Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Barangolás – ?eltévedés? a „szájber” térben.  1999 óta foglakozom online kommunikációval  Zöldút 2007 programév  Ökoturizmus stratégia  Ifjúsági turizmus.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Barangolás – ?eltévedés? a „szájber” térben.  1999 óta foglakozom online kommunikációval  Zöldút 2007 programév  Ökoturizmus stratégia  Ifjúsági turizmus."— Előadás másolata:

1 Barangolás – ?eltévedés? a „szájber” térben

2  1999 óta foglakozom online kommunikációval  Zöldút 2007 programév  Ökoturizmus stratégia  Ifjúsági turizmus stratégia  Egyéni és céges tréningek  FATOSZ együttműködés 2009-óta

3  Az internet ma  Eszközök, alkalmazások  Kinek jó ez? – előnyök – hátrányok  Nehéz pálya  Lépésről lépésre – géptől a látni-, olvasni-, tudnivalóig  OK, ott vagyok, de hol is?!

4  Sokszor azt véljük, hogy tudjuk….  ‘60-as évek óta töretlenül fejlődő számítógépes hálózat  ~ 1,9 milliárd felhasználó  193 millió domain - internetes cím van használatban  Több mint 500 millió felhasználó csak a - on  Percenként 24 órányi új videó kerül fel a -ra  294 milliárd e-mal naponta

5  A hazai internet lefedettség 55%-os  Vásárlás előtti döntésekben kiemelt szerep (>90%)  A célcsoport magas jelenléte (>62%)  Kiemelten kedvező lakhely szerinti lefedettség (>79) Megkerülhetetlen médiummá vált az elmúlt 10 évben Forrás: NRC

6   Honlapok (.hu,. com,.gov,.net stb)  Közösségi felületek (iwiw, facebook, twitter)  Online alkalmazások (e-kormányzat, banki szolgáltatások, web-áruházak, repülőjegy és szállásfoglaló rendszerek stb)  Online játékok, online mozi-TV-rádió

7

8  Honlapok (.hu,. com,.gov,.net stb)

9  Közösségi felületek (iwiw, facebook, twitter, linked in)

10  Online alkalmazások (e-kormányzat, banki szolgáltatások, web-áruházak, repülőjegy és szállásfoglaló rendszerek stb)

11  Online játékok, online mozi-TV-rádió

12  Mindenkinek és senkinek  Több tízezer év Internet nélkül  Akinek kellett, tudott írni  A szomszéd falunál messzebb ritkán mentünk  Híreket a messziről érkezett emberek hoztak  Az idő egészen más értelmű volt  Naponta újabb eszközök, alkalmazások születnek - felfoghatatlan sebesség  Ami ma hír, holnap történelem, vagy még az sem  Ami ma friss, „az holnap kit érdekel”  Arubától Indonéziáig, Nyíregyházáról Santiago de Composteláig nézelődünk, amikor utazást tervezünk  Nincs idő a fejfájásra!

13  Előnyök  Könnyebb ügyintézés  Gyorsabb információ és adatforgalom  Olcsóbb, színesebb szórakozási lehetőségek  Szinte folyamatos kapcsolat személyek és közösségek között  Széles, gazdag információ forrás

14  Hátrányok  Függőség  Virtuális világ – elszakadás a valóságtól  Mozgásszegény élet  Adatvédelmi kérdések – kiszolgáltatottság (Nagytestvér hatás) FilmFilm  „Sötét” oldal hatása – ellenőrizhetetlen tartalmak (kéretlen reklámok, porno, drog, terrorizmus stb)

15  Nagy médiazaj  Keresőkben PéldaPélda  Online hirdetésekben  TV (nyomtatott sajtó, rádió – csökken a jelentősége)  Konkurensek széles körének jelenléte – mindenki a neten van  Gyorsan változó szolgáltatások  A felhasználói igényeknek megfelelően – mit szeretne a fogyasztó, a vendég – mi segíti a döntését  Technológiai fejlődésnek megfelelően – gyorsabb internet, erősebb gépek, gazdagabb grafikai lehetőségek stb.  Rövid életciklus az információban (ami ma újdonság, holnap értéktelen bóvli)

16  Ország, város….  Országok (Ausztria, Horvátország stb)  Régiók – jobb kommunikáció, nagyobb figyelem  Üdülési módok (aktív turizmus, városlátogatások stb)  Az időtöltés más módjai  Egynapos utazások (Magyarország hosszában 550 km)  Wellness szállodák – családi ajánlatok  Aqua parkok, élményfürdők  Fesztiválok  Nagy sportesemények – Kajak-kenu VB  Kert, barátok, család…  Gazdasági gondok

17  Vezess!  Kövess!  Vagy állj félre! VAN!

18  Megfelelő gép és programok  Internet kapcsolat  cím  Web-lap  Folyamatos használat

19

20  Vezetékes  Mikrohullámú  Mobil internet  stb

21   NE!    Inkább ezt!   

22  Megfelelő domain, azaz internet cím     Megfelelő eszköz az építésre      A jó honlap  Egyszerű  Informatív  Friss  Könnyen kezelhető

23  marketing  Banner  PR cikk  Blog - bloggerek  Keresőmarketing  Közösségi média

24  marketing  Címlista  Vendégektől elkért mail címek alapján – ajánlásokat gyűjtve  Vásárolt adatbázisok segítségével  Aprólékos gyűjtés, válogatás eredményeként  Mondanivaló  Röviden, tömören, a honlapra vezető kapcsolók segítségével  Szerkezet  Jól áttekinthető, könnyű olvashatóság  Precizitás  Nyelvileg helyes, minden működik, valós

25  Banner hirdetés  Drága  Grafikailag kényes  Nehézkes az időzítés  Megjelenés szám  Időszak  Kattinttás

26  PR cikk és a blog  A legjobb ha magunknak készítünk egyet  Folyamatos információs lehetőség, naplószerű, személyes hangvétel (azért ehhez is érteni kell)  A blog és annak szerzője (a Blogger) szoros kapcsolatban van  Néhány kedves blogger ismerőssel sok fejfáját megtakarhatunk magunknak  Közös hétvégét, közös főzések  Szolgáltatás és esemény bemutatók  Források:  wwwfreeblog.hu  

27  Keresőmarketing  Láthatóság, megtalálhatóság - példapélda  Csak akkor fizetünk, ha van kattintás  Pontos, részletes statisztika  Példa: Google Analytics – adatsorok  Összes látogató Összes látogató  Látogatás forrásai (honnan jönnek, kik ők?) Látogatás forrásai  Mennyit vannak az oldalon? Mennyit vannak az oldalon?  Mit csinálnak az oldalon?  Mit találnak az oldalon?  Mit nem találnak?  Hol távoznak az oldalról?

28  Közösségi média  Facebook és a Fatosz – facebook.comfacebook.com  Folyamatos információ közlés  Hitelesség  Pontosság  500 millió potenciális vendég ingyen…  … és nem csak Facebook van

29 Tény: Az Internet mára kihagyhatatlanná vált, mi több, kikerülhetetlen  Amit ne tegyünk!  Rossz honlap, öreg tartalom – a szomszéd fia már látott PC-t - A Gulyáslevest megfőzetné vele? Bízza szakemberre! (meg is tanulható)  Ritkán kezelve, azt is rosszul – nem hetente, nem havonta, hanem naponta – Végtelen történet. Ha eldöntöttem, akkor csinálni kell! – Eldöntötte?

30  Tudjuk, hogy mit akarunk, mit, mire akarunk használni  Ha csináljuk, akkor pontosan, hitelesen – itt az „ízű” nem elég  Nem szégyen kérdezni  Mindennek ára van - a sikernek is  Közösen messzebbre jutunk – együtt könnyebb a web fejlesztésben, marketingben  Közös, friss szállás adatbázis – felkerülni a térképre (pontos cím, valódi megtalálhatóság)  Közös online foglalási rendszer

31 Várom kérdéseiket Nagy Gábor Nincs kibúvó! – vezess – kövess – állj félre!


Letölteni ppt "Barangolás – ?eltévedés? a „szájber” térben.  1999 óta foglakozom online kommunikációval  Zöldút 2007 programév  Ökoturizmus stratégia  Ifjúsági turizmus."

Hasonló előadás


Google Hirdetések