Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

9. előadás1Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás1 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás A szállodák lehetőségei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "9. előadás1Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás1 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás A szállodák lehetőségei."— Előadás másolata:

1 9. előadás1Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás1 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás A szállodák lehetőségei a MICE piacán

2 9. előadás2Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás2 MICE? Mit jelent a MICE?  MICE  MICE: M  Ülések (Meetings), I  Incentív utak (Incentives), C  Kongresszusok (Congresses and Conventions) E  Kiállítások (Exhibitions)

3 9. előadás3Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás3 Kiváltó lehetséges okok  A tudományos élet nemzetközisége  Határtudományok kifejlődése  Kommunikációs igény  Kíváncsiság mások eredményei iránt

4 9. előadás4Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás4 MICE-hez kapcsolódó nemzetközi szervezetek A statisztikai számbavétel különbözőségei  UIA (Union of International Associations,  Minimum 300 résztvevő kell, hogy nemzetközi rendezvényről beszéljünk (e szervezet szerint)  Minimum 40 %-os külföldi részarány  Minimum 5 db résztvevő nemzetiség  Minimum 3 napig tartson  ICCA (International Convention & Congress Associations,  Minimum 50 résztvevő  Üléseik rendszeresek legyenek  Minimum 3 országban felváltva kell a rendezvényeket megszervezni.

5 9. előadás5Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás5 Nemzetközi konferenciák témája, 2002, 2005, 2006 összehasonlítva az ICCA nemzetközi adataival MKIICCAMT Rt.MT zRt. orvostudomány26 %31 %29 %23 % egyéb tudományok25 %24 % 18 % kereskedelem, gazdálkodás22 %18 %20 %21 % számítástechnika5 %9 %11 % Közlekedés, turizmus3 %2 %2-2 %4-2 % egyéb6 %16 %12 %22 % Forrás: MKI, MT Rt., MT zRt.

6 9. előadás6Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás6 Legnépszerűbb témák 2007

7 9. előadás7Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás7 Történeti visszatekintés  „táncoló” Bécsi kongresszus  Millenáriumi rendezvények  Szállodások Nemzetközi Egyesülete (kongresszus)  Márciusi vásár (a mai BNV elődje)  Nemzetközi Orvos Kongresszus (5200 fő)  Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus  (3 nemzetközi konferencia)  (8 nemzetközi konferencia)  Vadászati Világkiállítás  (76 nemzetközi konferencia)  (93 nemzetközi konferencia)  (212 nemzetközi konferencia)  (431 nemzetközi konferencia)  (531 nemzetközi konferencia)

8 9. előadás8Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás8 A konferenciaturizmus jellegzetességei  magas a résztvevők költési szintje  hosszú és szezonális ingadozástól mentes a tartózkodási idő  nemzetköziség iránti igény – biztosított a keresleti oldal  a helykiválasztás bizalmi alapon történik  nagy az ágazat szakképzett és szolgáltató jellegű foglalkoztatási igénye Fajlagos költés! 200 $ ~175 €

9 9. előadás9Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás9 A desztináció kiválasztását befolyásoló legfontosabb tényezők Forrás: The 2000 Meetings Market Study. Meeting & Convention CorporateIncentív Szállodai és konferencia létesítmények72 %68 % A desztináció komplexitása69 %72 % A desztináció biztonsága66 %75 % Megközelíthetőség60 %66 % Utazási távolság a résztvevőknek53 %56 % Közlekedési költségek50 %65 % Nem szennyezett környezet44 %65 % Időjárás40 %65 % Rekreációs szolgáltatások megléte30 %65 % Városnézés és programlehetőségek25 %58 % Népszerűség, sikk21 %58 %

10 9. előadás10Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás10 Mi a sikeres kongresszusi desztináció titka – turisztikai oldalról? Forrás: The 2000 Meetings Market Study. Meeting & Convention  Kongresszusi infrastruktúra  Szabadidős turisztikai vonzerők  Nagyvárosok  Jó megközelíthetőség  Biztonság  Vendégszeretet  Jó hírnév

11 9. előadás11Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás11 Konferencia szálloda  Előnyök  középnagyság  kényelem  szolgáltatás-orientált  kedvező ár  kiváló catering  Hátrányok  technika hiányos  alacsony termek  magas catering ár  friss levegő hiányzik

12 9. előadás12Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás12 Az ülésezési helyszín kritériumai  Mit ellenőriz a megrendelő?  a legnagyobb termek kapacitása  szekciótermek száma  beépített és bérelt technika  transzfer költség és idő  F&B (étkezési lehetőség)

13 9. előadás13Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás13 A jó konferenciahelyszín titka  Ár/érték aránynagy a választási lehetőség  Személyes törődés a konferencia- delegátus nem (szabadidős) turista  Szakmaiság a vendég sokat utazik  Biztonság  Technika: ülésekre alkalmas terem, megfelelő temperálás, nemzetközi kommunikációs infrastruktúra, kezelő személyzettel együtt rendelkezésre álló gépek (írásvetítő, projektor, fénymásoló, hangrögzítés, stb.), sötétítés, fények

14 9. előadás14Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás14 Helyszínek  Budapesti Kongresszusi Központ (2 600 fő)  Inter-Continental  Hilton(ok)  Sofitel (volt Hyatt Regency)  Thermal Hotel Margitsziget  Thermal Hotel Helia ……………a jövő ?  Konferenciaközpont a Milleneumi városközpontban ( között foglalások voltak/vannak!)

15 9. előadás15Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás15 Szervezés, lebonyolítás feltételei  rendezvényiroda  titkársági szoba  előadók szobája  fordítók, leírók szobája  öltözők  sajtószoba  diaszoba  regisztrációs terület  büfé  orvosi ügyelet

16 9. előadás16Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás16 Rendezvény helyszín  Gyors étkezés, taxi-hívás  Elkülönített regisztrációs pult, irányító jelzések  Nagy tömegek mozgatása egy időben  Technikai szolgáltatások (éjszaka is)  Elektromos csatlakozók és kulcsok  telefonközpont is legyen beavatva  Szünetekben (hamutartó, víz, szemét)  Mosdók ellenőrzése szünet után  Konferencia-menedzser !!! (Nem Bankett-menedzser!)

17 9. előadás17Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás17 Konferencia gasztronómia  Időpontok pontos betartása  Prioritás más vendégekkel szemben  Elkülönített étkezések  Quick lunch rendszer  Helyi étel- és ital specialitások  Kreativitás

18 9. előadás18Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás18 Konferencia ételek  Falatok  Ne csöpögjön, ne guruljon!  Kés nélkül is gyorsan fogyasztható!  A tálalás művészete  Egyediség  Nemzeti jelleg

19 9. előadás19Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás19 Konferencia szegmens  Convention & Congress  általában nemzetközi, egy bizonyos témához kapcsolódó kongresszus vendégei, pl.:  szeptember; Annual Meeting of the European Association for Study of Diabetes  radiológus konferencia – ESGAR  június – Sebészeti konferencia

20 9. előadás20Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás20 Konferencia szegmens  Company Meetings Corporate  helyi cégek szerződése a szállodával, szezontól független garantált szobaár, fő  Company Meeting Non Corporate  rendezvények, melyek szervezőivel a szállodának nincs szerződése  Incentives  Executive, cégek alkalmazottai számára emlékezetes élményt nyújtani

21 9. előadás21Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás21 Nemzetközi konferenciák száma Magyarországon Forrás: MT Zrt.(2005, 2006, 2007)  A szervezett (2005) (2006) (2007) 485  konferenciák száma:  vásárok, kiállítások száma: ,  A konferenciákon és vásárokon részvevő nemzetek száma átlagosan ,6 4,3  A konferenciák átlagos időtartama (nap) 4,0 4,5 4,3

22 9. előadás22Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás22 A Magyarországra érkező külföldi látogatók kiadásai utazási célok szerint, 2009

23 9. előadás23Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás23 A vendégforgalom megoszlása utazási célok szerint szállodakategóriánként, 2009

24 9. előadás24Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás24 KSH 2007

25 9. előadás25Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás25 A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának megoszlása motivációk szerint, 2009

26 9. előadás26Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás26 Magyar Turizmus Zrt. 2007

27 9. előadás27Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás27 Magyar Turizmus Zrt. 2008

28 9. előadás28Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás28

29 9. előadás29Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás29 Konferenciák és vásárok területi megoszlása, MT Zrt. 2008

30 9. előadás30Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás30 Résztvevők nemzetisége, MT Zrt. 2007

31 9. előadás31Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás31 Konferenciák helyszín szerinti eloszlása MT Zrt. 2007

32 9. előadás32Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás

33 9. előadás33Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás33 A MICE és a szezonalitás !?!

34 9. előadás34Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás34 Tapasztalatok  Pozitív tendenciák  Egyre több Corporate megkeresés  Egyediség felértékelődése  Negatív tendenciák  Külföldiek közvetlen üzletkeresése  Megnyert üzletek más kézbe adása

35 9. előadás35Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás35


Letölteni ppt "9. előadás1Nagy László: Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás9. előadás1 Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás A szállodák lehetőségei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések