulteljesítők csoport előrehaladása tanulói és csoportmegbeszélések – problémák feltárása Példa: csoportértékelés szempontjai (adatlapot töltünk ki a problémafeltáró megbeszélések alkalmával) 1. Csoport adatai 2. A csoport eredménye megfelel-e az elvárásoknak? (általános kép) 3. Ha igen, miért, ha nem, miért nem? 4. Átlagtól való eltérés név szerint ( +, - ) 5. Tovább kell diagnosztizálni az alábbi tanulókat 6. Segítség módja eszköze, megoldása 7. Egyéni megbeszéléseket kell folytatni az alábbi tanulókról 8. Kiscsoportok alakítása, vagy egyéni foglalkozási javaslat 9. A fejlesztési terv ütemezése; - eredményének ellenőrzése, mennyi idő múlva kell visszatérni a problémára 10. Belső gondozó és a tanár megbeszélése a csoportról, időpont ütemezése Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom8

10 Eredmények rögzítése Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Területek: 1.Figyelem koncentráció 2.Bonyolult gondolkodási művelet 3.Értékelés tervezés 4.Akusztikus memória 5.Analizáló képesség, figyelem 6.Gondolkodási, analizáló képesség 7.Fogalom ismeret 8.Alak, forma felismerés 9

11 Tanulási képesség mérése Fejlődési mutatók május 1. oszt. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Egyéni fejlődési mutatók Név Bemenet % Kimeneti % Várható érték %Kategória Fejlődési mutató közepes0, közepes0, jó0, közepes0, jó0, közepes közepes0, gyenge0, közepes0, közepes0, közepes0, gyenge0, közepes0, közepes0, jó0, közepes0, közepes0, közepes-0, közepes0, közepes0, közepes0, jó0,77 Összesen7084 0,47 10

12 Részképességek és a standardhoz viszonyított egyéni képességmutatók Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Név FigyelemElemzésSzavakIllesztésVizuális Képességmutat ó a standard százalékban O sztály összes en % ,8 11

13 Szövegértés május Összesítés feladatok szerint Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom 1.o.2.o.3.o.4.o.5.o.6.o.7.o.8.o. Iskolai átlag Szereplők Vázlat Szómagyarázat rokon értelmű kif Szövegértelmezés aláhúzással Lényegkiemelés kérdésekre adott válasszal Összefüggések kapcsolatok felismerése Információ-keresés

14 Szövegértés május Iskolai összesítés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom 1.o2.o3.o.4.o.5.o.6.o.7.o.8.o. Iskolai átlag Magyarázó %64 %82 %73 %74 % Elbeszélő96 %84 %76 %86 %---- Átlagok80 % 13

15 Matematika május Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Alsó tagozatFelső tagozat mért területek 1. osztály 2. osztály 3. osztály 4. osztály 5. osztály 6. osztály 7. osztály Számfogalom 90,3%90,7%86,2%79,4% Műveletek racionális számok halmazában 49,9%50,0%52,5% Műveletek fejben 91,9%76,0%88,3%85,4% Grafikon 53,1%70,8%56,3% Műveletek írásban 68,0% 86,0% Szöveges egyszerű 60,0%71,6% Nyitott mondatok, szabályjáték 71,9%67,2%81,3%41,0% Szöveges összetett 54,0%36,4% Mértékegység 72,5%67,7% Geometriai feladatok 77,0%10,0%56,1% Szöveges egyszerű 89,8%51,2%81,6%77,5% Szöveges összetett 27,3%35,4% 52,8% Geometriai feladatok 81,3%58,7% 14

16 Számolási készség mérése Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Elemi számolási készség az országos átlaghoz viszonyítva Sor- szám 3. osztály Jó Összeadás perc. h. m % Jó Kivonás perc. h. m % Jó Pótlás perc. h. m % Jó Szorzás perc. h. m % Jó Benfoglalás perc. h. m % Országos átlag(100%)14,812,212,312,210, ,577,703115,5127, ,302110,586,072512,5119,0598,23 gyenge ,862311,594, , ,952512,5119,05108,11 jó , ,1694,536,592914,5118, ,7182,48 gyenge ,5138,514522,5184, ,603517,5143, ,05169,61 jó , , ,863316,5135, ,48165,36 jó ,11157,561, , ,362311,5109,5291,75 gyenge , ,362110,585, ,98178,580,9573,29 nagyongyenge 8 199,564,198432,7994,536, ,57199,590,4857,92 nagyongyenge , ,953316,5134, ,562914,5138,10121,97 jó ,5125, , , ,57178,580,9588,58 gyenge , , , ,953919,5185,71150,83 jó , , , ,362110,5100,0096,74 gyenge ,5125, ,362713,5109,762110,586, ,6797,17 gyenge , ,953517,5142,282512,5102,46178,580,95124,86 jó , ,933919,5158,544120,5168, ,57177,60 jó , ,752512,5101,632110,586,072512,5119,05107,27 jó ,5118, ,972512,5101,63199,577, ,2998,80 gyenge Átlag: 16,9114,1 14,0114,8 13,1106,4 12,4101,5 13,1125,2112,4 nagyon gyenge2 gyenge7 jó8 15

17 Kompetencia - Cselekvőképesség • megszerzett ismeret eredményes • tudás problémamegoldó • készségeink tevékenység • attitűdbeli jellemző - ösztönző motivációs természetű nevelésen keresztül - szervező, végrehajtó (kognitív) ismeret, jártasság, készség, képesség oktatáson, képzésen a gyerekeket - nevelés fontossága motiválttá tenni egy cselekvés végrehajtásában. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom16

18 Országos kompetenciamérés Miért fontos? - szembenézhetünk eredményeinkkel - összehasonlítási lehetőség - adatok elemzése - továbblépésre, cselekvésre ösztönöz - mások is megismerhetik - kötelező Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom17

19 Törvényi szabályozás évi LXXI törv. 9. § - Módosított Ktv. 40 § (11) bek. • IMIP mérési, értékelési feladatok végrehajtása figyelembe venni az OKM mérési értékeit ez alapján a tanulók és osztályok eredményeit intézkedések meghatározása, célok és eredmények közelítéséhez Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom18

20 Kompetenciamérések eljárásrendje LÉPÉSFELELŐSHATÁRIDŐ ELLENŐR- ZÉS T VÉGZI DOKUMEN- TÁCIÓ Komp. eredm. átadása igazgatóhelyettes Igazgatószámítógép Prezentáció készí- tés az eredmény. Minőségirányítási vezető IgazgatóPrezentáció Nevelőtestületi ért. –eredmény- és problémafeltárás Minőségirányítási vezető Igazgató jegyzőkönyv Intézményi strat. meghatározása igazgató Igazgató Stratégiai dokumentum Munkaközösségi elemzések Munkaközösség vezetők Minőségirányítási vezető Munmkaközösségi emlékeztetők, szakmai anyagok Dolgozatok kijavítása Munkaköz. vezetők Munkaközösség vezetők Kijavított dolgo- zatok összesítés Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom19

21 Kompetenciamérések eljárásrendje LÉPÉSFELELŐSHATÁRIDŐELLENŐRZÉST VÉGZI DOKUMEN- TÁCIÓ Erősségek, fejlesz- tendő területek meghatározása Minőségirányítási vezető Minőségirányítási vezető Okok keresése Minőségirányítási vezető Minőségirányítási vezető Problémalista Javító intézke- dések feladatlistá- jának összeállítása Munkaközösség vezetők IgazgatóKész feladatlista Intézkedési terv összeállítása Igazgató Minőségir. vezető Igazgató Intézményi intézkedési terv Fejlesztési feladatok megvalósítása Igazgatóhelyettes Munkaközösség vezetők től ig Igazgató Feljegyzések az ellenőrzésekről, részfeladatok megvalósításáról Ellenőrzés, értékelés Igazgató Minőségir. vez. A belső ellenőr- zési terv szerint Igazgató Következő mérésIgazgató Igazgató Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom20

22 Intézményi intézkedési terv a évi kompetenciamérések eredményeinek javítására, a tanulók fejlesztésére CÉL ELVÉGZENDŐ FELADATOK MÓDSZ., ESZKÖZÖK FELE- LŐS HATÁR- IDŐ DOKU- MENTUM ELLE- NŐRIZ Szemlélet- váltás Új módszerek bevezetése Beszámoló, óralátogatás Mk. – vezetők dec. 15. Mk. terv, Jegyzők. Igazgató Csökkenjen az 1-2. szinten telj. tanulók száma 15 %- kal Felzárkóztató fogl. számának, hatékonyságá- nak növelése Egyéni fejlesz- tés,differenciált foglalkozás Munka- közösség vezetők május Éves m. terv, tan- menet, fogl. napló Igazgató- helyettes 4. szintű tanulók eme- lése 5 %-kal Tehetséggond. Szakkörök szá- mának emelése Tehetséggon- dozó zakkör Szakkör- vezetők május Tantárgy- felosztás, szakköri napló Igazgató- helyettes A hozzáadott pedagógiai érték növelése Kompetenciák fejlesztése minden órán az egyes pedagógus fejl. tervek alapján Félévi méréspróba Kompetencia- területek szerint Mk. vezetők március Mk. Terv, tanmenet, tesztek Igazgató Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom21

23 Matematika Matematikai eszköztudás mérése Matematika iskolában szerzett képességek mindennapokban készségek Tartalmi területei  Mennyiségek és műveletek  Hozzárendelések és összefügg.  Alakzatok síkban és térben  Eredmények statisztikai jellemzői Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom22

24 Gondolkodási műveletek  Tényismeret és rutinműveletek  Modellalkotás, integráció  Komplex megoldások és kommunikáció A tesztekben szereplő feladatok formájuk szerint  Feleletválasztás  Nyíltvégű Képességszintek  1. szint  2. szint  3. szint Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom23

25 Kompetenciamérés máj. matematika 6.o. Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom24

26 Tanulók képességszintek szerinti megoszlása Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom25

27 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom26 Tartalmi terület SzintTényismeret és műveletekModellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció FeladatMegoldottságFeladatMegoldottságFeladatMegoldott ság Azonosítóévfolyam[1. csoport] Azonosítóévfolyam[1. csoport] Azonosítóévfolyam[1. csoport] Mennyiségek és műveletek 1. szintME %88%ME %77% ME %77%ME % ME %77% ME %77% 2. szintME %23%ME %62%ME %54% ME %58% ME %65% ME %46% 3. szintME %46%ME %54%ME %27% ME %50%ME %42% ME %65% ME %42% ME %23% 4. szint ME %31%ME149019%4% ME %12%ME %23% Hozzárendelések és összefüggések 1. szintME %85% ME %73% ME %85% ME %81% 2. szint ME %77%ME %62% 3. szint ME %81%ME %31% ME %73% ME %46% 4. szint ME %42%ME %42% A feladatok megoldottsága a tartalmi keret szerint

28 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom27 A feladatok megoldottsága a tartalmi keret szerint Tartalmi terület SzintTényismeret és műveletekModellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció FeladatMegoldottságFeladatMegoldottságFeladatMegoldott ság Azonosítóévfolyam[1. csoport] Azonosítóévfolyam[1. csoport] Azonosítóévfolyam[1. csoport] Alakzatok síkban és térben 1. szintME %77%ME %88% ME %77%ME %92% ME %96% 2. szintME %77%ME %77%ME %42% ME %50%ME %65% 3. szint ME %54% ME %50% ME %15% 4. szint ME %35% ME %50% Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 1. szintME %100% ME %88% 2. szint 3. szint ME %54% ME %65% ME %77% ME %42% 4. szint ME %23% ME % 0%

29 Kompetencia mérés május Matematika 6. osztály Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom Tartalmi területekSzint Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Összesítve szintenként Orsz.Isk. Eltérés Orsz.Isk. Eltérés Orsz.Isk. Eltérés Orsz.Isk. Eltérés I. Mennyiségek és műveletek Össz II. Hozzárendelések és összefüggések Össz III. Alakzatok síkban és térben Össz IV. Események statisztikai jellemzői és valószínűsége Össz Összesítve a teszt feladatait 66 %75 %+ 947 %60 % %40 %+ 250 %58 %+ 8 28

30 Mennyiségek és műveletek Feladat Országos átlag (%) Iskolai átlag (%) Különbség (%) Terület becsléseTényismeret, műveletek Sorrend megállapítása táblázatbólTényismeret, műveletek FordulatszámModellalkotás, integráció MűveletekTényismeret, műveletek Arány meghatározásaModellalkotás, integráció Skála beosztásaTényismeret, műveletek Skála leolvasásaTényismeret, műveletek Skála leolvasása, illetve kivonásTényismeret, műveletek Skálabeosztás táblázatbólModellalkotás, integráció Összetett műveletek szövegbőlModellalkotás, integráció Több, kevesebb területModellalkotás, integráció Sokaság becslésének leírása Komplex megoldások és kommunikáció Terület meghatározásaModellalkotás, integráció Sokaság becslése rajz alapjánModellalkotás, integráció 62 0 Pozitív eltérések Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom29

31 Mennyiségek és műveletek Feladat Országos átlag (%) Iskolai átlag (%) Különb- ség %) Terület kiszámítása Tényismeret, műveletek Térkép arány Komplex megoldások és kommunikáció Különbség egész számokkal Modellalkotás, integráció Mennyiségek kapcsolata Modellalkotás, integráció Fordulatszám átalakítása Modellalkotás, integráció Törtrész meghatározása rajz alapján Modellalkotás, integráció Mennyiségek kapcsolata Modellalkotás, integráció Negatív eltérések 30 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

32 Tényismeret és műveletek Modellalkotás, integráció Komplex megoldások és kommunikáció Mennyiségek és műveletek 54,747,832 ! 62,549,127 Hozzárendelése k és összefüggések 74,545,838,3 8163,845 Alakzatok síkban és térben 64,450,145,0 ! 80,763,042,0 Események statisztikai jellemzői és valószínűsége 79,041,811,5 94,059,511,5 48,7Országos átlag 56,6KIKI átlaga 31 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

33 Országos komp.m. eredménye orsz. átl. iskola átl. Elté- rés orsz. átl. iskolai átl. Elté rés orsz. átl. iskolai átl. Elté- rés orsz. átl. iskolai átl. Elté- rés orsz. átl. iskolai átl. Elté- rés Szövegértés 6. évfolyam évfolyam Matematika 6. évfolyam évfolyam Kompetencia mérés eredményei Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

34 Tartalmi területekIsmeretekTantárgyakIsmeretek Mennyiségek és műveletek Műveletek műveletek egész számokkal Százalékszámítás Fordulatszám meghatározása Arányosság Szöveges feladatok Matematika Történelem Matematika Technika Fizika Magyar Szöveges feladatok Időszámítás Kamatszámítás, adó Hajtások fordulatszámítása Sűrűség Szövegértés Hozzárendelések és összefüggések Grafikonok rajzolása Grafikonok vizsgálata Hozzárendelés szabálya Kémia Fizika Földrajz Történelem Lebomlás grafikonja Út-idő grafikon Vízrajz, hőmérséklet Népesség Alakzatok síkban és térben Síkidomok mérete, kerülete területe Testek hálózata Kicsinyítés, nagyítás Technika Matematika Rajz Földrajz Alkatrészek kicsinyített rajza Testek készítése Testek nézeti ábrázolása Térkép Események statisztikai jellemzői és valószínűsége Mennyiségek gyakoriság Valószínűség Biztos, lehet, lehetetlen Földrajz Fizika Matematika Időjárás Statisztikai adatok vizsgálata Becslés Fejlesztési feladatok 2009/2010. tanévben a 2008-as komp. mérés alapján 33 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom

35 Feladataink  Matematika órán és foglalkozásokon  egyéb tanórákon és foglalkozásokon Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom34

36 Paradigmaváltás a kompetencia fejlesztés alapfeltételei • Tanuló központú pedagógiai gyakorlat - Differenciált módszer - Személyre szabott tanulói utak - Önszabályozó stratégiák kialakítása • Változatos tanulásszervezési megoldások - Tevékenységre épülő tanulói szerepek - Kooperatív technikák • Megváltozott pedagógus szerep • Befogadó iskola Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom35

37 Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Egységes Óvoda - Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szihalom36 „Egy sikeres oktatási rendszer önmagában ugyan nem garantálja a gazdasági fellendülést, ám minden bizonnyal egyik előfeltételének tekinthető” Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "KIKI A KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY A „Hálózati együttműködések Magyarországon” program referenciaintézménye. OM azonosító: 031593 3377 Szihalom,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések