Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi vállalkozás fejlesztése Nagyhajmás, 2013. 01.23. Állampolgári ismeretek és készségek fejlesztése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi vállalkozás fejlesztése Nagyhajmás, 2013. 01.23. Állampolgári ismeretek és készségek fejlesztése."— Előadás másolata:

1 Közösségi vállalkozás fejlesztése Nagyhajmás, Állampolgári ismeretek és készségek fejlesztése

2 A közösségről általában  Mit jelent a közösség?  Milyen funkciói vannak?  Mit jelent a közösség tagjának lenni?  Hogyan jön létre egy közösség?

3 A VÁLLALKOZÁSRÓL ÁLTALÁBAN  Mit jelent a vállalkozás?  Mi szükséges a vállalkozáshoz?  A vállalkozó személye  A vállalkozási ötlet megfogalmazása

4

5 Tőke alapú vállalkozás  elsősorban azon alapul, hogy valaki vagy valakik az erőforrásaikat úgy egyesítik, vagy képeznek alapot, hogy abból a termeléshez szükséges összes tényezőt meg tudják vásárolni. Ezek között a munkaerőt is. A tőkével rendelkezők nem feltétlenül dolgoznak a vállalkozásban, céljuk, hogy a befektetett eszközeik (pénz, ingatlan stb.) kamatozzon, azaz profitot termeljen számukra. A vállalkozásban dolgozók a munkaerejük árát, azaz bért és egyéb juttatásokat kapnak, de a nyereségből nem részesednek. Nincs beleszólásuk a vállalkozás irányításába, felelősségük is csak a saját munkájuk elvégzésével kapcsolatban merül fel.

6 Mit jelent a közösségi vállalkozás?  Kik a tagjai, tulajdonosai?  Mi a célja?  Kikre irányul?  Hogyan végzi a tevékenységét?  Mik a bevételei/forrásai?  Kié a nyereség?

7

8 Közösségi alapú vállalkozás  A vállalkozás tulajdonosai azok az emberek, akik saját munkaerejükre, tudásukra, munkatapasztalatukra mint közös tőkére alapozva indítják el a vállalkozást. A vállalkozás telephelye vagy a tagok saját tulajdonában van, vagy közösen bérlik, eszközeik saját eszközök, vagy bérelt eszközök is lehetnek. Az alapanyagra (ha szükséges) össze kell adniuk annyi pénzt, amelyből el tudják indítani a termelést. A terméket, amelyet előállítanak piacra viszik és értékesítik. Az árbevételből a költségeik levonása után megmaradó összeg (nyereség),az adó megfizetése után a tulajdonosokat illeti meg, akik maguk a vállalkozásban dolgozó emberek. A dolgozók a vállalkozás irányítói, felelősségvállalói.

9 ERŐFORRÁSOK FELTÉRKÉPEZÉSE Belső - Humán (iskolai végzettség,munkatapasztalat, képességek, jártasságok, kapcsolatok:családi, közösségi, szomszédsági) - Eszközjellegű (rendelkezésre álló infrastruktúra: ingatlan,berendezések) K ülső települési (önkormányzat, helyi lakosság általi elfogadottság, más intézményekkel meglévő kapcsolat) társadalmi (törvények, szabályok, támogatások, normatíva, érdekvédelem, szakmai szervezetek)

10 A TERMÉK/ SZOLGÁLTATÁS  Általános jellemzők: ki, mikor, hol, hogyan, miből, milyen módon állítja elő  USP- különleges eladási tulajdonság  Saját termék/szolgáltatás leírása szolgáltatási folyamat (minőség)

11 PIAC  A piac elemzése: a vevők szükségletei, a fogyasztók magatartása  A vevők meghatározása: piaci szegmensek  Konkurencia /partnerség  Kényszerítő körülmények a piacon  A piac meghódítása

12 A marketing mix elemei: Termék /szolgáltatás - Tervezés - Fejlesztés - Pozicionálás - piaci bevezetése és kivonása - Desing (formatervezés) Ár - Költségvizsgálatok - Ármeghatározás - Költségtérítések, - hitelek, engedmények - Árrugalmasságok vizsgálata Értékesítés - Értékesítési út tervezése - Logisztika - Hálózatépítés és elhelyezés - Készletezés Reklám - Hirdetés - Publik Relations, (a vállalkozás külső és belső kapcsolatai) - Eladásösztönzés - Reklámeszközök - Reklámhatás - és hatékonyságvizsgálatok

13 PÉNZÜGYI TERVEZÉS  Miből vannak bevételek?  Mi kerül pénzbe?  A költségek fajtái  Költségvetés készítése  Adózás  Pénzforgalmi előrejelzés

14 VÁLLALKOZÁSI FORMÁK alapítás, működés  Egyéni vállalkozás  Betéti társaság  Kft  Nonprofit vállalkozás  Szövetkezet  Szociális szövetkezet  Egyesület, alapítvány vállalkozási tevékenysége

15 Az üzleti terv  Vezetői összefoglaló  Erőforrások  Termék/szolgáltatás  Marketing terv  Pénzügyi terv

16 NOPPROFIT vagy FORPROFIT NONPROFIT VÁLLALKOZÁS SZOCIÁLIS SZÖVETKEZET EGYESÜLET ALAPÍTVÁNY BETÉTI TÁRSASÁG KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG (kft) SZÖVETKEZET

17 NOPPROFIT vagy FORPROFIT - Nyereségre törekszik - A nyereséget feloszthatja a tulajdonosok között - a minél magasabb nyereség a fontos -A tulajdonosok érdekeit szolgálja -Nem kaphat közhasznú minősítést -Pályázati forrásokat érhet el - Nyereségre törekszik - A nyereséget nem oszthatja fel a tulajdonosok között - A tagok, benne dolgozók jobb léte, kulturális, szociális szükségleteik kielégítése a fontos - Közösségi célokat szolgál a tevékenysége - Közhasznú minősítést kaphat - Pályázati forrásokat érhet el

18 PICUR-VÁR CSALÁDI NAPKÖZI Egyesület által működtetett közösségi vállalkozás

19 A közösségi vállalkozást szociális szövetkezet működteti

20

21 SWOT (GYELV) ELEMZÉS ERŐSSÉGEK Szaktudás Meglévő épület LEHETŐSÉGEK Helyi piactéren értékesítés GYENGESÉGEK Nem minden tag ért hozzá Nincs hely VESZÉLYEK Időjárás betegség BELÜLRŐL FAKAD KÍVÜLRŐL JÖN

22 Közösségi vállalkozás fejlesztési folyamata  Bevonás: azok megszólítása, akik változtatni szeretnének a helyzetükön  Közösségi beszélgetések szervezése:  a résztvevők tudásának, tapasztalatának felmérése  Közösségi vállalkozási ötletek gyűjtése  Az ötletek elemzése, mérlegelése a megvalósíthatóság szempontjából  Az ötlethez csatlakozókkal információk gyűjtése, üzleti terv kidolgozása  A megvalósítás lépéseinek kidolgozása  A megvalósítás megkezdése

23 Közösségi vállalkozási ötletek

24 A farm ahol élünk Önellátó farmgazdaságot, bemutató, oktató és vendéglátó helyet működtetünk a Mecsek és a Zselic találkozásánál. Szolgáltatásaink: szállásszervezés, vendéglátás, kemping szolgáltatás, saját élményű oktatás. A helyben termelt alapanyagokból hagyományos, speciális vidéki ételeket szolgálunk fel. Túravezetést, tartalmas programokkal, szép természeti környezetben lovaglást ajánlunk. Családokat és kiscsoportokat fogadunk 15 főig.

25 Prita-mix közösségi vállalkozás Egyik tagunk tulajdonában lévő fóliaházban konyhakerti palántanevelést végzünk. A palántát a helyi piacon értékesítjük, házhoz szállítást is vállalunk. A tagok kertjét ellátjuk palántával. A termést a helyi étteremben és konyhán értékesítjük. A többlettermést feldolgozzuk. Savanyúságot készítünk és értékesítünk. A nyereséget gyógynövénykert kialakítására fordítjuk, ahol a gyereket az egészséges életmódra tanítjuk. Vállalkozásunk nyitott. A falu közösségéből segítőket és tagokat szervezünk.

26 Óvoda A sásdi kistérség egyik kistelepülésén óvoda működtetése olyan családok gyerekei részére, akik eddig valamilyen hátrányban szenvedtek az óvodai szolgáltatások igénybevételénél. Szükséglet alapú az ellátás. Kiscsoportokban dolgozunk a gyerekekkel, de nem alacsony létszámú az óvoda. A foglalkozásokat sajátos pedagógiai program szerint szervezzük.

27 Folt hátán folt (egyesület) Öt fővel vállalkozást indítottunk egy tagunk tulajdonában lévő helyiségben. Kézműves termékeink dísztárgyak és mindennapi használati tárgyak. Minden tagunk részt vesz a vállalkozásban a saját szaktudása szerint. Az előállított termékeket rendezvényeken, kiállításokon és helyben bemutatjuk, értékesítjük. A nyereséget újabb eszközökre fordítjuk, hogy a termék listát bővítsük. A vállalkozásunk nyitott.


Letölteni ppt "Közösségi vállalkozás fejlesztése Nagyhajmás, 2013. 01.23. Állampolgári ismeretek és készségek fejlesztése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések