Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Korszerű eszközök a szakképzés, felnőttképzés hatékonyságáért

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Korszerű eszközök a szakképzés, felnőttképzés hatékonyságáért"— Előadás másolata:

1 Korszerű eszközök a szakképzés, felnőttképzés hatékonyságáért
Hegedűs Gábor

2 Miről is lesz szó Pár szó az oktatástechnológia eszközökről múlt – jelen – jövő tengelyen Az elektronikus tanulás előnyei-hátrányai Korszerű oktatási eszközök a J.L. Seagull Szakképző Iskolában

3 Az oktatás helyszínei Hagyományos tanterem
Számítógéppel felszerelt tanterem Tanulás webes környezetben

4 Korszerű tanterem 1998-ig Tárgyi eszközök Hagyományos tábla
Eredeti szemléltető tárgyak Makettek, modellek, drótvázak Hagyományos tábla Transzparensek Papírtáblák Írásvetítő Diavetítő Auditív Magnetofon Lemezjátszó Magnó CD lemez Audiovizuális Televízió Videó DVD

5 Fali dekoráció: ABC 

6 Korszerű tanterem 1999-2010 Számítógép/laptop Kivetítő Hangfal
Interaktív tábla Dokumentum kamera

7 Felhő (Cloud) Weblapok, adatbázisok
Korszerű tanterem 2011- Felhő (Cloud) Weblapok, adatbázisok

8 Szereplők Tanuló Tanár Szülő Instruktor

9 Számítógépes oktatási anyagok fejlődése
1992- Internet megjelenése az oktatásban 1995 – Multimédiás cd,dvd –k megjelenése 2003 – E-learning keretrendszerek megjelenése Közösségi oldalak Videó és zenemegosztók Az internet segítségével az információ könnyebben elérhetővé vált Megkezdődött a segédanyagok digitalizálása, ami eddig nyomtatott, audió vagy videó formátumban volt, azt számítógépen jelenítették meg és tárolták el. A multidmédiás cd,dvd –k tananyagokat tartalmaztak mindenféle médiaelemmel (szöveg, audió, videó formában), egyéni haládási tempó adott volt, Módszertanilag még a hagyományos alapot követte. Egy ideig inkább kiegészítő eszközként használták, később már a meglévő eszközök helyett lépett be! Az anyagok egyre inkább áthelyeződtek az internetre (youtube és társai) 2003-ban jelentek meg az első e-learning rendszerek, amelyek az interneten keresztül tették elérhetővé a tananyagot és módszertani segítséget is nyújtottak a felhasználónak. A visszajelzések, ellenőrzések is beépültek a tanulási folyamatba! Az internet alapú oktatás jóval hamarabb megjelent az iskolán kívül, az iskolák most kezdenek el ezen irányba fejlődni! Az internet tiltása…. 2010 es évektől az interneten megjelentek az komplett oktatási szolgáltatást nyújtó cégek anyagai: Webes oktatás fajtái (webes adatbázis, program, tetszőleges eszközről, bármikor, bárhol) Saját komplett oktatási szolgáltatás Oktatási keretrendszer használatával - Moodle - Ilias - I tunes U Közösségi tanulás (facebook) A tananyagok az interneten érhetőek el (Videó, audió, kép és szöveges formában) Az egyén tanulását instruktorok segíti, akik személyes (skype, teamviewer) segítségével mentorálják a tanulót Távoktatás A tanulók a tananyag feldolgozását saját tempójukban tehetik meg, tesztekkel, ellenőrzésekkel zárja a leckéket, az állást elmentheti

10 Elektronikus tanulás kritériumai 2013-ban
A tananyag bármikor, bárhonnan elérhető legyen önállóan is feldolgozható A tanár feladata, hogy úgy állítsa össze a tananyagot, hogy önálló tanulásra alkalmas legyen Nagyon fontos arról is gondoskodni, hogy személyesen, személyre szabottan segítsük a tanuló egyéni haladási tempóját Minél több oldalról mutassa be a témát, használja ki a számítógép multimédiás lehetőségeit. Fontos, hogy legyen önellenőrzési lehetőség A tananyag bármikor, bárhonnan sokféle eszközről elérhető legyen: Számítógép, laptop Táblagép Telefon TV és egyéb eszközök

11 Előnyei A tanuló bármikor, bárhol a lehető legtöbb eszközről elérheti a tananyagot A kényszernek érzett tanulás helyébe, a szabadon választott önképzés léphet Az üzemeltetés, fenntartás olcsó

12 Hátrányai Megfelelő technológiai háttér az oktatási intézmény részéről
Megfelelő technológiai háttér a felhasználó részéről A tanulási környezet kialakítása, tesztelése és fejlesztése sok költséggel jár, bár olcsóbb mint a hagyományos órák óradíját kifizetni Kialakításához új, modern szemléletű pedagógusokra van szükség.

13 SWOT analízis *Az európai digitális menetrend
A tanuló bármikor, bárhol a lehető legtöbb eszközről elérheti a tananyagot A kényszernek érzett tanulás helyébe, a szabadon választott önképzés léphet Az üzemeltetés, fenntartás olcsó Megfelelő technológiai háttér az oktatási intézmény részéről Megfelelő technológiai háttér a felhasználó részéről A tanulási környezet kialakítása, tesztelése és fejlesztése sok költséggel jár, bár olcsóbb mint a hagyományos órák óradíját kifizetni Kialakításához új, modern szemléletű pedagógusokra van szükség. Korszerű, előremutató egyéni oktatási forma A mai rohanó világban az embereknek, nincs elég idejük hosszú, kötött tanfolyamokra, ezért többen választhatják Kis tananyagegységek elkészítésével, mindenki azt tanulhatja amire szüksége van. Nem szakszerű tananyagok fejlesztésével nem érjük el a célunkat Az informatika fejlődésével ezen tananyagainkat is folyamatosan fejleszteni kell Ez egy induló piac Magyarországon, fontos a versenyképes ár és a jó minőség Az internetbe vetett bizalom megalapozása és az online biztonság megteremtése1 *Az európai digitális menetrend

14 Közösségi tanulás E-learning 2.0
Felhasználókat tudásfejlesztő közösségként értelmezi A mai modern közösségi oldalak működése, miszerint a tartalmat maguk a felhasználók osztják meg, kommentelik stb.. . hatással van a tanulási folyamatra is „Az e-learning olyan, számítógépes hálózaton elérhető nyitott – tér- és időkorlátoktól független – képzési forma, amely a tanítási-tanulási folyamat megszervezésével hatékony, optimális ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában a tananyagot és a tanulói forrásokat, a tutor-tanuló kommunikációt, valamint a számítógépes interaktív oktatószoftvert egységes keretrendszerbe foglalja, a tanuló számára hozzáférhetővé teszi.” Forgó Sándor

15 Közösségi oktatás Facebook az oktatásban
Facebook csoportban történő tanulás nagyon sok lehetőséget kínál az önállóan tanulni vágyóknak Az instruktor kiadja a feladatot, a feldolgozandó tananyagot, megadja hozzá a segítségét  fájlok csatolásával A tanulók feldolgozzák az anyagot, kérdéseiket, észrevételeiket, véleményüket komment formájában megosztják. Ezekből a kommentekből is sokat lehet tanulni, az instruktor válaszait is figyelembe veszik a tanulók

16 LCMS rendszerek Learning Content Management SystemTanulást segítő tartalomkezelő rendszerek Programozási tudás nélkül, felhasználói szintű ismeretekkel könnyedén kialakítható oktatási felület Legelterjedtebb képviselője a Moodle

17 Moodle - Seagull Moodle
Webes felületről elérhető Bejelentkezés után személyre szabott kurzusok jelennek meg A kurzusok leckékre bonthatóak, ezeken belül jeleníthetjük meg a tananyagelemeinket, amelyek a következők lehetnek: Leckék: szöveges leírás, képekkel, videókkal, webes elemekkel Weboldalak: más weboldalak hivatkozása Letölthető dokumentumok (ppt, pdf, doc stb…) Online videók: Youtube Tesztek: Többféle tesztkérdésből választhatunk, Kérdéstár Fórum Csevegés Hivatkozástár Stb…

18 Seagull Moodle

19 Saját fejlesztésű oktató rendszerek

20 Online meeting Openmeeting

21 Webkonferencia/Online meeting
A webkonferencia termet úgy kell elképzelni, mint egy hagyományos irodát vagy tantermet, rendelkezik egy polccal ahol a dokumentumokat tárolhatjuk, amelyeket a virtuális táblán megtekinthetünk, bemutathatunk és szerkeszthetünk. A szobában lévők audio/video csatornán kommunikálhatnak. Legnagyobb előnye, hogy mindig nyitva van! Akár 500 fő befogadóképesség a teremben Audio és Video átvitel több egyidejű audio/video kapcsolattal Weblapok, feltöltött prezentációk, dokumentumok bemutatása Interaktív kétirányú rajztábla Képernyőkép megosztása a résztvevőkkel Többféle szabályozás a látogatók belépésére pl:jelszó, weboldal

22 E-Portfólió Bizonyos szempontok alapján, meghatározott céllal összeválogatott „dokumentumok” összessége. Digitálisan tárolódik, archiválható, publikálható (Web) Akár multimédia tartalmak is megjeleníthetők benne. Vágvölgyi Csaba bemutatója alapján

23 E-Portfólió

24 Közösségi oktatás Facebook az oktatásban
Facebook csoportban történő tanulás nagyon sok lehetőséget kínál az önállóan tanulni vágyóknak Az instruktor kiadja a feladatot, a feldolgozandó tananyagot, megadja hozzá a segítségét  fájlok csatolásával A tanulók feldolgozzák az anyagot, kérdéseiket, észrevételeiket, véleményüket komment formájában megosztják. Ezekből a kommentekből is sokat lehet tanulni, az instruktor válaszait is figyelembe veszik a tanulók

25 Teamviewer Távoli vezérlés: Egyszerűen vezérelhet távoli gépet
Teljes körű vezérlés Audio átviteli lehetőség Fájldoboz: Fájlok könnyű átvitele Online megbeszélések Képernyő/prezentáció megosztás Ingyenes (nem üzleti célra) Demo Egy másik gép irányításának átvétele Audió Online korrepetálás

26 Prezi.com Webes felületű prezentáció készítő Magyar fejlesztésű
“Ideas matter” – középpontban az ötletek, középpontban a gondolatok. Ez a Prezi mottója. Aki nem ismerné ezt a prezentációs szoftvert: a Prezi erőssége, hogy a végtelen vászon technológia és a zoom-olás segítségével képes valódi rész-egész kapcsolatok megmutatására. A gondolataidat összefüggéseiben ábrázolhatod, segítve ezzel a megértést a közönséged számára. A Power Point-hoz képest egy egészen új gondolkodásmódot kíván. Szakít a linearitással, szakít a diáról-diára típusú csőgondolkodással. A Prezi szabadságot ad, olyannyira, hogy az induláshoz semmit nem is szükséges letöltened a gépedre, elég ha felmész a prezi.com-ra, regisztrálsz és kezdheted a szerkesztést. És még egy fontos gondolat. A Prezi magyar találmány, Magyarországon fejlesztik, emellett világszerte ismert és elismert, 2013 márciusában már több, mint 20 millió regisztrált felhasználója van. A nemzetközi sikerek ellenére itthon akar-e maradni a cég? A válasz igen, hiszen ezzel is bizonyítja, hogy igenis lehet Magyarországon jó dolgokat csinálni és sikereket elérni! Külön oktatás!!! Webes felületű prezentáció készítő Magyar fejlesztésű Új szemlélet Könnyű kezelés

27 Prezi.com Partnerek

28 Slideshare Regisztráció (Facebook) után feltölthetjük powerpoint vagy pdf diáinkat Majd kapunk egy kódot, amely segítségével megoszthatjuk, vagy akár weboldalunkba is illeszthetjük. Jól használható LCMS rendszereknél, pl Moodle Ingyenes Fel kell tölteni ide ezt a diát ha kész!

29 Ebook/Ebook olvasó 6’’-10’’ (15-25 cm) képátmérőjű Könnyű (200 g)
Wifi, Usb csatlakozás Saját memória (min 2Gb~1000 könyv) Ára alacsony Ft Konverterek segítségével szinte bármilyen formátum olvasható rajta (pdf, doc, docx, epub,txt, rtf) Speciális funkciók: képnézegető, zene-és videólejátszó, böngésző, kiemelés, könyvjelző funkció stb…

30 Táblagépek az oktatásban

31 Ibooks

32 Google Maps

33 Nyelvoktatás

34 Documents

35 Irodalom Hungaroton klasszikusok: Magyar irodalom 1.0

36 Történelem

37 Hivatkozások Weboldal Elérhetőség Seagull Moodle
Nyelvipercek E-Portfolio Teamviewer Prezi Slideshare

38 Hegedűs Gábor hegedusg@nmkh.gov.hu 06-20-4425890
Köszönöm a figyelmet Hegedűs Gábor


Letölteni ppt "Korszerű eszközök a szakképzés, felnőttképzés hatékonyságáért"

Hasonló előadás


Google Hirdetések