Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Köszönjük a figyelmet!.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Köszönjük a figyelmet!."— Előadás másolata:

1 Köszönjük a figyelmet!

2 FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban
Non-profit marketing Gonda József, Debrecen, november 28. FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban

3 Program 2. nap 8:00 – 8:15 Ráhangolódás, az előző nap eseményeinek, tanulságainak áttekintése 12:20 – 13:20 Az esemény varázsa. Miért jó eseményeket szervezni és hogyan lehet beilleszteni egy-egy eseményen való részvételt vagy eseményszervezést a marketing folyamatokba? Mik egy jó esemény szervezésének kulcs tényezői? 8:15 – 10:40 Marketing kommunikációs eszközök és azok alkalmazási lehetőségei Mikor és hogyan alkalmazhatók az , telefon, rendezvény, sajtótájékoztató, pr, honlap, you tube, google plus, facebook, twitter, újsághirdetés, óriásplakát, plakátok, rádió, TV, stb.) 13:20 – 13:40 A program összegzése, tapasztalatok, útravalók Hogyan lehetséges a közösségépítés modern eszközökkel, mégis kitűnve a digitális zajból? 13:20 – 10:35 Egy-egy gondolat a résztvevőktől, arról, hogy mi volt a leghasznosabb számukra Hogyan határozható meg a hirdetési csatorna ideális összetétele 13:35 – 13:40 Előadó zárógondolatai 10:40 – 11:00 Kávészünet 13:40 – 14:40 Ebéd 11:00 – 11:40 Marketing lehetőségek a pályázatokban határon innen és túl. Hogyan lehet, hogy pl. az unió fizesse a hirdetési számlát? 14:40-től Hazautazás 11:40 – 12:20 Együttműködés a for-profit szférával. A köszönet varázsa, szponzoráció, profi utókövetés és kapcsolattartás . Jó és rossz gyakorlatok gyűjtése, elemzése?

4 Pozícionálás Célcsoport Emlékeztető Arculat

5 Gondolatserkentő A leghasznosabb eddig az volt, hogy… vagy Elgondolkodtam azon, hogy… Örömmel hallanék részletesen a … Vagy legalább egy pozitív gondolat…

6 A tréning keretei Időkeret betartása – időfelelős kiválasztása
Az időkeret kihasználása Legfontosabb elvárások programelemek rögzítése Elvárás 1: Elvárás 2: Elvárás 3: Tegeződés Segítők, szervezők a teremben:

7 Marketing kommunikációs eszközök és azok alkalmazási lehetőségei
Mikor és hogyan alkalmazhatók az , telefon, rendezvény, sajtótájékoztató, pr, honlap, you tube, google plus, facebook, twitter, újsághirdetés, óriásplakát, plakátok, rádió, TV, stb.? Hogyan lehetséges a közösségépítés modern eszközökkel, mégis kitűnve a digitális zajból? Hogyan határozható meg a hirdetési csatorna ideális összetétele?

8 E-mail Általánosan Előnyei
Az dm levél figyelemfelkeltő módon, röviden bemutatva hívja fel a figyelmet a szolgáltatásokra, akciókra, fontosabb hírekre, programokra, igény szerint biztosítva a lehetőségét a levél tovább küldésére, tovább ajánlására (vírusmarketing). Köszönetnyilvánításra a leggazdaságosabb forma. Előnyei Olcsó, könnyen elkészíthető, környezetbarát, személyre szabható Hátrányai Alacsonyabb a presztízse mint egy képeslapnak, könnyen spammé válik, túl sok érkezik az emberekhez amik között elvész, szigorú adatvédelmi és adatkezelési szabályok Javasolt alkalmazása Rendszeres tájékoztatás, eseménymeghívók, általános köszönetnyilvánítás Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Facebook, honlap, Google+, sajtótájékoztató, telefon

9 Telefon Általánosan Személyesebb kapcsolattartásra alkalmas. A kommunikáció folyamata személyes hívás esetén rugalmasan alakítható. Automatizált formában nagy és olcsó elérés biztosítható. Előnyei Közvetlen kapcsolatfelvétel, akár döntési szituáció is előidézhető. Alkalmas ajánlások kérésére is. Ingyen hívható Zöld szám is biztosítható, amivel a kapcsolatfelvétel iránya meg is fordulhat. Hátrányai Jó adatbázis kell hozzá, körültekintő célcsoport lehatárolást követően érdemes használni. Adatbázisokban többségben vannak a vezetékes számok, élőben szinten mindenki mobilon beszél. Javasolt alkalmazása Kapcsolatfelvétel, adománygyűjtés, személyes egyeztetés, meghívás vagy postai küldemény utókövetése, Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt: levél, , esemény

10 Sajtókapcsolatok, PR Általánosan Előnyei
A sajtókapcsolatok kiépítése és fenntartása az egyik leghatékonyabb eszköze annak, hogy egy vállalat vagy intézmény minőségi, releváns információkat juttasson el magáról a célközönségéhez. A sajtókapcsolatok magukba foglalják a proaktív (sajtóközlemény kiadása, sajtótájékoztató megszervezése stb.) és reaktív (válasz az újságírói megkeresésekre) tevékenységeket is.  Előnyei Hiteles forráson keresztül lehet kommunikálni és sok emberhez eljuttatni az üzenetet. Hátrányai A média általános jelleggel érdektelenebbé vált. Szerkesztők még átírhatják az eljuttatott anyagot. Utólag nem módosítható. Javasolt alkalmazása Rendszeres tájékoztatás, adhoc esemény, eseményt megelőzően és záráskor, eredmény kommunikációban, kötelező közzétételre Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Rádió, TV, plakátok, Facebook, honlap

11 Saját honlap Általánosan
Egy jól megtervezett, strukturált és felépített weboldal a hatékony online marketing alapja. E köré építhető és ezzel együtt használható az összes többi online marketing eszköz. Erre alapozva lehet hatékony és eredményes online megjelenést felépíteni. A weboldal kialakítása függ annak céljától és funkciójától. A weboldal kialakításának, a funkcióinak, a szövegezésének mind-mind a szervezeti és kommunikációs célokat kell szolgálniuk. Előnyei Könnyen változtatható tartalom. Nemzetközi szintű információ átadásra alkalmas. Interaktív kapcsolatfelvételt tesz lehetővé, információk szolgáltat az online látogatókról Hátrányai Folyamatos gondozást igényel, Javasolt alkalmazása Szervezeti image építés, információ átadás, online marketing támogatás, adatgyűjtés, Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt: , PPC hirdetések, rádió, sajtó, PR, rendezvény

12 Keresőoptimalizálás Általánosan
A keresőoptimalizálás elengedhetetlen és nélkülözhetetlen egy weboldal sikerességében. A keresőoptimalizálás ugyanis az az eszköz, amely segít abban, hogy a weboldal minél előkelőbb helyen jelenjen meg a kereső organikus, vagyis normál találatai között. Fontos, hogy a legrelevánsabb szavakra, kifejezésekre minél jobb helyen, a kereső találatok között minél előrébb jelenjen meg az adott weboldal, növelve ezzel a látogatók és az ügyfelek számát. A keresőoptimalizálás belső (on site) és külső (off site) optimalizálásból áll össze. Előnyei Az optimalizált szavakra és tartalomra több látogatási forgalom érhető el Hátrányai Idő vagy költségigényes, programozói és pr felkészültséget is igényel Javasolt alkalmazása Honlapfejlesztés, kommunikációs kampány optimalizálás Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Honlap, rádió, plakát, esemény

13 YouTube Általánosan A világ második legnépszerűbb keresője egyben a legnépszerűbb videó megosztó oldala is egyben. A benne rejlő marketing lehetőségek pedig mindenki számára elérhetőek. A tény, hogy rengeteg keresést bonyolítanak az emberek ezen a felületen kiemelkedő lehetőséget ad arra, hogy a szervezetek bemutathassák magukat és szolgáltatásaikat. Előnyei Kimagasló napi forgalom. Google keresési technológia. A Google AdWords rendszer segítségével releváns hirdetések is megjeleníthetők. Multimédiás csatorna. Saját csatorna is kialakítható. Kvázi időtlen. Mérhető. Hátrányai A videók készítése sokszor nehézkes. Minőségi videók készítése eszköz és költségigényes. Javasolt alkalmazása PR és arculatépítés, aktuális kampányok promotálása, Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt PR, sajtóanyagok, honlap, , rádió, közösségi média

14 Google+ Általánosan A Google közösségi oldala szintén nagy népszerűségnek örvend és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy-egy oldal népszerűségét illetően. A Google +-on, csakúgy, mint a Facebookon lehetőség van szervezti oldal létrehozására is és ugyan úgy lehet bejegyzéseket készíteni, képeket és eseményeket megosztani. Előnyei A Google keresési algoritmusa „szereti”. Integrálható sok egyéb Google szolgáltatással Hátrányai Magyarországon lassan terjed. Közösségépítési funkció korlátozottabbak a Facebooknál Javasolt alkalmazása Saját profil kialakítása, összekapcsolása a szervezeti honlappal. Fontos tartalmak megosztása itt is. Főként ott előnyös, ahol a szervezet egy konkrét helyhez kötődik. Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Honlap, facebook, PPC kampány, PR

15 Facebook Általánosan A Facebook jelenleg legnépszerűbb közösségi oldal a világon. A több mint egy milliárd regisztrált felhasználóval rendelkező közösségi oldal sok cég számára a leghatékonyabb online marketing eszköz lehet. Gyorsabban terjed a használóinak a száma, mint a TV-é anno. Előnyei Facebook oldal létrehozásával rajongók, követők gyűjtésére van lehetőség, akiket közvetlenül el lehet érni például egy bejegyzéssel. A Facebookon lehetőségünk van kampányok, hirdetések létrehozására, mellyel nagyon pontosan célozva és olcsón érhetjük el a kiszemelt célközönséget. Kezdetben kiválthatja a szervezeti weboldalt is. Hátrányai Elég nagy a kommunikációs zaj. Folyamatos gondozást igényel. Javasolt alkalmazása Saját profil kialakítása, összekapcsolása a szervezeti honlappal. Fontos tartalmak megosztása, közösségépítés, információ megosztás, eseményszervezés Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Gyakorlatilag mindennel

16 Újsághirdetés Általánosan
Saját szerkesztésű anyagok közlésére alkalmas az olvasóközönség által képviselt szegmensekben. Lényeges minőségi paraméterei a megjelenés gyakorisága, példányszáma, olvasottság, terjesztési terület és szegmens. Előnyei Saját anyagok közlésére van lehetőség, nagy mennyiségben. Hátrányai Valós eredményei ritkán mérhetőek, jellemzően drága felület. Javasolt alkalmazása Pályázati kötelezettségek esetén, vagy jó barter megállapodásokkal. A kommunikáció tartalmában a problémafelvetésre és a megoldási lehetőség érzékeltetésére érdemes törekedni. Nagy költségvetésű szervezet esetén image építés Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Facebook, honlap, PPC, rádió, TV, PR

17 Plakátok Általánosan A klasszikus kommunikáció eszköze. Formáját tekintve a kézzel rajzolt A/4 méretű plakáttól a buszmegállókban elhelyezett nyomdai technikával készült city-light-okig terjedhet. Előnyei Jó elhelyezéssel jó eredményt produkálhat. „Házilag” is könnyen, egyszerűen elkészíthető. Digitális változatai könnyen átalakíthatók online használatra. Hátrányai Kihelyezési szabályok hely, település és időszak függően változhatnak. Javasolt alkalmazása Események, aktuális kampányok promóciója. Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Esemény, honlap, PPC, Rádió, TV, PR, Facebook, Google+, újságh.

18 Óriásplakát Általánosan
A leg­ked­vel­tebb kam­pány­mé­dium. Egy­szerre nyújt esz­té­ti­kai élményt, és hat a dön­té­se­inkre. Az óri­ás­plak­át­tal gya­kor­la­ti­lag min­den cél­cso­port megszólítható. A köz­te­rü­leti esz­kö­zök kö­zül első­ként je­lent meg Ma­gyar­or­szá­gon. Előnyei Nagy felü­lete mi­att jól lát­ható üze­ne­tek köz­ve­títésére és imi­dzs­épí­tésre is al­kal­mas. Hátrányai Gyakran csak pillanatokra látható. Rövid üzenetátadásra alkalmas csak. Javasolt alkalmazása Do­mi­náns gra­fi­kai ele­mek­kel, ke­vés szö­veg­gel Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Rádió, TV, PPC, újsághirdetés, , közösségi média

19 Rádió, TV Általánosan Tipikus tömegmédiumok. Audio és audiovizuális közlésre alkalmas. Előnyei Számtalan dolgozó, munkába igyekvő, vagy onnan éppen hazatartó hallgató érhető el munkahelyén illetve autójában, akiket televíziós, illetve online hirdetéssel nem érhetnénk el. Hátrányai Nagy meddőszórás, nehezen mérhető hatékonyság Javasolt alkalmazása Image építés, adománygyűjtés, riportok. Több csatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Honlap, közösségi média, PR

20 PPC hirdetések (Google, Facebook, E-target)
Általánosan A legnépszerűbb és a világon a legtöbbek által használt fizetett hirdetési rendszer az interneten a Google AdWords. A Google hirdetési rendszere lehetővé teszi, hogy a keresésekre az organikus (normál) találatok felett, mellett, alatt fizetett hirdetések jelenjenek meg. A rendszer célja az interneten keresők számára releváns hirdetések közlése, mely növeli a hirdető weboldalának látogatottságát és remélhetőleg a bevételét is, illetve a böngészők is számukra kedvező ajánlatokkal találkoznak. Előnyei Lehetőség van szöveges, banner és videó hirdetések megjelenítésére is. Olcsó, pontos, kiválóan célozható, gyors, hatékony, mérhető és optimalizálható eszköz Hátrányai Könnyen elszállhatnak a költségei, szakértői felkészültséget igényel. Javasolt alkalmazása Image építés, partnerszerzés, Többcsatornás kommunikációban mivel együtt javasolt Honlap, PR

21 A legeredményesebb, új partner szerzési eszközök 2013-ban
Facebook Ajánlás PR cikkek, sajtómegjelenések Honlap Hírlevél Szórólap Keresőoptimalizálás Google Adwords + Remarketing

22 A reklámozás alapszabályai:
A „bűvös” reklám Marketing cél-reklámcél A reklám alanyainak kijelölése Reklámra fordítható költség Reklámüzenet Reklámeszközök Előzetes tesztelés Média tervezés (Terület és idő szerinti optimalizálás) Reklámhatás-hatékonyság Eredmény A reklámozás alapszabályai: *Egy reklám nem reklám *Ne nyúlj az üzenethez

23 Eredmények mérése Fogadott telefonhívások
Adományok, felajánlások száma Önkéntesek száma Látogatók, résztvevők száma Legpontosabban az online felületek forgalma mérhető Lehetővé teszik, hogy szinte mindent megtudjunk a weboldal látogatóiról, a weboldal és a használt marketing eszközök, csatornák teljesítményéről. Összefogja és átláthatóvá teszi az online jelenlétet és segít az online marketing hatékonyságának növelésében a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. Az értékesítés és a konverziók mérésén túl, megmutatja, hogyan használják a látogatók az adott weboldalt, hogyan és honnan érkeztek oda. Megtudhatjuk, hogy mivel és hogyan hozhatók vissza újra az oldalunkra. A legtöbb ilyen eszköz ingyenes. Alkalmazásuk viszont egyre sokoldalúbb, ezért érdemes szakértők segítségét kérni a helyes beállításokhoz.

24 ONLINE kommunikáció mérése
Cél: Azok életszínvonalának növelése, akiknek biztonságos otthonra van szükségük. Stratégia: Adományokat generálni Stratégia: Önkéntesek gyűjtése Stratégia: Tudatosság eredményezése Weboldal: Online adományok gyűjtése Weboldal: Önkéntesek toborzása Weboldal: Látogatói elköteleződés KPI Önkéntesek száma: X KPI Gyakoriság/aktualitás: X látogatás hetente KPI Bevétel: X,XXX eFt KPI Látogatókkal való kapcsolat: X% KPI Videó megtekintések: X KPI Átlagos adomány nagysága: X,XXX Ft KPI Helyszín megtalálása: X KPI Találkozón való részvétel: X Szegmentálás Adomány típus: X% Forgalmi források: X% Adományozó típus: X% Szegmentálás Forgalmi források: X% Földrajzi helyek: X% Szegmentálás Forgalmi források: X% Márka források: X%

25 A kommunikációs csatornák értékelése

26 A kommunikációs eszközök értékelése

27 A kommunikációs eszközök fontossága költségvetés nagyság alapján

28 Közösségi média várható szerepe a marketing stratégiában

29 Várhatóan milyen tartalmak készítésére fordítják a legtöbb időt

30 Milyen rendszerességgel terveznek e-mailt küldeni

31 Milyen gyakran tervezi DM levél küldését

32 A legfontosabb lépések
Támogatott Célcsoport Mindenki Támogatói Célcsoport Ideális szegmens Érdeklődő Első kapcsolat Visszatérő Hűséges kliens, nagykövet

33 A kommunikációs csatorna ideális összetétele
Általános szabály nincs Érvényesül a „kis pénz, kis foci” elve Kreativitással és munkával kevés ráfordítással is jó eredmények érhetőek el. Célcsoport függő A direkt, személyes, de nem tolakodó megkeresések eredményesebbek A gerilla technikák és a vírus marketing is jól kamatoztatható

34 Marketing kommunikációs terv MINTA
Kategóriák: 1) Használom és jó; 2) Használom de még nem az igazi; 3) Nem használom de ki akarom próbálni; 4) Használom, de csak a hűség miatt Eszköz lépésenként Kate-gória 1. hét 2. hét .. .hét 51. hét 52. hét Összesen Eredmény Érdeklődők szerzése Rendezvény 2 100eFt 400eFt 500eFt, 2 önk. Facebook 1 5eFt .. 260eFt 6000 követő Érdeklődőből partner 2eFt 24eFt 200 követő, 400eFt „Alkossunk közösen” esemény 3 200eFt 3 pártoló, 600eFt Visszatérő partnerek Támogatói rendezvény (VIP) 4 800eFt

35 Kávészünet: 10:00-ig

36 Marketing lehetőségek a pályázatokban határon innen és túl.
Hogyan lehet, hogy pl. az unió fizesse a hirdetési számlát?

37 A marketing lehetőségek megjelenése a pályázati projektekben
Közvetlen előírások kommunikációs kötelezettségek címén Lehetőség „üzleti marketing” jellegű költségek elszámolására Lehetőség tudásmegosztás elszámolására Elvárás, vagy kötelezettség kommunikációs terv készítésére Elvárás, vagy kötelezettség marketing terv készítésére Direkt kommunikációs, szemléletformáló akciók támogatása (jellemzően TÁMOP)

38 Együttműködés a for-profit szférával.
A köszönet varázsa, szponzoráció, profi utókövetés és kapcsolattartás. Jó és rossz gyakorlatok gyűjtése, elemzése?

39 A működés hasonlóságai
A nonprofit és forprofit szervezetek céljaik elérése érdekében egyaránt hatással vannak másokra, értéket hordozhatnak számukra. Tevékenységük során valamiféle cserét hajtanak végre, legyen annak ellenértéke akár pénz, akár elismerés. A cserefolyamatok önkéntesek, és csak akkor jönnek létre, ha az mindkét fél számára haszonnövekedéssel jár.

40 Vállalati társadalmi felelősségvállalás - CSR
Gazdasági szerepvállalás mellett kiemelten figyel a természeti környezetére Társadalmi környezetére Jogszabályi vállalásokon túl is szerepet vállal Önkéntesen Párbeszéd útján kezdeményez Több szervezetnél átvitten megjelenik a beszerzési rendszerben is. Uniós pályázatoknál is előnyt jelentett bizonyos mértékű felvállalása Munkavállalóikat is ösztönzik a társadalmi szerepvállalásra, (pl. munkaidő keretében történő társadalmi akciókban való részvétel)

41 Az együttműködés mozgatórugója
Nyertes-nyertes szituáció Jót tettem érzés Mitől érzi általában nyertesnek magát egy forprofit szervezet: Értéket kap a támogatásért Növelni tudja az imagát Sajtónyilvánosságot kap Adókedvezményt érvényesíthet A forprofit szervezet vezetője/vezetői személyesen elkötelezettek a támogatott szervezet vagy ügy iránt Profi utókövetés: Aki már egyszer adott, önkénteskedett az nyitottabb a későbbiekben is. Érdemes megteremteni a személyességet. Minden esetben dokumentálni kell a támogatást, önkéntességet és megköszönni.

42 Együttműködési formák
Időszakos támogatások (vállalati filantrópia) Céges alapítvány Licenc engedmény Szponzoráció Tranzakció alapú promóció Kooperatív - ügypromóció Vegyesvállalat Forrás: Tóth Eszter Ágnes, 2006.

43 Példák Britsh Telecom óvodát fest és játékot adományoz
Óvodai, iskolai alapítvány támogatása, mert a gyerek odajár Tehetséggondozás – szakkollégiumok támogatásával Települési sport egyesület támogatása Tornász VB Debrecen, Minden önkéntes és szponzor névre szóló emléklapot és köszönőlevelet kapott. NOBILIS Zrt. minden eladott termék után x Ft-t juttat az SOS Gyerekfalunak WWF és Unilever. Közös élelmiszer tanúsítási rendszer kidolgozása

44 Az esemény varázsa Miért jó eseményeket szervezni és hogyan lehet beilleszteni egy-egy eseményen való részvételt vagy eseményszervezést a marketing folyamatokba? Mik egy jó esemény szervezésének kulcs tényezői?

45 Az esemény helye a marketing eszköztárban
Alapvető eseménytípusok: Toborzó, bemutatkozó rendezvény Ismeretterjesztő, szemléletformáló rendezvény (tudásátadás) Eredmény bemutató rendezvény (rajzpályázat kiállítása) Köszönetnyilvánítás (támogatói bankett) Demonstráció Jótékonysági előadás Jeles nap, évforduló Projektzáró, nyitó rendezvények Jól kombinálhatóak MLM elemekkel Elismerés nyilvánítás nyilvánosan Díjak átadása Siker lehetőségek bemutatatása Hiúság legyezése

46 A sikeres rendezvény kulcstényezői
Legyen egyértelmű a rendezvény célja Legyen meghatározva a rendezvény célcsoportja (pl. gyerekek 3-5 éves gyerekek vagy testépítő férfiak) Cél és célcsoportnak megfelelő Helyszínválasztás Vonzó programterv összeállításra Előadók, fellépők felkérése időben Helyszín biztosítással kapcsolatos teendők (pl. kiürítési terv, elsősegélyhely, stb.) Beharangozó közösségi és hagyományos médiákon, véleményvezérek segítségével Információs anyagok elkészítése Felkészült és MOTIVÁLT személyzet delegálása Résztvevők utókövetése Rendszeresség

47 Rendezvény trendek Forprofit célú, de nonprofit jellegű rendezvények szaporodása Webináriumok technikai feltételei elérhetővé váltak Lokális, szűkebb célcsoportot képesek megszólítani Az általános jellegű érdeklődés csökken, nő a bizalmatlanság Közösségi médiával jól elő lehet készíteni egy-egy rendezvényt A Facebookon bejelentkezők közül nem megy el mindenki Last minute emlékeztető sok résztvevőt hozhat Rendezvényszervezési szabályozások szigorodnak Rendezvényszervezési költségek emelkednek

48 Példák Görgkapocs Fesztivál CivilSziget Iskolai Alapítványi bálok

49 Az program összegzése, tapasztalatok, útravalók
Egy-egy gondolat arról, hogy mi volt a leghasznosabb....

50 Köszönjük a figyelmet!

51 Ebéd


Letölteni ppt "Köszönjük a figyelmet!."

Hasonló előadás


Google Hirdetések