Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Multimédia szerzői rendszerek Interaktív multimédia A számítógép és a tanuló (felhasználó) közötti párbeszédes (interaktív) összeköttetést jelenti. A.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Multimédia szerzői rendszerek Interaktív multimédia A számítógép és a tanuló (felhasználó) közötti párbeszédes (interaktív) összeköttetést jelenti. A."— Előadás másolata:

1

2 Multimédia szerzői rendszerek

3 Interaktív multimédia A számítógép és a tanuló (felhasználó) közötti párbeszédes (interaktív) összeköttetést jelenti. A felhasználó a program futásába beavatkozhat. A „médium” fogalma Információk bemutatására, terjesztésére tárolására továbbítására alkalmas eszközök

4 A multimédia fogalma A multimédia számítógép által vezérelt interaktív információrendszer amely biztosítja az időfüggő és időfüggetlen médiumok egyidejű, illetve egymást követő megjelenítését, lineáris és non-lineáris úton történő interaktív feldolgozását (hypertext, hypermédia). Megjelenése on-line, illetve off-line rendszerű lehet.

5 Bemutatási dimenziók Időfüggetlen (diszkrét) médiák: az információ egyedi elemek sorozatából áll (szöveg, ábra, kép) Folyamatos, időfüggő médiák: – az információ nem csak az egyes értékektől, hanem a fellépés időpontjától is függ (hang, hőérzékelő,) – a bemutatási értékek folyamatos sorozatok alakjában lépnek fel (video, audio rádió, TV)

6 Időfüggő, időfüggetlen médiumok Realisztikus kép Időfüggő médiumok Időfüggetlen médiumok MozgóképAnimációkHang 2D 3D Abcdef Grafika (sematikus kép) Írott szöveg 2D 3D

7 Adatelérési módok   Lineáris adatelérés (pl. hangfelvétel, videofelvétel) Adat 1Adat 3Adat 2  Non lineáris adatelérés: (pl. multimédia) Adat 1 Adat 3 Adat 2 Adat 3 Adat 4

8

9 1.A különböző médiumok egymástól teljesen függetlenül érhetők el. Azt jelenti, hogy egy beviteli médiumhoz nem lehet más médiumot társítani, 2.A számítógép-vezérelt integráció révén lehetővé válik, hogy az egyes összetevők között időbeli, térbeli és tartalmi szinkronizációs kapcsolatokat hozzunk létre, 3.A médiumok kombinációja, a verbális és képi kódolás (szöveg, kép, hang, mozgókép) olyan változatosságot nyújt a felhasználóknak, mely által eredményesebb és tartósabb a tanultak rögzítése. 4.Az interaktivitás és a navigáció révén a felhasználó párbeszédet folytat a rendszerrel, a továbblépés irányát a felhasználó választja meg, 5.A non-linearitás arra utal, hogy egy kiválasztott részlet nem az előtte lévő részeken végigfutva érhető el, hanem azonnal hozzáférhető. A felhasználó az őt érdeklő kérdéseket olyan mélységben és alapossággal vizsgálhatja, ahogyan óhajtja. A multimédia kritériumai

10 Hogyan lássunk hozzá? •szövegek, •képek, •hanganyagok, •videó anyagok Határozzuk meg a célokat és a feladatokat Gyűjtsük össze a rendelkezésre álló nyersanyagokat Hardver és szoftver elemek meghatározása Ütemezés (idő, kapacitás, anyagi eszközök

11 A multimédia tervezés lépései

12 Struktúra és navigáció Multimédia készítéskor nagy tömegű információval dogozunk Multimédia készítéskor nagy tömegű információval dogozunk Navigáció (forgatókönyv készítés) Megmutatja az egyes multimédia elemek egymáshoz rendelését és logikai kapcsolatait

13

14

15 Típusai Lineáris Összetett Non-lineáris Hierarchikus

16 Bevezető kép(videó+hang)

17 Főmenü Bizonyos gombok mindig azonos helyen legyenek (következetes logika) Legyen menekülési lehetőség Útjelzők, átugrási lehetőség Aktív felületek kontrollja (szöveg, animáció, hang) Többféle navigációs pont (megközelítés)

18 ?

19

20 Tartalomhoz a szín…

21

22 Multimédia elemek I. •szöveg, •szimbólum, •fotó, •képek, •videó, animáció Jellemzői: Vizuális elemek: Tetszőleges elhelyezés, esztétika színek egysége, kontraszt, kiemelés kompozíció Leghatásosabb!

23 legyen rövid, lényegre törő, jól olvasható (betűtípus, betűméret), ne használjunk háromnál több betűtípust helyes sortávolság szöveg kiemelése: színek, betűtípus és méret, háttér szöveg mozgása animálása Multimédia elemek II. Jellemzői: A szöveg Könnyebb megértés és navigáció, egyszerűbben értelmezhető hangnál Követelmények:

24 Multimédia elemek III. Jellemzői: Grafika, kép Követelmények: Arculatteremtő, figyelemfelkeltő, sok információt közöl, hangulat teremtő •Legyenek jó minőségűek (max. 72 DPI) •Fontos a részletgazdagság •Lényeges információt tartalmazzon

25 Képminőség 

26 Részletgazdagság

27 Multimédia elemek IV. Jellemzői: Mozgókép, videó Követelmények: A figyelmet ez az elem vonzza a legjobban, nagy háttértár kapacitást igényel, kisméretű, rossz képminőségű •A filmrészletek legyenek rövidek, mozgalmasak •főleg közelképeket (részletgazdag) alkalmazzunk •ne sértsünk személyiségi jogokat •tömörített formákat alkalmazzunk (MPEG)

28 Multimédia elemek V. Jellemzői: Aktív felületek Követelmények: Szerepük az irányítás, a navigáció, az interakció fenntartása •környezetükben történjen változás (szín, kurzor, tónus, szöveg) •elhelyezésük formájuk, irányuk, legyen következetes •esztétikusak legyenek, illeszkedjenek a háttérbe

29 Multimédia elemek VI. Jellemzői: A hang Követelmények: Emeli a hatást, hangulatteremtő (kiemel, hangsúlyoz, közvetít) segíti a megértést •a háttérzene illeszkedjen a hangulathoz ritmushoz •az effektek legyenek figyelemfelkeltőek •a narráció legyen jól tagolt kellemes hang

30 Multimédia-fejlesztő rendszerek Típusai: •Időalapú: (Macromedia Director) •Folyamatalapú: Macromedia Authorware •Oldal (frame) alapú: Noebook for Windows •Programozási nyelv alapú: Visual Basic; •Borland Delphi; Java

31 Időalapú-fejlesztő rendszerek Macromedia Director •A médiaelemek illesztése idősíkon történik •Director „a rendező” •A MM elemek „a szereplők” (Cast Member) •A szereplők egy csoportja alkotja a „stábot” (Cast) •Forgatókönyv (Score) Egyes kockák (frame) •Csatorna a frame-hez kapcsoltan (lejátszási kör.) •Színpad ahol az elemek megjelennek (Stage) •Kész animáció (movie)

32 Macromedia Director Cast (stáb) •Egy movie-n belül több Cast lehet (külső v. belső) •A külsőkön több ember dolgozhat egyszerre •Érdemes az azonos médiaelemeket egy cast-ba tenni •Egy Cast !! szereplőt tartalmazhat

33 Macromedia Director Score (forgatókönyv) •A színpadi összképért felelős (frame channel) •Beállításai: •Időzítés (lejátszás sebessége) •Objektum szín •Áttűnési effektek •Két zenecsatorna •Képkocka vezérlés

34 Folyamatalapú fejlesztőrendszerek •Célja a futtatás folyamatához és az elemek közötti kapcsolatok ábrázolásához kötődik •Szemmel követhető navigációs térkép (csúcsok, élek) •Előnye a grafikus felületen való áttekintés lehetősége •Elemei: mm elemek, időzítő, szelekciós objektum, Iterációs elem (vezérlő elem) aktivátorok (kimenő- bemenő) Macromedia Authorware

35 Oldalalapú fejlesztőrendszerek •Egyes oldalak megszerkesztett elemekkel •Lineáris, non-lineáris lejátszás •Mesteroldal •Navigáció akciókkal (bejövő, kimenő oldal) + médiaelemekhez kötött akciók •Lejátszás EXE-ként Neobook for Windows

36 iBooks Author •How to... (video) How to...How to... •Az Apple könyv alapú fejlesztőrendszere •A publikáció elektronikus, interaktív könyv formájában készíthető el, mely iPad-en, iPhone-on futtatható. •Képeket, videókat, hangot, interaktív feladatokat, animációkat illeszhetünk be a szöveg mellé. •Az egyes médiaelemek beillesztését widgetek (előre megírt programozott sablonok) segítségével végezhetjük el.


Letölteni ppt "Multimédia szerzői rendszerek Interaktív multimédia A számítógép és a tanuló (felhasználó) közötti párbeszédes (interaktív) összeköttetést jelenti. A."

Hasonló előadás


Google Hirdetések