Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KÖRÖS-MENTI TDM EGYESÜLET IDEGENFORGALOM FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA BÉKÉSSZENTANDRÁS, SZARVAS, KONDOROS TÉRSÉGÉRE Szarvas, 2013.szeptember 26. Előadó: Dr.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KÖRÖS-MENTI TDM EGYESÜLET IDEGENFORGALOM FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA BÉKÉSSZENTANDRÁS, SZARVAS, KONDOROS TÉRSÉGÉRE Szarvas, 2013.szeptember 26. Előadó: Dr."— Előadás másolata:

1 A KÖRÖS-MENTI TDM EGYESÜLET IDEGENFORGALOM FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA BÉKÉSSZENTANDRÁS, SZARVAS, KONDOROS TÉRSÉGÉRE Szarvas, 2013.szeptember 26. Előadó: Dr. Glózik Klára egyetemi adjunktus

2

3 a desztinációs stratégia felépítése • BEVEZETÉS • HELYZETELEMZÉS • Magyarország, Dél-alföldi régió, Békés megye turisztikai helyzete, trendek, keresleti jellemző • A KÖRÖS-MENTI DESZTINÁCIÓ BEMUTATÁSA: Szarvas, Békésszentandrás, Kondoros • FEJLESZTÉSI ELKÉPZELÉSEK: rövid és hosszú távon • MARKETING CÉLOK MEGHATÁROZÁSA • MUNKACSOPORTOK • ÖSSZEGZÉS

4 a stratégia lényege •Minden stratégia annyit ér, amennyit megvalósítanak belőle! •Vonzerők definiálása, feltárása vezet a megalapozott desztinációs stratégiához •Felhasznált szakirodalom: Magyar Turizmus Zrt., KSH stb.

5 helyzetelemzés •Magyarország turizmusa: legfontosabb küldő országok 2012-ben: Németo., Ausztria, Olaszo. Oroszo. Turizmus törvény? •Dél-alföldi régió turizmusa – átalakulás (ÉARMI közös vezetés) •Békés megye turizmusa – változás évi önkormányzati törvény miatt •TDM-ek létrejötte a megyében •Szakmai szervezetek szerepe

6 legfőbb értékünk a VÍZ!

7 SWOT analízis a desztinációra I. Erősségek: • Gazdag, változatos természeti értékek • Megfelelő szálláshelykínálat • Gazdag épített örökség • Megfelelő ár-érték arány • A terület gazdag kulturális, nemzeti hagyományokkal rendelkezik Gyengeségek: • Megfelelő úthálózat hiánya • Viszonylag nagy távolság a fizetőképes kereslettől (Dunántúl és Budapest) • Erős szezonalitás • Programcsomagok, garantált, fakultatív programok hiánya • A további fejlesztési beruházásokhoz szükséges tőke hiánya • Egységes marketingkommunikáció, arculat hiánya • Megfelelő színvonalú, nem csak a helyi lakosság igényeit kielégítő gyógyfürdő hiánya

8 SWOT analízis a desztinációra II. Lehetőségek: • Az épített örökség idegenforgalmi hasznosítása • Szolgáltatók együttműködésének erősítése (közös csomagajánlatok, programok) • Fakultatív programok kialakítása • A helyi hagyományok (gasztronómia, helyi termékek, hagyományok) erőteljesebb bevonása a turizmusba • Földrajzi elhelyezkedés (A Történelmi Magyarország középpontja) lehetőségeinek kihasználása • Növekvő igény az egészséges környezet, egészséges életmód iránt Veszélyek: • Népesség elvándorlásának negatív hatásai, ebből következően a szakképzett munkaerő hiánya • Országon, régión belüli leszakadás erősödése • Versenytársak erősödése • Szélsőséges időjárás: árvíz, belvíz, aszály • Roma helyzet, mely már zavaró tényezőként lép fel az idegenforgalomban (épületek állapota- városkép)

9 szálláshelyek a desztinációban • 4*-ostól a falusi szálláshelyig minden megtalálható, eltérő mértékben • Kihasználtság: elsősorban a szezonban

10 turisztikai attrakciók a desztinációban • Természeti: a legfontosabb a vizekre alapozott Szarvas és Békésszentandás tekintetében, KMNP, Arborétum • Épített örökség: Kondorosi Csárda • Kultúra: Vízi Színház, hagyományok, rendezvények – szerepük, szezonon kívüli rendezvények hiánya • Új attrakciók megjelenése: Mini Magyarország Vendég-, és vendégéjszaka szám növelésére alkalmassá tenni!

11 vonzerők I.

12 vonzerők 2.

13 adatok a desztináció turizmusához Vendéglátóhelyek száma 2012 júniusában • (Étterem,cukrászda és egyéb vendéglátóhely) • Békésszentandrás:6 • Kondoros:12 • Szarvas:73 • Összesen:91 Forrás: KSH

14 LátnivalókSzarvasKondorosBékés- szentandrás Egyházi épület332 Emlékmű1567 Fürdő1-- Ipartörténeti emlékek 2-1 Kastély/kúria521 Kiállítóhely7-- Könyvtár Forrás: Tourinform - Szarvas 111

15 LátnivalókSzarvasKondorosBékés- szentandrás Lovas turizmus1-- Park2-- Síremlék1-- Sport7-1 Szálláshely45346 Természeti4-- Vendéglátó2524 Vízi attrakció Forrás: Tourinform - Szarvas 1--

16 Nyertes ÚSZT pályázatok SzámaÖsszege Szarvas85 db Kondoros13 db Békésszentandrás10 db Összesen: Forrás: Tourinform - Szarvas 108 db

17 Nyertes Leader pályázatok SzámaÖsszege Szarvas6 db Kondoros9 db Békésszentandrás10 db Összesen: Forrás: Tourinform - Szarvas 25 db

18 adók Szarvas

19 adók Békésszentandrás

20 adók Kondoros

21 fejlesztési elképzelések Rövid távon • Fakultatív programok összegyűjtése, rendszerezése, ezek megfelelő promotálása, cél a desztinációban eltöltött idő hosszabbítása • Osztályoknak, családoknak interaktív játékok szervezése a településeken • Információs pont kialakítása az Arborétumnál, a közlekedés megoldása (kerékpárbérlés, lovaskocsi, kisbusz). Arborétum és Mini Magyarország erőteljes bekapcsolása a térség turizmusába • Helyi termékek (food és non-food) bevonása az idegenforgalomba (Gallicoop, Szarvasi Mozzarella, szarvasi kotyogó, helyi sörök) • Fürdő pozícionálása, lehetőségeinek feltérképezése • A települések utcaképének kialakításával kapcsolatos ajánlások az önkormányzatok felé • Egységes arculat, marketingkommunikáció kialakítása • Szemléletformáló rendezvények, fórumok szervezése, melynek lényege, hogy a helyi lakosság felismerje, milyen fontos szerepe van a turizmusnak a térség gazdaságát illetően.

22 fejlesztési elképzelések hosszabb távon I. • A Csodaszarvas legendája köré épülő turisztikai termékek kidolgozás (Történelmi Emlékút, Országközép) • Vízi Színház pozícionálása • Szőnyeggyár bekapcsolása az idegenforgalomba (alapvetően két ponton kapcsolódhat: az épület, mint látványosság. A másik lehetőség a kézi csomózás, mint látványosság bemutatása. • Furugy szerepe, erőteljesebb bekapcsolása a helyi desztinációba • A kondorosi Batthyány-Geist kastély bekapcsolása a turizmusba, mindenképpen nagy összegű beruházás szükséges a helyreállításához • Anna-liget, Erzsébet-liget hasznosítása: sport, kultúra: festészet, családbarát szolgáltatások, Kneipp-ösvény

23 fejlesztési elképzelések hosszabb távon II: • Új rendezvények generálása: Tessedik Napok • Tessedik Múzeum, Szárazmalom, Szlovák Tájház interaktívvá tétele • Tessedik kultusz erősítése, esetleg Tessedik út kialakítása • Tessedik Tanya felújítása, funkcióval, tartalommal való megtöltése, szintén komoly tőkebefektetést igényel • Pályázati források felkutatása a nagy befektetést igénylő beruházásokhoz

24 versenytárs elemzés • Gyomaendrőd • Szentes miben áll erősségük és gyengeségük a desztinációval szemben: hasonlóságok és eltérések • Gyula • Békéscsaba versenytárs vagy partnerség?

25 marketing célok meghatározása • Bevételek növelése, a kínálat bővítésével, a szolgáltatások minőségének javításával a turisztikai költés ösztönzése. • A turisták és a vendégéjszakák számának, az átlagos tartózkodási időnek a növelése. • A térség bevezetettségének, ismeretségének fokozása Magyarországon, bemutatása külföldön, a táj értékeinek, a kínálat, az egyedi jellegzetességek ismertetésével. • A belföldi turizmus élénkítése, volumenének fokozatos növelése Részletesen mindez kifejtve a marketing stratégiában!

26 munkacsoportok létrehozatala • A felvázolt fejlesztési elképzelések megvalósításához, továbbgondolásához, és gyakorlatba történő átültetéséhez hatékony lehet munkacsoportok kialakítása, amelyek koncentráltan egy téma kidolgozásáért felelősek. • A munkacsoportok feladatai jól körülhatárolnak egy cselekvési ütemtervet, amely ha megfelelő munkacsoport kerül kialakításra, akkor garantálja a stratégiában lefektetett célok megvalósulását

27 Köszönöm a figyelmet! Dr. Glózik Klára egyetemi adjunktus


Letölteni ppt "A KÖRÖS-MENTI TDM EGYESÜLET IDEGENFORGALOM FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA BÉKÉSSZENTANDRÁS, SZARVAS, KONDOROS TÉRSÉGÉRE Szarvas, 2013.szeptember 26. Előadó: Dr."

Hasonló előadás


Google Hirdetések