Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Behavioral Targeting IH (Siófok) 2010.11.27. Vértes János.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Behavioral Targeting IH (Siófok) 2010.11.27. Vértes János."— Előadás másolata:

1 Behavioral Targeting IH (Siófok) Vértes János

2 Média Off line online

3 Legfontosabb különbségek:

4 Off line média (TV, újság...) • tömeghez szól • ugyanazt kapja minden user • központi szerkesztés: statisztika információk és/vagy mintavétel alapján

5 Mintavétel (Kiskegyed)

6 Online média (web) • a weboldal a kliens gépen áll össze • egy emberhez szól • lehetőség az egyedi szerkesztésre adatbázis információk és/vagy megfigyelés alapján

7 Miről is van szó? Mi lenne ha mondjuk a TV lenne képes ugyanerre, az én otthoni TV- képernyőmön állna össze a nekem szerkesztett ADVERTL HIRADÓ?

8 Miről is van szó? ADVERTL HIRADÓ indítása (lehetőleg innen a reziből)

9 Ez így nem megy... • egyénre drága, ezért profilra célzás • TV: csak IPTV, de gyártási ktsg... • => web! Online újság Neked! csak neked, csak itt, csak most mondjuk SPORT4YOU

10 Online újság • egyénre drága, ezért profilra célzás • TV: csak IPTV, de gyártási ktsg... • => web! Online újság Neked! csak neked, csak itt, csak most mondjuk SPORT4YOU

11 cím, design, cikk "4 you" • egyénre drága, ezért profilra célzás • TV: csak IPTV, de gyártási ktsg... • => web! Online újság Neked! csak neked, csak itt, csak most mondjuk SPORT4YOU golfbarátoknak: golflabda de lehet tenisz-, foci-, kosárlabda is stb.

12 Célzás: érdeklődésre Tart még a fociutálatod? Akkor a Soproni Liga eredményeivel nem untatlak, az viszont biztosan érdekel, hogy Lékó Péter kihívta egy 12 játszmás páros mérkőzésre Polgár Juditot. A két nagymester még nem egyezett meg a mérkőzés pontos idejében és helyszínében, de Polgár László, Judit édesapja, cáfolta, hogy a nyitómeccset az Internet Hungary konferenciával egy időben, Siófokon játszanák.

13 Célzás: látta-e már a user? A "nem fontos, de érdekes" híreink közül a Barátok közt legújabb szereplőjéről szóló történetet Neked még nem meséltem, ám ezt inkább a feleségednek tartogatom, viszont találtam egy kifejezetten Neked valót: a minden idők legnagyobb pókernyereményét elérő Béla bácsit az adóellenőrök Ferihegyen hiába várták, a legnevesebb magyar pókerjátékos Las Vegasból New York érintésével egyenesen MonteCarlóba repült, és ott a teljes nyereményt eljátszotta. (szekvenciák figyelése, pl. folytatásos regény megfelelő fejezetének felkínálása)

14 Célzás: user-db-re (tárolt infók) Ma este betegség miatt elmarad a Madách Színházban az általad annyira várt musical- bemutató, azt még nem tudni pontosan, hogy a premiert mikorra halasztják, de jegyed az új időpontra természetesen érvényes, és amint eldől a dátum, mi időben szólunk..... Az időjárás viszont mindkettőtöknek szól: Bükfürdőn, ahova a hétvégén készültök, hideg reggelekre kell számítanotok, de amúgy kellemes lesz az idő a késő őszi kerékpártúrátokhoz.

15 Célzás: ízlésre (forma)... most viszont - miután kedves feleséged már nyilván végzett a mosogatással - átadom a helyem őszülő halántékú, jóvágású kollegámnak, Csinos Zoltánnak, mert Bori inkább őt preferálja a bemondók közül, és nála már össze vannak készítve azok a hírek, amikre vár... (A forma érintheti a hírek címét, hosszát, stílusát, elhelyezését, az oldal színvilágát stb.

16 Mi kell mindehhez? • cikkadatbázis (nagy információtömeg) • minden cikk több verzióban • profil szerint linkadatbázis • user viselkedési adatbázis (profil) • szekvencia (olvasottság) figyelés

17 Mi kell mindehhez? Egy okos CMS, okos adatbányászat és egy okos adserver működési elveinek okos összehangolása.

18 Mi jöhet ki mindebből? • több olvasó • nagyobb inventory • a célzott tartalomhoz célzott hirdetés • több árbevétel • olvasói, hirdetői és tartalom- szolgáltatói elégedettség

19 Köszönöm a figyelmet! A prezentáció elérhető: w twitter.com/adverticum adserver.blog.hu


Letölteni ppt "Behavioral Targeting IH (Siófok) 2010.11.27. Vértes János."

Hasonló előadás


Google Hirdetések