Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

- O BAMA INTERNETES KAMPÁNYA ÉS WEBES KÖZÖSSÉGSZERVEZÉSE - Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "- O BAMA INTERNETES KAMPÁNYA ÉS WEBES KÖZÖSSÉGSZERVEZÉSE - Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak."— Előadás másolata:

1 - O BAMA INTERNETES KAMPÁNYA ÉS WEBES KÖZÖSSÉGSZERVEZÉSE - Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak

2 A DOLGOZAT FEJEZETEI 1. Miért volt jó ötlet az internetet segítségül hívni a kampányban? 2. „Obama everywhere” 3. Közösségszervezés a weblap segítségével 4. A közösség szerepe Obama megválasztása után, az állampolgárok hangja

3 1. M IÉRT VOLT JÓ ÖTLET AZ INTERNETET SEGÍTSÉGÜL HÍVNI A KAMPÁNYBAN ?  Helyzeti adottságok:  Célcsoport: fiatalok  ők használják legnagyobb arányban az internetet  Internetes penetráció az USA-ban 2008-ban: 76%  Azon felnőttek aránya, akik online néznek politikával vagy választásokkal kapcsolatos híreket folyamatosan nő: 1996 % 2000 % 2004 % 2008 % Összes felnőtt közül Összes internethasználó Forrás: PewReserachCenter Publications: The Internet’s Role in Campaign 2008

4 2. O BAMA EVERYWHERE

5 K ÖZÖSSÉGI PORTÁLOK  15 közösségi portálon volt profilja  AsianAve, MiGente, BlackPlanet, …  A stáb által indított csoportok:  Diákok Obamáért – 225 ezer tag  Nők Obamáért – 77 ezer tag  Sacramento Obamáért – 46 ezer tag  Felhasználók által indított csoportok:  1 millió erős Obamáért – 920 ezer  Több külpolitikai tapasztalatom van, mint Sarah Palinnek – 252 ezer tag

6 F ILEMEGOSZTÓ OLDALAK  Stáb által feltöltött tartalmak  Felhasználók által feltöltött tartalmak  Yes We Can  Obama girl vs. McCain girl  Obama songs  Obama szimpatizáns animációk  Flickr, Scribd  Az emberek saját készítésű tartalmaik révén részesévé váltak a Barack Obama melletti kampánynak

7 K ÖZÖSSÉGI SITE - OK, VIDEÓMEGOSZTÓK 3 millió ismerős1 millió ismerős 200 ezer ismerős 14,5 millió órányi videó (47 millió dollárnyi reklám lenne) 488 ezer órányi videó (1,5 millió dollárnyi reklám lenne)

8 „TXT W E C AN ”  3 millió felhasználó  Microtargeting (IRAQ, JOB, OH, Fl)  Interaktivitás, mozgósítás  Telefonos alkalmazások (csengőhangok, háttérképek, iPhone alkalmazások)

9 O NLINE HIRDETÉSEK  3 feladata van:  Adománygyűjtés  Mobilizáció  Üzenetküldés  Biztosan megtalálni a tartalmakat

10 3. K ÖZÖSSÉGSZERVEZÉS A BARACKOBAMA. COM WEBLAP SEGÍTSÉGÉVEL

11 ADOMÁNYOZÁS  Obama 745 millió dolláros kampánypénzének 88%-a egyéni felajánlásokból érkezett  Obama nem fogad el pénzt lobbycsoportoktól  bevételeinek nagy része „small donor”-októl származik – egy felhasználó átlagosan 85 dollárt adományozott  McCain 368 millió dolláros kampánypénzének 54%-a származott egyéni felajánlásokból Forrás: OpenSecrets.org

12 Ö NKÉNTESEK  45ezer önkéntes csoport szerveződött meg az interneten  13 milliós lista – 2 milliárd üzenet (7000 különböző üzenet)  3 millió telefonszám  How to… útmutatók  Virtuális térkép

13 M Y. BARACKOBAMA. COM

14 A Z INTERNETKAMPÁNY SIKERÉNEK OKAI  Helyzeti adottságok  Abban a közegben igyekezett megszólítani a választókat, amelyet rendszeresen használnak, ahol otthon érzik magukat  Obama életét, lépésit, a kampányt állandóan figyelemmel lehetett kísérni  Obama nem győzhetett volna az emberek aktivitása, megmozdulása, kampányban való részvétele nélkül:  A stáb felkínálta az eszközöket  mindenki úgy használta fel azokat, ahogy az neki tetszett  A felhasználók beleszólhattak a kampány irányításába  Önszerveződés, a közösség ereje:  „Arra kérlek titeket, hogy higgyetek. Ne csak az én képességeimben, hogy valódi változást tudok elérni Washingtonban… Arra kérlek titeket, hogy higgyetek a sajátotokban is”

15 A Z INTERNETKAMPÁNY SIKERÉNEK LEGFŐBB IGAZOLÓJA : Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak

16 M C C AIN AZ INTERNETEN  2008 szeptemberéig kevés szerep jut az internetnek McCain kampányában

17 M C C AIN S PACE, AZ ÚJ KAMPÁNYOLDAL

18 A Z ALULRÓL SZERVEZŐDÉST ELŐSEGÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK SZÁMÁNAK VÁLTOZÁSA O BAMA ÉS M C C AIN WEBLAPJÁN Forrás: PewResearchCenter: McCain vs. Obama on the web

19 A KAMPÁNY EGYÉB MEGJELENÉSI FORMÁI

20 B ARACOBAMA. COM 2012

21 O BAMA 2012

22 A Z INTERNET POLITIKÁBAN BETÖLTÖTT SZEREPE M AGYARORSZÁGON  Az internet penetráció Magyarországon: 56 %  A rendszeresen internetezők arányának változása életkor szerinti bontásban: Forrás: NRC Informationline

23 I NTERNET PENETRÁCIÓ NÉHÁNY EURÓPAI ORSZÁGBAN (2010) OrszágPenetráció (%)Facebook tag (%) Svédország92,543,8 Hollandia88,616,5 Dánia86,146,5 Finnország85,335,8 Egyesült Királyság82,544,6 Németország79,113,2 Belgium77,834,4 Franciaország68,930,0 Magyarország55,317,7 Olaszország51,729,1 Forrás: Internet World Stats

24 A Z ELNÖKVÁLASZTÁSI KAMPÁNY HÍREINEK NYOMON KÖVETÉSE ÉLETKORI BONTÁSBAN Elsőnek/ másodiknak említett Összes % % % % 65+ % TV Internet Újság Rádió Magazin35223 Egyéb23112 Nem tudja12111 Forrás: PewResearchCentre: Internet Now Major Source of Campaign News

25 4. A KÖZÖSSÉG SZEREPE O BAMA MEGVÁLASZTÁSA UTÁN, AZ ÁLLAMPOLGÁROK HANGJA

26 A CHANGE. GOV OLDAL KEZDŐLAPJA, MÁRCIUS 16.

27 É LŐ KÖZVETÍTÉS A W HITEHOUSE. GOV OLDALÁN, MÁRCIUS 16.

28 A BARACKOBAMA. COM OLDAL KEZDŐLAPJA, MÁRCIUS 16.


Letölteni ppt "- O BAMA INTERNETES KAMPÁNYA ÉS WEBES KÖZÖSSÉGSZERVEZÉSE - Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések