Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.integratedconsulting.hu 1 1 Köszönjük a figyelmet!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.integratedconsulting.hu 1 1 Köszönjük a figyelmet!"— Előadás másolata:

1 1 1 Köszönjük a figyelmet!

2 2 1 Gonda József, Debrecen, november 28. Non-profit marketing FOGLALKOZTATÁRS - TÁRS A FOGLALKOZTATÁSBAN

3 3 Program 2. nap ●8:00 – 8:15 Ráhangolódás, az előző nap eseményeinek, tanulságainak áttekintése ●8:15 – 10:40 Marketing kommunikációs eszközök és azok alkalmazási lehetőségei ○Mikor és hogyan alkalmazhatók az , telefon, rendezvény, sajtótájékoztató, pr, honlap, you tube, google plus, facebook, twitter, újsághirdetés, óriásplakát, plakátok, rádió, TV, stb.) ○Hogyan lehetséges a közösségépítés modern eszközökkel, mégis kitűnve a digitális zajból? ○Hogyan határozható meg a hirdetési csatorna ideális összetétele ●10:40 – 11:00 Kávészünet ●11:00 – 11:40 Marketing lehetőségek a pályázatokban határon innen és túl. Hogyan lehet, hogy pl. az unió fizesse a hirdetési számlát? ●11:40 – 12:20 Együttműködés a for-profit szférával. A köszönet varázsa, szponzoráció, profi utókövetés és kapcsolattartás. Jó és rossz gyakorlatok gyűjtése, elemzése? ●12:20 – 13:20 Az esemény varázsa. Miért jó eseményeket szervezni és hogyan lehet beilleszteni egy-egy eseményen való részvételt vagy eseményszervezést a marketing folyamatokba? Mik egy jó esemény szervezésének kulcs tényezői? ●13:20 – 13:40 A program összegzése, tapasztalatok, útravalók ● 13:20 – 10:35 Egy-egy gondolat a résztvevőktől, arról, hogy mi volt a leghasznosabb számukra ●13:35 – 13:40 Előadó zárógondolatai ●13:40 – 14:40 Ebéd ●14:40-től Hazautazás

4 4 Emlékeztető Arculat Arculat Célcsoport Pozícionálás

5 5 Gondolatserkentő A leghasznosabb eddig az volt, hogy… vagy Elgondolkodtam azon, hogy… vagy Örömmel hallanék részletesen a … Vagy legalább egy pozitív gondolat…

6 6 A tréning keretei ●Időkeret betartása – időfelelős kiválasztása ●Az időkeret kihasználása ●Legfontosabb elvárások programelemek rögzítése ○Elvárás 1: ○Elvárás 2: ○Elvárás 3: ●Tegeződés ●Segítők, szervezők a teremben:

7 7 Marketing kommunikációs eszközök és azok alkalmazási lehetőségei Mikor és hogyan alkalmazhatók az , telefon, rendezvény, sajtótájékoztató, pr, honlap, you tube, google plus, facebook, twitter, újsághirdetés, óriásplakát, plakátok, rádió, TV, stb.? Hogyan lehetséges a közösségépítés modern eszközökkel, mégis kitűnve a digitális zajból? Hogyan határozható meg a hirdetési csatorna ideális összetétele?

8 8 ●Általánosan Az dm levél figyelemfelkeltő módon, röviden bemutatva hívja fel a figyelmet a szolgáltatásokra, akciókra, fontosabb hírekre, programokra, igény szerint biztosítva a lehetőségét a levél tovább küldésére, tovább ajánlására (vírusmarketing). Köszönetnyilvánításra a leggazdaságosabb forma. ●Előnyei Olcsó, könnyen elkészíthető, környezetbarát, személyre szabható ●Hátrányai Alacsonyabb a presztízse mint egy képeslapnak, könnyen spammé válik, túl sok érkezik az emberekhez amik között elvész, szigorú adatvédelmi és adatkezelési szabályok ●Javasolt alkalmazása Rendszeres tájékoztatás, eseménymeghívók, általános köszönetnyilvánítás ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Facebook, honlap, Google+, sajtótájékoztató, telefon

9 9 Telefon ●Általánosan Személyesebb kapcsolattartásra alkalmas. A kommunikáció folyamata személyes hívás esetén rugalmasan alakítható. Automatizált formában nagy és olcsó elérés biztosítható. ●Előnyei Közvetlen kapcsolatfelvétel, akár döntési szituáció is előidézhető. Alkalmas ajánlások kérésére is. Ingyen hívható Zöld szám is biztosítható, amivel a kapcsolatfelvétel iránya meg is fordulhat. ●Hátrányai Jó adatbázis kell hozzá, körültekintő célcsoport lehatárolást követően érdemes használni. Adatbázisokban többségben vannak a vezetékes számok, élőben szinten mindenki mobilon beszél. ●Javasolt alkalmazása Kapcsolatfelvétel, adománygyűjtés, személyes egyeztetés, meghívás vagy postai küldemény utókövetése, ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt: levél, , esemény

10 10 Sajtókapcsolatok, PR ●Általánosan A sajtókapcsolatok kiépítése és fenntartása az egyik leghatékonyabb eszköze annak, hogy egy vállalat vagy intézmény minőségi, releváns információkat juttasson el magáról a célközönségéhez. A sajtókapcsolatok magukba foglalják a proaktív (sajtóközlemény kiadása, sajtótájékoztató megszervezése stb.) és reaktív (válasz az újságírói megkeresésekre) tevékenységeket is. ●Előnyei Hiteles forráson keresztül lehet kommunikálni és sok emberhez eljuttatni az üzenetet. ●Hátrányai A média általános jelleggel érdektelenebbé vált. Szerkesztők még átírhatják az eljuttatott anyagot. Utólag nem módosítható. ●Javasolt alkalmazása Rendszeres tájékoztatás, adhoc esemény, eseményt megelőzően és záráskor, eredmény kommunikációban, kötelező közzétételre ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Rádió, TV, plakátok, Facebook, honlap

11 11 Saját honlap ●Általánosan Egy jól megtervezett, strukturált és felépített weboldal a hatékony online marketing alapja. E köré építhető és ezzel együtt használható az összes többi online marketing eszköz. Erre alapozva lehet hatékony és eredményes online megjelenést felépíteni. A weboldal kialakítása függ annak céljától és funkciójától. A weboldal kialakításának, a funkcióinak, a szövegezésének mind-mind a szervezeti és kommunikációs célokat kell szolgálniuk. ●Előnyei Könnyen változtatható tartalom. Nemzetközi szintű információ átadásra alkalmas. Interaktív kapcsolatfelvételt tesz lehetővé, információk szolgáltat az online látogatókról ●Hátrányai Folyamatos gondozást igényel, ●Javasolt alkalmazása Szervezeti image építés, információ átadás, online marketing támogatás, adatgyűjtés, ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt: , PPC hirdetések, rádió, sajtó, PR, rendezvény

12 12 Keresőoptimalizálás ●Általánosan A keresőoptimalizálás elengedhetetlen és nélkülözhetetlen egy weboldal sikerességében. A keresőoptimalizálás ugyanis az az eszköz, amely segít abban, hogy a weboldal minél előkelőbb helyen jelenjen meg a kereső organikus, vagyis normál találatai között. Fontos, hogy a legrelevánsabb szavakra, kifejezésekre minél jobb helyen, a kereső találatok között minél előrébb jelenjen meg az adott weboldal, növelve ezzel a látogatók és az ügyfelek számát. A keresőoptimalizálás belső (on site) és külső (off site) optimalizálásból áll össze. ●Előnyei Az optimalizált szavakra és tartalomra több látogatási forgalom érhető el ●Hátrányai Idő vagy költségigényes, programozói és pr felkészültséget is igényel ●Javasolt alkalmazása Honlapfejlesztés, kommunikációs kampány optimalizálás ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Honlap, rádió, plakát, esemény

13 13 YouTube ●Általánosan A világ második legnépszerűbb keresője egyben a legnépszerűbb videó megosztó oldala is egyben. A benne rejlő marketing lehetőségek pedig mindenki számára elérhetőek. A tény, hogy rengeteg keresést bonyolítanak az emberek ezen a felületen kiemelkedő lehetőséget ad arra, hogy a szervezetek bemutathassák magukat és szolgáltatásaikat. ●Előnyei Kimagasló napi forgalom. Google keresési technológia. A Google AdWords rendszer segítségével releváns hirdetések is megjeleníthetők. Multimédiás csatorna. Saját csatorna is kialakítható. Kvázi időtlen. Mérhető. ●Hátrányai A videók készítése sokszor nehézkes. Minőségi videók készítése eszköz és költségigényes. ●Javasolt alkalmazása PR és arculatépítés, aktuális kampányok promotálása, ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt PR, sajtóanyagok, honlap, , rádió, közösségi média

14 14 Google+ ●Általánosan A Google közösségi oldala szintén nagy népszerűségnek örvend és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy-egy oldal népszerűségét illetően. A Google +-on, csakúgy, mint a Facebookon lehetőség van szervezti oldal létrehozására is és ugyan úgy lehet bejegyzéseket készíteni, képeket és eseményeket megosztani. ●Előnyei A Google keresési algoritmusa „szereti”. Integrálható sok egyéb Google szolgáltatással ●Hátrányai Magyarországon lassan terjed. Közösségépítési funkció korlátozottabbak a Facebooknál ●Javasolt alkalmazása Saját profil kialakítása, összekapcsolása a szervezeti honlappal. Fontos tartalmak megosztása itt is. Főként ott előnyös, ahol a szervezet egy konkrét helyhez kötődik. ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Honlap, facebook, PPC kampány, PR

15 15 Facebook ●Általánosan A Facebook jelenleg legnépszerűbb közösségi oldal a világon. A több mint egy milliárd regisztrált felhasználóval rendelkező közösségi oldal sok cég számára a leghatékonyabb online marketing eszköz lehet. Gyorsabban terjed a használóinak a száma, mint a TV-é anno. ●Előnyei Facebook oldal létrehozásával rajongók, követők gyűjtésére van lehetőség, akiket közvetlenül el lehet érni például egy bejegyzéssel. A Facebookon lehetőségünk van kampányok, hirdetések létrehozására, mellyel nagyon pontosan célozva és olcsón érhetjük el a kiszemelt célközönséget. Kezdetben kiválthatja a szervezeti weboldalt is. ●Hátrányai Elég nagy a kommunikációs zaj. Folyamatos gondozást igényel. ●Javasolt alkalmazása Saját profil kialakítása, összekapcsolása a szervezeti honlappal. Fontos tartalmak megosztása, közösségépítés, információ megosztás, eseményszervezés ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Gyakorlatilag mindennel

16 16 Újsághirdetés ●Általánosan Saját szerkesztésű anyagok közlésére alkalmas az olvasóközönség által képviselt szegmensekben. Lényeges minőségi paraméterei a megjelenés gyakorisága, példányszáma, olvasottság, terjesztési terület és szegmens. ●Előnyei Saját anyagok közlésére van lehetőség, nagy mennyiségben. ●Hátrányai Valós eredményei ritkán mérhetőek, jellemzően drága felület. ●Javasolt alkalmazása Pályázati kötelezettségek esetén, vagy jó barter megállapodásokkal. A kommunikáció tartalmában a problémafelvetésre és a megoldási lehetőség érzékeltetésére érdemes törekedni. Nagy költségvetésű szervezet esetén image építés ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Facebook, honlap, PPC, rádió, TV, PR

17 17 Plakátok ●Általánosan A klasszikus kommunikáció eszköze. Formáját tekintve a kézzel rajzolt A/4 méretű plakáttól a buszmegállókban elhelyezett nyomdai technikával készült city-light-okig terjedhet. ●Előnyei Jó elhelyezéssel jó eredményt produkálhat. „Házilag” is könnyen, egyszerűen elkészíthető. Digitális változatai könnyen átalakíthatók online használatra. ●Hátrányai Kihelyezési szabályok hely, település és időszak függően változhatnak. ●Javasolt alkalmazása Események, aktuális kampányok promóciója. ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Esemény, honlap, PPC, Rádió, TV, PR, Facebook, Google+, újságh.

18 18 Óriásplakát ●Általánosan A leg­ked­vel­tebb kam­pány­mé­dium. Egy­szerre nyújt esz­té­ti­kai élményt, és hat a dön­té­se­inkre. Az óri­ás­plak­át­tal gya­kor­la­ti­lag min­den cél­cso­port megszólítható. A köz­te­rü­leti esz­kö­zök kö­zül első­ként je­lent meg Ma­gyar­or­szá­gon. ●Előnyei Nagy felü­lete mi­att jól lát­ható üze­ne­tek köz­ve­títésére és imi­dzs­épí­tésre is al­kal­mas. ●Hátrányai Gyakran csak pillanatokra látható. Rövid üzenetátadásra alkalmas csak. ●Javasolt alkalmazása Do­mi­náns gra­fi­kai ele­mek­kel, ke­vés szö­veg­gel ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Rádió, TV, PPC, újsághirdetés, , közösségi média

19 19 Rádió, TV ●Általánosan Tipikus tömegmédiumok. Audio és audiovizuális közlésre alkalmas. ●Előnyei Számtalan dolgozó, munkába igyekvő, vagy onnan éppen hazatartó hallgató érhető el munkahelyén illetve autójában, akiket televíziós, illetve online hirdetéssel nem érhetnénk el. ●Hátrányai Nagy meddőszórás, nehezen mérhető hatékonyság ●Javasolt alkalmazása Image építés, adománygyűjtés, riportok. ●Több csatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Honlap, közösségi média, PR

20 20 PPC hirdetések (Google, Facebook, E- target) ●Általánosan A legnépszerűbb és a világon a legtöbbek által használt fizetett hirdetési rendszer az interneten a Google AdWords. A Google hirdetési rendszere lehetővé teszi, hogy a keresésekre az organikus (normál) találatok felett, mellett, alatt fizetett hirdetések jelenjenek meg. A rendszer célja az interneten keresők számára releváns hirdetések közlése, mely növeli a hirdető weboldalának látogatottságát és remélhetőleg a bevételét is, illetve a böngészők is számukra kedvező ajánlatokkal találkoznak. ●Előnyei Lehetőség van szöveges, banner és videó hirdetések megjelenítésére is. Olcsó, pontos, kiválóan célozható, gyors, hatékony, mérhető és optimalizálható eszköz ●Hátrányai Könnyen elszállhatnak a költségei, szakértői felkészültséget igényel. ●Javasolt alkalmazása Image építés, partnerszerzés, ●Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Honlap, PR

21 21 A legeredményesebb, új partner szerzési eszközök 2013-ban ●Facebook ●Ajánlás ●PR cikkek, sajtómegjelenések ●Honlap ●Hírlevél ●Szórólap ●Keresőoptimalizálás ●Google Adwords + Remarketing

22 22 A „bűvös” reklám • Marketing cél - reklámcél • A reklám alanyainak kijelölése  • Reklámra fordítható költség  • Reklámüzenet  • Reklámeszközök • Előzetes tesztelés • Média tervezés (Terület és idő szerinti optimalizálás)  • Reklámhatás-hatékonyság • Eredmény A reklámozás alapszabályai: *Egy reklám nem reklám *Ne nyúlj az üzenethez A reklámozás alapszabályai: *Egy reklám nem reklám *Ne nyúlj az üzenethez

23 23 Eredmények mérése ●Fogadott telefonhívások ●Adományok, felajánlások száma ●Önkéntesek száma ●Látogatók, résztvevők száma ●Legpontosabban az online felületek forgalma mérhető ○Lehetővé teszik, hogy szinte mindent megtudjunk a weboldal látogatóiról, a weboldal és a használt marketing eszközök, csatornák teljesítményéről. ○Összefogja és átláthatóvá teszi az online jelenlétet és segít az online marketing hatékonyságának növelésében a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. ○Az értékesítés és a konverziók mérésén túl, megmutatja, hogyan használják a látogatók az adott weboldalt, hogyan és honnan érkeztek oda. ○Megtudhatjuk, hogy mivel és hogyan hozhatók vissza újra az oldalunkra. ○A legtöbb ilyen eszköz ingyenes. ○Alkalmazásuk viszont egyre sokoldalúbb, ezért érdemes szakértők segítségét kérni a helyes beállításokhoz.

24 24 ONLINE kommunikáció mérése Cél: Azok életszínvonalának növelése, akiknek biztonságos otthonra van szükségük. Weboldal: Online adományok gyűjtése KPI Bevétel: X,XXX eFt KPI Átlagos adomány nagysága: X,XXX Ft Szegmentálás Adomány típus: X% Forgalmi források: X% Adományozó típus: X% Weboldal: Önkéntesek toborzása KPI Önkéntesek száma: X KPI Látogatókkal való kapcsolat: X% KPI Helyszín megtalálása: X Szegmentálás Forgalmi források: X% Földrajzi helyek: X% Weboldal: Látogatói elköteleződés KPI Gyakoriság/aktualitás: X látogatás hetente KPI Videó megtekintések: X KPI Találkozón való részvétel: X Szegmentálás Forgalmi források: X% Márka források: X% Stratégia: Adományokat generálni Stratégia: Önkéntesek gyűjtése Stratégia: Tudatosság eredményezése

25 25 A kommunikációs csatornák értékelése

26 26 A kommunikációs eszközök értékelése

27 27 A kommunikációs eszközök fontossága költségvetés nagyság alapján

28 28 Közösségi média várható szerepe a marketing stratégiában

29 29 Várhatóan milyen tartalmak készítésére fordítják a legtöbb időt

30 30 Milyen rendszerességgel terveznek t küldeni

31 31 Milyen gyakran tervezi DM levél küldését

32 32 A legfontosabb lépések Mindenki Támogatói Célcsoport Érdeklődő Ideális szegmens Visszatérő Első kapcsolat Hűséges kliens, nagykövet Támogatott Célcsoport

33 33 A kommunikációs csatorna ideális összetétele ●Általános szabály nincs ●Érvényesül a „kis pénz, kis foci” elve ●Kreativitással és munkával kevés ráfordítással is jó eredmények érhetőek el. ●Célcsoport függő ●A direkt, személyes, de nem tolakodó megkeresések eredményesebbek ●A gerilla technikák és a vírus marketing is jól kamatoztatható

34 34 Marketing kommunikációs terv MINTA Eszköz lépésenként Kate- gória 1. hét2. hét...hét51. hét52. hétÖsszesenEredmény Érdeklődők szerzése Rendezvény2100eFt400eFt500eFt, 2 önk. Facebook15eFt..260eFt6000 követő … Érdeklődőből partner 22eFt 24eFt200 követő, 400eFt „Alkossunk közösen” esemény 3200eFt 3 pártoló, 600eFt Visszatérő partnerek Támogatói rendezvény (VIP) 4400eFt 800eFt Kategóriák: 1) Használom és jó; 2) Használom de még nem az igazi; 3) Nem használom de ki akarom próbálni; 4) Használom, de csak a hűség miatt

35 35 Kávészünet: 10:00-ig

36 36 Marketing lehetőségek a pályázatokban határon innen és túl. Hogyan lehet, hogy pl. az unió fizesse a hirdetési számlát?

37 37 A marketing lehetőségek megjelenése a pályázati projektekben ●Közvetlen előírások kommunikációs kötelezettségek címén ●Lehetőség „üzleti marketing” jellegű költségek elszámolására ●Lehetőség tudásmegosztás elszámolására ●Elvárás, vagy kötelezettség kommunikációs terv készítésére ●Elvárás, vagy kötelezettség marketing terv készítésére ●Direkt kommunikációs, szemléletformáló akciók támogatása (jellemzően TÁMOP)

38 38 Együttműködés a for-profit szférával. A köszönet varázsa, szponzoráció, profi utókövetés és kapcsolattartás. Jó és rossz gyakorlatok gyűjtése, elemzése?

39 39 A működés hasonlóságai ●A nonprofit és forprofit szervezetek céljaik elérése érdekében egyaránt hatással vannak másokra, értéket hordozhatnak számukra. ●Tevékenységük során valamiféle cserét hajtanak végre, legyen annak ellenértéke akár pénz, akár elismerés. ●A cserefolyamatok önkéntesek, és csak akkor jönnek létre, ha az mindkét fél számára haszonnövekedéssel jár.

40 40 Vállalati társadalmi felelősségvállalás - CSR ●Gazdasági szerepvállalás mellett kiemelten figyel a ○természeti környezetére ○Társadalmi környezetére ●Jogszabályi vállalásokon túl is szerepet vállal ●Önkéntesen ●Párbeszéd útján kezdeményez ●Több szervezetnél átvitten megjelenik a beszerzési rendszerben is. ●Uniós pályázatoknál is előnyt jelentett bizonyos mértékű felvállalása ●Munkavállalóikat is ösztönzik a társadalmi szerepvállalásra, (pl. munkaidő keretében történő társadalmi akciókban való részvétel)

41 41 Az együttműködés mozgatórugója ●Nyertes-nyertes szituáció ●Jót tettem érzés ●Mitől érzi általában nyertesnek magát egy forprofit szervezet: ○Értéket kap a támogatásért ○Növelni tudja az imagát ○Sajtónyilvánosságot kap ○Adókedvezményt érvényesíthet ○A forprofit szervezet vezetője/vezetői személyesen elkötelezettek a támogatott szervezet vagy ügy iránt ●Profi utókövetés: Aki már egyszer adott, önkénteskedett az nyitottabb a későbbiekben is. ○Érdemes megteremteni a személyességet. ○Minden esetben dokumentálni kell a támogatást, önkéntességet és megköszönni.

42 42 Együttműködési formák ●Időszakos támogatások (vállalati filantrópia) ●Céges alapítvány ●Licenc engedmény ●Szponzoráció ●Tranzakció alapú promóció ●Kooperatív - ügypromóció ●Vegyesvállalat Forrás: Tóth Eszter Ágnes, 2006.

43 43 Példák ●Britsh Telecom óvodát fest és játékot adományoz ●Óvodai, iskolai alapítvány támogatása, mert a gyerek odajár ●Tehetséggondozás – szakkollégiumok támogatásával ●Települési sport egyesület támogatása ●Tornász VB Debrecen, Minden önkéntes és szponzor névre szóló emléklapot és köszönőlevelet kapott. ●NOBILIS Zrt. minden eladott termék után x Ft-t juttat az SOS Gyerekfalunak ●WWF és Unilever. Közös élelmiszer tanúsítási rendszer kidolgozása

44 44 Az esemény varázsa Miért jó eseményeket szervezni és hogyan lehet beilleszteni egy-egy eseményen való részvételt vagy eseményszervezést a marketing folyamatokba? Mik egy jó esemény szervezésének kulcs tényezői?

45 45 Az esemény helye a marketing eszköztárban ●Alapvető eseménytípusok: ○Toborzó, bemutatkozó rendezvény ○Ismeretterjesztő, szemléletformáló rendezvény (tudásátadás) ○Eredmény bemutató rendezvény (rajzpályázat kiállítása) ○Köszönetnyilvánítás (támogatói bankett) ○Demonstráció ○Jótékonysági előadás ○Jeles nap, évforduló ○Projektzáró, nyitó rendezvények ●Jól kombinálhatóak MLM elemekkel ○Elismerés nyilvánítás nyilvánosan ○Díjak átadása ○Siker lehetőségek bemutatatása ○Hiúság legyezése

46 46 A sikeres rendezvény kulcstényezői ●Legyen egyértelmű a rendezvény célja ●Legyen meghatározva a rendezvény célcsoportja (pl. gyerekek 3-5 éves gyerekek vagy testépítő férfiak) ●Cél és célcsoportnak megfelelő ○Helyszínválasztás ○Vonzó programterv összeállításra ●Előadók, fellépők felkérése időben ●Helyszín biztosítással kapcsolatos teendők (pl. kiürítési terv, elsősegélyhely, stb.) ●Beharangozó közösségi és hagyományos médiákon, véleményvezérek segítségével ●Információs anyagok elkészítése ●Felkészült és MOTIVÁLT személyzet delegálása ●Résztvevők utókövetése ●Rendszeresség

47 47 Rendezvény trendek ●Forprofit célú, de nonprofit jellegű rendezvények szaporodása ●Webináriumok technikai feltételei elérhetővé váltak ●Lokális, szűkebb célcsoportot képesek megszólítani ●Az általános jellegű érdeklődés csökken, nő a bizalmatlanság ●Közösségi médiával jól elő lehet készíteni egy-egy rendezvényt ●A Facebookon bejelentkezők közül nem megy el mindenki ●Last minute emlékeztető sok résztvevőt hozhat ●Rendezvényszervezési szabályozások szigorodnak ●Rendezvényszervezési költségek emelkednek

48 48 Példák ●Görgkapocs Fesztivál ●CivilSziget ●Iskolai Alapítványi bálok

49 49 Az program összegzése, tapasztalatok, útravalók Egy-egy gondolat arról, hogy mi volt a leghasznosabb....

50 Köszönjük a figyelmet!

51 51 Ebéd


Letölteni ppt "Www.integratedconsulting.hu 1 1 Köszönjük a figyelmet!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések