Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMiklós Barta Megváltozta több, mint 9 éve
1
Google 2010 Facebook Trendek és tények id=224a1c170b000053||t=1266375549|et=730|cs=suvittbh
3
2. Google 2010 • Google TV • Google wave – orku – buzz (Zümm) • Google Adwords • Google remarketing – adsence, youtube • Google maps • Google varázskerék • Google képtalálatok, keresőtalálatok • Google product, store • Goolge social search • Verio shop, Verio banner Google 2010
4
Google TV Google 2010
5
Google TV Google 2010 • weboldalaikat a tévé képernyőjén is megtekinthessék • Mozgás a tv és a webes tartalmak között • (http://www.youtube.com/watch?v=diTpeYoq Ahc&feature=player_embedded#!)http://www.youtube.com/watch?v=diTpeYoq Ahc&feature=player_embedded#!
6
Google TV Google 2010 • Google fontos célpiaca • Nagy fejlesztések, potenciális bevétel
7
Google wave – orku – buzz (Zümm) Google 2010
8
Google wave – orku – buzz (Zümm) Google 2010
9
Google wave – orku – buzz (Zümm) Google 2010 • Online kommunikációs és megosztó eszköz • Megoszthat szöveget, képeket, videókat, térképeket és egyéb eszközöket használva. • már megtörtént eseményeket visszakeresni, a régi folyamatokat megtekinteni.
10
Google wave – orku – buzz (Zümm) Google 2010
11
Google wave – orku – buzz (Zümm) Google 2010 • követhessék ismerőseik közösségi tevékenységét. • státuszüzenetek, fotók, videók és más egyéb tartalmak kezelésének, megosztásának • A Zümm a már meglévő közösségi kapcsolatokat használja a Gmail postafiókon belül • • A fejlesztők és szolgáltatók, akik szeretnék termékeiket a Zümm-be integrálni egy egyszerű feed- alapú API segítségével megtehetik ezt, mely idővel egy teljesen írható/olvasható API-vá alakul majd.
12
Google wave – orku – buzz (Zümm) Google 2010
13
Google AdWords Google 2010
14
Google AdWords Google 2010
15
Google AdWords Google 2010
16
Google remarketing – adsence, youtube Google 2010 • A Google egy cookie-ban tárolja az alábbi adatot, a hirdetési beállítások és az éppen használt böngésző egymáshoz társításához: • id=224a1c170b000053||t=1266375549|et =730|cs=suvittbh
17
Google remarketing – adsence, youtube Google 2010 • Hogyan működik az érdeklődésen alapuló hirdetés? • Google (egy "cookie" segítségével) egy számot tárol el böngészőjében, hogy megjegyezze a látogatásokat.cookie • AS. YT. Személyre szabott hirdetése
18
Google remarketing – adsence, youtube Google 2010 • Példák: • Ha Gréti sok főzéssel kapcsolatos videót néz a YouTube-on, elképzelhető, hogy több főzéssel kapcsolatos hirdetést lát majd, ha a YouTube-on vagy egyéb, az AdSense szolgáltatást használó webhelyen böngészik.AdSense • Ősszel téli gumi, tavasszal nyári gumi
19
Google maps Google 2010
20
Google varázskerék Google 2010
21
Google képtalálatok, keresőtalálatok Google 2010
22
Google képtalálatok, keresőtalálatok Google 2010 Már ezek is külön weboldalra visznek el!
23
Google product, store Google 2010
24
Google product, store Google 2010
25
Google product, store Google 2010
26
Google product, store Google 2010
27
Goolge social search Google 2010 A google a különböző szociális hálókban is keres (twitter), azt még pontosan nem tudni mely zárt közösségi rendszerekben fog keresni még. Ez már személyiségi jogokat feszeget.
28
Canonical Google keresőoptimalizálás • Egyet kanonikusnak kinevezünk. • Ez által az mondjuk a Googlenek, hogy itt nem tartalom duplikációról van szó, hanem pusztán arról, hogy egy terméknek több változatát is forgalmazzuk. • Ehhez csupán az összes több változat XHTML kódjának részében el kell helyeznünk a következő utalást a kanonikus változatra.
29
Canonical Google keresőoptimalizálás • • Nagyon figyelj arra, hogyha kettőnél több termékünk van, akkor mindegyik nem kanonikus változat.
30
Google Sandbox Google keresőoptimalizálás • Matt Cutts, a Google fejlesztő mérnöke: • vannak a rendezési algoritmusnak olyan elemei, amelyek felfoghatóak próbaidőszaknak. • A Google Sandbox effektus feltételezés • Google az új weboldalakat egy próbaidőszaknak veti alá, ezalatt a fontos kulcsszavaira a weboldal nem kap olyan jó helyezéseket (és PageRank értékeket). • A PageRank értéknél biztosan létezik egy ilyen próbaidőszak, hiába mutatnak jó linkek az oldalra
31
Google Sandbox Google keresőoptimalizálás • A próbaidőszak ideje egyes témáktól függően eltérőek lehetnek • Valószínűleg a nagyobb konkurenciával rendelkező témák területén hosszabb ideig tart a Sandbox effektus. • próbaidőszak egytől akár hat hónapig is eltarhat.
32
Google Dance Google keresőoptimalizálás • Weboldalunk helyezéseit napról napra változhat. • Gyakorlatilag ugrálnak, „táncolnak” a helyezések. Ennek ok a következő lehet: • A Google rengeteg kiszolgáló szervert üzemeltet, s amikor lekérdezünk tőle, nem • tudhatjuk pontosan, melyik szolgál ki minket.
33
Google Dance Google keresőoptimalizálás • Olyan számítógéptől kaptunk adatokat, mely adatbázisa még nem frissült a többihez képest • Gyakori a Google Dance jelenség frissen letárolt weboldalak, vagy a weboldalon belül egy-egy új oldal esetén. • Ha visszaesünk ellenőrizzük a helyezéseket később. • Korábban sokkal ritkábban szinkronizáltak egymással a Google szerverei. •.
34
2. Közösségi marketing • Közösségi marketing csoportok • Statisztikák • Corinmail Közösségi marketing
35
Közösségi marketing csoportok Közösségi marketing 1.Open network (pl.:twitter, facebook) 2.Close network (pl.: iwiw) 3.Blog network 4.Forum network 5.Játék network 6.Egyéb network lehetőségek
36
Közösségi marketing csoportok • Social Marketing Media: • Alapvetően 10 területet • határolunk el egymástól: • 1 Publish (blog, digg...), • 2 Share (flirk, youtube...), • 3 Discuss (skype, msn, google talk...), • 4 Social Nework (orku,facebook, linkedin...), • 5 Microblog(twitter, tweetpeek...), • 6 Lifestream (frenfeed, socialthing...) • 7 Livecast (yahoo live...) • 8 Virtual worlds (habbo...), • 9 Social Games (doof, pogo...) • 10 MMO (conan) Közösségi marketing
38
Facebook webshop Facebook
39
Facebook webshop Facebook
40
Facebook webshop Facebook
41
Facebook modulok Facebook
42
Facebook modulok Facebook Szálláshelyeknél képgaléria Webáruházaknál kedvelt termékek
43
Facebook modulok Facebook Szálláshelyeknél képgaléria Webáruházaknál kedvelt termékek
44
Mail News – hírpublikáló rendszer • Elég egy üzenet megírása • Egy kattintás által egyszerre több rendszerben is megjelenik az elküldött üzenet • Facebook, Twitter, Blogger, Wordpress, CorinMail, RSS csatornákon jelenhet meg friss hír, üzenet, akció egyidőben
45
Mail News – hírpublikáló rendszer
46
Verio Webshop Használatával a webáruháza termékeit megjelenítheti partnerei weboldalán, webáruházában. FONTOSABB TULAJDONSÁGOK: • Ön állíthatja be, hogy egyszerre hány termékkártya jelenjen meg a reklámfelületen. • A termékkártyák frissítése időzíthető. • Egy adminisztrációs felületen több kampányt is kezelhet. • Megadható a kampányok lejárati ideje. • Automatikus termékimportálás: CSV fájl megadásával. • Kézi termékkezelés • Teljes termékcsere vagy • Termékek frissítése, bővítése hozzáadással.
47
Verio Shop • Úgy működik mint egy banner, de nem egy megadott oldalt tölt be, hanem minden egyes termékkártya hirdetés a hozzá tartozó termékoldalt tölti be a webáruházból, amikor rákattintanak. • Ezért tulajdonképpen minden termék saját magát reklámozza.
48
Verio Webshop Az Ön webáruháza Verio Webshop Parnerei weboldala
49
Közösségi média
50
Facebook marketing eszközök ► Facebook Ads, a közösségi fizetett hirdetés ► Saját Facebook Oldal (egyéni vagy üzleti) ► Névjegyek ► Események ► Facebook Insights fiók analitika ► Csatold a blogodat a Facebook oldaladhoz ► Facebook Like Box ► Facebook Live Stream ► Facebook Like gomb ► Share gomb ► Facebook webshop
51
Hogyan használd a közösségi médiát? ► Oszd meg az anyagaidat ► Válj hírközponttá ► Tedd elkötelezetté közönségedet ► Reklámozd a közösségi média jelenléted ► Tedd egyénivé a jelenléted ► Figyeld az eredményeket
52
Oszd meg az anyagaidat • Legyenek saját híreink, általunk szerkesztett kiadványaink. Fontos az is, hogy a kiadvány mögött legyen emberi jelenlét is, vagyis az egyes szerzők is jelen legyenek a közösségi médiában. • Ne csak tartalmakat szolgáltassunk, hanem beszélgessünk, vitázzunk, kommunikáljunk az ismerősökkel, rajongókkal!
53
Válj hírközponttá • Különböző RSS csatornák, vagy hivatkozások által akár blogok, hírközpontok és egyéb friss hírrel rendelkező odlalak tartalmát is publikáld, hiszen ezzel is életet teremtessz a fiókodban és a weboldaladon is.
54
Tedd elkötelezetté közönségedet • A közösségi média lehetővé teszi, hogy kérdéseket tegyünk fel a közönségnek, amire ők válaszolni fognak. • Legyünk interaktívak, de óvatosan, moderáltan. Készüljünk fel mindenféle szituációkra, reakcióra és ne essünk kétségbe bármilyen szélsőséges esettel is van dolgunk.
55
Reklámozd a közösségi média jelenléted • Hirdethetjük magunkat fizetett hirdetéssel, eseményekkel, de akár úgy is, hogy eseményeket, csoportokat, vagy közösségeket hozunk létre. Indíthatunk nyereményjátékokat, vagy más promóciós akciókat is. Légy kreatív és figyelemfelkeltő!
56
Tedd egyénivé a jelenléted • A megjelenés átalakítása után adj oldaladhoz olyan elemeket, amik egyénivé teszik a felhasználói élményt. • Tölts fel képeket, videókat, érdekes linkeket, indíts fórumot, készíts kérdőívet, alkalmazást, vigyél életet a fiókod életébe és adj élményt a rajongóid, ismerőseid számára! Használd az FBML-t!FBML
57
Figyeld az eredményeket • A legtöbb közösségi média oldal eleve tartalmaz valamilyen mérésre/követésre alkalmas eszközöket. • A statisztikák követése és elemzése azért fontos, mert visszacsatolást kapsz arról, hogy jól csinálod-e, amit csinálsz és ha nem, akkor tudd, hogy min kell változtatnod.
58
FBML • A Facebookon használt programozási nyelv, melyet csak az oldalon használhatunk. Ennek segítségével egyedivé tehetjük felhasználói felületünket. • Mi kell hozzá? HTML, CSS, FBJS. Készíts egyedi Landing Page-t és alkalmazásokat!Landing Pagealkalmazásokat
59
Landing Page
61
Facebook alkalmazás
62
Facebook üzleti megoldások Miért érdemes Facebook üzleti fiókot létrehoznia? ► Alkalma nyílik az online marketing alkalmazására, a szociális közösségi oldalak nyújtotta lehetőségek által ► Hatalmas felhasználói körhöz juthat el hirdetése ► Könnyen módosítható, a célcsoporthoz alakítható hirdetőfelületet alakíthat ki ► Kapcsolatait kiterjesztheti, a már meglévőeket aktívan ápolhatja ► Eseményeket, rendezvényeket reklámozhat ► Külső weboldalakon számos formában megmutathatja magát ► Interaktív kommunikáció, azonnali reagálás a felhasználók felé
63
Csatold a blogodat a Facebook oldaladhoz A közösségi hálózati oldal rendelkezik egy olyan alkalmazással, amellyel a blogod RSS feedjét átirányíthatod a Facebookos profilodba. Így megjeleníthetsz a profilodon minden olyan cikket, amit felraksz a WordPress blogodba.
64
Facebook Ads Lehetőséget ad, hogy hírdesse cégét, ezzel is még több rajongót gyűjthet és bővíteni tudja a látogatói, vevői számát. Facebook Ads eséjt ad az oldala és a tartalma hirdetésére.
65
Facebook névjegyek Névjegyek lehetőséged adnak arra, hogy más oldalakon is megjeleníthesd Facebookon lévő adataidat: ► Adatlap névjegy ► Fénykép névjegy ► Tetszik névjegy ► Oldal névjegy
66
Facebook Live Stream Ezzel a pluginnal a felhasználók valós időben tudják megosztani a tevékenységüket és megjegyzéseiket a Facebookon.
67
Facebook Like gomb ► Gombnyomásra a Facebook hírfolyamba illeszti az adott oldalt, ezzel a Facebook-on belül terjed az oldal linkje. ► A tetszésnyilvánítások száma megjelenik a weboldalon. ► A like button alatt megjelenik az ismerősünk neve, így tudjuk, hogy az ismerőseink közül kinek tetszik az adott tartalom. ► A közösségi oldalakon keresztüli információ keresés felválthatja a hagyományos keresőket. Itt rangsorolási alap lehet a like-ok száma.
68
Share gomb ► Egyszerűen megossza oldalunkat bármely használt szolgáltatásokon. ► Kiemelten jeleníti meg a főbb szolgáltatásokat. ► Nem foglal el túl sok területet a weboldalról. Nem vonja el a figyelmet, jól illeszkedik a designba. ► Közvetlenül a tartalmi rész alatt helyezkedik el. ► Tartalmazhat még kedvencek, rss, email és facebook like gombot is.
69
Facebook események ► Az események segítségével a cégünkben történő eseményeket, rendezvényeket tudjuk meghírdetni azoknak, akiknek szeretnénk. ► Egyfajta meghívást küldhetünk, amire a rajongóink, ismerőseink vagy a csoportok tagjai visszaigazolást küldhetnek részvételükről.
70
Facebook Like Box A Facebook rajongói doboz plugin megjelenít egy dobozt a weboldalon belül, amely az oldalhoz csatlakozott rajongókon kívül megmutatja a legutóbbi frissítéseket is.
71
Facebook webshop
73
► Megtalálják azok az emberek, akik kifejezetten az Ön termékeit vagy szolgáltatásait keresik. ► Összeköti és bevonja a jelenlegi és potenciális vevőit. ► Kommunikációs csoportot alakíthat ki a vállalkozása körül. ► Képviselheti a terméket vagy csoportot, amelynek rajongói vannak. ► Közvetlenebb kapcsolatot alakíthat ki a vevőivel. ► Nemcsak kommunikációs kört, hanem rajongói kört is kialakíthat.
74
Facebook webshop ► Megoszthatja legfrissebb híreit a rajongóival az üzenőfalon, így gyorsabban terjed az információ közöttük. ► Nemcsak egy oldallal van jelen a webesn (pl. weboldal, vagy webáruház), hanem a Facebookon is plusz csatornával bővítheti jelenlétét az online térben. ► Több millió, viszonylag egyszerűen elérhető felhasználóhoz juthat el vállalkozásának, termékeinek, szolgáltatásainak híre. ► Nincs regisztráció, mivel eleve a rendszeren belül vagyunk. ► A felhasználók valós adatai, elérhetőségük ellenőrzihető.
75
Közösségi vásárlás A csoportosan igénybe vehető kedvezményekkel minden korábbinál eredményesebben érvényesítheti erejét a vásárlók tömege a webes közösségekben, immár itthon is.
78
Google TV
79
• A Google-TV egy olyan szoftver, amely egy set- top-box bevonásával teszi elérhetővé a különböző szórakoztató tartalmakat. • A cél, hogy a nézők a fotelből választhassák ki az őket leginkább érdeklő televíziós műsorokat, YouTube-videókat, filmeket, valamint a Hulu, a Netflix vagy éppen a Vimeo kínálatában található műsorokat. • Emellett biztosítja, hogy a televízió képernyőjén videotelefon beszélgetéseket is kezdeményezhessenek és fogadhassanak.
80
Google TV Ads Google TV hirdetés • Google TV Ads egy újabb online értékesítési és hirdetési felület, amely által egyénileg választhatjuk meg a hirdetés helyét mértékét. A népszerű Adwords hirdetést már a Google TV segítségével is közzétehetjük Mindig megfizethető • Már 20$-ért hirdethetjük vállalkozásunkat. Optimalizálható célközönség • Célozd meg a hirdetési közönségedet és válaszd ki a megfelelő hálózatot, programot Azonnali eredmények • Azonnal látható eredményeket kaphatsz a TV nézők keresési szokásairól és arról, hogy hogyan találnak, keresnek rád. Mind ez 2011-től Európában!
81
Google webáruház • A Like.com egy speciális webáruház, ahol a termékek között elsősorban nem keresőszavak alapján lehet válogatni, hanem az árucikk formája, színe, mintázata szerint. Azaz ha valaki mondjuk meghatározott vonalvezetésű nyári ruhát keres, elég egy számára tetszetős modellt találnia a készletben, a többi, hasonló darabot már automatikusan kilistázza számára a rendszer.Like.com
82
Google webáruház
83
Google Products
85
Fizetett hirdetés Találati lista Beállítások
86
Google Products Árösszehasonlító Megtekintés, értékelés
87
Remarketing • A Google egy cookie-ban tárolja az alábbi adatot, a hirdetési beállítások és az éppen használt böngésző egymáshoz társításához: • id=224a1c170b000053||t=12663755 49|et=730|cs=suvittbh
88
Remarketing Hogyan működik az érdeklődésen alapuló hirdetés? • Amikor valaki olyan webhelyekre látogat, amelyek a Google AdSense programjával jelenítenek meg hirdetéseket, a Google (egy "cookie" segítségével) egy számot tárol el böngészőjében, hogy megjegyezze a látogatásokat. A szám formátuma például a következő lehet: 114411. AdSensecookie • Mivel a valaki által megtekintett webhelyek nagy része a kertészkedéssel kapcsolatos, a Google ezt a számot (114411) a "kertrajongó" érdeklődési kategóriában helyezi el. • Így amikor valaki az AdSense programot használó webhelyeken böngészik, a Google (böngészője alapján) több kertészkedéssel kapcsolatos hirdetést jelenít majd meg számára.AdSense
89
YouTube-on remarketing • A YouTube szintén érdeklődésen alapuló hirdetés segítségével jelenít meg releváns hirdetéseket.YouTube • Ha valaki sok főzéssel kapcsolatos videót néz a YouTube-on, elképzelhető, hogy több főzéssel kapcsolatos hirdetést lát majd, ha a YouTube-on vagy egyéb, az AdSense szolgáltatást használó webhelyen böngészik. Hasonlóképpen, az általa korábban meglátogatott webhelyek alapján a YouTube-on is több kertészkedéssel kapcsolatos hirdetéssel találkozhat.AdSense
90
YouTube-on remarketing • Ha valaki másik böngészőt vagy számítógépet használ, saját számát nem viszi magával, mivel az kizárólag az általa korábban használt böngészőhöz tartozik. • Ha valaki törli a böngészőjében tárolt cookie-kat, a szám is törlődik, és a Google ezután már nem tudja megállapítani, vajon a böngésző használóját érdekli-e a kertészkedés vagy a golf.
91
Mail News – hírpublikáló rendszer • Elég egy üzenet megírása • Egy kattintás által egyszerre több rendszerben is megjelenik az elküldött üzenet • Facebook, Twitter, Blogger, Wordpress, CorinMail, RSS csatornákon jelenhet meg friss hír, üzenet, akció egyidőben
92
Mail News – hírpublikáló rendszer
93
Verio Webshop Használatával a webáruháza termékeit megjelenítheti partnerei weboldalán, webáruházában. FONTOSABB TULAJDONSÁGOK: • Ön állíthatja be, hogy egyszerre hány termékkártya jelenjen meg a reklámfelületen. • A termékkártyák frissítése időzíthető. • Egy adminisztrációs felületen több kampányt is kezelhet. • Megadható a kampányok lejárati ideje. • Automatikus termékimportálás: CSV fájl megadásával. • Kézi termékkezelés • Teljes termékcsere vagy • Termékek frissítése, bővítése hozzáadással.
94
Verio Shop • Úgy működik mint egy banner, de nem egy megadott oldalt tölt be, hanem minden egyes termékkártya hirdetés a hozzá tartozó termékoldalt tölti be a webáruházból, amikor rákattintanak. • Ezért tulajdonképpen minden termék saját magát reklámozza.
95
Verio Webshop Az Ön webáruháza Verio Webshop Parnerei weboldala
96
Köszönöm a figyelmet! quickstudio@quickstudio.hu info@petorobert.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.